Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Bjørn B skrev:
Hej Bent.
Hvad med PM-Audio´s XLR kabler mon ikke det kunne være int. at lytte til, de er godt nok temlig dyre, men kan jo være lige det du leder efter...

|
|
|
Jo det er nemlig et interessant kabel, havde det hjemme til lån sammen med CD-spilleren, og nu har Jensen dem ikke mere desværre.
|
|
|
Prøv at kigge på www.hificable.dk
De skulle efter sigende være den nye importør af PM-Audio kabler.
Prøv eventuelt at sende en mail til dem. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 19 September 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne sku ikke lige se hvad din avatar forestillede, men det er jo en "stjerne-tåge" 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 19 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg kunne sku ikke lige se hvad din avatar forestillede, men det er jo en "stjerne-tåge" 
|
|
|
Nemlig, uden dog at det skal opfattes sådan at jeg syntes der er for meget tågesnak her på siden __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Så er der kommet lidt nyt til den "sorte kasse" en Yamaha RX-V 1500 reciever, bruger kun ss decoderen, køre fra pre out ind i 5.1 indgangen på audia'en.
Vil ikke sige at træerne vokser ind i himelen; men til prisen gør den det vel OK, har hørt bedere processore dog har de kostet en del mere, har nok heller ikke fået den justeret ordentlig ind da sælger har smidt mikrofonen væk til den automatiske calibrering af equalizer; men så er det jo godt han er branchemedlem og arbejder på sagen
Min søgning efter en seriøs pre/pro er indstillet indtil videre, det er svært at finde noget der kan leve op til forforst. i audia'en, der jo også lige det med pengene, en LP afspiller har højt prioritet, og den skulle gerne være lidt bedere end et el. andet loppemarked fund
På kabel området leder jeg endnu, har dog kik på et interconnect der lyder meget spændende, desværre er der ca. 6 ugers leverings tid da det bliver håndlavet, havde ellers regnet med en julegave fra mig til mig __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Hej Igen
Så er der kommet lidt nyt til den "sorte kasse" en Yamaha RX-V 1500 reciever, bruger kun ss decoderen, køre fra pre out ind i 5.1 indgangen på audia'en.
Vil ikke sige at træerne vokser ind i himelen; men til prisen gør den det vel OK, har hørt bedere processore dog har de kostet en del mere, har nok heller ikke fået den justeret ordentlig ind da sælger har smidt mikrofonen væk til den automatiske calibrering af equalizer; men så er det jo godt han er branchemedlem og arbejder på sagen
Min søgning efter en seriøs pre/pro er indstillet indtil videre, det er svært at finde noget der kan leve op til forforst. i audia'en, der jo også lige det med pengene, en LP afspiller har højt prioritet, og den skulle gerne være lidt bedere end et el. andet loppemarked fund
På kabel området leder jeg endnu, har dog kik på et interconnect der lyder meget spændende, desværre er der ca. 6 ugers leverings tid da det bliver håndlavet, havde ellers regnet med en julegave fra mig til mig
|
|
|
Hej Bent, Troede egentlig at meningen var, at man bare stoppede sin dvd-afspiller på Flight One og så tilføjede et Flight 3100 og så havde man surround? Er det helt forkert? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
L.B. skrev:
Jeg kunne sku ikke lige se hvad din avatar forestillede, men det er jo en "stjerne-tåge"  |
|
|
Nemlig, uden dog at det skal opfattes sådan at jeg syntes der er for meget tågesnak her på siden |
|
|
Hehe, ja den er god med dig! 
Tillykke med Yamaha'en. Jeg mener det er den rigtige vej at gå, hvis man ikke vil gå på kompromis med S! 
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej faldt lige over denne tråd ville lige høre om din cdafspiller , da jeg selv har bestilt en audia cdafspiller, hvordan den spiller såsom dynamik og lydbilledet..
Novisad
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Troede egentlig at meningen var, at man bare stoppede sin dvd-afspiller på Flight One og så tilføjede et Flight 3100 og så havde man surround? Er det helt forkert? |
|
|
Jo, hvis du har dekoder i DVD-afspilleren er det helt fint - der skal være noget der dekoder dit signal og det kan Audia'en ikke. Eller kan du som Bent benytte en reviever ved siden af, som så køren igennem Audia'en...
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
Troede egentlig at meningen var, at man bare stoppede sin dvd-afspiller på Flight One og så tilføjede et Flight 3100 og så havde man surround? Er det helt forkert? |
|
|
Jo, hvis du har dekoder i DVD-afspilleren er det helt fint - der skal være noget der dekoder dit signal og det kan Audia'en ikke. Eller kan du som Bent benytte en reviever ved siden af, som så køren igennem Audia'en...
|
|
|
Jamen jeg er da ret overbevist om, at Bents Marantz HAR dekodere ombord. Am I wrong? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Me don't know 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej L&B m.f.
jeg har kørt med min DVD direkte i 5.1 indgangen; men som sagt syntes jeg ikke decoderen i den er spec. god, og så savner jeg SS når jeg ser en god film/serie på TV, det har jeg så fået nu samt at Yamahaens decoder er bedere end den i min DVD trods alt, jeg vender lige tilbage med den egentlige dom når jeg har fået mikrofonen, det er lidt besværligt at justere en 7 bånds equelizer manualt for hver kanal.
Jeg skal ned og overføre nogle penge til kabler via Money trans, så jeg håber ikke jeg bliver snydt, kablerne er teste på 6moon, så mon ikke det er garant for at det er et seriøs firma, han har dælme noget ordentlig grej, men i må god krydse finger alligevel. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
|
Jamen jeg er da ret overbevist om, at Bents Marantz HAR dekodere ombord. Am I wrong?
|
|
|
Problemet med dekodere i dvd-afspillere er, at der netop på dette punkt er sparet en hel del, da producenterne antager, at langt de fleste folk har en surround-receiver sat til. Kort sagt: spildte penge fra producentens side.
Nu kan det godt være, at der findes enkelte modeller, der har en indbygget dekoder, som lyder fornuftigt - jeg er bare ikke stødt ind i en endnu
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
|
Jamen jeg er da ret overbevist om, at Bents Marantz HAR dekodere ombord. Am I wrong?
|
|
|
Problemet med dekodere i dvd-afspillere er, at der netop på dette punkt er sparet en hel del, da producenterne antager, at langt de fleste folk har en surround-receiver sat til. Kort sagt: spildte penge fra producentens side.
Nu kan det godt være, at der findes enkelte modeller, der har en indbygget dekoder, som lyder fornuftigt - jeg er bare ikke stødt ind i en endnu
|
|
|
Du har fuldstændig ret. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent.
Hva er nu det for nogle kabler??
Vi må sgu snart finde ud af et eller andet, du skal sgu hjem og høre de BCGére 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej faldt lige over denne tråd ville lige høre om din cdafspiller , da jeg selv har bestilt en audia cdafspiller, hvordan den spiller såsom dynamik og lydbilledet..
Novisad
|
|
|
jeg syntes den spiller rigtig godt stort lydbilled og med god dynamik, sounden er meget behageligt uden dog hverken at være desideret varm el. analytisk, så neutral er vel egentlig det rigtige ord. Måske en anelse mere laidback end forward i spille stilen, sådan oplever jeg den på mine Beethoven cla. andre kan måske have en anden opfattelse på andre højttalere.
I.flg. Jensen har 2'eren en lidt mere varm spille stil; men det må stå for hans egen regning __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej Bent.
det er da det jeg skal
|
|
|
så løfter jeg lige sløret http://www.6moons.com/audioreviews/realitycheck3/saktanber.h tml
Det er beskrivelsen af den faste bas jeg faldt lidt for, vil ned og overføre penge til et Shaman 75 cm i længde med XLR stik til 215$, det er jo ikke nogen herregård i denne sammenhæng, håber bare de går uden om tolden hvis jeg får dem?
These cables are very smooth. Forgot all the nonsense about the 'silver = bright + zippy' equation. Not here. Yes, this is a very dynamic and articulated cable that apparently increases the contrast ratio between notes for strong dimensionality. Bass in particular is exceptionally well defined and controlled __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Bjørn B skrev:
Hej Bent.
det er da det jeg skal
|
|
|
så løfter jeg lige sløret http://www.6moons.com/audioreviews/realitycheck3/saktanber.h tml
Det er beskrivelsen af den faste bas jeg faldt lidt for, vil ned og overføre penge til et Shaman 75 cm i længde med XLR stik til 215$, det er jo ikke nogen herregård i denne sammenhæng, håber bare de går uden om tolden hvis jeg får dem?
These cables are very smooth. Forgot all the nonsense about the 'silver = bright + zippy' equation. Not here. Yes, this is a very dynamic and articulated cable that apparently increases the contrast ratio between notes for strong dimensionality. Bass in particular is exceptionally well defined and controlled
|
|
|
Hej.
Uha det lyder da spændende, hva med speakerkabler er du gået væk fra Kimber 8TC eller du vil måske enda prøve dem fra 6moon testen??
Jeg er bare bange for at jeg kun "måske" kan i weekenderne her i dec. 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej.
Uha det lyder da spændende, hva med speakerkabler er du gået væk fra Kimber 8TC eller du vil måske enda prøve dem fra 6moon testen??
Jeg er bare bange for at jeg kun "måske" kan i weekenderne her i dec. 
|
|
|
Enten skal jeg have kimber og et sign. kabel der er lidt mørkere fra min CD, men måske er dette kabel så tilpas stram og åben at mine TMC bliver, det må tiden vise, der er nemlig 6 ugers leverings tid på dem.
Week-enderne er ok for mig har ingen planer i de week-ends jeg arbejder.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' Søren Bent.....hvad skal der nu ske???
Håber da ikke jeg har smittet dig? 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Nej Brian; men du puster måske til ilden
Måske en god plov; men lad os nu se om folk vil give en ordentlig pris for den, måske jeg skulle sætte den på Ebay?
Brugt markedet det er bare fast læsning __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|