Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Den anden halvdel a hifianlægget-Lytteren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes lige jeg vil rette folks opmærksomhed på den anden, og mindst lige så vigtige, halvdel af hifi-anlægget...nemlig lytteren!

Det vigtigste faktum i hifi er; at opretholde en illusion af at man er involveret i musikken, forstået sådan at man er der hvor man kunne se sig i forhold til det kunstneren fremfører (det være sig koncertsal, foran metallica scenen, til intim unplugged med clapton, i roger waters tankebilleder osv). Jeg har tænkt en del over, at for at danne denne illusion kræves 2 centrale ting:

Først det som det lader til at næsten alle herinde glemmer når de sidder og vurderer deres mening om anlæg og musik og ”rigtig lyd”...nemlig deres egen fysiske og psykiske tilstand når de lytter...og anlægget kan være nok så godt, men hvis ikke man er indstillet på at lytte uden at lade sig forstyrre af sig selv, så kan det være ligemeget! Så:

Alle ens tanker, angående studier, arbejde, familieforhold, hvad man skal have til aftensmad osv. skal slås ud af hovedet og man kan først dér lade musikken tage over (dette kræver at man er veltilpas og ikke er sulten eller andet der kunne lede ens tanker væk fra musikken. Mange skruer også højt op for anlægget for at "blæse" tankerne ud, så der kun fokuseres på musikken!), endnu lettere bliver det hvis man lytter til musikken i mørke, så synsindtryk heller ikke påvirker ens sind.  Så kan man nemlig begynde at lytte til musik og ikke "bare" høre musik - altså skal man selv være indstillet på at lytte uden at fysiske og psykiske behov generer en. Dér kan man blive ét med musikken! Her er det også vigtig at man har valgt den type musik man er i sindsstemning til at lytte til...jeg tror alle har haft det sådan at de synes én cd er utrolig god den ene aften og den anden aften bliver den vraget til fordel for en anden...det er ens sindsstemning (om man er irriteret, glad, bedrøvet, ophidset, træt, frisk osv.) der har talt i dette tilfælde!...så vælg det musik der sådan lige falder jer ind på det givne tidspunkt.

Angående ens psykiske og fysiske tilstand: Jeg har også en teori om at det er derfor mange der er gået ind hifi-interessen har mistet evnen til at lytte til musik på trods af en fremragende formidler (anlæg) og jeg har også taget mig selv i det en del gange, specielt med mit sidste anlæg…i stedet for at lytte til musikken sidder man og tænker over en masse angående ens anlæg! og tanker og lytte til musik, det går altså ikke hånd i hånd…denne teori kunne underbygges af snakken om at hifi-nørdernes koner med det samme kan høre om et anlæg spiller godt, hvor hifi-nørden er forblindet (har mistet sit klarsyn/lytte-evne) af alle sine tanker angående anlægget! (OBS. Hermed ikke sagt noget om konernes tankevirksomhed ) 

Så kommer vi til den anden del, ens anlæg: I min verden er anlæggets opgave at skabe illusionen og opretholde den...De fleste anlæg kan skabe en illusion (for en kort stund) men mange anlæg magter ikke at opretholde denne illusion og det er derfor hovedparten af "normale" folk, og mange herinde, ikke kan sætte sig ned foran deres anlæg og lytte til den ene cd/lp efter den anden uden at miste interessen for det...deres tanker holdes ikke i skak og ledes hurtigt hen på noget andet. Også derfor laver hovedparten af "normale" folk noget andet mens de hører musik. Så det er vigtigt at der ikke er noget ved ens anlæg der ødelægger illusionen der er skabt…altså må der ikke være noget i lydbilledet der falder igennem ens forestilling af hvordan lyden skal lyde. Alles forestillinger om hvordan en ting skal lyde er ikke ens, derfor er der ikke ét endegyldigt ”rigtigt” anlæg, det rigtige anlæg, for én som person, må være det anlæg der kan holde en i illusionen, anlægget der ikke lader ens tanker gå ud af skak og lade sig henlede på noget man ikke kan lide ved lyden…derfor er det egentlig underordnet om der er større eller mindre forskelle eller om ens anlæg farver lyden, så længe ens illusion opretholdes og ikke brydes af lyde man ikke kan lide (læs: hører til i lydbilledet).

