Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 11:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler til Naim Uniti (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus789
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 30 November 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Ny i HIFI sammenhæng, men har erhvervet en Naim Uniti, og er nu på udkik efter de helt rigtige (også til prisen!)
gulvhøjttalere til den. Jeg forestiller mig max 20.000 kr./sæt. Kan nogle her hjælpe med anbefalinger. Har hørt på Audiovector
Si3 Super, men mangler lidt flere input.
Hører ikke klassisk, men meget akustisk guitar, blues, jazz guitar og lign.
Stuens størrelse er ca. 30 m2 og de skal gerne have waf (wife acceptance factor), det vil sige - i dette tilfælde - være hvide og
ikke for store.. ;-)
Gode forslag ønskes...

mvh... Claus
Til top Vis Claus789's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus789
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2425
Sendt: 30 November 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Claus789
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 30 November 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Nej 50 W i 8 ohm er ikke meget og det bliver måske et problem i forhold til Amphion 3 L?
Citat fra anmeldelsen: "Den første ting jeg bed mærke i, var at driftseffekten på disse højtalere var noget højere end jeg er
vant til, men da der først blev åbnet op for hanen, startede det første nummer med et brøl".....Altså en noget høj driftseffekt.
Vil det ikke være et problem? Jeg kan godt lide at høre musik højt (når konen ikke er hjemme!)..
Hvad siger anmelderen: Mikkel Gige?

mvh.. Claus
Til top Vis Claus789's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus789
 
drzukunft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 30 November 2011 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej Claus

Jeg har netop købt mig et par amphion argon 3l og de lyder simpelthen fantastisk. jeg hører dem godt nok på min primare dvdi10, som jeg synes har
en lidt mere neutral lyd end naims varme fylde.

Jeg prøvehørte dem på naim xs også, og de havde ikke problemer med at spille op, men jeg kender selvfølgelig ikke dit "højt" niveau.

Jeg kunne bedre lide lyden fra argon end fra både elac og audiovector s3, på grund af argons ekstremt præcise og velstillede mellemtone/diskant. For
mig var de et perfekt match til min musik, som mest er akustisk (både rock, pop og klassisk).
Det skal dog siges at jeg valgte at købe primare frem for naim pga jeg synes lyden blev for varm/farvet på naim, men det er naturligvis individuelt.

Amphion argon. 3l har ihvertfald min varmeste anbefaling, og så skader det jo heller ikke at de er de smukkeste gulvhøjtalere jeg har set til dato (jeg
kan nu også godt lide minimalistisk skandinavisk design).

//Morten
Til top Vis drzukunft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af drzukunft
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2425
Sendt: 30 November 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 30 November 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

B&W CDM8 kan vist fås i hvide.   AudioPro Avanti 100       Celan XT 901 kan vist fås i hvide    DLS kan fås i hvide. Alle kan drives af en 50 Watter. Men om de kan spille højt nok må komme an på en prøve.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 30 November 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Har selv haft naim og audiovector, og synes generelt det er en god kombi, særligt med deres super og signature modeller. Hvis
du vil have et helt alternativt bud, så vil jeg sige Genelec 8050 i hvid, som kan hænges op på væggen - den ville jeg vælge
over alle de nævnte højttalere - jeg synes de har langt mere dynamik og engagerende lyd (hvilket passer glimrende til Naim)


Alternativ - men ifl. min kone højere waf end mange gulv og standerhøjttalere.
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2425
Sendt: 30 November 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:
Har selv haft naim og audiovector, og synes generelt det er en god kombi, særligt med deres super og signature modeller. Hvis
du vil have et helt alternativt bud, så vil jeg sige Genelec 8050 i hvid, som kan hænges op på væggen - den ville jeg vælge
over alle de nævnte højttalere - jeg synes de har langt mere dynamik og engagerende lyd (hvilket passer glimrende til Naim)

 

Genelec 8050 er da aktive der findes kun en version og det er med indbygget forstærker og det søger trådopretter ikke

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 30 November 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Maximilian skrev:
Har selv haft naim og audiovector, og synes generelt det er en god kombi, særligt
med deres super og signature modeller. Hvis du vil have et helt alternativt bud, så vil jeg sige Genelec 8050 i hvid, som kan
hænges op på væggen - den ville jeg vælge over alle de nævnte højttalere - jeg synes de har langt mere dynamik og
engagerende lyd (hvilket passer glimrende til Naim)


 


Genelec 8050 er da aktive der findes kun en version og det er med indbygget forstærker og det søger trådopretter ikke




Ved det godt - men Unity har pre-outs - og er selv gået fra passive audiovector til active Genelec, og går ikke tilbage foreløbigt
- til prisen synes jeg de spiller bedre end de passive højttalere til de samme penge som jeg kender.
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2425
Sendt: 30 November 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:
gasolin skrev:

Maximilian skrev:
Har selv haft naim og audiovector, og synes generelt det er en god kombi, særligt
med deres super og signature modeller. Hvis du vil have et helt alternativt bud, så vil jeg sige Genelec 8050 i hvid, som kan
hænges op på væggen - den ville jeg vælge over alle de nævnte højttalere - jeg synes de har langt mere dynamik og
engagerende lyd (hvilket passer glimrende til Naim)


 


Genelec 8050 er da aktive der findes kun en version og det er med indbygget forstærker og det søger trådopretter ikke




Ved det godt - men Unity har pre-outs - og er selv gået fra passive audiovector til active Genelec, og går ikke tilbage foreløbigt
- til prisen synes jeg de spiller bedre end de passive højttalere til de samme penge som jeg kender.

Da ingen grund til anbefale aktive højtaler når trådopretter har ofret en masse penge på en all in one anlæg med forstærker som sikkert koster kassen, så kunne trådopretter jo lige så godt bruge en computer med en god dac og Genelec 8050. men det har trådopretter jo ikke valgt

 

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 30 November 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Forstår godt hvad du mener Gasolin, men er stadig uenig i, at trådopretter da lige så godt kunne bruge en computer og en god
dac. Naim'en indeholder både cd-afspiller, streamer del samt, ja, en effektforstærker, men allervigtigst i mine øjne en naim-
forforstærkerdel som giver den gode lyd. Men fred være med det.
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2425
Sendt: 30 November 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes