Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Intern wire upgrade???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej, der er jo så meget snak hele tiden om kabler af den ene eller den anden art, men inde i ens forstærker er der jo også højttaler kabel fra selve forstærker printet til terminalen og ligeså i højttalerne.

Jeg overvejer at opgradere mit kabel så det er det samme HELE vejen igennem, jeg bruger selv xindak fs1, så det er ikke en let opgave eftersom kablet ikke "bare" er trukket af en rulle, men har en speciel konstruktion.

Men rent logisk må der da være noget at hente ved at opgradere ALT højttaler kabel til det samme og ikke "kun" det fra forstærkerens højttalerterminal til højttalerens terminal.

Det er da lidt "forkert" nå man går ud og bruger måske mange tusinde kroner, måske endda i et 5 cifret beløb, og så er det faktisk "kun" et mellemliggende stykke kabel man udskifter

Hvad siger i????

Er der nogen der har nogen erfaring med denne "opgradering"?????

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Der er simpelthen INGEN der har en mening om dette????

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Hej, der er jo så meget snak hele tiden om kabler af den ene eller den anden art, men inde i ens forstærker er der jo også højttaler kabel fra selve forstærker printet til terminalen og ligeså i højttalerne.

Jeg overvejer at opgradere mit kabel så det er det samme HELE vejen igennem, jeg bruger selv xindak fs1, så det er ikke en let opgave eftersom kablet ikke "bare" er trukket af en rulle, men har en speciel konstruktion.

Men rent logisk må der da være noget at hente ved at opgradere ALT højttaler kabel til det samme og ikke "kun" det fra forstærkerens højttalerterminal til højttalerens terminal.

Det er da lidt "forkert" nå man går ud og bruger måske mange tusinde kroner, måske endda i et 5 cifret beløb, og så er det faktisk "kun" et mellemliggende stykke kabel man udskifter

Hvad siger i????

Er der nogen der har nogen erfaring med denne "opgradering"?????

Mvh.
Tommy

Tænk lige på os over 40 år med hensyn til skrift højden. Det kunne nok give nogle flere svar!

Kabler bør være en god kvalitet inde i apparaterne.

Jeg har selv lige skiftet mine interne strømkabler i mine monoblokke, og det gav et godt løft i musikken.

Mange skifter strømkabel, og det er også godt. Men det er mere vigtigt at gøre noget efter trafoen, da der efter dioderne er voldsom kraft på. Og omkring elektrolytterne er det bestemt også vigtigt.

Men et højttaler kabel behøver ikke helt samme dimension som strømkablet inde i apparatet. Men at bruge mange penge på et højttalerkabel, og ikke følge det op inde i højttalerne, har ofte undret mig. Selv bruger jeg samme kabel hele vejen igennem systemet, dog i forskellig tykkelser. Det giver en symbiose tingene imellem.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Nå nu har jeg ihvertfald tænkt mig at opgradere min Korsun d9 forstækers interne ht kabel til xindak fs1 og nogle WBT ht terminaler tror jeg det bliver til..

Mvh.
Tommy 

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes