Forfatter |
|
Dare_Devil Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg finder mit 42" LCD TV en anelse kedeligt, vil jeg have fat i en projektor. Jeg har selvfølgelig nogle krav, men jeg er åben for alternative
forslag :)..
Opløsning: 1920 x 1080 Pixels (1080p)
Støj: Så lav som muligt :)
Jeg ved ikke, om LCD eller DLP er at foretrække? Umiddelbart ville jeg jo sige DLP, men en projektor som Sanyo PLV-Z2000 (som jo er en LCD
projektor) har jo fået fine anmeldelser? Prisen skulle gerne være omkring 10.000 kr., men jeg kan godt strække mig, hvis det er
nødvendigt/giver meget mere for pengene.
Og jeg er også villig til at købe brugt, i udlandet osv..
Hertil kommer, at jeg også skal bruge et lærred. Lige pt. sidder jeg omkring 4 meter fra lærred, men kan måske få mere aftand senere. Derfor
ønsker jeg et lærred i størrelsen omkring 80"-100". Det behøver ikke være motoriseret, men det er selvfølgelig et plus, men som sagt skal der
bare være bang for the buck :)
Kom Friske!
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke får en FullHD projektor til under 15K.. Men den billigeste og bedste jeg kan anbefale dig, er BenQ W5000 med nyeste firmware, der skulle den være bftb!  mvh Z
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Du kan ikke får en FullHD projektor til under 15K..Men den billigeste og bedste jeg kan anbefale dig, er BenQ W5000 med nyeste
firmware, der skulle den være bftb! mvh Z
|
|
|
Det kan du nemt :).. I England fås de fra ca. 8.5K, se fx den nye fra InFocus, X-10..
http://www.pricerunner.co.uk/pl/98-1108556/Projectors/InFocu s-Play-Big-X10-Compare-Prices?other_hits=%3B%3B2323%3B&q=inf ocus+x-10
Og den har faktisk også fået rigtig gode anmeldelser ;)..
http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/06/24/InFocus- X10-DLP-Projector/p1
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sanyo Z2000 kan får for 12500kr og Mitsubishi HC4900 for 13500kr fra tyskland.
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
x-10 støjer (30db)  __________________ /Brian
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
x-10 støjer (30db)  |
|
|
Noget du kender til? :(.. Ellers var den jo et fint forslag :\
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lige snige et forslag ind som jeg selv har kigget på.. Epson tw680 eller tw700....Har ikke set den live, men syntes den har nogle gode data. Er der nogle som kender dem?
MVH Mads __________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Du kan ikke får en FullHD projektor til under 15K..
Men den billigeste og bedste jeg kan anbefale dig, er BenQ W5000 med nyeste firmware, der skulle den være bftb!
mvh Z
|
|
|
Som også kan fås for 14.000kr herhjemme.
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epsons var også en mulighed, men (så vidt jeg har set) har de ikke fået samme gode anmeldelser som BenQ W5000, Sanyo Z-2000 og Infocus X-
10 :)
Og hvad med lærred? Skal jeg bare snuppe et random 100", eller skal jeg have et der passer til projektoren eller hvordan?
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dare_Devil skrev:
phoeniks skrev:
x-10 støjer (30db)  |
|
|
Noget du kender til? :(.. Ellers var den jo et fint forslag :\ |
|
|
ja det var dog ikke x10 men in82 super billed men støjen  __________________ /Brian
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
zirio skrev:
Men den billigeste og bedste jeg kan anbefale dig, er BenQ W5000 med nyeste firmware, der skulle den være bftb!
mvh Z
|
|
|
|
|
|
hvor? __________________ /Brian
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
Dare_Devil skrev:
phoeniks skrev:
x-10 støjer (30db)  |
|
|
Noget du kender til? :(.. Ellers var den jo et fint
forslag :\ |
|
|
ja det var dog ikke x10 men in82 super billed men støjen  |
|
|
Så du vil mene, at Sanyoen er et bedre valg?
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dare_Devil skrev:
phoeniks skrev:
Dare_Devil skrev:
phoeniks skrev:
x-10 støjer (30db)  |
|
|
Noget du kender til? :(.. Ellers var den jo et fint forslag :\ |
|
|
ja det var dog ikke x10 men in82 super billed men støjen 
|
|
|
Så du vil mene, at Sanyoen er et bedre valg? |
|
|
ja for mig er det, unødvendig støj er ikke et kompromi for mig. __________________ /Brian
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sanyo z2000 skulle dog ha et lille problem med at, efter et par hundrede timer, begynder den at løbe ud og ind af fokus i den første ½ - 1 time den er tændt. Det skulle være svært at se, men den er vidst god nok. Man kan vidst afhjælpe det rimlig meget, ved at stille den i highland mode.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
zirio skrev:
mvh Z
|
|
|
Som også kan fås for 14.000kr herhjemme. |
|
|
Ja ok, det var bare det sidste jeg hørte, at den kostede 15K  . Men hvis du ikke har bange for at købe i England, så er der bestemt mange penge at spare!
