| Forfatter |
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har i hilst på Arthur Salvatore. Stærk kontroversiel figur i
amerikansk hifi. Han har i den grad bragt sindene i kog.
"I wish I was able to "spit" in your face!
Scot Markwell, The Absolute Sound.
"you may pick me apart to your heart's content"
Michael Fremer, Stereophile.
Arthur Salvatore driver
Audio Critique
(tryk på Audio Critique derinde for at komme til magasinet),
hvor han skriver essays om LP'er, high-end udstyr og driver
TAS og Stereophile til vanvid.
De er sure på ham fordi han tillader sig at mene, og bringe
dokumentation for, at TAS og Stereophile og andre er i lommen
på annoncørene og i den grad har slækket på kvaliteten af
deres artikler og specielt deres lister.
Han vover at anmelde anmelderne og skriver at han ikke giver
fem potter ... for f.eks. den legendariske TAS LP liste, han er LP
mand, og har et kæmpe essay om LP'er på sin website med
anbefalinger og gode råd.
Jeg ved ikke hvad jeg skal mene men underholdende er det i
hverfald.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ofte at journalister får skudt i skoene at man i er bukserne eller lommen hos en producent. Personligt tror jeg ikke ret mange gør / tør det der omtales. Derimod kan man være kritisk på konstruktive måder, således at broerne ikke brændes ved et f.eks. berettiget kritisk review. Omvendt mister læserne tilliden til en journalist, hvis et mangelfuldt produkt samroses.
Det er et had-kærlighedsforhold og en svær balancegang.
Alle blade, magaziner, websites m.m. er har annoncer som producenter indtrykker og betaler for. Jeg syntes at tingene taler for sig selv.
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide hans afsnit om plader og forskellen på en
samler og en musikelsker. Jeg vil efterprøve et par forslag og se
hvad jeg selv synes. Man ved jo aldrig.
Nogle mener det slog helt klik for manden da han gik ned med
sin butik for et par år siden.
Herligt med originaler.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Det er jo ofte at journalister får skudt i skoene at man i er bukserne eller lommen hos en producent. Personligt tror jeg ikke ret mange gør / tør det der omtales. Derimod kan man være kritisk på konstruktive måder, således at broerne ikke brændes ved et f.eks. berettiget kritisk review. Omvendt mister læserne tilliden til en journalist, hvis et mangelfuldt produkt samroses.
Det er et had-kærlighedsforhold og en svær balancegang.
Alle blade, magaziner, websites m.m. er har annoncer som producenter indtrykker og betaler for. Jeg syntes at tingene taler for sig selv.
|
|
|
Fuldstændig korrekt - balancegangen er svær. For megen kritik og hårde vendinger kan gøre mere skade end gavn både for anmelderen, men også for leverandør/producent! Omvendt kan ros til ting der ikke duer skabe en uholdbar situation med manglende troværdighed. Der er mange ting der spiller ind i dag - meget mere end for år tilbage hvor blandt andet internettet ikke fandtes og rygter og sladder ikke kunne spredes så vidt og hurtigt som idag! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener der grundlæggende er to typer af magasiner .
1. Magasiner hvor Læserne betaler og hvor det journalistiske indhold er stort. De lever primært af deres abonenter og må derfor opretholder en høj tærskel af troværdighed. (HiFi+, TAS mm)
2. Magasiner som primært fianseres af annonser og hvor abonenten ikke betaler deres del af omkostningerne. (Ex. Stereophile 12$ /år)
Den sidstnævnte gruppe lever så at sige af teste og omtale deres egne økonomiske sponsorer og der kan der let være tale om en farlig sammenblanding af inhold og økonomi.
Det første lever af læsernes tillid og de kan ikke tåle ikke at opretholde en høj moral og troværdigheds tærskel.
mvh
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
| Jeg mener der grundlæggende er to typer af magasiner .
1. Magasiner hvor Læserne betaler og hvor det journalistiske indhold er stort. De lever primært af deres abonenter og må derfor opretholder en høj tærskel af troværdighed. (HiFi+, TAS mm)
2. Magasiner som primært fianseres af annonser og hvor abonenten ikke betaler deres del af omkostningerne. (Ex. Stereophile 12$ /år)
Den sidstnævnte gruppe lever så at sige af teste og omtale deres egne økonomiske sponsorer og der kan der let være tale om en farlig sammenblanding af inhold og økonomi.
