| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er simpelthen nødt til at lade galden flyde i lårtykke stråler - så kan I kalde mig gammel og bitter, hvis I vil, men jeg må have det ud:
Her til aften faldt jeg - i et øjebliks svaghed af zappen rundt - over TV2s parodi af et musikprogram med den infantile Bubber som vært (jeg har glemt hvad det hedder).
Her blev der sunget Leonard Cohen´s "Hallelujah" - af en 11-årig pige med søde smilehuller og uskyldig naivitet. Og, åhhh, hvor kunne publikum og "de voksne" lide hende - for hun var da bedårende...
Så er det, at man får lyst til at skyde fjernsynet - eller emigrere til et utopia, hvor kunst tages alvorligt og småpiger ikke castes til at formidle en beåndet, moden og sød-smertelig erkendelse, som den, Cohen formidler i "Hallelujah".
Hvor er det ubegavet, hvor er det fordummende - og hvor er den gode smag?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen....
Jeg har kun EN ting at sige.
TAK!!!!
Tak fordi der endelig er en der forstår mig og som tænker PRÆCIS det samme om både Bubber og programmet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
var det ik jeff buckley's udgave af Hallelujah, hun sang???
|
| Til top |
|
| |
prebbj Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver 'Dejen' fuldkommen ret.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så ikke denne udsendelse, men har dog set det tidligere.
Først: Jeg er evigt enig. Det er skræmmende at se disse børn blive lovprist af et helt dommerpanel fordi de har "udstråling" eller fordi de "fortæller en historie". Jeg får kvalme.
Desuden frygter jeg for disse småbørns fremtid. At blive opsat på sådan en piedestal (aldeles ubegrundet) i en så ung alder, må uden tvivl give nogle alvorlige bagslag når vedkommende engang skal begå sig blandt andre mennesker i en almindelig hverdag. At skamrose børn på den måde selvom de ikke indeholder nogen form for reelt talent, er efter min mening, at gøre disse børn en bjørnetjeneste.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har med at gøre at folk gerne vil på tv og blive kendte det giver et kick.Sådanne udsendelser er åbenbare populære.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
| Fatter ikke hvad problemet er ???? |
|
|
Jeg synes der er tale om ikke blot ét, men flere problemer.
Som Krede skriver, er den hypede børne-"stardom" i sig selv kritisabel; det er ikke et nyt fænomen, men de kære små castes og bliver stylet og får deres Warhol´ske 15 minutter. Alt sammen funderet i kommercielt øjemed; de skal "sælge billetter" og det gør de, fordi børn jo er så søde.
Samtidigt er disse programmer ved på det bål, der for øjeblikket hærger en ny generation, en "hør mig, se mig"-ildebrand.
Sociologer og psykologer har fra flere fronter beskrevet og udtalt beymring over den narcissistiske ungdom, som er mere bulimisk, mere selvoptaget og med flere personlighedsforstyrrelser end tidligere generationer.
...men dette er jo ikke en eksakt, ubestridt karakteristik af ungdommen - og min galde flyder egentlig heller ikke herfra, for de yngste i vores verden er altid blevet kritiseret af de ældre. Og værdierne har ALTID været i forfalt - eller måske blot under ugennemsigtig forandring...
Jeg har simpelthen bare fået nok af den dårlige smag, som disse programmer på én gang er resultater og formidlere af. Den smag, der synes det er validt, underholdende - ja, endda en oplevelse at lytte til(!) - at en 12-årig formidler en sang som "Hallelujah"!
For det er det virkelig ikke - og enhver, der med sin forstand og sit hjerte har lyttet til den sang forstår hvad jeg mener.
Og selvfølgelig kan jeg bare skifte kanal, hvis jeg ikke gider se det - men dér viser de reality-tv med de børn, som er lidt ældre (helt op til 50-60 år, faktisk) - så det ender som oftest med, at jeg bare slukker.
Hvis jeg da, ovenpå elendigheden i TV, savner at få sat oplevelserne fra sofaen ind i en større sammenhæng, lytter jeg måske til et andet nummer af Cohen, "The Future":
Give me back the Berlin wall Give me Stalin and St Paul Give me Christ or give me Hiroshima Destroy another fetus now We don't like children anyhow I've seen the future, baby: it is murder
Things are going to slide, slide in all directions Won't be nothing Nothing you can measure anymore The blizzard, the blizzard of the world has crossed the threshold and it has overturned the order of the soul
- meget apropos
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallelujah
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Dejen
Den slags programmer får den indre flodhest op i mig (en stor lysebå en af slagsen med tilhørende baseballbat)
De er så søde de små... STOOOOOORT fem tal til dig LA LA LA LA LA
Og med hensyn til bubber .... hvorfor gjorde BS ikke det eneste rigtige da han nu havde chancen
Bo __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke værre, end at man kan zappe væk?
Vil give jer ret i at det hersens børne-hype er noget pjat, men come on... Who gives a sh*t?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo genialt at man har omkring 30 andre programmer eller en afbryder, eller man kan høre HiFi istedet, såfremt et program / udsendelse ikke lige falder i ens smag. Der sendes i øvrigt tonsvis af dårlige programmer og i genudsendelse 15 gange, året rundt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Det er vel ikke værre, end at man kan zappe væk?
Vil give jer ret i at det hersens børne-hype er noget pjat, men come on... Who gives a sh*t?
Nosferatu
|
|
|
Du har naturligvis ret Jeg er bare blevet helt allergisk overfor Bubber - så jeg lod mig lige rive med
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Det er jo genialt at man har omkring 30 andre programmer eller en afbryder, eller man kan høre HiFi istedet, såfremt et program / udsendelse ikke lige falder i ens smag.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Korrekt toftdahl.
Men jeg synes god at programmer som dette i lighed med MGP og hvad de ellers hedder er direkte usmagelige. Ikke så meget i forhold til hvad jeg skal se om aftenen, men fordi man overhovedet ikke tager højde for at det bl.a er børn man arbejder med.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er et fint program scenen er din... men den bedste gangere er helt klart dans... syntes godt nok i over reagere meget... men være sin smag...! __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig Dejen og Krede.
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
| Jeg syntes det er et fint program scenen er din... men den bedste gangere er helt klart dans... syntes godt nok i over reagere meget... men være sin smag...! |
|
|
jeg synes den slags programmer kunne have en lille berettigelse hvis der var et kritisk dommerpanel. Jeg får simpelthen kvalme at det rygklapperi - det står virkeligt skidt til hvis en deltager får 3.... jamen går skalaen ikke fra 1-5? Men uha nej - men må jo ikke såre deltagernes følelser og knuse deres drømme - Gu må man så! Gi et et-tal og sig de komplet talentløse hvis det er tilfældet - og gem så topkaraktererne til dem der skiller sig ud fra pøblen - deltagerne har selv meldt sig for at få deres five minutes... så må de os ta en sviner med hvis de ikke lever op til kravene.
Bo __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
|
|
|
Jeg gør! Når det er med til at ødelægge ungdommen!
Ps. jeg er ikke en gammel sur tudse
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bestem der er en der er værre end Bubber i det program. Jeg vil ikke påstå jeg kan lide Bubber, men han er da ikke røvkedelig på en scene, der er da fuld skrue på ham, modsat mange andre halvdøde intetsigende værter på TV. Finalen var da ikke så dårlig, men selvfølgelig er det en tåreperser og en masse føleleser for mange mennnesker - jeg har oplevet at se det flere forskellige steder, og en del bliver meget følelsesmæssigt involveret, og det er jo en ubehagelig oplevelse for nogen.
Ved nærmere eftertanke - tror jeg da børnene ønsker det og elsker det og har valgt det helt frivilligt, så er det så slemt at ens børn gør noget de kan lide, og noget der evt. kan fremme deres videre forløb og glæde med musik. Set i forhold til narko og sprut i endeløse baner på et gadhjørne, eller noget andet fordummende halløj og gøjl.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herregud!! Skal der ikke mere til at få jer op af stolene? Jeg mener det er et ganske udemærket underholdningsprogram........ Den får i lige igen.... Et underholdningsprogram!! Der er altså ikke tale om noget proffesionelt show, hvor det absolut handler om at kunne lyde som originalen. At pigebarnet så måske ikke lige rammer Cohen sån`helt perfekt, ja det fatter jeg ikke i gider at råbe over. Men hva, hver mand sin smag...... Meeeeeen, få nu lidt større sko på venner.  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |