Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kæmpe fan af Lynyrd Skynyrd, og vil gerne have nogle flere af deres albums, men hvilke kan anbefales?
Jeg har pt. "Essential" og "Endangered Species
Listen over det de har udgivet er jo desværre lidt et virvar af mere eller mindre identiske opsamlinger!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er da nemt nok, du starter bare fra en ende af med "Pronounced.." og går uden om alle opsamlingerne 
Ellers er "One more for the road", deres gamle liveplade et godt sted at starte.
Hmm det minder mig om at jeg må til at have købt noget af de gamle Skynyrd på cd når nu jeg ikke har en pladespiller sat til..... __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du blandt venner! Jeg har næsten alt, hvad de har lavet. Jeg holder mig principielt væk fra opsamlinger - ikke kun med LS, men i det hele taget synes jeg bedst om "hele værket" når det skal være.
Du bør lægge ud med disse:
1991 Udgivelsen fra deres genforening i 1991, som er noget af de sejeste sydstatsrock jeg har på hylden (det skulle da lige være Molly Hatchet)

The Last Rebel

Edge Of Forever

Twenty

De viste er alle fra 1991 og frem, deres seneste udgivelse er fra 2003: Viscious Cycle, som du kan springe på, når du kender det andet. Knap så "skynyrdsk" som tidligere, muligvis grundet et par udskiftninger i bandet, men det er stadig sydstatsrock af bedste skuffe. Hvis du er til live, er der LYVE - The Viscious Cycle Tour:

Håber det er nok til at begynde på i denne omgang ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Pronounced..." og "One more for the road er bestilt.
Opsamlinger kan være et godt sted at starte. "Essential" kan varmt anbefales til folk der ikke kender ret meget til deres musik.
- Sweet home Alabama
- Simple man
- Ballad of Curtis Loew
- Call me the Breeze
- Free Bird
Efter min mening en ret enestående kombination at lækkert instrumentspil og fede tekster!
Update: Tak for jeres inputs. Jeg skal nok få prøvet det meste  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vicious Cycle er et rigtig godt album, men det er rigtigt at de nyere albums med det gendannede Skynyrd ikk har den helt samme specielle lyd, de minder faktisk lidt mere om Molly Hatchet. Så hvis det er den specielle Skynyrd lyd du kan li´ skal du starte med de gamle albums, hvis det er den lidt mere lige ud af landevejen rockmusik skal du starte med de nye.
Du kan se en oversigt over deres udgivelser her:
http://www.lynyrdskynyrd.com/LS2005disc.htm
Hvis du kan li´den slags musik bør du også tjekke bands som:
Molly Hatchet - Ikke et af de "oprindelige" sydstatsbands. Deres musik er lidt mere "almindelig" rock men det svinger rigtig godt.
Blackfoot - Rickey Medlockes band (fra tiden hvor han ikke var med i LS). En del af numrene fra det band var i den lidt hårdere ende, men der blev også lavet nogle meget stille og melodiske numre.
Doc Holliday - Er også mere en del af den anden bølge af sydstats rock, deres plader svinger meget i kvalitet men de har lavet nogle rigtig gode. Deres "Song for the outlaw - Live" kan varmt anbefales. Deres seneste "Good Time Music" er også god og inkluderer et cover af LS's "Simple Man".
Outlaws - Et af de oprindelige sydstatsbands, men mere country inspireret rockmusik. Pladeselskaberne prøvede at lancere dem som en konkurrent til Eagles, men det her er altså den ægte vare! Men det er rigtigt at deres musik godt kan lyde lidt som det tidlige Eagles. Deres debut album er et godt sted at starte.
Charlie Daniels Band - Charlie er den gamle mand i dette selskab, selvom han føst begyndte at slå igennem samtidig med de andre. Her er det mere country der er tale om, men så alligevel ikke. CDB laver hvad der passer dem og i nogen numre er inspirationen mexicansk musik og i andre er det blues. Manden er ved at være godt oppe i årene, men laver stadig musik og turnerer Og selvom det er meget country inspireret så kan han også spille med rockdrengene, han har feks haft Ted Nugent som gæst til sine Volounteer Jam arrangementer.
Det er de af bandsene jeg kender mest til, men der er andre og bandet der startede det hele er Allman Brothers Band så dem bør du selvfælgelig også lytte til.
Så er der 38 special, black oak arkansas, Grinderswitch, Marshalln Tucker... se evt her:
http://www.southern-rock.de/contray/html/bands-k-nstler/
Det mest deprimerende er, at nu er jeg kommet i tanke om hvor ufuldstændig min musiksamling er  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det mest deprimerende er, at nu er jeg kommet i tanke om hvor ufuldstændig min musiksamling er  |
|
|
Osse her er der en back-log, der lider. Der er jo flere af musikerne fra både LS og ABB, der gør sig i andre sammenhænge eller som solister og de gør det rigtig, rigtig godt, samtidig med at de respekterer den særlige "southern-rock" stil. Det er nærmest en guldgrube af guitarsoli, der pirrer de allerbedste gener til udførelse af den ædle kunst: Luftguitar. Kilometervis af hegn! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja "bonderøvene" laver en masse god musik.
Det kan være vi skulle overveje at arrangere nogle lytteaftener hvor fokus ikke er på anlægget men på noget god sydstatsrock. Jeg er frisk og jeg ved en af mine gode venner kan lokkes med også (eller måske være vært, han har et ret godt anlæg). __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 10-4! Som i Mike Oldfield tråden, er jeg med på det meste/værste af den slags
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke lige fulgt med i Mike Oldfield tråden, nok fordi jeg ikke hører så meget Mike Oldfield 
Men lad os få den værste sommer travlhed overstået og så finde ud af noget. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 01 August 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm ... tråden dukker op af glemslen fordi mops lige spurgte efter LS ... et ønske om at få den værste sommertravlhed overstået ... det må da snart være. Nånej - der står jo ikke hvilket år, det må være derfor vi venter ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en tilføjelse.
Kan man li' Lynyrd Skynyrd's stil bør man helt sikkert give bandet ".38 Special" et lyt. Stilen er tæt på og det er faktisk med den "sidste" af de 3 Van-Zant brødre (de to andre kendt fre Lynyrd Skynyrd).
Helt sikkert også fedt sydstatsrock. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|