Det første lever af læsernes tillid og de kan ikke tåle ikke at opretholde en høj moral og troværdigheds tærskel. |
|
|
Fuldstændig rigtigt - to forskellige slags magasiner, med hver deres type af økonomi...
-- Problemet er dog også, at blade der lever af deres abbonnementer har det svært; de tjener ikke så meget pr. blad som den anden type af magasiner - ligesom det er svært at holde på abbonnementerne (for hvem gider snart at betale for noget idag??)!!
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke der er nogen der ikke er i annoncørenes lommer, hvis der er !! er det sikkert at man ikke behøver nogen kugleramme for at tælle dem, der er bare ingen der tør indrømme det, hvilket også ville/gør testerne meget mindre seriøse.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Jeg mener der grundlæggende er to typer af magasiner .
Det første lever af læsernes tillid og de kan ikke tåle ikke at opretholde en høj moral og troværdigheds tærskel.
mvh
|
|
|
Du glemte lige den tredie kategori:
Online magasinet, der er gratis for brugerne og leveres af håbløse nørder, der bruger al fritid og kostpenge på at holde det i luften...
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Online magasinet, der er gratis for brugerne og leveres af håbløse nørder, der bruger al fritid og kostpenge på at holde det i luften...
[/QUOTE]
det er rigtigt , det er fint med online magasiner, I / de er bare så skide besværlige at have med på lokum __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falder der aldrig lidt lækkert grej af til redaktøren?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
Jamen i er nu også dygtige 
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Hej, har i hilst på Arthur Salvatore. Stærk kontroversiel figur i amerikansk hifi. Han har i den grad bragt sindene i kog.
|
|
|
Ja, jeg er stødt på hans side flere gange, som regel under søgninger på forskellige obskure komponenter 
Uden at tage stilling til om manden faktisk har ret, synes jeg at han bærer sig meget uheldigt ad med det.
Som der også bliver nævnt her i tråden tidligere mister han en god del troværdighed ved at have, det der lader til at være, et permanent horn i siden på de magasiner. Når jeg læser hans side virker det som om han ofte er uenig og på tværs bare for at være det.
Når alt kommer til alt er det jo en meget subjektiv branche at være i...
MEN det er rart at få nogle direkte sammenligninger en gang imellem, også selvom de er subjektive. __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
det er rigtigt , det er fint med online magasiner, I / de er bare så skide besværlige at have med på lokum
[/QUOTE]
Jo det kan nemt lade sig gøre, hvis man har en bærbar computer.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til jer !
Mon ikke at der sniger sig en rød bøf ind når der skal skrives om et mærke i dag 
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov fætter du har fundet her. Han er god til plader det giver jo lidt plusser her. Ved ikke hvor meget af læsestoffet jeg ellers kommer igennem.
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig "snyder" de. Det kan da ikke komme bag på nogle af os herinde, vel??? Nogle snyder dog mere end andre.
|
| Til top |
|
| |
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Pihl]
det er rigtigt , det er fint med online magasiner, I / de er bare så skide besværlige at have med på lokum
Kan anbefale en pocket pc, bluetooth(w-lan hvis man er lidt for smart) til pc'eren, så surfer man derudaf - også på tønden
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Kan anbefale en god bærbar med trådløst netkort.
MVH
Morten - på Lokum!
det er rigtigt , det er fint med online magasiner, I / de er bare så skide besværlige at have med på lokum [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Hej, har i hilst på Arthur Salvatore. Stærk kontroversiel figur i amerikansk hifi. Han har i den grad bragt sindene i kog.
"I wish I was able to "spit" in your face! Scot Markwell, The Absolute Sound.
"you may pick me apart to your heart's content" Michael Fremer, Stereophile.
Arthur Salvatore driver Audio Critique (tryk på Audio Critique derinde for at komme til magasinet), hvor han skriver essays om LP'er, high-end udstyr og driver TAS og Stereophile til vanvid.
De er sure på ham fordi han tillader sig at mene, og bringe dokumentation for, at TAS og Stereophile og andre er i lommen på annoncørene og i den grad har slækket på kvaliteten af deres artikler og specielt deres lister.
Han vover at anmelde anmelderne og skriver at han ikke giver fem potter ... for f.eks. den legendariske TAS LP liste, han er LP mand, og har et kæmpe essay om LP'er på sin website med anbefalinger og gode råd.
Jeg ved ikke hvad jeg skal mene men underholdende er det i hverfald.
|
|
|
Skal nok passe .
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|