| Forfatter |
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg købte en NAD T747 for en lille uges til tiden. Jeg var muligvis for hurtig til at købe den, da jeg efterfølgende har fundet ud af at forstærkeren har tendens til at være mørk/varm.
Da jeg ønsker en lys, åben og sprød lyd tænker jeg, at den nykøbte surround-receiver måske var et fejlkøb.
Hvad siger I kyndige hoveder? Findes der bedre alternativer, og bør jeg sælge NAD'en og købe en anden?
Jeg ser frem til at høre fra jer 
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der har nogle gode og brugbare råd
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du af højtaler , hvilket kabel bruger du , hvilket medie bruger du , hvor stort er dit lytteum , hvordan er dit lytterum indrettet du må give os nogle oplysninger at arbejde med.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
|
Hejsa.
Jeg købte en NAD T747 for en lille uges til tiden. Jeg var muligvis for hurtig til at købe den, da jeg efterfølgende har fundet ud af at forstærkeren har tendens til at være mørk/varm.
Da jeg ønsker en lys, åben og sprød lyd tænker jeg, at den nykøbte surround-receiver måske var et fejlkøb.
Hvad siger I kyndige hoveder? Findes der bedre alternativer, og bør jeg sælge NAD'en og købe en anden?
|
|
|
Hej Wolle_dk!
Jo der er flere mulighedder, kabler eller afkoblings plader, kig evt.
under "Montana og McIntosh hos savklinge" den sidste side. Det giver
helt vild også i diskanten, man fornemmer næsten at musikkerne
kommer ind i stuen med de der plader, under forstærkere eller f.esk CD afspillere
det gør det i mit setup, tror helt sikkert at det hjælper i de fleste setup 
M VH SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har godt nok læst i dine andre tråde idag, at du synes B&W er mørk og lukket i lyden. Jeg tror du har hørt et forkert set-up, for sådan oplever jeg dem ikke.
Et godt match, som passer til din lille stue ville være disse standere til en meget god pris.
http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-705-rosewo/id-82753968/
__________________ morten
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogen højtalere endnu, så jeg er slet ikke fastlåst til nogle højtalere. Jeg har heller ikke nogle kabler endnu..
Jeg har kun forstærkeren, hvor jeg har koblet nogle af mine forældre gamle højtalere til.
Jeg ønsker en lys, åben og sprød lyd.
Jeg bruger airplay (apple tv) til tabsfrit overførsel af musik til anlægget.
Angående lytterum, kan jeg desværre ikke give noget præcist svar, da jeg bor hjemme ved mine forældre pt. Jeg flytter i en ungdoms-bolig til sommer, så regner med at få en 15-20 kvm stor stue.
Hvis jeg skal besvare andre spørgsmål, skal I selvfølgelig bare sige til :)
Jeg er helt nybegynder, så ved ikke hvilke ting, man skal tage højde for.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
wolle_dk skrev:
|
Hejsa.
|
|
|
Hej Wolle_dk!
kommer ind i stuen med de der plader, under forstærkere eller f.esk CD afspillere
M VH SAVKLINGE
|
|
|
Undskyld, men det fangede jeg ikke noget af!? :) Savklinge, er det en hjemmeside, eller?
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
morten8620 skrev:
|
Har godt nok læst i dine andre tråde idag, at du synes B&W er mørk og lukket i lyden. Jeg tror du har hørt et forkert set-up, for sådan oplever jeg dem ikke.
Et godt match, som passer til din lille stue ville være disse standere til en meget god pris.
http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-705-rosewo/id-82753968/
|
|
|
Alle jeg har snakket med angående B&W siger også, at disse er varme og lukket. Jeg har selv sammenlignet dem med Dali i Hifi-klubben, og er enig i denne påstand.
Så B&W bliver det ikke :)
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Savklinge skrev:
wolle_dk skrev:
|
Hejsa.
|
|
|
Hej Wolle_dk!
M VH SAVKLINGE
|
|
|
Undskyld, men det fangede jeg ikke noget af!? :) Savklinge, er det en hjemmeside, eller?
|
|
|
Hej Wolle_dk
Undskyld! Det er her på siden under " Billeder af mit HI-FI/ stereo udstyr "
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være meget stor forskel på B&W modeller også, og også Dali. Begge mærker har gennem tiderne lavet både den ene og den anden slags. B&W 705 hører til blandt de noget diskantfokuserede og er langt mere hidsig i diskanten end. f.eks. en Dali Grand Coupe som er varm og lidt mørk. Fra samme serie er Dali Grand Diva som er noget mere stram og monitoragtig.
Forgængeren til B&W 705 kan jeg meget bedre lide, men ville stadig vælge Dali Grand Coupe hvis det er en varm/mørk højttaler.
Hvis jeg skal anbefale en billig måde at få det jeg tror du søger, så prøv en Infinity Kappa 60 (gammel sag, så den skal være brugt). Det er en livlig og lyst klingende (ikke for lys) højttaler som er sjov at høre musik på.
http://www.dba.dk/hoejttaler-infinity-kappa-60/id-81891458/
Den NAD du har er jo en surroundforstærker, og måske ikke det logiske valg til et stereosystem.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
wolle_dk skrev:
Savklinge skrev:
wolle_dk skrev:
Hejsa.
Jeg købte en NAD T747 for en lille uges til tiden. Jeg var muligvis for hurtig til at købe den, da jeg efterfølgende har fundet ud af at forstærkeren
har tendens til at være mørk/varm.
Hvad siger I kyndige hoveder?Findes der bedre alternativer, og bør jeg sælge NAD'en og købe en anden?
|
|
|
Hej Wolle_dk!
M VH SAVKLINGE
|
|
|
Undskyld, men det fangede jeg ikke noget af!? :)Savklinge, er det en hjemmeside, eller?
|
|
|
Hej Wolle_dk
Undskyld! Det er her på siden under " Billeder af mit HI-FI/ stereo udstyr "
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Kan du ikke sende et link til siden?
Jeg er helt ny her på siden, ved ikke hvor jeg skal finde de billeder.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Der kan være meget stor forskel på B&W modeller også, og også Dali. Begge mærker har gennem tiderne lavet både den ene
og den anden slags. B&W 705 hører til blandt de noget diskantfokuserede og er langt mere hidsig i diskanten end. f.eks. en Dali Grand Coupe som er
varm og lidt mørk. Fra samme serie er Dali Grand Diva som er noget mere stram og monitoragtig.
Forgængeren til B&W 705 kan jeg meget bedre lide, men ville stadig vælge Dali Grand Coupe hvis det er en varm/mørk højttaler.
Hvis jeg skal anbefale en billig måde at få det jeg tror du søger, så prøv en Infinity Kappa 60 (gammel sag, så den skal være brugt). Det er en livlig
og lyst klingende (ikke for lys) højttaler som er sjov at høre musik på.
http://www.dba.dk/hoejttaler-infinity-kappa-60/id-81891458/
Den NAD du har er jo en surroundforstærker, og måske ikke det logiske valg til et stereosystem.
|
|
|
Jeg skulle meget gerne ende med et komplet 5.1 til sidst, da det også skal bruges til film :-)
Jeg køber bare setuppet af flere omgange - ellers har jeg ikke råd til det.
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skift recieveren ud, du kan ikke ændre markant på dens lyd, kun fintune indenfor et lille område
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
| Skift recieveren ud, du kan ikke ændre markant på dens lyd, kun fintune indenfor et lille område |
|
|
Det vil jeg bare være ret ked af, da jeg lige har fået den :-(
Det ville ikke være nok at koble et par lyse højtalere til den?
Hvis jeg endelig skal kigge efter anden receiver, i hvilken retning bør jeg da kigge?
Jeg skifter den selvfølgelig kun, hvis jeg kan få denne solgt til en ordentlig pris.
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle da nok kunne få solgt din receiver. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel den er, dens afløser hedder vist NAD T748
Der er en del til salg, f.eks. denne med tilhørende blue ray og ipod dock
http://www.dba.dk/nad-t747-t587-av-surrou/id-82468972/
så mon ikke du skulle kunne få 25-2800 kr for den afhængig af alder. __________________ morten
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun haft den 1 uge cirka.. Den er derfor som ny!
Men hvis jeg endelig skal sælge den, hvad bør jeg da kigge efter istedet for, hvis jeg vil opnå min ønskede lyd?
Jeg er meget modtagelig for gode råd/forslag - gerne med begrundelse :-)
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle du dog sælge den allerede...det handler om at prøve at finde nogle højtalere der passer til den lyd du ønsker.
Der er masser af muligheder for at låne noget med hjem. Og hvis du ønsker en "lysere lyd" så kan du jo kigge på de allestedsnærværede dali-modeller..
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wolle. Lige præcis med højttalerne kan du tune lyden rigtig meget, så jeg ville slet ikke tænke på at sælge forstærkeren
endnu. Hvilke højttalere har du på nu? Du kan sagtgens finde højttalere med hævet db i diskanten der i sidste ende vil give
dit anlæg det man kalder en lystklingende karakter. Skal det være billigt ville jeg kigge efter dali concept serien. Du skal
bare være
opmærksom på at det du til prøvelytningen måske opfatter som åben og detaljeret lyd, i længden godt kan blive ret
irriterende og stressende for øret.
Jeg vil derudover råde dig til ikke at købe noget før du kender de betingelser anlægget skal spille i. Hvis du får en
ungdomsbolig med stengulv og betonvægge, vil du sikkert blive rigtig glad for noget afslappet nad + mørk højttaler. Og
omvendt, hvis det skal spille i et rum der absorberer meget af lyden, så kan det være godt med det der kaldes hidsige
højttalere. GL med søgningen.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er åbenbart ikke helt enighed om hvorvidt højtalerne kan give mig den ønskede lyd, eller om receiveren skal skiftes ud :-)
Og da jeg slet ikke har spor forstand på det, er jeg mere forvirret nu, end jeg var til at starte med før tråd-start..
Klypstefan --> vil du råde mig til at vente med at købe indtil jeg finder ud af, hvor jeg skal bo?
De fleste ungdoms-boliger har trægulv eller gulvtæpper.. Og det var ikke mik umiddelbare tanke, at jeg kun skal have højtalerne mens jeg studerer...
De skulle også gerne kunne tages med derhen, hvor jeg flytter hen efter uddannelsens slutning :-)
Jeg har haft brugte Dali mentor 1 i tankerne... Netop fordi de har se lyse klang.. Jeg kan selvfølgelig bare tage i den nærmeste hifi-klub og lytte til
dig... Alligevel vil jeg gerne høre jeres mening om dette match? :-)
Jeg vil ikke ned på concept-serien... Det ved jeg, at jeg vil fortryde tiden...
--------
Jeg håber til sidst, at andre kyndige hoveder vil komme med en begrundet forklaring på, hvorvidt jeg bør udskifte receiveren eller ej.
På forhånd tak :-)
|
| Til top |
|
| |