Forfatter |
|
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det overhovedet betale sig at investere i en DVD maskine der kan afspille SACD?? Jeg har aldrig hørt en sacd men jeg synes det lyder som en genial ting.
Jeg har været rigtig hooked på at købe en Denon DVD-2900 pga den kunne tage sacd format men jeg kom hurtigt på andre tanker da jeg sad og sonderede udvalget af selve sacd'erne på markedet.
Vil det nogensinde slå ordentligt igennem? Lige nu ligner det en død fisk
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
Kan det overhovedet betale sig at investere i en DVD maskine der kan afspille SACD?? Jeg har aldrig hørt en sacd men jeg synes det lyder som en genial ting.
Jeg har været rigtig hooked på at købe en Denon DVD-2900 pga den kunne tage sacd format men jeg kom hurtigt på andre tanker da jeg sad og sonderede udvalget af selve sacd'erne på markedet.
|
|
|
Det er langtfra en død fisk .
|
Til top |
|
|
Soma Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der så ikke et større udvalg? Er der nogen indikationer på at sacd'en snart overtager cd'en eller er det bare et supplement hertil?
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
Ja du har ret, udvalget er ikke stort, men jeg har en svag mistænke om at SACD er kommet for at blive, men den har slet ikke slået igennem endnu. |
|
|
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Online Indlæg: 7539
|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre kan den vist kun betragtes som en supplement til CD. CD´en er langt fra død endnu, så jeg tror personligt at der går en rum tid endnu inden der er kommer et format (SACD eller andet) som tager over. Men der er ingen tvivl om at jo flere multi-afspillere der kommer, jo lettere er det for producenterne at udfase cd-afspilleren hos størsteparten af brugerne!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Soma Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Så vil jeg høre om nogen af jer har en denon dvd2900? Jeg har læst mig til at det er en fremragende maskine men at den også har tendens gentagne gange at skulle på værksted.
Nogen der kan anbefale/fraråde den? Og er der alternativer der er mere værd at kigge efter i den prisklasse?
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en sidste bemærkning.
Man skal nok tænke på at hvis der ikke er nok salg i SACD, bliver det aflivet. Jeg har hørt fra (u-)pålidelig kilde at der bliver solgt flere vinyl titler )altså gammeldags LP'er) end både SACD og DVD-Audio tilsammen. Det er da tankevækkende!!!
Nå, men jeg har lige købt en cd i London, som er en SACD plade (kan også spilles som cd) og var på besøg hos en bekendt, som har en CD spiller, der kan spille SACD tillige. Det er helt fantastisk som SACD rykker i forhold til CD. Man må håbe at det slår igennem, for der et stor forbedring i forhold til CD. CD var ligesom helt fattig på lyd i mellemtone registret i sammenligning, og ganske u-arrangeret, som vi slog hurtigt tilbage til SACD lyden.
PS jeg har ikke selv en SACD, men det skal jeg da have
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke cd afspiller og SACD afspillere drejede det sig om ?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Fra en forholdsvis ok kilde hos sony har jeg hørt at sony/philips/virgin dropper det gamle cd medie når sacd når 12% af markedet. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det interessante er vel hvilket af de nye medier der overlever!
Har selv en DVD med SACD ... men har endnu ikke købt en eneste skive. Men man skal vel igang ... det sagde jeg også for 12 måneder siden!
Har dog hørt lidt hos bekendte, og der er vel ingen tvivl om at potentialet i SACD og sikkert også de konkurrerende formater er stort.
Det er i øvrigt sjovt at tænke sig ... en CD indeholder ca. 700 MB data (deromkring) ... og blev udviklet i begyndelsen af 1980'erne måske endda før). Prøv lige at huske tilbage til slutningen af 1980'erne der var en PC med 20MB harddisk og 1024kb ram et vilddyr!!
CD'en har været utroligt visionært på sin tid ... tænk hvis mna skulle lave noget der er tilsvarende idag ... ja så skulle man op på flere tusinde GB data på skiverne og en processor der kan håndtere det!!
For mig ser det ud til at SONY er ved at vinde kampen .. så ganske rigtigt bliver vundet ved at sælge lavprisprodukter med både DVD,CD og SACD mulighed! Når man så skifter format så har Hr. og fru Jensen allerede mulighed for at afspille pladerne!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fedt! Jeg ville ønske at alt musik udkom på SACD ! Med mit anlæg lyder SACD så godt at hvis jeg skulle have den samme lyd på cd ville det blive meget dyrt!
Hvor mange % har de nu? De kunne jo bare lave alle deres skiver som hybrider.
|
Til top |
|
|
Spindle Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DUAL DISC kommer til september - det har DVD Audio på den ene side. Jean Michel Jarre kommer med en DVD Audio plade den 21 September! ..
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste desuden lige i tyske audio at producenterne ville dumpe priserne så der ikke var forskel på cd/sacd i tyskland for at se hvordan markedet vil reagere.
Jeg kan dog ikke se at de har gjort det endnu. Når de gør det skal jeg have en ordentligt stak fra en netbaseret forhandler dernede.
lydkvaliteten rykker virkeligt i forhold til cd.
(red.) Den primære årsag fra producenterne er vist problemerne med cd-kopiering. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en Classé Omega, kæmpe svin til 130k, føj den rykker.
men mange penge 
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli-
Var det ikke sådan en bandit som Peak spillede på til Hifi-messen i Kbh?
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO, peak har sådan en. Forygende SAcd spiller, kan ikke bedømme CD, men den er god.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lød ret så godt vil jeg sige på deres nye speakers ... de spiller nok lige til den kødløse side for mit vedkommende. Kan godt li lidt mere kød på stemmerne.
De spillede Lofgren da jeg var derinde ... (sikkert kun CD) + noget andet ... der manglede ihverfald ikke detaljer... så meget kan man sige.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørg for at din SACD-afspiller har "full bass management". Det har min ikke og jeg har ingen bass i øjeblikket på mit sat/sub-system, og det er altså ikke fedt.
Ved ikke hvor udbredt problemet er, eller om det kun er et problem på sat/sub-systemer, men det er nok værd at undersøge inden du køber.
Edit: Det skal siges at problemet optræder kun, når jeg afspiller SACD.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved sku ikke hvad min har ... spiller 2-kanals .... via anlægget. Som CD-spille kan den ikke følge med min SAT CDfix ... men skal sku prøve med en SACD... i en A/B Test!
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke også kun i multikanal, at bass management er relevant. Jeg
tror min har, men har aldrig rørt ved de indstillinger, da jeg kun
spiller i to kanaler og har heller ikke oplevet nogle problemer
(mangler ikke bas).
Så vidt jeg har kunnet læse i nogle tests, er det ret vigtigt for
lydkvaliteten på multikanal, hvordan afspilleren laver det der bass
management, fordi mange billigere afspillere konverterer signalet til
PCM til det formål, hvilket jo ligesom er lidt imod ideen med sacd.
|
Til top |
|
|