| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en eAR 202 ICE forstærker fra Acoustic Reality. Den er jeg meget glad for. Den har dog en lille medfødt "bug". Den går i standby efter 2 min uden signal. Dette kan også ske hvis man blot spiller lavt eller ser film i surround, hvor der ikke er meget gang i sidehøjttalerne.
Jeg har set at man selv kan ændre denne opsætning ved at flytte en dip-switch inde i forstærkeren.
Problemet er, at der stadig er garanti på den, og kabinettet er plomberet med et klistermærke, hvor der står at garantien ryger hvis man piller det af. Er det lovligt at sige at der ikke er garanti uden plombe?
Evt. nogen der ved hvad AR skal have for den lille operation?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ligesom så meget andet, fx computere. Så tror jeg garantien ryger. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har snakket med eAR om det, og han sagde at jeg bare kunne sende mine ind, så ville han gøre det. Jeg forstod på ham at det ikke ville koste noget. __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Jeg prøver at ringe til dem for at høre om det er en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det betyder ikke noget for reklamationsretten på eks. en computer at du plomberingen er brudt, da det er "naturligt" at man skal tilgå det indre af computeren. På forstærkere er det måske noget andet, jeg ville som foreslået også lige sende en mail til AR. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
dapp Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P,
Jeg har netop fået udført denne operation med success hos AR. Det kostede mig 50kr til porto.
Udover de 50kr tog det 4 dage fra jeg sendte den til at den var tilbage
på hylden (super produkt og service fra Acoustic Reality).
Mvh.
Jørgen
__________________ Med venlig hilsen
http://jorgenlarsen.name
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja det er service. 
(Jeg har fjernet brevet fra JJaz, nu ad diskussionen til syneladende er slut.
Hilsen Peter Pan.) __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en sær måde at udvise kundeservice på
Bliver stadig mere glad for min AR løsning. Nu er det naturligvis så også et spørgsmål om, at AR så vidt jeg kan forstå tilbyder det i udgangspunktet. Altså den anden vej rundt, desværre. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad kan man lære af det !
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan, som jeg læser det er det da det omvendte du ønsker.
Svend Ps går i standby, og det er det han ønsker skal ændres.
Som jeg læser det ønsker du at dine skal kunne gøre det, tror det er nemmere og lave det om når det er bygget fra starten, end at bygge det i. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker på deres svar som om at Jjaz ikke er klar over hvor simpel en operation det er at foretage. Ellers tror jeg ikke de havde svaret som de gjorde.
Jeg har stadig ikke snakket med AR, men hvis det kun er 50 kr til porto, så er det da en perfekt løsning.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
Peter Pan, som jeg læser det er det da det omvendte du ønsker.
|
|
|
Det er rigtigt, jeg vil gerne have det stereo trin som jeg har, til at gå i standby. Kan tiden ikke udvides så standby ikke indtræder så hurtigt ???
Jeg vil da stadig se det som en fordel, da mit IP205kw Stainless 2x500asp. står tændt hele tiden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Det betyder ikke noget for reklamationsretten på eks. en computer at du plomberingen er brudt, da det er "naturligt" at man skal tilgå det indre af computeren. På forstærkere er det måske noget andet, jeg ville som foreslået også lige sende en mail til AR.
|
|
|
Hvis ikke der er gjort/forsøgt indgreb, fortaget ændringer eller lign. der har kunnet gøre skade så gælder købelovens bestemmelser stadig.
Brugerbetjente omskiftere monteret "under overtøjet" er jo ikke et ukendt fænomen. Riaa forstærkere er et godt eksempel
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Det er rigtigt, jeg vil gerne have det stereo trin som jeg har, til at gå i standby. Kan tiden ikke udvides så standby ikke indtræder så hurtigt ???
Jeg vil da stadig se det som en fordel, da mit IP205kw Stainless 2x500asp. står tændt hele tiden.
|
|
|
jaja ingen tvivl om din hensigt er rigtig, men det er jo ikke det samme som Svend P ønsker, dit ønske kræver jo et seriøst (i mine øjne ) indgreb, hvor der skal ændres så den kan gå standby med en trigger. (ligesom fx. H/K sig. effekterne). Nu er jeg ikke elektronik nørd, men det lyder da ikke bare lige til, så kan da godt forstå forhandleren siger nej, for ikke at rode sig ud i noget han ikke kan lave alligevel. Så vil ikke kalde det dårligt service, nok mere at han kender sine begrænsninger. Tror nu heller ikke det huer ham sønderligt at skulle anbefale sine konkurrenter. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg endte med at gøre det selv. Gad ikke lige bøvle med at sende frem og tilbage og undvære den, så plomben blev brudt. Der skulle isættes en jumper (som jeg ikke havde), så det blev en stump ledning i stedet. Men det virker! Så nu kan man spille lavt uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Der skulle isættes en jumper (som jeg ikke havde), så det blev en stump ledning i stedet. Men det virker! Så nu kan man spille lavt uden problemer. |
|
|
Ikke noget at sige til at AR i deres reklamer slår på at strømforbruget er lavt, de slukker åbenbart for et godt ord 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha, nu bliver det spændende! Den er nemlig gået i stykker med et højlydt knald.
Det skete den anden morgen da jeg tændte den. Der lugtede også brændt, men der var intet at se indeni.
Af erfaring bl.a. herinde fra, kan man godt forvente at Peter AR er lidt en strid herre, så det bliver nok ikke uden sværdslag at jeg får den lavet under garantien.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Pyha, nu bliver det spændende! Den er nemlig gået i stykker med et højlydt knald.
Det skete den anden morgen da jeg tændte den. Der lugtede også brændt, men der var intet at se indeni. |
|
|
Hermed kan konkluderes at det er meningen at den jævnligt skal slukke efter to minutter, ellers bliver den slidt før tid 
Håber at du får en fair behandling af AR, lad os høre hvad der videre sker.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Det skete den anden morgen da jeg tændte den. Der lugtede også brændt, men der var intet at se indeni.
Af erfaring bl.a. herinde fra, kan man godt forvente at Peter AR er lidt en strid herre, så det bliver nok ikke uden sværdslag at jeg får den lavet under garantien.
|
|
|
Nej, det bliver nok ikke bedre af at garanti-plomben er brudt - ironisk nok går den istykker efter en snak frem og tilbage i denne tråd, så jeg er lidt spændt på at høre udfaldet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|