Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 12:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Naim NAIT 5i vs Nad 325BEE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hello Folks

Er der nogen af jer som , har haft en  NAD 325BEE forstærker  og efterfølgende  skiftet til       Naim NAIT 5i  forstærker , er godt klar over at der er factor  3 X  i prisforskel på disse to 50 watt forstærkere ,  på hvilken måde spiller de  forskelligt .

Og vil et evt. skift fra NAD 325BEE    til Naim NAIT 5i  , kunne retfærdiggøres når den skal drive   nogle 17 år gamle  2 vejs ht. fra Dynaudio  ( byggesæt Foccus  6,5"bas  28mm diskant  )  

MVH. Caps

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS
 
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg bryder mig generelt ikke så godt om NAD's lyd, men må samtidig erkende at jeg ikke har hørt 325BEE. Nait 5i er dog en fed forstærker. Levende og dynamisk. Og de 2x50 NAD watt kan sikkert ikke måle sig med de 2x50 Naim watt. Hvis du kan lide at lyden rykker og virker live er 5i et godt bud. Hvis du ikke syntes det prismæssigt kan retfærdiggøres set ifht. dine aldrende højttalere, er den nye Rega brio R, et rigtig godt prisvenligt alternativ (Gal VFM)


__________________
Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Naim 5i   Den er jeg bare glad for.  Nad 325 bee har jeg kun hørt i butik og et hurtigt skift til lidt større nad model viste at den var for svag og temmelig kedelig i lyden. Men igen det var i butik og meget kort besøg = nok ikke helt fair BEEdømmelse

Om et forstærkerskift kan betale sig er lidt svært ar svare på.

Fortæl lidt om hvad du er utilfreds med og hvad du ønsker at opnå  og lidt om hvad du bruger dit anlæg til.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
malkris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 178
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt flere positive udtalelser om Naim og Dynaudio. Men aldrig hørt kombinationen selv. Jeg har selv Dynaudio og
bruger en gammel Holfi forstærker. Det fungerer rigtigt godt
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for at låne den med hjem eller evt tage din forstærker med i forretningen og sammenligne der. Det vil give et langt bedre indtryk end alt andet. Det er nu engang dig der skal være glad for lyden der kommer ud af dit setup



__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

En Naim forstærker er langt bedre end Nad, prisen er dyrere, produktet er i en helt anden verden, ingen sammenligning. 5i er pt en af de populæreste løsninger hvis man ikke går skyhøjt i pris, den trækker det meste ubesværet, og den har en dejlig medrivende rytmisk lyd som får mange rivaler til at lyde kedelig og langsom. Forstærkeren kan om nogen holde fast i en bas note så eks.vis en gulvbas ikke mudrer imod bunden men holder tonen intakt som man hører i den virkelige verden - dette er der mange fabrikanter der endnu ikke har lært uanset pris, det er vigtigt at man tilslutter en passende kvalitets signalkilde (ikke nogen Føtex bambus dvd) og er omhyggelig med opsætning og kabelvalg da tingene bliver afsløret ret nådesløst. Søger du stort tilbagelænet perspektiv og dybde i lyden så er Naim måske ikke det oplagte valg, så lyt hjemme hvis muligt. Alternativt prøv den nye Rega Brio-R, den er en streg mere organisk, lidt blødere og har ikke helt samme kræfter og drive men en vidunderlig forstærker til prisen, ikke sikker den kan trække dine HT ?
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Lydportalen i lyngby var flinke  at låne udstyr af da jeg skulle købe.  Lånte faktisk både min Naim og en stor cayin med hjem  i næsten 3 uger   Det har jeg sku ikke oplevet før.
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hify spørger

 bla.  til hvad jeg vil opnå ,  Ja jeg har det jo lige som alle jer hi-fi freaks , egentlig er jeg jo ikke utilfreds  med det jeg har ,  havde jeg været desideret utilfreds så havde der været udskiftninger for længst , men hvis jeg skal påpege noget så ville jeg måske have noget mere klar lyd i øvre mellemtone og op efter .

Jeg vil prøve at høre sådan en Naim nait 5i , hos en forhandler  , og se om det er noget for mig .

Så spørges der  også om hvad jeg bruger mit anlæg til ,  det bruges i et stereo  setup  , og musiken er ,classisk rock , blues , old country , noget klassisk , evergreens fra 50 - 60 -70érne

så det er overvejende musik fra fortiden 20 - 60 år gammelt.

Mvh. Caps

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Du bør nok forsøge at låne så du kan høre på dine egne ht.   Og så lige en anden vigtig ting. Sådan en Naim skal spilles til LÆNGE før den åbner op for den sidste dynamik.
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
deeh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 14 Marts 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:
Lydportalen i lyngby var flinke  at låne udstyr af da jeg skulle købe.  Lånte faktisk både min Naim og en stor cayin med hjem  i næsten 3 uger   Det har jeg sku ikke oplevet før.


Jeg kan næsten forstå at du valgte naim'en over cayin'en.
Hvilken cayin model var det?

Jeg har en cayin 153b, som jeg egentlig er fint tilfreds med.
Hvad synes du Naim gør bedre/anderledes/værre end cayin? da jeg også har overvejet byttet, da jeg har hørt så meget godt om den.

hvis det er til at sætte ord på :)

mvh Lasse
Til top Vis deeh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deeh
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige undedersøge hvad den hed og så slog det mig sku at det var en vincent sv-236 jeg havde lånt  ups

Den spillede så også super   men var stor som arvesynden.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Efter at have solgt NAD i 13 år og nu sælger NAIM, ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Men da jeg er branchemedlem, må jeg ikke skrive det, da det kan opfattes som reklame.....

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Bulletdodger skrev:

Efter at have solgt NAD i 13 år og nu sælger NAIM, ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Men da jeg er branchemedlem, må jeg ikke skrive det, da det kan opfattes som reklame.....



Så siger jeg det for dig. Naim 5i er lysår foran NAD 325bee på alle leder og kanter....

Iøvrigt, når vi nu er ved forstærkere der yder 50 watt, så er der jo en ny lille sherif i byen - den hedder Rega Brio R. Det ville være helt tosset ikke også at lytte til den også. Og prismæssigt ligger den jo ca. midt imellem de 2 forstærkere du nævner.
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes