Forfatter |
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 14 September 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt 2* B&W604S2 (Front) og 2* B&W601S2 (Bag) og 1* B&W CC6 (Center) 1* B&W ASW600 (Sub) højttalere, og vil nu gerne vide hvilken forstærker jeg skal købe for at kunne spille dem optimalt!
Det vil primært være musik (Lige fra Klassisk til Hård Rock og Metal) der vil blive hørt på anlægget (Stadig i surround), og så vil jeg selvfølgelig også gerne have et fornuftigt lydbillede til film.
Så spørgsmålet er... hvilken forstærker er bedst, til mine højttalere, i prisklassen 7000-11000kr ? __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at låne en NADT762 med hjem, og evt. en Denon3803. Jeg tror nu du vil ende med NAD'en.
|
Til top |
|
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på en Pioneer VSX-D2011 hos tapeconnection.
__________________ Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ... jeg er vild med NAD's design, men jeg har hørt at Denon skulle være en bedre surround forstærker Er det noget der har noget på sig ?
Og hvad er fordelene og ulemperne ved de to forstærkere ... NAD og Denon ?
(Madhouse, jeg er ikke meget for Pioneer ) __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vælger Denon, så bestil den i Tyskland ved f.eks. www.mediacheckpoint.de ...
Du sparer en del ved at bestille fra Tyskland !
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er somregel mest til Denon, men hvis du er meget glad for musik, hård rock som du selv nævner, så ville jeg vælge en Nad.
Nad laver skam også kanon gode surround receivere. Vi snakker jo ikke om forskellen på nat og dag, hvis man skulle sammenligner Nad og Denon. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener personligt at Denon får stryg af Nad. Denon lyder umiddelbart mere fremme i skoene, og med bedre taleforståelighed, men det er på bekostning af lyttevenlighed. Jeg synes Denon er alt for hård i lyden. Hertil skal så siges at mange andre vil foretrække Denon, det er derfor jeg synes du skal låne med hjem.
Ulempen hved at købe i Tyskland er at du ikke har mulighed for sammenligning, og så kan det være dyrt at spare et par tusinde kroner, hvis det viser sig man ikke er tilfreds. Hvis du låner med hjem, skal du selvfølgelig ikke købe i tyskland, men i den forretning der har ydet servicen.
|
Til top |
|
|
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge NAD. Specielt ved rock musik er den god, da den har mere power på bassen.
Hilsen Saunter
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2003 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...
Azo^ for Denon og en masse andre produkter til billigere penge i Tyskland...se da www.shopman.dk, det er en super side med maaange billige mærkevarer!
Jeg tror jeg vil følge jeres råd, og låne en Denon AVR2802 og en NAD T752 med hjem (kan man det i HIFI-klubben ?) ... Ville egentlig hellere høre dem i butikken, da mine højttalere står helt af helvede til på mit 12m2 værelse ... Glæder mig for vildt til at komme i lejlighed, så lydanlægget kan komme til sin fulde ret!!!
Det betyder meget for mig at knapperne på forstærkeren føles faste og bestemte at dreje på (kan godt være det bare er en ide jeg har fået, men det synes jeg føles meget mere af "kvalitet" end en knap der kan bevæges sidevejrs i sit sæde, når man kun skal kunne dreje på den osv... samt trykknapper der kommer med den "plastic-agtige" klikkelyd når man trykker på dem, det kan jeg bare ikke klare!) Og der synes jeg at den gamle NAD 3150 stereoforstærker jeg har nu oser langt væk af kvalitet, da den er "fast" i alle sine knapper og der er lidt "blød, naturlig" modstand når man drejer vol. knappen ... hehe. kald mig bare sindsyg Derfor er jeg mest NAD tilhænger... Så nu vil jeg da lige til HIFI-klubben og dreje/trykke på nogle knapper og høre om det er noget der spiller godt. Jeg har prøvet at dreje/trykke på en Harman/Kardon forstærker ved en forhandler, og det føltes/lød helt af helvede til! (Hørte den ikke på et par højttalere).
Er der andre der har det på samme måde mht. knapper på anlæg som jeg har ... eller er det bare mig der er helt forkert på den ? __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2003 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick... Kan du uddybe dit svar lidt...
Hvorfor ville du vælge nad til hård rock nu hvor du mest er til denon ? __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal da ikke låne avr 2802, men 3803!
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahahaha, admin vi har en knappo-man. Hvis forummet pludselig begynder at drille, er det Kajkagen der sidder og trykker på alle linksene samtidig...! 
Spøg til side. Jeg har Denon AVR 3802 - og de knapper der sidder derpå kan fint anbefales. De føles lidt anderledes end på min gamle Tehnics og oser mere af kvalitet.
P.s. Et spørgsmål dukker op i mit hovede: Når nu du flytter i lejlighed, tror du så ikke du kommer til at bruge remoten mere end knapperne? 
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
Jannick... Kan du uddybe dit svar lidt...
Hvorfor ville du vælge nad til hård rock nu hvor du mest er til denon ?
|
|
|
Det er simpelthen fordi jeg sætter film som første prioritet.
Jeg synes selv at Denon lyder bedre til hjemmebioen. Det har noget at gøre med Denons D/A konvertere og det hav af funktioner som Denon tilbyder.
Jeg kan ikke rigtig høre nogen forskel på Denon og Nad, når vi snakker om musik.
Og nu til Nad...
Du har vel hørt om NAD watt?
F.eks. NAD T752, T762 og T773 bruger NAD's patenterede PowerDrive teknologi. Den består af et kredsløb, som optimere forstærkerens strømforsyning efter højtalerne. Resultatet er, at forstærkeren kan levere ekstremt meget effekt til højtalerne, når det kræves. Powerdrive er en teknologi som kun NAD bruger - og er en af grundene til, at de yder mere, end man egentlig burde forvente ud fra de konservativt opgivne effekter.
Derfor sparker NAD mange konkurrenter af banen, når det gælder musikken i en surroundreceiver.
Men hvis du værdsætter film og musik lige højt, så står du jo i et dillemma. Derfor skal du selv lytte dig frem til din endelige belslutning.
Jeg vil faktisk anbefale dig at tage et lyt på Denon 3803. Den har den indstilling, som hedder PURE DIRECT. Når den er sat til, slås tuneren, videokredsløbene og al belysning automatisk fra. Kommer lyden fra en analog kilde, afbrydes hele digitaldelen også, så påvirkningen af de analoge kredsløb bliver minimal. Kort sagt, lydkvaliteten bliver bedre fordi alle unødvendige funktioner afbrydes.
Skal lige sige at Pure Direct kun kan blive brugt i stereo.
Du får også meget mere power ud af dine fronter, hvis du kun bruger stereo. Jeg synes musik lyder bedre i stereo end i multikanal.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkage:
Shopman.dk er slet ikke billig i forhold til f.eks. mediacheckpoint.de !
Eksempel:
Denon AVR-3802 hos Shopman.dk .................. 7.296 Kroner
Denon AVR-3802 hos Mediacheckpoint.de ........ 4.952 Kroner
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt i alt skal man bare holde sig fra Shopman.
Kajkagen: Hvis du kigger under forum-kategorien "Forhandlere", så kan du se hvad shopmans rolle er! **SPOILER** - At snyde sine kunder!!! - **SPOILER** __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man skal holde sig langt væk fra Shopman - de formidler selv købet gennem bl.a. mediacheckpoint, så hvorfor ikke ligeså godt spare de penge og købe direkte nede ved dem?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig. Og udover den højere pris Shopman har, kræver de også et geby på over 700 kr. som jo er grænsen til det latterlige. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... ok ...
Tak for alle de fine svar ...
Kim F: Knappo-man ... LOL ... så det er det jeg er... Jeg ville faktisk godt kunne finde på at rejse mig fra sofaen og gå hen til forstærkeren for at skrue op/ned, bare for at mærke kvalitetsknapperne  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2003 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick .. Hvis nu jeg køber en NAD 752 og finder at den ikke giver nok effekt... ville det så ikke hjælpe mig hvis nu jeg købte en NAD C270 Effekt-forstærker ... og hvad ville det gøre for lyden ? (ny i faget som i nok har opdaget )
Så kan i ikke lige give en forklaring på hvordan en for- og en effektforstærker påvirker et anlæg, og hvordan de kobles til anlæg/højttalere . __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|