Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 05 August 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle drenge og piger,
Nu har jeg besluttet mig for at investere i SACD skiver og ville i den forbindelse høre hvor man i dag finder det største udvalg? Jeg køber ofte i udlandet, men jeg syntes at SACD udvalget er ekstremt begrænset.
Er der nogen der har erfaring? Links og gode råd modtages gerne 
|
Til top |
|
|
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 05 August 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de sidste par måneder købt 10 SACD'er hos www.towerrecords.com i USA.
De har rigtig mange SACD titler til priser langt under niveauet i Danmark/EU.
Leveringen er rimelig hurtig, ca. en uges tid.
VH
Pete
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 05 August 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vrimler med sacd på nettet, og selskaberne har fundet ud af at prisen skal ned, så kommer salget. Top 50 hos elusive disc er nu sacd + vinyl. Sacd stereo er stort set død - det er mangekanalsudgaver. Og mange er hybrider dvs. både cd og sacd.
Langt de fleste er genudgivelser, så husk lige at ingen trolddom på jorden kan forbedre det der engang kom i kassen. Sagt af selveste mr Jung fra DMP, som laver nogle af de bedste digitaludgivelser der findes.
Prøv også at kig hos Vivante England nogle herlige musiknørder.
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 05 August 2003 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pete
Det ser jo dejligt og billigt ud men hvad er leveringsomk fra tower records?
|
Til top |
|
|
homer Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 05 August 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve:
http://www.cdon.dk http://www.axelmusic.dk http://www.hmv.com http://www.proxis.be
Jeg har selv handlet hos dem allesammen, uden problemer. CDon har udmærkede priser på de fleste ting :)
The Cardigans - Long Gone Before Daylight skulle udkomme på SACD. Men ved ikke helt hvornår - eller om de planer er blevet skrottet igen. Men der skulle være mulighed for at den kommer inden alt for længe.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange gode svar og links. Jeg kaster mig ud i nogle køb om lidt
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke med det - og pas nu på pengepungen ;)
Jeg har også haft held med at bestille SACD'er hjem i min lokale pladebiks (TP Musik) til ganske ok priser. Norah Jones - Come Away With Me til 169,95.
Kan dog ikke afspille den lige nu, da min afspiller står overfor at skulle ha' skiftet motor (den til at skifte mellem laserne) og det vil koste 3500 kr. Sony gider ikke betale, selvom det er et udbredt problem med afspilleren. So much for ES quality and service :/
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Viper
Nok ikke det rigtige tidspunkt at fortælle dig at CD-WOW har Norah Jones SACD til 11 pund incl fragt...
About The Cardigans... Long Gone Before Midnight er min absolute yndlingscd pt. hvor har du hørt at den kommer på SACD og hvornår ca.???
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør ikke så meget. Jeg kan godt lide at støtte min lokale TP. Jeg er en af deres bedste kunder, så det giver lidt fordele - så kører jeg også lidt mere salg igennem dem end jeg normalt ville. Så det gør mig ikke noget at jeg giver lidt mere.
Ang. SACD med The Cardigans. Jeg ved ikke 100% hvad der sker med den. Den har stået inde hos CDon (har faktisk haft bestilt den) - men er blevet taget af igen, da de ikke vidste hvornår den ville komme. Desuden står det også på den her side: http://perso.sickandtired.mageos.com/lgoneeng.htm "A 5.1 Dolby Surround mix of the album is to be released on SACD format."
Håber at den dukker op - jeg vil selv rigtig gerne have fat i den. Jeg skal nok holde dig informeret hvis jeg hører/ser noget - men så skal du også love mig at gøre det samme ;)
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjekkede lige Cardigans hjemmeside og Stockholm Records for nyt men der er ingenting (satans) Jeg skrev en post om LGBM og SACD på Cardigans hjemmeside hvor både band og pladeselskab og fans skriver, så det kan være der kommer et svar der.
The Cardigans + SACD på google giver ingenting udover løse rygter.
Kender du noget til en Cardigans LIVE CD/DVD???
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@guru Ser ud til at Cardigans SACD'en er udkommet i dag - i hvert fald i følge http://www.universal-sacd.de - Amazon.de skulle have den. Regner selv med at bestille den samt Shania Twain - Up! til kæresten (Shania skiven skulle efter sigende være ret god indspillet).
Kender ikke noget til nogle Cardigans live releases.
|
Til top |
|
|
Rathgen Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 24 September 2003 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et link til en side med blandt SACD-skiver.
www.dvdboxoffice.com, hvor der er gratis lev. world wide. Men jeg har ikke købt noget fra dem i nu, men har hørt at de skulle være ok at handle med.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja DVDboxoffice er billige, men jeg fik et ordentlig læs told oveni da jeg handlede ved dem, de ligger i canada.
Pete Har du haft problemmer med told fra Tower records?
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@guru Min Cardigans SACD er blevet sendt i dag fra www.proxis.be - så hvis du stadig er på udkig, så er det måske stedet at finde den. Den er dog ikke super billig, men de leverer og er ganske stabile (har handlet der mange gange).
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Ja DVDboxoffice er billige, men jeg fik et ordentlig læs told oveni da jeg handlede ved dem, de ligger i canada.
|
|
|
Hvor længe siden er det at du handlede hos dvdboxoffice.com?
Da jeg handlede første gang for godt 2 år siden (Gladiator DTS-ES) fik jeg også et ordenligt læs told oveni hatten.
Efterfølgende har jeg ikke haft problemer med leveringer fra dvdboxoffice.com p.g.a. at de sender varerne fra Frankrig og Sverige.
|
Til top |
|
|