| Forfatter |
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en tråd med Dream Theater og jeg synes derfor lige jeg vil nævne bandet Porcupine Tree, som har givet koncerter sammen med netop Dream Theater. Jeg starter det som en selvstændig tråd hvis der skulle være andre, som vil give deres kommentar til dette fantastiske band. Vel nok en af UK's bedste bevarede hemmeligheder. Se mere på www.porcupinetree.com eller www.allmusic.com. Jeg havde glæden at se dem live i Lille Vega i efteråret 2003 - et af højdepunkterne i min lange koncert karriere.
Porcupine Tree spiller på deres tidligere albums psykedelisk art-rock ala Pink Floyd (en sandhed med modifikationer - but anyway), men er på deres seneste album blevet en tand tungere ala Dream Theather.
Personlige højdepunkter er følgende albums:
- On The Sunday Of Life (Weird, psykedelisk og sværest tilgængelig) - Stupid Dream (Et prog rock epic album) - Lightbulb Sun (Det lettest tilgængelige) - In Absentia (Det tunge album)
Tjek dem ud, det er smukt som bare fanden - kan næsten ikke undgås når Richard Barbieri (Japan) er med på keyboard.
Og har du været til koncert eller hørt deres albums, så stik lige en kommentar - det fortjener de.
- torpedo
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nemlig ja: Få så hørt det band, alle sammen!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
røper Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo og nu I er igang så lyt lige til Blackfield også ! Der er jo ½Porcupine
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackfield er bestemt et lyt værd. Den har mange af PT´s kvaliteter (Wilsons sangskrivning, selvfølgelig!).
Den lider dog lidt under en middelmådig produktion, som dog ikke tager glansen af de fine sange. "Glow" er min favorit
I øvrigt kommer duoen vist nok med en opfølger til efteråret, så er der lidt at glæde sig til.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt deadwing for at høre hvad det nu var - og det er da egentlig ok. men hvordan er de andre albums i forhold til den??
__________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
In Asentia er mere "in your face" hård rock - selvfølgelig med de elementer af progressivitet, der kendetegner PT som band.
Lightbulb Sun og Recordings læner sig op ad hinanden i stil, mere afdæmpede albums hvor melankolien i højere grad præger det samlede indtryk på bekostning af de tungere elementer.
...de kan anbefales til at starte med, hvis du synes Deadwing er god.
Men husk: Giv alle albums mere end blot et par lyt - de gror afsindigt på én, alle sammen, over én kam .
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun In Absentia, som for øvrigt er et fremragende album! En sjov blanding af britrock og prog. Men coveret undrer mig lidt. Hvorfor er der billeder af Århus Hovedbanegård indeni?? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da lækkert at se Århus, dér (det er nu i højere grad Aalborg-industrial-grå-stemning over lige det billede, hvis du spørger mig, tidligere aalborgenser og stadig lidt nordjyde af sind...)
Grunden til det skal findes i, at deres "hoffotograf" er fra Danmark og hedder Lasse Hoile.
I øvrigt tager han nogle ret fede billeder, som vel - med lidt god vilje - kan sammenlignes med Anton Corbijn, der tager billeder for bl.a. Metallica, U2, Depeche Mode m.fl.(??)
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Obii skrev:
| Jeg har lige købt deadwing for at høre hvad det nu var - og det er da egentlig ok. men hvordan er de andre albums i forhold til den?? |
|
|
Deadwing... Egentlig ok.... Det var præcist hvad jeg synes efter at have hørt den engang eller to... Men nu, efter at have hørt CD'en rigtig rigtig rigtig (tro mig) mange gange, synes jeg virkelig at denne CD er intet mindre end suveræn. Den gror virkelig på en og hvad der i starten virker som en ok standard rock CD, bliver pludseligt meget mere end det...
Nu er denne CD en af mine absolute favoritter.
Rune. __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey venner, sku vi ikke ta´og slå pjalterne sammen i Dejens tråd?
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at se at der et kommet gang i Porcupine Tree trådene og at der kommer flere PT lyttere til, det fortjener Steve Wilson og co.
Sidder forøvrigt og hører albummet Stupid Dream - det er absolut guf for hørebøfferne. Kan anbefales på lige fod med "In Absentia" og "Deadwing". Ikke lige så hårdslående, men smukt som bare fanden !!!
Jeg kan kun anbefale at dykke ned i bagkataloget af PT's geniale albums. Fås både på super vinyl, cd og DVD-Audio (kun de to nyeste)
Jeg vil bede admin om at lukke den tråd for at køre videre i Dejens.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|