Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 09:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: ocmaster.dk’s lille hygge hjørne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Ja, så er turen vel kommet til at jeg skal vise hvad jeg for tiden har i min beskedne stue...

Jeg ville gerne have lidt mere ægte hifi grej, og har planer om at sætte alle mine højtalere til salg, for at købe nogle lidt mere hifi prægede.. økonomien har indtil videre ikke været til bare at købe nyt og vente på at kunne afsætte det gamle, så det må gøres lidt efter lidt, men giv gerne jeres mening til kende, negativt som positivt.. det er bygget på en mekaniker lærligeløn, så bær lige over med mig her...

Her er lille overblik

Baghøjtalerne er så i mellemtiden kommet op og stå på standere, men har ikke haft min cam hjemme så jeg kunne få taget nye billeder..

Lyset under sofaen kan lige skimtes her... det giver en god stemning i rummet når der er mørklagt, og man kan forlade rummet uden at jokke andre over føderne..

Her helt fra enden af stuen med udsyn til projektoren der er monteret med diy loftophæng der kan justeres i alle tænkelige positioner, enkelt men særdeles anvendeligt..!

Og her på toppen en efterhånden godt udtjent medie server samt min kiss dp500 og min yamaha rx-v730, som gør et udemærket arbejde, forhåbentligt også til fremtide højtalere, som jeg efterhånden overvejer kraftigt..!  og så self. os en ps2 slim, som godtnok sjældent bliver brugt af mig selv..

Lidt remotes, længe leve universal remoten

Her igen VAIO'en, kiss'en og yamaha'en... Dejligt stykke maskine den lille VAIO...

Her igen min panasonic ae300e, som gør det godt med sine efterhånden en del år på bagen... skal godtnok have skiftet lampe i den, da den efterhånden har udtjent sin værnepligt med over 2500timer, men har fundet en ny, som økonomien desværre lige skal være til for at kunne lade sig skifte..

Her mit 95" diy lærede med samme baggrundslys som er bygget under sofaen, synes selv det giver en flot effekt, om ikke andet, så når man ikke bruger billeder og bare hygger med gutterne med noget godt musik på anlæget, men under film generer det dog heller ikke spor efter min mening..

Og her et lille "screenshot" af et lille testbillede hvor lampen stadig var i stand til at gengive et nogenlunde lyst billede, den er efterhånden MEGET mørk at se på desværre..

Det var alt hvad jeg lige havde at vise frem i denne omgang.. skal nok få taget nogle flere billeder af grejet.. Der stod dengang også en pa forstærker af mærket american audio model v3000 under sofaen som trak en 12" portet sub, det var lige den sidste effekt til film.. lige nu er den udlånt med håb om muligt salg, så økonomien kan række til en ny lampe til pana'en..

Giv jeres meninger til kende, og spørg endelig hvis i hungrer efter info, er glad for at hjælpe andre med nogle af mine ideer...

banditen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

det ser rigtig godt ud velkommen til her
Til top Vis banditen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banditen

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

ser godt ud, fin økonomisk bio men hva med at smide en dug over dit galsbord ? så du undgår genskind ?

mvh / Michael

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det ser da rigtig godt ud. Kan godt lide, at du har valgt at placere dit lærred noget længere nede end de fleste hjemmebiografer man ser herinde - synes selv det er mere behageligt at kigge på. Ved lejlighed skal mit eget også lige flyttes 20-30 cm længere ned :)

OleSeberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Velkommen til. Det er en rigtig hyggelig krog du har fået lavet der. Hvilke højtalere kører du med? Jeg synes ikke jeg kunne finde noget på dem i din tråd.

Jeg kan rigtig godt lide din ide med lys under sofaen.

Ole - Biosauna ejer
Til top Vis OleSeberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleSeberg

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud  ... hvaa, hvad med et lille OT billede af din tank? 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

farmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det ser dgu da meget godt ud. kan godt li detaljen rundt om lærredet.

Farmer

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
ser godt ud, fin økonomisk bio men hva med at smide en dug over dit galsbord ? så du undgår genskind ?

mvh / Michael

Glasbordet er blevet afskaffet sammen med min dame gennem to år, så nu kan jeg begynde selv at bygge bio'en som jeg har lyst til..

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
Hejsa

Det ser da rigtig godt ud. Kan godt lide, at du har valgt at placere dit lærred noget længere nede end de fleste hjemmebiografer man ser herinde - synes selv det er mere behageligt at kigge på. Ved lejlighed skal mit eget også lige flyttes 20-30 cm længere ned :)

Jeg vil give dig helt ret..! Det var også det vigtigste denne gang.!! I mit gamle setup hang det med bunden af læredet i øjenhøjde, hvilket man i længere tid bliver træt i både øjne og nakke af efter flere film på en aften.. Denne gang har jeg regnet lidt mere på det og målt en alm. øjenhøjde fra sofa'en og sat midten på læredet efter denne højde.. Er meget tilfreds med positionen, hvilket jeg har savnet lidt at kunne gøre.. havde min seng stående under læredet i det gamle setup, derfor højden dengang...

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

OleSeberg skrev:

Velkommen til. Det er en rigtig hyggelig krog du har fået lavet der. Hvilke højtalere kører du med? Jeg synes ikke jeg kunne finde noget på dem i din tråd.

Jeg kan rigtig godt lide din ide med lys under sofaen.

Tak for de fine ord..
Mine højtalere er ikke noget at råbe et større hurra for, og arbejder på at få dem solgt snarest muligt og starte med et nyt omfattende diy projekt..

Lige nu kører jeg med et par gamle Jamo cornet 175, som har fået lidt kraftigere enheder i, de gør et godt arbejde, men er nu mest til diy højtalere, da man ikke er lige så stolt af at have et købt produkt stående. Men det er jo selvfølgelig forskelligt fra person til person.. sådan er jeg nu engang..
Resten af mine højtalere er et diy projekt af lidt ældre dato.. har haft dem i snart to år og de har sku egentlig gjort det godt til prisen..

Det drejer sig om meget billige enheder fra img stageline.
sp-150pa mellemtoner, fra PA siden, da jeg havde et krav om at de skulle kunne belastes meget kraftigt, og resustaltet skulle være en meget kompakt højtalere det kunne yde som en meget større, da jeg ikke havde meget plads da jeg boede hjemme endnu..
til mellemtonen har jeg sat en DT-107 dome diskant som er dæmpet lidt for at kunne følge belastningen af den ret så kraftige mellemtone, som er en 6,5" 100w rms enhed..
Filteret er også i den meget billige ende, et 6db/oct der er hardwired..
Kabinetterne er udført i 22mm spån og er lukkede. enhederne er begge undersænket og de er alle autolakkerede i en alm. sort blank...

Som jeg nævnte tidligere ville jeg gerne af med alle mine højtalere og starte på en frisk med noget lidt mere hifi præget.. enheder fra scanspeak, vifa, peerless eller seas.. noget i den dur..

Det bliver nok kun til front og center i første omgang, da jeg stadig skal have økonomien i baghovedet, desværre

Men har kigget lidt på nogle kit's fra frequence.dk, som jeg har fået at vide at jeg ikke skal være bange for at handle med. synes da også at nogle af deres kit's ser lovende ud.. har kigget en del på deres HD-12 gulvhøjtaler, samt deres VP byggesæt - Alliance mk2 og deres presto.. ved så ikke hvilke der vil falde bedst i min smag mht. største brugen er til film gengivelse.. er åben for bud på disse eller helt andre kombinationer.. frontene skal bare kunne danne grund for resten af et surroundsæt med ens enheder...

Lyset under sofaen er også en sjov lille detalje.. det giver en god steminng sammen med lyset bag læredet..

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

farmer skrev:

Det ser dgu da meget godt ud. kan godt li detaljen rundt om lærredet.

Farmer

Hehe, mange har os kommet med kommentarer omkring det..  det er meget enkelt at lave og det giver en varm belysning når man sider og hygger med vennerne...

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

hvad har du lavet lyset omkring lærredet og under sofaen med ? neon wire ?

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
hvad har du lavet lyset omkring lærredet og under sofaen med ? neon wire ?

Det er faktisk bare noget lys slange som man kan købe i metermål mange stedet hvor de handler med belysning eller diskoteks udstyr...

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Lidt billeder af dit akvarie ville da være lidt spændene  

Nu meget hyggeligt med sådan et stående, men håber da ikke du spiller højt eller har kraftig bas i rummet, da glas tanken ikke er så glad for det samt dem i den hehe.. Men genere det ikke når der er så meget lys fra den under film brug?

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig-kanon-overmega-fedt ud med det der lys bag dit lærrede!!!
Til top Vis Pingo1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingo1987 Besøg Pingo1987's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes