Forfatter |
|
bloodyfurb@ll Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 23 September 2003 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal til og investere i et plasma tv jeg har kigget på dette http://www.audiovision.dk/flatron_plasma_mz-42pz13.htm
Som jeg har fået tilbudt til 25.000.
Er der noget der har dette TV eller som har plasma, da jeg gerne vil have lidt input omkring gode og dårlige oplevelser.
Eks. om der er nogle ting man skal lægge mærke til ved plasma tv eller er jeg helt galt på den med dette tv. Vil være utrolig taknemlig med en masse svar da det for min pengepung er en stor investering..
Håber at der er nogle Hifi4all freaks som mig der kan give mig nogle svar.. 
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 23 September 2003 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, for nogle år tilbage gik rygterne jo på at plasma tv havde en dårlig(læs: kort) levetid. Men det skulle høre fortiden til så, hvis du virkelig har fået pruttet prisen de ca. 15.000kr. ned og har råd så køb du trygt den. Så må vi andre misunde dig(indtil vi selv får råd...naturligvis he he).
Bare sikre dig at den har alle de nødvendige indgangs forbindelser, men det ser også lyst ud. Da den eksterne tuner har scart stikket, som jeg var lige ved at anbefale dig at kigge efter.
|
Til top |
|
|
kylling Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 24 September 2003 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 September 2003 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 24 September 2003 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 25.000 kr. må det være en demo, eller uden tuner. Samme skærm med tuner har jeg set til 35.000 kr og 30.000 uden tuner.
Er den ny, så er 25.000 sgu billigt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
25.000 er med tuner..
Den gode pris er nok fordi at jeg har handelt en del hos Audio vision i skive, men det skal der til siges at jeg skal give 1700 for et af vogels væg ophæng..
|
Til top |
|
|
kylling Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 25 September 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
www.dctronic.dk Branchemedlem

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 25 September 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se www.dctronic.dk/lgkampagne her er den nye LG model PZ14 og PZ44 til Kr. 28.000 med 24 mdr. garanti. Tuner koster Kr. 2.500
Bare til orientering.... __________________ Med venlig hilsen
Dan L. Christiansen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt er der også PZ13 demoskærme til Kr. 20.000.... altså på www.dctronic.dk/lgkampagne.
__________________ Med venlig hilsen
Dan L. Christiansen
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 25 September 2003 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville checke de nye Philips plasma skærme ud. Jeg har prøvet omtalte fra LG og de imponerede mig bestemt ikke. Og kan slet ikke sammenlignes med mit 50" panel fra NEC. Brug dine øjne på en live demo fremfor spec. Iøvrigt er det panel du kigger på i meget lav opløsning, så du skal sidder på laaaang afstend for at det hele ikke skal ligne LEGO klodser.
Held og lykke! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opløsningen er intet med billede kvaliteten at gøre, alle 42" har samme opløsning og alle 50" har samme opløsning. Opløningen er direkte propitional med panelets fysiske størrelse. Nogle producenter opgiver dog den komprimerede opløsning, trods det ikke er den "ægte" opløsning.
Jeg tror måske at det er den gamle version du har set, jeg har selv haft Pioneer, Panasonic, NEC, Philips og her til sidst LG - og syntes uden tvivl at LG absolut er at foretrække. Men det er naturligvis en smagssag.... __________________ Med venlig hilsen
Dan L. Christiansen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt og se at der er lidt forskellige meniger. Men når alt kommer til alt er det ens personlige indtryk man må gå efter. Jeg vil da ned til Dctronic og se deres demo rum. Så skal jeg nok vende tilbage med lidt førstehånds indtryk...
PS: Tak for de forløbige indlæg fra div. 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at se den nye 44....
Så må se om det er de sidste kroner værd.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.dctronic.dk skrev:
Opløsningen er intet med billede kvaliteten at gøre, alle 42" har samme opløsning og alle 50" har samme opløsning. Opløningen er direkte propitional med panelets fysiske størrelse. Nogle producenter opgiver dog den komprimerede opløsning, trods det ikke er den "ægte" opløsning.
Jeg tror måske at det er den gamle version du har set, jeg har selv haft Pioneer, Panasonic, NEC, Philips og her til sidst LG - og syntes uden tvivl at LG absolut er at foretrække. Men det er naturligvis en smagssag....
|
|
|
Jeg er slet ikke enig i det du angiver eller beskriver.
Lad mig starte med opløsning, de fleste plasmapaneler er LAVOPLØSLIGE. Min NEC kan f.eks. køre 1364 x 768 native opløsning. Det omtalte LG køre 852 x et eller andet. Og når en film f.eks. blæses op i størrelsen 42 eller 50" så skal man sidde ganske langt væk.
Angående paneler, så er NEC de eneste der endnu formår at lave et ordentligt sort niveau. Og rene farver uden rødligt skær. Primært fordi at de indkabsler alle subpixels, så der ikke opstår genlys til nabocellerne.
Jeg kan derfor ikke tilslutte mig din udtalelse overhoved. Enten aner du ikke hvad du udtaler dig om eller så er du bare en sælger der vil af med det du nu engang ligger inde med
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste årsag til at din NEC kan køre en højere opløsning er grundet 50" panelet.
Ja, jeg er sælger - og vi sælger både NEC, Panasonic og LG i 42", 50" og 62". Jeg mener derfor at kunne udtale mig om de pågældende skærme.
Dermed ikke sagt at NEC ikke laver en gode skærme, men vores erfaringer og tests peger på LG modellerne - kunderne har selv set forskellen og der er derfor solgt 7 gange så mange skærme fra LG en eksempelvis NEC. Sjovt nok havner mange af LG paneler i NECs skærme idag.....
For os er det ligemeget om kunderne køber LG eller NEC, så længe de vælger det der passer til deres forventninger og krav..... __________________ Med venlig hilsen
Dan L. Christiansen
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.dctronic.dk skrev:
Den eneste årsag til at din NEC kan køre en højere opløsning er grundet 50" panelet.
Ja, jeg er sælger - og vi sælger både NEC, Panasonic og LG i 42", 50" og 62". Jeg mener derfor at kunne udtale mig om de pågældende skærme.
Dermed ikke sagt at NEC ikke laver en gode skærme, men vores erfaringer og tests peger på LG modellerne - kunderne har selv set forskellen og der er derfor solgt 7 gange så mange skærme fra LG en eksempelvis NEC. Sjovt nok havner mange af LG paneler i NECs skærme idag.....
For os er det ligemeget om kunderne køber LG eller NEC, så længe de vælger det der passer til deres forventninger og krav.....
|
|
|
Det var dog godt nok utroligt. I dit første statement skriver du at alle 42" og 50" har samme opløning. Når jeg så modsiger dig, så fastholder du nu at det er fordi at der er tale om et 50" panel. Kan du finde ud af det?
Hvis du er NEC sælger, så vil jeg da lade din uvidenhed gå videre til accountmanageren hos NEC Scandinavia, for du fortsætter åbarnbart med at fremsætte forkerte oplysninger herinde.
NEC anvender IKKE LG eller Philips paneler. De anvender udelukkende deres egne. Nu er panelet i sig selv ikke alene afgørende for billedekvalitet. Det er især også den eksterne tv-tuner. Og der har LG bestemt ikke imponeret mig. Det har Philips seneste derimod. NEC sælger kun "rene" paneler p.t. i EU og USA så et plasmatv fra dem får man ikke.
Jeg er godt nok rystet over din uvidenhed. At salgstalene er høje hos LG Nordic er ikke ensbetydende med at det er godt. Prisen er ofte afgørende for hvad der sælges, men der er ikke noget lighedstegn mellem kvalitet og pris samt udbredelse.
Hvis du kender NEC, så må du pgså kende Helle Winberg. Jeg har tilladt mig at copy/paste dine indlæg til hendes orientering.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ser på nedenstående:
MZ-42PZ44
Skärmstorlek |
42" 16:9 format |
Upplösning |
852x480 (W-VGA) |
Hvordan vil du så forklare at f.eks. en NEC 42MP4 har en native opløsning på 1024 x 768, når ovenstående PZ44 fra LG har 852 x 480 (også kaldet lavopløsligt) når du tillader dig at skrive at alle 42" paneler har samme opløsning???
S.u.
PS: jeg har beskæftiget mig med plasma teknologi de sidste 6 år som udvikler, men der er måske noget jeg helt har misforstået og som du med salgserfaring kan forklare og uddybe nærmere.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du misforstår mig: Alle 42" har samme opløsning OG alle 50" har samme opløsning - en 42" har altså ikke samme som en 50".
Mht. TV-tuner så er jeg helt enig med dig - der er andre der har lavet bedre og mere funktionelle tunere.
Jeg er ikke bekendt med en Helle Winberg, men du er velkommen til at vidersende oplysningerne til hende.
Din holdning og min holding er irelevant, lad folk selv bestemme hvad de ønsker - lad os ikke diskuterer om det er LG eller NEC eller en helt tredje der er bedst.
Som tidligere nævt, så er det folks egen vurdering af de pågældende skærme der er interesant, ikke vores - jeg syntes derimod at det er rimeligt at vi hver i sæt kommer med vores holdninger til produkterne. Jeg skriver ikke i dette forum for at sælge produkter, men for at plasma har min interesse rent privat. Jeg giver blot min mening til udtryk ligesåvel som du giver din mening til udtryk for NEC - hvilket jeg iøvrigt syntes er fint. __________________ Med venlig hilsen
Dan L. Christiansen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ctacta
Prøv lige at læse indlæggene ordentligt inden du angriber så voldsomt. Dan har ikke skrevet at en 42" og 50" har samme opløsning, men at alle 42" har samme opløsning og at alle 50" tommer har samme opløsning. Hvorvidt det er rigtigt ved jeg ikke, men før du reagere så voldsomt bør du være sikker i din sag.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke den model fra NEC, men er det tilfældet at det du skriver er korretkt, skal jeg gerne trække min kommentar tilbage.
Jeg kan jo ikke sige andet en hvad vi er blevet orienteret om. __________________ Med venlig hilsen
Dan L. Christiansen
|
Til top |
|
|