| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen meninger?
Forstærker i 10.000 kr klassen (fra ny altså - jeg køber brugt )
Jeg tænker primært på Holfi Integra 8 og Densen Beat-100 (eller DM10 hvis jeg kan finde en) i øjeblikket.
Har de begge Pre-out så man sidenhen kan smide en ekstra effektblok på, hvis man skulle få lyst/råd til det???
HT er avance sig3 mkII
(Og ja jeg har kigget i den nye oversigt, og har haft dette oppe før, men nu er valget skrumpet ind til de her 2 modeller (forhåbentlig) så smid et par ord hvis i gider. Så er i gode:)
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvilken lyd du ønsker. Jeg har selv haft en Densen B100 og Avance sig3'ere. Densen giver dog jo en meget engagerende lyd med masser af fodstamp, rytme om man vil. Jeg fik senere en B300 effekt på og det gav klart mere overskud og kontrol. Jeg kan godt anbefale Densen til dine Avance, det rykker
Nu har jeg ikke hørt Holfi, men jeg tror ikke Holfi har samme fodstamps lyd som Densen. Så vidt jeg har forstået er Holfi også meget dynamisk, men jeg tror det er på en anden måde end Densenlyden.
Mvh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa - hvilken lyd vil man have. Som det fremgår ofte her i forummet er det svært at sætte ord på lyd. Og i sidste ende vil folk vel have det samme. Men jeg kan da prøve :)
Dynamik, rytmik, detaljer, nærvær. Kort sagt - der skal komme musik ud af kasserne! Det er jo altsammen nogle lidt tågede begreber, vage definitioner, men jeg håber det giver mening.
Jeg har allerede en halv lovning på en der gerne vil demonstrere sin Beat-100 for mig, fra en gammel tråd. Så hvis der sidder nogen derude, med en integra 8, som bor i københavnsområdet, så kunne det være sjovt at lave en direkte sammenligning mellem de to. Er der nogen der er friske??? Det ville jo være det optimale. Jeg giver kaffe og blødt brød :)
MVH
|
| Til top |
|
| |
BONO Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil helt klart vælge vælge Holfi,Den har en mere behagelig lyd.Men det er jo ens øre som bestemmer
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan i hvert fald anbefale Holfi Integra 8, selv om den altså ikke har Pre-out. Jeg synes den har en behagelig, blød lyd - næsten som rør og den har samtidig muskler nok til det meste. Den lange ventetid, fra man har tændt for den og til den kan spille, er lidt irriterende. Højttalerterminalerne er til gengæld de bedste jeg har prøvet - der er masser af plads til klodsede kabler/fingre  
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Tjaa - hvilken lyd vil man have.
Som det fremgår ofte her i forummet er det svært at sætte ord
på lyd. Og i sidste ende vil folk vel have det samme. Men jeg
kan da prøve :)
Dynamik, rytmik, detaljer, nærvær. Kort sagt - der skal
komme musik ud af kasserne! Det er jo altsammen nogle lidt
tågede begreber, vage definitioner, men jeg håber det giver
mening.
Jeg har allerede en halv lovning på en der gerne vil
demonstrere sin Beat-100 for mig, fra en gammel tråd. Så hvis
der sidder nogen derude, med en integra 8, som bor i
københavnsområdet, så kunne det være sjovt at lave en direkte
sammenligning mellem de to. Er der nogen der er friske??? Det
ville jo være det optimale. Jeg giver kaffe og blødt brød :)
MVH |
|
|
Jeg er skam frisk nok på at prøvelytte sådan en densen ting. Jeg
har en integra 8 til sammenligningen. Men jeg er ikke vildt m obil
( ingen dyt) og jeg slæber ikke så gerne forstærkeren med de
offentlige....
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Creek til ca. det halve....  ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas.
Ja der er jo her vi løber ind i problemerne. Jeg har heller ingen automobil, og forstår så udemærket at du ikke ønsker at slæbe din forstærker gennem det københavnske bushelvede, og metrostoøv og så videre.
Jeg vil imidlertid skrive mig din interesse bag øret, og så vil jeg prøve at se om jeg kan ordne et eller andet. Jeg kan også lige prøve at tage kontakt til ham den anden igen, skal huske hvem det nu var, og så kunne vi måske finde ud af noget. Afvent blot - så prøver jeg at organisere et eller andet. Det kunne være rigtigt fedt med sådan en test.
Og til Schelde: Hvad for noget? Det mærke kender jeg ikke. Jeg frygtede at der ville komme nogen og foreslå noget jeg ikke kendte, og så skulle begynde min jagt forfra. Kan du beskrive det lidt nærmere? Lyd, kvalitet osv i forhold til de to ovennævnte produkter? Har du eventuelt et link?
MVH
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke Densen.
Kender Integra 8, den har jeg haft.
Plusser er: Imponerende lyd (i starten), hurtig, nuanceret, får det hele med, noget musikalsk.Man hører ting man ikke hørte på andre forstærkere.
Minusser: Spiller HIFI, er trættende i længden, "råber" som havde den en tragt for munden når der spilles højt (og det er IKKE mine HT´ere der gør det), forholdsvist smalt perspektiv, dårlig vol.potmeter. Efter 2 mdr. var jeg færdig med den, den blev for meget.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello Obi....
http://www.creekaudio.com
Uhørt sammenhængende lyd fra elektronik der er til at betale. Det er en helt anden klasse end de to mærker du nævner...
Lydmæssigt er det mere blødt end skrigende, ikke voldsomt velopløst men en god energifordeling af det der er til rådighed. Samtlige amps lyder stærkere end W. på papiret siger. Det bliver ofte sammenlignet med langt dyrere grej, når det testes, og det med god grund. Byggekvaliteten er som den skal være - kvalitetskomponenter hele vejen igennem med fornuftige printlayouts af god kval. Designeren hedder Mike Creek, har før i tiden lavet bestillingsarbejde for andre. Det lyder "rigtigt" - sjældent det sker.... ..
Find en brugt...så vil der gå tid før du skal finde en ny amp...
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi eller Densen, det kan vist kun være et spørgsmål om smag!
Det er begge moderne designede forstærkere, som kan købes til en fair pris brugt!
Selvom det er en kliche, så handler det vist om et lyd!
For nogle også det eksterne design!
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke bidrage mht. sammenligning m. Holfi/Creek - men kan berette at jeg har haft en Densen B-100 og kan klart anbefale den - en fin, musikalsk forstærker.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi helt klart!
Har selv haft Integra8, og før det en Audis. Overvejede i sin tid Densen, men en sammenligning af de to gjorde udslaget.
Densen virkede meget som en tunet Denon, mens Holfien virkelig åbnede op! Alt hvad der er på pladen afsløres! Og det er med en musikalitet man tror er løgn. Så prøv for alt i verden Holfien!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay vandende er delte her :)
Derfor er jeg ved at stable en test på benene. Becker har indvilget i at troppe op med sine Beat 100 - så Thomas hvor du? Jeg skrevet en privat besked til dig! Glæder mig meget - det bliver spændende!!!
Schelde: Creek når så ikke at komme med i denne test, men hvis du ved hvem der forhandler det i Kbh området, vil jeg tjekke det ud ved førstkomne lejlighed. Det lyder MEGET interessant. Hvilke serier vil du mene jeg skal gå efter?
MVH
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi
Smut en tur i Lydbutikken, hvis du vil se og høre Creek __________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK Tak MHP74 - kan være jeg lige smutter en tur på frederiksberg i morgen :)
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Obi Jon Kenobi...
Er meget interesserede i, hvilken af forstærkerne det måske vil ende med! Eller måske endda en Creek... Skriv endelig tilbage når udfaldet melder sig...!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om testen må udskydes lidt endnu - til engang i februar. Så kan jeg også nå at tjekke creek ud først - måske låne den med til testen. Det bliver rigtig spændende og jeg glæder mig meget - skal nok vende tilbage med udfaldet :)
MVH.
Og tusind tak til de medvirkende i forsøget - jeg skal nok servicere jer - bestillinger modtages via private beskeder :)
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 04:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Af de 2 forstærkere du forslår vil jeg klart vælge B-100 - du skal op i en Integra 88SE før du får en holfi med samme spark som en B-100. 88SE'en er til gengæld også god (og bedre end B-100) - jeg har hørt den på Nautilus 801 og dem trak den uden besvær - faktisk rigtig god lyd, selvom jeg nok mest er en boogieman, så spillede det fandme - det ikke engang løvn!
Integra 8 og Integra 8AE spiller slet ikke i mine ører - jeg slæbte engang en gammel halvdefekt Cyrus Two (Riaa'en var ristet), som jeg havde givet 200,- for, med til én gut jeg skulle købe et sæt højtalere af, og han havde en Integra 8 AE, som fik lammetæv af min gamle Cyrus - det var vitterligt til grin så dårlig den var i forhold til - jeg grinede hele vejen hjem, så dårlig var den!
Hvis du ikke går op i hvad dine apperater hedder, skulle du tage at lægge øre til Cambrigde 640 Azur (2500,- ny) den skulle efter sigende spille lige op med de fleste forstærkere i 10.000 kroners klassen, og så er cd'en i samme serie være endnu bedre (også til 2500,-).
Men for at komme tilbage til emnet - jeg vil klart anbefale en B-100 af de to du overvejer - jeg har købt en til min lillebror, og den rykker fandme - ufatteligt at den kun har 2x60w.
Håber du finder den rigtige forstærker, altså den der falder i din smag. 
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Hejsa,
Af de 2 forstærkere du forslår vil jeg klart vælge B-100 - du skal op i en Integra 88SE før du får en holfi med samme spark som en B-100. 88SE'en er til gengæld også god (og bedre end B-100) - jeg har hørt den på Nautilus 801 og dem trak den uden besvær - faktisk rigtig god lyd, selvom jeg nok mest er en boogieman, så spillede det fandme - det ikke engang løvn!
Integra 8 og Integra 8AE spiller slet ikke i mine ører - jeg slæbte engang en gammel halvdefekt Cyrus Two (Riaa'en var ristet), som jeg havde givet 200,- for, med til én gut jeg skulle købe et sæt højtalere af, og han havde en Integra 8 AE, som fik lammetæv af min gamle Cyrus - det var vitterligt til grin så dårlig den var i forhold til - jeg grinede hele vejen hjem, så dårlig var den!
Hvis du ikke går op i hvad dine apperater hedder, skulle du tage at lægge øre til Cambrigde 640 Azur (2500,- ny) den skulle efter sigende spille lige op med de fleste forstærkere i 10.000 kroners klassen, og så er cd'en i samme serie være endnu bedre (også til 2500,-).
Men for at komme tilbage til emnet - jeg vil klart anbefale en B-100 af de to du overvejer - jeg har købt en til min lillebror, og den rykker fandme - ufatteligt at den kun har 2x60w.
Håber du finder den rigtige forstærker, altså den der falder i din smag. 
|
|
|
Nu skriver du, at en lille cyrus tæskede en integra 8. På hvilken måde tævede den holfi. Hvornår er noget musikalsk? Jeg har ikke selv hørt cyrus, men jeg har engang haft en integra 8 og den står for mig som en form for klassiker. Desuden, kan den samme forstærker, være TOTAL forskellig, i forskellige sammensætninger og lytterum.
|
| Til top |
|
| |