Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Nogen der sådan på stående fod har haft fat i noget man kan bruge som plademåtte i kork, jeg er ved at være godt træt af min filt måtte, støv og hår og statisk elektrisitet forfølger mig vildt..
Problem er nok at finde den rigtig tykkelse, vil gerne ramme de 6mm den originale måtte er så den passer til højden på armen..
Om det er flere tykkelser jeg skal lægge sammen går vel også og er jo nemt at skære til..
Nogen bud evt andre billige alternativer? __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dækkeservietter af kork.
Kan fås for en slik hos Føtex o. lign.
De er aflange og kun 28,5 cm på den korte led. Men det gør måske heller ikke noget at det yderste af LP'en hænger ud over?
2 oven på hinanden er ca. 5-6 mm.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Dækkeservietter af kork.
Kan fås for en slik hos Føtex o. lign.
De er aflange og kun 28,5 cm på den korte led. Men det gør måske heller ikke noget at det yderste af LP'en hænger ud over?
2 oven på hinanden er ca. 5-6 mm.
Mvh.
|
|
|
Well det må jeg leve med den plademåtten ikk når udover eller så tæt på som muligt, alternativt jeg jo gøre som Rasko har vist på linket og lave en den rund i hver side og ha den begrænsede bredde på den anden led.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perfekt, det er jo netop det jeg skal have fat i..
Men lidt træls bredden er som den er, eller skal jeg slippe klistre når jeg skal bruge 2 måtter så kunne jeg jo skære 2 halvmåner ud og sætte i hvor de mangler hvis pladerne bliver forskudt med 90 grader..
Det blev da åbenbart til en videnskab når man benytter kork, labelen er åbenbart synderen..
Men det må jeg lige lege med, tak for svarene fra jer begge.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt inspiration hos The Analog Dept..
Du kan også prøve mosgummi? Fås i 6 mm (scroll lidt ned).
Eller en kombi - kork med mosgummi spots i regnbuens farver?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Lidt inspiration hos The Analog Dept..
Du kan også prøve mosgummi? Fås i 6 mm (scroll lidt ned).
Eller en kombi - kork med mosgummi spots i regnbuens farver?
|
|
|
Jamen så er dagen jo reddet, de links giver mig jo rigtig mange muligheder med brug af både med kork og andre materiale til formålet, det her har jeg også stødt på og er ligeledes rimelig skridsikker --> http://www.theanalogdept.com/nonefelt.htm...
Man skulle næsten for fornøjelsens skyld lege lidt med nogen spots som en af the analog depts bruger i den korkopsætning, mosgummi'et koster jo småpenge at eksperimentere med, der er jo ubalance i de fleste plader jeg har mere eller mindre, min pladepuck udjævner ikke ret meget...
Hmm hvorfor skrev jeg ikk indlægget noget før, jeg tog afsted idag til esbjerg for at købe vinyl plader, der ligger ikk lige en panduro her i byen, men det må jeg kigge på imorgen...
Fik også lige vasket de sidste plader jeg havde, og købt 30 stk indercovers med plast indlæg, og de er alle væk nu også, så nu skal filten lige af ploven så jeg ikk får de problemer med statisk støvpjat sådan lige..
Mon jeg skulle droppe akryl tallerkenen også, men det må jeg også lege lidt med, så skal jeg have en ny base af godt 12mm hvis den undlades.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv anti-skrid og synes at det fungerer godt. Bedre end kork på min spille.
Man skal bare passe MEGET på med ikke at lade en LP ligge for længe på sådan noget anti-skrid (ihvertfald i starten). Det har en kedelig tendens med at gribe lidt for meget og nærmest gå i forbindelse med vinylen (uopretteligt).
Men jeg har brugt det længe nu og gribeevnen har fortaget sig noget og jeg har ikke længere det problem der var i starten. Man skal bare være ops på det.
Gorm har leget en del med måtter på sin DIY Thorens. Se denne tråd (scroll lidt ned).
Mvh.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg bruger selv anti-skrid og synes at det fungerer godt. Bedre end kork på min spille.
Man skal bare passe MEGET på med ikke at lade en LP ligge for længe på sådan noget anti-skrid (ihvertfald i starten). Det har en kedelig tendens med at gribe lidt for meget og nærmest gå i forbindelse med vinylen (uopretteligt).
Men jeg har brugt det længe nu og gribeevnen har fortaget sig noget og jeg har ikke længere det problem der var i starten. Man skal bare være ops på det.
Gorm har leget en del med måtter på sin DIY Thorens. Se denne tråd (scroll lidt ned).
Mvh.
|
|
|
Well jeg vil købe mig lidt forskelligt, kork, mosgummi og antiskrid hvorend det nu kan findes...
Men jeg vil helts af med begge plader til fordel for en enkelt måtte, kan ikke se ideen med den akryl tallerken der er monteret ligeså ovenpå min alu tallerken, men kunne lige slå en smut forbi hifi4you og se hvad han siger hvis jeg undlader denne, men det kræver ændring af vta..
Begge dele skrider på min tallerken, akrylen oven på aluen og filten ovenpå akrylen, og vil gerne undgå tape eller andet for at få et fast forbindelse mellem disse.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver da nysgerrig: Hvilken pladespiller har du?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg bliver da nysgerrig: Hvilken pladespiller har du?
|
|
|
Det står ellers i min profil..
Det er en Acoustic Solid med RB250 arm med en Ortofon Rondo blue pu på..

__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Ja - det tænkte jeg ikke lige på.
Det ligner en god vellavet solid spille.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ups! Ja - det tænkte jeg ikke lige på.
Det ligner en god vellavet solid spille.  |
|
|
Jeg er skam godt tilfreds, jeg sprang bare begynder spillerne over og gik efter guldet/alu'et med det samme..
Har du noget bud på om det ville være dumt at droppe akryl tallerkenen og kun bruge en måtte?
Hvor meget har det og sige med vta og skifte mellem en 5mm og 6mm måtte som eksempel? __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byggemarkederne har pakker med 6-8 korkfliser til at lægge på gulve. De er typisk 30 x 30 cm og en pakke koster et par hundrede kroner. De er noget kraftigere end dækkeservietter, ca. 6 mm.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janils - hvis du kender et sted som har dem uden vinyl-coat må du gerne sige til -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Har du noget bud på om det ville være dumt at droppe akryl tallerkenen og kun bruge en måtte? |
|
|
Ingen anelse. Du må prøve dig frem.
Imbalance skrev:
Hvor meget har det og sige med vta og skifte mellem en 5mm og 6mm måtte som eksempel? |
|
|
Jeg tvivler på at det betyder det store. Der skal en 4 mm justering til bare for at ændre VTA/SRA med én grad. Der er alligevel så mange andre faktorer der ligger uden for vores indflydelse som påvirker VTA.
Men ellers kan man jo godt få VTA justeringsdimser til Rega arme.
|
Til top |
|
|
garn Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med et tallerkenunderlag fra IKEA. En 6-pack med korkunderlag kalt Duga, koster 40-50 kroner og fungerer helt fint. De du ikke bruker selv kan du gi til fruen for bruk på kjøkkenet.
Et alternativ til dette er Pannå, også fra IKEA. Dette er et tallerkenunderlag i en slags bobleplast, med god demping uten at det blir ekstremt. Finnes i mange farger for den designbevisste og koster ca 15 kroner pr. stk.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
garn skrev:
Prøv med et tallerkenunderlag fra IKEA. En 6-pack med korkunderlag kalt Duga, koster 40-50 kroner og fungerer helt fint. De du ikke bruker selv kan du gi til fruen for bruk på kjøkkenet.
Et alternativ til dette er Pannå, også fra IKEA. Dette er et tallerkenunderlag i en slags bobleplast, med god demping uten at det blir ekstremt. Finnes i mange farger for den designbevisste og koster ca 15 kroner pr. stk.
|
|
|
Nu bor jeg noget langt væk fra dn nærmeste ikea, men jeg fandt intet at det jeg skal bruge idag alligevel, men jeg har valgt at købe en kork og en læder måtte istedet..
krenzler skrev:
Imbalance skrev:
Har du noget bud på om det ville være dumt at droppe akryl tallerkenen og kun bruge en måtte? |
|
|
Ingen anelse. Du må prøve dig frem.
Imbalance skrev:
Hvor meget har det og sige med vta og skifte mellem en 5mm og 6mm måtte som eksempel? |
|
|
Jeg tvivler på at det betyder det store. Der skal en 4 mm justering til bare for at ændre VTA/SRA med én grad. Der er alligevel så mange andre faktorer der ligger uden for vores indflydelse som påvirker VTA.
Men ellers kan man jo godt få VTA justeringsdimser til Rega arme.
|
|
|
Well jeg fatter åbenbart ikk så meget, selve arm basen på Solid'en er lavet med højdejustering i armbasen, så det skulle være rimelig nemt at justere, der er bare en umbrako der skal løsnes, så kan armen justeres som man nu vil..
Jeg vil så først benytte en tynd lædermåtte som er indkøbt idag..
Jeg fik en hurtig forklaring, men er stadig usikker på hvordan jeg foretager den korrekte justering, nåletryks vægt er indkøbt, og jeg ville til at starte med bare måle differencen mellem akryl+filt og læder måtten og sænke armen de milimeter der skal til her.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er noget flottere end min.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|