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
Sanyo z2000 skulle dog ha et lille problem med at, efter et par hundrede timer, begynder den at løbe ud og ind af fokus i den første ½ - 1 time den er tændt. Det skulle være svært at se, men den er vidst god nok. Man kan vidst afhjælpe det rimlig meget, ved at stille den i highland mode. |
|
|
alle projektore ændre sig lidt i løbet af den første time de er tændt, så man ændre ikke på indstillingerne den første time.
jeg tror ikke det er et reelt problem, det virker på mig som om det er de samme personer der skriver om dette på forskellige forum.
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
Brian321 skrev:
zirio skrev:
mvh Z
|
|
|
|
|
|
hvor?
|
|
|
http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=25&sub=17&am p;page=1
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
ikeaboy skrev:
Sanyo z2000 skulle dog ha et lille problem med at, efter et par hundrede timer, begynder den at løbe ud og ind af fokus i den første ½ - 1 time den er tændt. Det skulle være svært at se, men den er vidst god nok. Man kan vidst afhjælpe det rimlig meget, ved at stille den i highland mode. |
|
|
alle projektore ændre sig lidt i løbet af den første time de er tændt, så man ændre ikke på indstillingerne den første time.
jeg tror ikke det er et reelt problem, det virker på mig som om det er de samme personer der skriver om dette på forskellige forum.
|
|
|
Ok, jeg har nu læst om det inde på AVS-forum http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=947600&p age=18 jeg skal ikke kunne sige om de også har skrevet på andre forums. Måske er det også bare folk der har købt en Z2000, der helst ikke vil hører om sådan noget, der prøver at vifte det hen ;)
Det er sandt at stortset alle projektorer ændre sig den første ½-1 times tid de er tændt, men det er jo kun mht farver og lys, de skal da helst ikke ændre sig i fokus.
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
phoeniks skrev:
ikeaboy skrev:
|
|
|
|
|
Måske er det også bare folk der har købt en Z2000, der helst ikke vil hører om sådan noget, der prøver at vifte det hen ;)
|
|
|
 jeg har ikke en Z2000 og det ændre på at jeg nok køber en.
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som en skriver derinde på avs-forum, vil hans kone fx. nok aldrig have lagt mærke til det, så det er nok ikke så slemt, men jeg synes nu det virker rimlig tamt at den laver sådan nogle nummer. Jeg ville faktisk selv ha købt en Z2000 men ombestemte mig pga. fokus problemet, så jeg købte en Z5 som jeg er blevet rigtig glad for, den gør det fantastisk til prisen. Så blev der også råd til et nyt tv , alt i alt er jeg godt tilfreds med min beslutning. Der er altså ikke den store forskel på HD ready og fuld HD når man har et lærred under 100" , man kan da godt se forskel, men det er sku ikke særlig meget. Men hvis man sejler rundt i penge, så havde jeg da nok også valgt full hd, dog ville jeg ikke vælge nogle af de nye billige full hd projektorer, da de allesammen synes at ha en masse i mine øjne halv alvorlige børnesygdomme. Man skal huske på, at billige full hd projekter under 3.000 dollars (sanyo z2000 fokus problem, mitsubitchi hd4900 dust bulb, benq w5000 regnbuer, optoma hd80 blæserlarm) ligger i stor konkurrence med hinanden for at presse priserne ned, hvilket i sidste ende kommer til at gå ud over det endelig produkt. Man skal heller ikke mere en 1½ år tilbage før at den billigeste full hd projektor kostet 70.000 kr. , så det er stadig forholdsvis ny teknologi. For 5 år siden kostet fladskærme også en bondegård og var noget være møg rent billedmæssigt, hvor man nu kan få en rigtig god og billig fladskærm som fx. panasonic px80 til 7500 kr.
Så der vil helt sikkert også ske en masse med udviklingen af full hd projektor inde for de næste par år, hvor vi vil se endnu laver priser, men også at produkterne vil blive langt bedre kvalitetsmæssigt.
|
Til top |
|
|