Jeg vælger så at udlede af ovenstående at der er uendeligt mange kombinationer af hifi (høj troværdigheds)-anlæg i verden, men det der er et hifianlæg for én person behøver ikke nødvendigvis at være et hifianlæg for en anden...anlæg og person skal passe sammen, altså skal sammen kunne danne og opretholde en illusion...så et hifi-anlæg er 50%-Anlæg + 50%-Person.  Dette gør det også indlysende hvorfor der er så mange forskellige meninger om hvilket hifi-anlæg er det bedste 50% af hifianlægget kan måske være de samme produkter, men de sidste 50% er højst sandsynligt ikke fuldkommen ens...

Bare lige lidt tanker og teorier fra kajkagen…

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

he he....

ja, vi er i store træk enige, måske ikke lige med procentsatserne...

din teori minder meget om det man inden for whisky verdenen kan kalde stemningsfaktoren... aldrig drik whisky når du er sur eller "nede"

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

hehe...fair nok... det er nok derfor jeg aldrig har brudt mig meget om whisky

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

stor fejl... whisky og hifi er en glimrende kobination

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

he he....

ja, vi er i store træk enige, måske ikke lige med procentsatserne...

din teori minder meget om det man inden for whisky verdenen kan kalde stemningsfaktoren... aldrig drik whisky når du er sur eller "nede"

Det gælder vist al alkohol....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Gud ved om det vil fungere på KT-messen? Hvis vi alle kommer med en ordentlig sidevind kan arrangørerne da se hvor vi kommer fra "Hey, der er endnu en fra Hifi4all.dk"!

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

ah.. jeg mener nu i stærkt beherskede mængder....

alkohol i store mængder virker kun positivt hvis der skal lyttes til PA

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hehe synes nu ideen var meget god alligevel!

Nej, for pokker - jeg skal jo køre hjem.....overnatning, anyone?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 03:35 | IP-adresse registreret  

med tanke for en anden tråd optråder der pænt meget som dette indlæg ik lige ligger op til

og snup forresten en smøg eller en kop kaffe eller hvilken last man nu har..

hifi, høj troværdighed eller illusion, at komme så tæt på virkeligheden som det er fysisk muligt på et begrænset areal.. der er ufatteligt mange måder at komme frem til dette på, men kun et fåtal af personer der rent faktisk opnår det.. har hørt ufatteligt mange setups rundt omkring, og kun et har været tæt på..

hvad skal der til for at opnå den illusion ?

1: Korrekt gengivelse, lyden skal ikke være udglattende, hvis noget er rustent skal det os lyde rustent ! dette punkt alene udelukker 90% af de forstærkere der findes på markedet. og selvfølgelig skal blæseinstrumenter, sangere, guitar, toge, eller hvad det nu kan være lyde korrekt

2: Korrekt perspektiv, det går meget på ens opstilling af speakers og resten af ens udstyrs, evne til at give et ordenligt lydbillede, man skal kunne "se" det man hører hvilket kan være svært i mange rum (et eksempel på hvor det lykkedes rimeligt godt er B&W demoen i århus)

3: Dynamik er noget man ikke kan gå på kompromis med, et anlæg skal have even til at gå fra at spille en stille passage romantisk og forførende, for i samme sekund at gå amok i vildskab. alt for mange setups ligger lidt kunstig dynamik til og når aldrig op på de højder som der tiltider kræves. svinget fra det stille til det rå er ofte ik stort nok.

4: ens anlæg skal ikke være hæmmet, det skal kunne spille alle frekvenser uden at farve dem (igen ligger forstærkeren på holdepladsen for øretæver) det er ufatteligt så få forstærkere der rent faktisk kan dette, og kræver at man har nogle gode skiver der går dybt for at afsløre det, samt selvfølgelig en forstærker der rent faktisk kan (ik let at finde)

dette er de fire grund ingredienser der skal ekseleres i for at nå en illusion.. men selv hvis man finder produkter der hver især har de egenskaber er der ingen garanti for hvordan de vil spille sammen..

udover forstærkere er tæt på umulige at finde, er det os utroligt få speakers der kan gengive den fulde dynamik, og samtidig ik farve så meget at det går ud over andre vitale ting

provokerende, realistisk, psykopat, idealist (find selv på flere) vil jeg påstå at der måske er to herinde der har eller er meget tæt at opnå det.. og nej jeg selv er desværre ik en af dem, vil heller ik sige hvem der i mine øjne har opnået tæt på den perfekte illusion. (meget sjovere at sige hvem der ik har ) dig dig og dig

fremhæver lige kubikken fordi han nok skal være pænt uenig hvis han læser med  men han kan nu godt sidde og se lidt selvglad ud for hans setup rammer rimeligt plet i tre af de fire, men perspektivet mangler lidt.. men nej hans setup er heller ik i mine øjne tæt på den perfekte illusion.. selvom det er dynamisk, og har en korrekt gengivelse og os et ok perspektiv så spiller det ik så man får den oplevelse.. det er et høre lyde setup mere end det er et setup der skal spille musik. men tror nu stadig det er præcist som han vil have det og alle der har muligheden burde tage en tur fordi, de færreste vil være enig i hans valg, men det kan helt sikkert bruges til at finde ud af hvad man selv vil og hvilket grej der kan bruges til det..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Du har så evigt ret, men jeg sidder her i Stockholm uden hverken mit anlæg eller min Whiskey... hvad pokker gør man så
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

Pascal skrev:
kim olsen skrev:

Du har så evigt ret, men jeg sidder her i Stockholm uden hverken mit anlæg eller min Whiskey... hvad pokker gør man så

Nej nej gør det aldrig! Er det på hotel, så snup en whisky i mini-baren, der er sku intet som en lille morgen-brandert

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Desværre ingen minibar, så må nøjes med en løbetur i Snevejret... ikke helt det sammen men hva kan man gøre

"Kun" 3 måneder til jeg er hjemme ved mit anlæg igen...

Og så må tråden vist hellere komme tilbage på sporet.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:
... hvor hifi-nørden er forblindet  

forblændet

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

med tanke for en anden tråd optråder der pænt meget som dette indlæg ik lige ligger op til

og snup forresten en smøg eller en kop kaffe eller hvilken last man nu har..

hifi, høj troværdighed eller illusion, at komme så tæt på virkeligheden som det er fysisk muligt på et begrænset areal.. der er ufatteligt mange måder at komme frem til dette på, men kun et fåtal af personer der rent faktisk opnår det.. har hørt ufatteligt mange setups rundt omkring, og kun et har været tæt på..

hvad skal der til for at opnå den illusion ?

1: Korrekt gengivelse, lyden skal ikke være udglattende, hvis noget er rustent skal det os lyde rustent ! dette punkt alene udelukker 90% af de forstærkere der findes på markedet. og selvfølgelig skal blæseinstrumenter, sangere, guitar, toge, eller hvad det nu kan være lyde korrekt

2: Korrekt perspektiv, det går meget på ens opstilling af speakers og resten af ens udstyrs, evne til at give et ordenligt lydbillede, man skal kunne "se" det man hører hvilket kan være svært i mange rum (et eksempel på hvor det lykkedes rimeligt godt er B&W demoen i århus)

3: Dynamik er noget man ikke kan gå på kompromis med, et anlæg skal have even til at gå fra at spille en stille passage romantisk og forførende, for i samme sekund at gå amok i vildskab. alt for mange setups ligger lidt kunstig dynamik til og når aldrig op på de højder som der tiltider kræves. svinget fra det stille til det rå er ofte ik stort nok.

4: ens anlæg skal ikke være hæmmet, det skal kunne spille alle frekvenser uden at farve dem (igen ligger forstærkeren på holdepladsen for øretæver) det er ufatteligt så få forstærkere der rent faktisk kan dette, og kræver at man har nogle gode skiver der går dybt for at afsløre det, samt selvfølgelig en forstærker der rent faktisk kan (ik let at finde)

dette er de fire grund ingredienser der skal ekseleres i for at nå en illusion.. men selv hvis man finder produkter der hver især har de egenskaber er der ingen garanti for hvordan de vil spille sammen..

udover forstærkere er tæt på umulige at finde, er det os utroligt få speakers der kan gengive den fulde dynamik, og samtidig ik farve så meget at det går ud over andre vitale ting

provokerende, realistisk, psykopat, idealist (find selv på flere) vil jeg påstå at der måske er to herinde der har eller er meget tæt at opnå det.. og nej jeg selv er desværre ik en af dem, vil heller ik sige hvem der i mine øjne har opnået tæt på den perfekte illusion. (meget sjovere at sige hvem der ik har ) dig dig og dig

fremhæver lige kubikken fordi han nok skal være pænt uenig hvis han læser med  men han kan nu godt sidde og se lidt selvglad ud for hans setup rammer rimeligt plet i tre af de fire, men perspektivet mangler lidt.. men nej hans setup er heller ik i mine øjne tæt på den perfekte illusion.. selvom det er dynamisk, og har en korrekt gengivelse og os et ok perspektiv så spiller det ik så man får den oplevelse.. det er et høre lyde setup mere end det er et setup der skal spille musik. men tror nu stadig det er præcist som han vil have det og alle der har muligheden burde tage en tur fordi, de færreste vil være enig i hans valg, men det kan helt sikkert bruges til at finde ud af hvad man selv vil og hvilket grej der kan bruges til det..

Altså er du enig med mine tanker ?

Da alt du nævner, om hvordan den illusion opnås, er person-relateret (det som lyder rigtig for den ene lyder måske knap så rigtig for den anden), og ikke udelukker noget af det jeg har fremført, men faktisk bare er en tilføjelse til "Anlæg-delen" ...

Du tager stadig ikke højde for mindre godt/dårligt kildemateriale... der bliver man stadig nødt til at lave et kompromis tror jeg...uanset hvor lidt man har lyst til det...ellers kan man kun

Der er to herinde der...i dine ører...der er tæt på at opnå den perfekte illusion.  Den perfekte illusion for den ene behøver, jfr. mit startindlæg, ikke være den perfekte illusion for den anden... ens hjerne er ligeså meget med til at skabe illusionen som ens anlæg, den ene part kan ikke undvære den anden og omvendt når man lytter seriøst til musik...derfor er det vigtigt at der ikke kan fremkomme nogle lyde fra ens anlæg der ikke lyder "virkelighedstro" i ens ører og som så bryder illusionen...

Hvis du nu prøver at tænke "lytter kontra anlæg" i stedet for "anlæg kontra lytter", tror jeg mit indlæg giver bedre mening...det er den vinkel jeg gerne vil have folk til at tænke ind i HiFi i stedet for "bare" anlægget, for hvis lytteren ikke er med psykisk, så kan det da være fuldstændig ligemeget hvordan anlægget spiller kan det ikke ?

Alle i andre, der bare spammer...kunne i ikke komme med nogle af jeres seriøse tanker omkring emnet, eller bare holde jer fra tråden. Tak.

Men det ville være interessant hvis andre end Live21 havde nogle tanker omkring dette emne, så man kunne få lidt sparring...

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Kajkagen skrev:
... hvor hifi-nørden er forblindet  

forblændet

du er dygtig ...kunne du så ikke komme med en mening sammen med din fine rettelse ? Det ville være lidt mere interessant...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

personligt sætter jeg en dynamisk gengivelse på den højeste pedistal, derfra mener jeg at detaljer, perspektiv (indsæt selv flere hifi betgreber) automatisk kommer.

her vil dårligt kilde materiale stadig være dårligt, men på grund af dyanamikken vil det være begrænset hvor meget man tænker over det.

ved en god optagelse vil man derimod bruge for meget energi på at lytte detaljer, detaljer som er nemme at spotte med en stærkt komprimerende forstærker, mens de optræder i deres naturlige form i hele det dynamiske område, med de forstærkere der formår det.

der hvor tråden lidt knækker for mig, er det faktum, at intet anlæg i mine øjne er i stand til at reproducere en godt optaget live koncert. derfor vil alt uundgåeligt være et stort kompromis. ting som tranperans er en fin ting, men hvor transperant er en live koncert lige?

lyden er en mixet illusion. men derfor er det nu stadigt sjovt at skifte forstærker og opdage at jimi hendrix faktisk står stærkt markeret i et perspektiv hugget ud af sten.

men også de forventninger man har spiller meget ind. lytter man eks. kun efter farvningen af spidser, ja, så mister man hurtigt helheden og musikken.

man skal gøre sig klart hvad mean vil have med sit anlæg, og bygge sin ilussion ud fra det, alt andet er i mine øjne spild af penge.

hifi er en dannelsesrejse i lydens univers, det er langsommeligt og dyrt at nå dertil. jeg har ikke nået mit mål endnu, men indtil videre har rejsen været forunderlig, en oplevelse jeg ikke ville have været foruden. 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Kajkagen: må hellere få svaret lidt mere specifikt på min holdning til kildematerialet.. at mene ens anlæg skal farve lyden så pladerne er til at holde ud at høre på, er at give op på forhånd.. og så slemt står det nu heller ik til med lyden selv på de såkaldte ringe indspilninger..

tror du synes det ofte lyder klemt på anlæg der ik farver lyden ? og derfor skal der tilsættes ekstra dynamik ? men dette går ud over alt ens setup spiller, ik kun de dårlige inspilninger og dynamik forskellene bliver kraftigt reduceret, da der kommer et kunstigt løft.. på samme måde som "billige" basrefleks speakers heller ik kan spille bund, men laver selv lidt kunstig bund der dog kun kan give en illusion for de færreste

derfor er det imho utroligt vigtigt at det især er ens anlægs dynamiske formåen men først tænker på.. i marts får jeg min ekstra effekt hvilket giver 1000 watt i 8 ohm på et sæt monitors på 85 db.. der er ingen forskel i den lyd der kommer, men dynamikken bliver løftet kolosalt (ik i den forstand at der bliver tilsat, når det skal spille roligt, men kun når musikken kræver på ubegrænset dynamik) fra den ene effekt på 250 i 8 ohm jeg har nu.. og de 30 k det koster med en til er et røverkøb når man høre hvad der sker med lyden..

det er ens anlæg der sætter grænsen for hvilken lyd man får, ik den lyd der ligger på cdérne

men den eneste måde vi kommer længere er jo ved at få hørt på sagerne

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Når musikken virker "rigtig" / troværdig og du ikke bemærker nogle ting/ parametre der stikker frem og gør opnærksom på sig selv eller ditto ved sit fravær! altås gengivelsen er i fin balance og man GLÆMMER! alt om parametre, fejl og mangler mm. samt vor meget der af det ene eller det andet.. ( igen det der mest, størst, højst, fleset, tydligst osv... osv..) og man sidder tilbage og faktisk kan koncentrere sig om at lytte til musikken istedet for anlæget og eller dettes forcer eller mangler..  når man nemt anstrahere fra det faktum at det er en stærkt størelsels mæssigt samt dynami mæssigt komprimeret gengivelse i forhold til IRL!  og en ILLUSION! og bare lader sig rive med af musikken...

SÅ! er det faktisk hifi og faktisk endda GODT NOK!! målet er nået!..

At der måske stadig er plads til at gøre illusionen bedre, og at man stadig kan have interesse i af forbedre mm. er en anden ting!... bare dette ikke konstant forstyre den momentane musik nydelse og indlevelse! SÅ! er man nået langt og HAR! hifi!..

Hvor mange her kan sige dette!?????????????   tænk lige over det!..

( Jeg kan!!)

mvh.

Ps.

Iøvrigt er det jo stærkt personligt og forskellige samt derfor meget subjektivt hvad og hvor meget der for den enkelte skal til for at opnå overstående!!!!!!!

For det er jo netop et spørgsmål om hvad og hvor meget der skal til før den enkelte opnår en troværdig oplevelse!

Alt snak om rigtigt og mest rigtigt er og bliver også subjektivt! alt dette har jeg tidligere været inde på!.. 

Der er kun meget få reelle ting der lidt mindre subjektivt end andet at holde sig til!  langt det meste er meget subjektivt!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19722&P N=2

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20129&P N=2

Hvem for uden de der lavede musikken og de der optog / mixede mm. denne ved egentligt HVORDAN DET SKAL LYDE!??

Vi gætter alle ud fra vores mere eller for de fleste tvivlsomme referancer!

Så det hele er en stor illusion og hvor  når denne er mest troværdig er stærkt subjektivt!..

Hvis man er tilfreds og overbevist og kan nyde musikken uden at tænke på andet end denne! så har man god hifi! uanset om man har udstyr for 10000 kr eller 100000 kr.. eller for den sags skyld 1000000 kr!!

Det er nu min mening!

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Miju: Vi er enige kan jeg se

Live21: jeg er ikke enig med dig i at det er anlægget der sætter grænsen for lyden i langt de fleste indspilninger når vi er oppe i anlæg i vores prisklasser...

Hvis du med "et anlæg der ikke farver lyden" mener B&W/Classé setup'et ved messen, så synes jeg det kommer til at lyde alt for hidsigt og skarpt...slet ikke dynamisk i mine øjne! ... og derfor er det ikke et hifi-anlæg for mig...

Dynamikken vil til enhver tid forsvinde hvis man ikke synes om den lyd man hører...et dynamisk anlæg for den ene kan være udynamisk for den anden...igen pga. sin hjerne igen fordi hjernen har en ekstrem stor indflydelse hvis man vil lytte til hifi...hvis ikke den er opsat på det den hører eller kan lide hvad den hører og hele tiden bliver forstyrret af ting der synes "dårligt", så vil det ikke være hifi og illusionen (hifi) vil være umulig at opretholde...

Prøv at skriv hvad du/I mener om det andet jeg har skrevet til ud over at kildematerialet tit er en hæmmende faktor i HiFi...(hvis man gerne vil høre andet end audiofile optagelser)...

hilsen Kajkagen

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Jeg kunne ikke være mere enig!

Må jeg anbefale lidt af hvert: http://www.mgp-projects.com/whisky/index.html 

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes