| Forfatter |
|
jascdk Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige solgt min Dacmagic, idet jeg vil prøve noget nyt. Jeg har på ingen måde været skuffet over DacMagic, men ønsker evt. at prøve noget med rør istedet. Jeg har fundet ud af at den fra Music Hall har rør. Men kan den hamle op med Stellos signature dac samt den fra PS-Audio (digital link). Jeg har ikke tænkt mig at ofre meget mere end de ca. 5-6000 kr.
Hvad ville i vælge?
Den skal fødes med optisk kabel fra en mac - og så sende signalet videre til 2 Kt88 mono rørblokke.
MVH
Jacob
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender kun Muic Hall af de 3!
En af mine venner har den. Og den er god, synes jeg - ikke mindst til prisen. Han bruger den på et setup til et par hundrede tusind og den kan dog ikke følge med hans pladespillersetup (som dog også koster mere end 10 af disse dacs)
Men den gør det godt og jeg vil mene lyden fra hans pc ligger på niveau med en cdspiller til over 10.000 kr...
Det er vist kun på RCA-udgangen der er rør. Han kører XLR, skal det lige siges. Og der bruges røret vist ikke...
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vassagohifi har både PS Audio og April Stello på programmet, så der er basis for at sammenligne PS Audio Digital Link III og April Stello DA100 Sig  Music Hall kender jeg desværre ikke noget til. Du kunne også overveje den nye Wyred 4 Sound DAC2 (Kan fås hos Item audio i England), der godt nok koster omkring 11000 kr., men til gengæld har indbygget volumenkontrol, så du måske kan spare forforstærkeren. Jeg har skrevet lidt med Item Audio, og de tilbød at man kunne få lov til at teste en W4S DAC i eget setup mod at man betalte fragten (Jeg har dog ikke benyttet mig af dette). M.V.H. Søren
|
| Til top |
|
| |
jascdk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres info:) Jeg er hoppet lidt væk fra rør igen og har nu læst et hav af anmeldelser på de forskellige dacs. Den der stello signature lyder altså ret spændende! Jeg har idag talt med Rene fra Vassago hifi og han taler også kun godt om den. Jeg er derfor blevet skrevet op til en prøve med den, så må jeg se om den falder i min smag:) Glæder mig!
MVH
Jacob
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har stello DA 100 sig og den er rigtig go
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
jascdk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik.E skrev:
| hej jeg har stello DA 100 sig og den er rigtig go |
|
|
Hej Henrik.
Hvordan vil du sige den lyder? Jeg har haft en Cambridge dac før. Er denne her så meget bedre? Kender du noget til rør-dacs?
MVH
Jacob
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge dac sådan har jeg også haft og stello er helt klart beder på flere punkter rør-dac har jeg ikke prøvet så kan ikke sige så meget om dem lyden i stello er meget analog og med fast bund og man bliver ikke træt af at høre på den
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Music Hall DAC 25.2 med et Mullard rør monteret.
Og det må jeg sige er en helt suveræn DAC, der løfter min, ellers udmærket, Jolida rør CD-afspiller, klasser i vejret.
Jeg bruger min primært til en streamer løsning, og får kun positive tilbagemeldinger fra gæster.
Jeg har svært ved at bedømme den i forhold til så mange andre, da jeg hovedsageligt har hørt CD-afspillere til sammenligning,
men har testet den op mod en ny Cambridge DAC, hvilken den slog ret nemt.
Hvis du havde boet i nærheden, var du velkommen til at få et lyt, før du selv kaster dig ud i det.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En note jeg lige er NØDT til at få med her.
Jeg oplever ikke min Music Hall DAC som havende "rør-lyd".
Den er dynamisk, præcis og har ingen af de unoder som mange beskriver som "rør-lyd".
Så hvis man søger harmonisk forvrængning med rør, så er dette ikke den man skal have.
Den er bare rigtigt god - når jeg så selv skal beskrive den - god pris/ydelse.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige overstået den samme test af de nævnte dac. min reference er en Meridian G06 cd afspiller. jeg kan slå fast med det samme at ingen af disse Dac kan hænge på den.
jeg vil ikke udtale mig om hvad der lyder bedst, men de forskelle jeg oplever på mit setup. som er er M&K s150 højtalere med tilhørende subber. lexicon processor og effekt. kilden var Logitech squeezebox duet via coax udgangen.
Lyden fra anlægget er udpræget neutralt/studielyd. Altså en ikke udstrakt diskant, men godt med hul igennem hele tone området og meget kontrol.
Music hall er testen med rør udgangen. denne dac er den med mindst hul igennem, og samtidig den varmeste lyd. Den skiller sig ud fra de to andre, ved at være mere ulden i mellemtonen, hvilket min meget præcise mellemtone i højtaleren afsløre meget . jeg lyttede ikke ret meget til denne Dac, da det ret hurtigt stod fast at den ikke fungerede på mit setup. jeg har dog hørt den på et Densen/JM lab setup, hvor den fungerede rigtig godt. her kunne det måske blive for meget med de to andre.
PS audio er i forhold til stelloen den med den varmeste/fyldigste bas, men også mere u-nuanceret bas. den har en diskant som har lidt mere kant , og er en kende lysere en stelloen. der er knap så udstrakt/fokuseret på det område. Ps audio har også et lidt større lydbillede end stelloen. hjemme ved mig kunne PS audioen godt komme til at lyde lidt rodet i forhold til stelloen. Selv om stelloen er den der har mest hul igennem, er det den der er mest behageligt at lytte på. specielt ved høj volume......hjemme ved mig . der er generelt mere krop på PS audio og Music hall, i forhold til stelloen. men det er dog Stelloen som jeg syntes lyder mest korrekt, på godt og ondt .
i mit setup er Ps audioen den som var bedst til gammelt 80er pop, hvor bassen generelt er meget mangelfuld.
Til blues , jazz og livemusik gjorde stelloen det bedst. faktisk var det meget tydeligt da jeg lyttede til noget gammelt red hot chili pebber ,at stelloen formåede meget bedre at få rytmen fra basguitaren til at "spille" med resten af musikken.
hvis jeg skal bruge en eller anden form for analogi vil det være........ved Music hallen står man et meters penge fra ruden ind til studiet. ved ps audio er døren blevet åbent. ved stelloen er du inde i studiet. Det er den fornemmelse jeg har når jeg lukker øjnene, og lytter på de tre DAC. håber det giver mening.
det skal lige nævnes at mit setup er lidt aparte i forhold til de fleste andre setup.
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
|
jeg har lige overstået den samme test af de nævnte dac. min reference er en Meridian G06 cd afspiller. jeg kan slå fast med det samme at ingen af disse Dac kan hænge på den.
jeg vil ikke udtale mig om hvad der lyder bedst, men de forskelle jeg oplever på mit setup. som er er M&K s150 højtalere med tilhørende subber. lexicon processor og effekt. kilden var Logitech squeezebox duet via coax udgangen.
Lyden fra anlægget er udpræget neutralt/studielyd. Altså en ikke udstrakt diskant, men godt med hul igennem hele tone området og meget kontrol.
Music hall er testen med rør udgangen. denne dac er den med mindst hul igennem, og samtidig den varmeste lyd. Den skiller sig ud fra de to andre, ved at være mere ulden i mellemtonen, hvilket min meget præcise mellemtone i højtaleren afsløre meget . jeg lyttede ikke ret meget til denne Dac, da det ret hurtigt stod fast at den ikke fungerede på mit setup. jeg har dog hørt den på et Densen/JM lab setup, hvor den fungerede rigtig godt. her kunne det måske blive for meget med de to andre.
PS audio er i forhold til stelloen den med den varmeste/fyldigste bas, men også mere u-nuanceret bas. den har en diskant som har lidt mere kant , og er en kende lysere en stelloen. der er knap så udstrakt/fokuseret på det område. Ps audio har også et lidt større lydbillede end stelloen. hjemme ved mig kunne PS audioen godt komme til at lyde lidt rodet i forhold til stelloen. Selv om stelloen er den der har mest hul igennem, er det den der er mest behageligt at lytte på. specielt ved høj volume......hjemme ved mig . der er generelt mere krop på PS audio og Music hall, i forhold til stelloen. men det er dog Stelloen som jeg syntes lyder mest korrekt, på godt og ondt .
i mit setup er Ps audioen den som var bedst til gammelt 80er pop, hvor bassen generelt er meget mangelfuld.
Til blues , jazz og livemusik gjorde stelloen det bedst. faktisk var det meget tydeligt da jeg lyttede til noget gammelt red hot chili pebber ,at stelloen formåede meget bedre at få rytmen fra basguitaren til at "spille" med resten af musikken.
hvis jeg skal bruge en eller anden form for analogi vil det være........ved Music hallen står man et meters penge fra ruden ind til studiet. ved ps audio er døren blevet åbent. ved stelloen er du inde i studiet. Det er den fornemmelse jeg har når jeg lukker øjnene, og lytter på de tre DAC. håber det giver mening.
det skal lige nævnes at mit setup er lidt aparte i forhold til de fleste andre setup.
|
|
|
udemærket lille test må man sige....nem at forholde sig til ! 
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke genkende oplevelserne med Music Hall DAC'en hos mig. Jeg valgte netop Music Hall DAC'en frem for Stello'en, efter tests som mit valg stod mellem i sin tid. Så jeg har næsten kun positive ting at sige om den DAC - også i forhold til den Stello. Må lige prøve at tage den Music Hall med ud til et par kammerater, og høre om de oplever det samme som mig - vi har jo alle forskellige ører 
Der er så sat et Mullard rør i DAC'en, da standard røret ikke er noget specielt. Det kan selvfølgelig gøre forskellen.
Andre er lige så begejstret som jeg er: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=221453
Der er mulighed for at bruge den Music Hall uden om røret, hvis man vil. Ved at bruge den balancerede digitale indgang, skulle man gå uden om røret.
Der er også et stort antal af diverse modificeringstips rundt på nettet, hvis man vil modde 
Men sådan oplever man så tingene forskelligt med hifi-produkter.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=rotelman]prøv havana DAC hvis du er til rør... har dog ikke selv hørt den... men har kun læst godt om den... men den kan bliver dyr med told osv. http://dhost.info/mhdtlab/havana.htm[/QUOTE]
Med told + moms + postgebyr ligger den nævnte DAC i ovenstående i omegenen af kr. 6600,-... Det er helt klart set dyrere!
Jeg ejer i øvrigt selv en Havana DAC og er meget tilfreds. Syntes rent faktisk det er en fremragende DAC. Set i det lys er den i mine ører, mere end pengene værd. Et regulært bestbuy og tillige en meget fornuftig byggekvalitet.
Havanaen leverer måske ikke verdens bedste opløsning og imponerer ikke ved første lyt. Men når man finder ud af hvad Havanaen handler om oplever jeg, at man kun bliver mere og mere glad for DAC-ens kvaliteter på sigt.
Kvaliteten ved denne DAC er nemlig, at den ikke fokuserer på noget specielt frekvensområde fremfor et andet. Mere helheden og det umiddelbare, hvilket opleves som en befordrende og naturlig gengivelse af musikken. Ikke at der ikke er detaljer, for det er der. Havanaen tiltrækker bare ikke nogen speciel opmærksomhed på særlige områder i optagelsen, da det er helheden i musikken der er centrum. Det er DAC-en, for ham/hende der elsker at lytte musik og går mindre op i teknik og fokus på enkelte detaljer i lydbilledet. Lyttetræthed er ikke et tema med Havanaen. Det er netop her Havanaen vinder i mine ører. Velopløst og "korrekt" grej lider ofte under lyttetræthed på sigt. Det imponerer ved første lyt, men så begynder jeg personligt at kede mig. Jeg holder modsat af Havanaens naturlige og umiddelbare facon at gengive musik på da det aldrig biver trættende i længden.
Eneste ulempe ved denne DAC er at den skal bestilles hjem direkte fra Taiwan. Dvs. at man udelukkende bestiller på chancen og mavefornemmelsen. Det kan som sagt gå i begge retninger positiv/negativ. Jeg vil alligevel ikke tøve det midste med at anbefale den udfra mine egne erfaringer, der ubetinget har været MEGET positiv. Hvis du tilhører dem der der bare elsker at lytte musik fremfor teknik, vil du uden tvivl elske Havanaens kvaliteter lige så højt som jeg.
