Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DCD S10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Da jeg kraftigt overvejer at investere i ovennævnte, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt fra folk. Både hvad i selv har oplevet med, men også mere praktisk som nyprisen, passende brugtpris, holdbarhed osv osv osv osv

MVH Obi.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Glimrende og vellydende maskine! gå dog efter mkII udgaven!!...

Dog er vi nogen der finder DCD3560 bedre!! ...........

Men S10mkII er en lydmæssig fornuftig maskine! jeg har set dem brugte udbudt til omkring 2500 kr. men nogle gange op til 5000 kr.. 

Der har været lidt snak om laseren!? og dens holbarhed1 men jeg har oplevet maskiner der har kørt problem frit i 10 år!! ( dog også nogle der er stået af efter 3 år.. men det er sjældent!!)

Jeg har ingen kvaler ved at anbefale en!! lidt modefikation her og der og den er helt oppe på "beatet" med de nye!!........

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Lydmæssigt er der ikke den store forskel på mk. I og II - de spiller begge fremragende, og S10 mk. I kan med lidt søgen hverves til den sølle pris af 3000 kr. og det overspiller det meste man ellers kan finde til den pris.

Den er hamrende flot, og er dejlig musikalsk i klangen. Den hiver det bedste ud af pladerne og gengiver med gejst og entusiasme - kvindestemmer er f.eks. helt i særklasse på den.

Laseren holder i de fleste tilfælde distancen, men der er da også eksempler på at de ryger. Heldigvis er udskiftningen ikke så bekostelig, og det kan sagtens svare sig at få det gjort!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Som sagt en rigtig god makine!!.. og pæn er den også!!

mvh

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Pæn og rigtig god maskine. Har lige fået skiftet laseren i min for 1100kr. Helt normal procedure efter 8 år.

Kan varmt anbefales.

Brugtpris: regn med 3000 +/- 500 afhængigt af stand og alder for en mkI. MKII findes sjældent til under 5000kr.

MVH THomas

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har set en mkII til 2500 kr. på et tidspunkt!.. så man kan være hældig!!!

mvh.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har set en mkII til 2500 kr. på et tidspunkt!.. så man kan være hældig!!!

mvh.

ja meget heldig... det er uden tvivl en meget god pris

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 31 Marts 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Ja, så god at jeg ikke tror på det. Der er desværre flere der har forsøgt at sælge deres DCD-S10 som en mk. II´er. De har bare ikke lagt mærke til de små design-mæssige forskelle der er på dem. Jeg kan mindes en jeg var i kontakt med for ca. 1 år siden som havde en mk. II´er til 4500 kr. Jeg spurgte frem og tilbage omkring diverse ting, og snakken drejede ind på knap-arrangementet hvor jeg nævnte at mk. II også var pænere fordi de to knapper på venstre side af displayet på mk. I nu var integreret i en drejeknap på mk. II - straks dummer han sig og siger at der ikke er drejeknap på mk. II, men at det bare var sådan det første layout på mk. II´eren men at de havde valgt at køre videre med det samme på mk. II.! Hehe, løgn og latin - specielt da han sagde at den var solid med sine 10 kg. Enhver med lidt tjek på det ved jo at mk.II tog gevaldigt på med 4 ekstra kilo.

Man skal passe på - træls at køre 300 km. forgæves!

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 05:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke den er værd at skrive hjem om. Jeg synes mange af de mindre modeller spiller bedre, bl.a. 3560... Men til 3000,- er den svær at komme udenom, hvis man er til Denon...

Mk2 lyder faktisk dårligere en MK1 - ved ikke om det har noget at gøre med de sorbotane fødder - blød afkobling duer bare ikke - slap bas for alle pengene....

Men en Micromega Stage 6 æder dem begge til morgenmad - hvis da ellers man kan få løbeværket til at fungere!

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 01 April 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Jeg synes nu ikke den er værd at skrive hjem om. Jeg synes mange af de mindre modeller spiller bedre, bl.a. 3560... Men til 3000,- er den svær at komme udenom, hvis man er til Denon...

Mk2 lyder faktisk dårligere en MK1 - ved ikke om det har noget at gøre med de sorbotane fødder - blød afkobling duer bare ikke - slap bas for alle pengene....

Sorbotan fødder? Cast Iron feet får jeg ikke til Sorbotane - har i prøvet den med Sorbotane-fødder, eller misforstår jeg dig?

Men en Micromega Stage 6 æder dem begge til morgenmad - hvis da ellers man kan få løbeværket til at fungere!

Hehe, ja det er desværre et problem på dem, men spille godt det gør den!

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

David skrev:

David, der er da sådan en billig 1bit konverter i de stage 6, det kan da ikke sammenlignes med de dyre 1702 i s10  

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hvad med en B400 plus? - et andet budget, men en rigtig god maskine.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

skal lige nævnes at der også en en Denon DCD  1650 som efter min mening spiller fuldt op med S10'erne. den spiller lidt anderledes, en smule mindre detaljeret men mere behageligt og tilbagelænet end S 10mk1.. personligt syntes jeg bedst om S10mk2 og dernæst 1650'eren men alle 3 maskiner ligner hinanden meget både design og lyd mæssigt. 1650'eren og S10mk2' eren vejer dog begge henholdsvis 14 og 12 kg så vidt jeg husker hvorimod S10mk1 vejer ca 8-9kg... det skyldes dog at 1650 og S10mk2 begge har dobbelt tranfo, en til henholdsvid digital og analog. her har S10mk1 kun en enkelt tranfo...

Nicolai

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Hvad med en B400 plus? - et andet budget, men en rigtig god maskine.

Har overvejet det - men jeg har simpelthen bare ikke råd. Den er ellers rigtig fed. Men lige pt lugter det mest af Sony....

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Obi Jon

Bare jeg var lige så fornuftig som dig! Har du prøvet at ringe til Esbjerg for at høre om de kender nogen der måtte ønske at sælge? Jeg har en kammy der fik sit anlæg på denne måde.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Uanset hvordan man vender og drejer det, så bliver det svært at komme ret meget under 7000 for sådan en svend - og jeg må bare erkende at tiden ikke er til sådan en investering for mig i øjeblikket...

Ærgeligt for den er r*vfed...

Hannibal7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hej

En Denon S10 MK1 Havde jeg da den var ny, fin maskine, men det kostede 2 nye lasere på 5 år alle betalt af D.H.K!!!!!! god service. Men af Denon´s cd afspillere

jeg har haft  en 2560 har givet mere spilleglæde (syntes jeg) og er mere driftsikker gennem årene (6ÅR)

PS jeg skiftede fra Denon S10 til REGA planet 2000, den spiller på en måde bedre (Man går ikke så meget op i teknik og vægt, man lytter til musikken og den lyder musikalsk).

Til top Vis Hannibal7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibal7

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hannibal7 skrev:

Hej

En Denon S10 MK1 Havde jeg da den var ny, fin maskine, men det kostede 2 nye lasere på 5 år alle betalt af D.H.K!!!!!! god service. Men af Denon´s cd afspillere

jeg har haft  en 2560 har givet mere spilleglæde (syntes jeg) og er mere driftsikker gennem årene (6ÅR)

PS jeg skiftede fra Denon S10 til REGA planet 2000, den spiller på en måde bedre (Man går ikke så meget op i teknik og vægt, man lytter til musikken og den lyder musikalsk).

Jaee. Fælles for alle de maskiner der er nævnt i denne tråd som alternativ er, at de er 1bit, og ikke vejer så meget.

Hvis man tror at det drejer sig om at finde en maskine der er multibit, har mange transformatorer og vejer som en elefant, så passer det ihvertilfælde ikke til de her alternativer  - det er godt at blive klog på

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes