Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige lavet et sæt højttalerkabler af Powertrack kabel til scannerudstyr. det er ikke afprøvet endnu da jeg mangler bananstik til pålodning. men kablet er et lakridsbånd med 20 ledninger hvoraf jeg har valgt at bruge 5 stk til hver ledning (ellers bliver det voldsomt tykt ) dette er ikke aprilsnar 
Materialet i kablet er efter sigende teflonisoleret forsølvet kobber og hver enkelt ledning er skærmet, men nok om det og straks til mit egentlige spørgsmål.
Er der nogen der har prøvet alternative billige og sjove løsninger mht højttalerkabelmaterialer??, Links og billeder af dit diy kabel modtages med glæde 

Så mangler der bare terminering

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt initiativ 
Jeg ville gerne være med på en lytter her, har selv tænkt på at lave noget sjovt ud af carbon eller noget andet sjovt. MEN kun indtil jeg får mine Duelund kabler 
Kom frit frem, I heldige George Gearløs personager! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piobyte: Hvor har du købt dette kabel, og hvad koster det pr. meter ? Vend endelig tilbage når du har lyttet lidt på det. __________________
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til obi
Jeg har fået kablet på mit arbejde. så det er billigt Jeg kunne have valgt at bruge hele lakridsen sammenhængende ,altså samtlige 20 ledninger og så splitte op til biwiring i enderne. hvis dette her virker over forventning kunne det jo være et projekt. men det kan jo være det ser mere sjovt ud end det lyder ...... __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2005 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen gode bud på sjove gode diy kabler
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 02 April 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo den velkendte http://www.tnt-audio.com/clinica/diycables.html Men den kender du vel allerede  Ellers er det vel, som du gør nu, et spørgsmål om at afprøve egne idéer. Kan da huske for mange år siden, da man stadig kunne finde på at bruge almindelig netledning (lampeledning mv.) som højttalerkabel. Woaw - så'en 2x 0,75 kvadrat, det rykkede . En simpel udskiftning til installationskabel af bare samme tykkelse gav faktisk et hop opad i lyden.
Det er jo nok også et spørgsmål om lidt religion, om man sværger til solidcore- eller stranded/multicore- kabelføring. I begge lejre kan der jo eksperimenteres - eller kan der ? Så snart, der er mere end en leder, kan man vel ikke snakke om solidcore kabel længere . Så må det jo nærmere være heavy duty stranded cable. Hvor mange ledere skal der til for at snakke om multicore ? 
Mulighederne er jo nærmest uudtømmelige når noget så simpelt som variationer i sammenkoblings-metoden i et almindeligt 4-leder kabel kan give forskellige resultater. Men det er sg... meget sjovt at lege. __________________ Kim
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så ganske ret og så længe jeg kan slippe for at betale flercifrede beløb på min hobby er det endnu sjovere Og tak for linket det er sådan noget jeg savner samt billeder og beskrivelse af jeres hjemmelavede kabler.
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 02 April 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Godt initiativ 
Jeg ville gerne være med på en lytter her, har selv tænkt på at lave noget sjovt ud af carbon eller noget andet sjovt. MEN kun indtil jeg får mine Duelund kabler 
Kom frit frem, I heldige George Gearløs personager!
|
|
|
Om ikke andet, er vi da alternative... __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 03 April 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe
................Om ikke andet, er vi da alternative...
[/QUOTE skrev:
Altså, tænk at vi ikke tænkte på jer som DIY
|
|
|
Altså, tænk at vi ikke tænkte på jer som DIY 
Er det det ultimative stempel som producent 
Selvfølgelig skal håndtrukket sølv, bomulds- og silke-isolering - og - ikke at forglemme - linolie med i ligningen. __________________ Kim
|
Til top |
|
|