PS. Eksperimenterer man med nyt rør, afkobling samt kabler og hiface. Tjaaaa, det bliver den bestemt ikke ringere af, skulle jeg hilse at sige (selvfølgelig heller ikke billigere. Men det giver fuld valuta på musikkontoen) __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
|
Jeg kan ikke genkende oplevelserne med Music Hall DAC'en hos mig. Jeg valgte netop Music Hall DAC'en frem for Stello'en, efter tests som mit valg stod mellem i sin tid. Så jeg har næsten kun positive ting at sige om den DAC - også i forhold til den Stello. Må lige prøve at tage den Music Hall med ud til et par kammerater, og høre om de oplever det samme som mig - vi har jo alle forskellige ører 
Der er så sat et Mullard rør i DAC'en, da standard røret ikke er noget specielt. Det kan selvfølgelig gøre forskellen.
Andre er lige så begejstret som jeg er: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=221453
Der er mulighed for at bruge den Music Hall uden om røret, hvis man vil. Ved at bruge den balancerede digitale indgang, skulle man gå uden om røret.
Der er også et stort antal af diverse modificeringstips rundt på nettet, hvis man vil modde 
Men sådan oplever man så tingene forskelligt med hifi-produkter.

|
|
|
jeg tror det er meget systembetinget. Bemærk min udtalelse omkring Music hall i forhold til Densen/jm lab systemet.
men jeg er til gengæld ikke i tvivl om at der er mere hul igennem på stelloen.........uanset hvilket setup den bliver sat ind i.
|
| Til top |
|
| |
jascdk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super læsestof p.las:) Jeg har nu fået en stello på prøve fra vassago hifi. Den lyder altså nu godt. Lyden er utrolig velopløst og jeg bemærker meget mere fylde i lyden i forhold til min gamle dacmagic. Jeg overvejede den fra music hall og har også fundet en der har en til salg, men jeg tror sgu jeg holder mig til stelloen. Den lyder godt og oser af kvalitet mht. opbygning og passer jo som sagt til den cd-afspiller de laver i samme design, hvilken jeg også har lidt lur på:)
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
|
|
|
|
Jeg synes bestemt heller ikke Music Hall'en er ulden i mellemtonen! Hverken på XLR eller med rør-udgangen.
Kan røret måske have været ret nyt? Tilspilningen giver nok større forskel på røret, end på XLR-udgangen...
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
p.las skrev:
|
|
|
|
Jeg synes bestemt heller ikke Music Hall'en er ulden i mellemtonen! Hverken på XLR eller med rør-udgangen.
Kan røret måske have været ret nyt? Tilspilningen giver nok større forskel på røret, end på XLR-udgangen...
|
|
|
nu har du jo heller ikke hørt Music hallen på mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft stelloen med nede ved en kammerat som har et sæt Audiovector mi3 arate`. han har også en Meridian g08 som bortset fra balancerede udgange er identisk med min cd. Lyden fra hans anlæg er meget åben og samtidig musikals. Vi prøvede stelloen på hans Squeezebox duet, via coax. her var det meget svært at høre forskel på stelloen og meridianen. Han egen udtalelse var........hvis jeg havde hørt den for 2 måneder siden havde jeg ikke købt Meridianen. Han var rigmlig imponeret. den spillede simpelhen fantastisk......på hans anlæg.
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panserbasse skrev:
Super læsestof p.las:) Jeg har nu fået en stello på prøve fra vassago hifi. Den lyder altså nu godt.
Lyden er utrolig velopløst og jeg bemærker meget mere fylde i lyden i forhold til min gamle dacmagic. Jeg overvejede den fra
music hall og har også fundet en der har en til salg, men jeg tror sgu jeg holder mig til stelloen. Den lyder godt og oser af
kvalitet mht. opbygning og passer jo som sagt til den cd-afspiller de laver i samme design, hvilken jeg også har lidt lur på:)
|
|
|
Køber du cd'en har du ikke brug for en DAC. Den har jo en til eksterne kilder. Men det har du jo nok tjekket ud
|
| Til top |
|
| |