Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Shopman (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
coolhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Nu skal man ligefrem betale for at være medlem af shopman.dk. 299 kr.

Istedet for at blive billigere og bedre går de en trin ned. Skuffende må jeg sige.

Til top Vis coolhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af coolhifi

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Ja ja..

De skal jo kradse penge ind hvor de kan. Det er jo ikke helt billigt at formidle alle de forbindelser. Øh..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Shopman er da bare til at  sig over....

Godt man ikke har handlet med dem...De er sikkert blevet rige efter alt det mediefokos der har været på dem

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Det gør godt nok ondt på idealisterne her på siden, når nogen gerne vil tjene lidt penge....

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

coolhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

"lidtpenge" jeg har da tit set/hørt dem tjene 1000 kr på en projektor til under 10 k synes du det er lidt penge? det var en anden ting hvis de holdt fast på de 199 kr som de tog da de startet siden op.

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om en avance på 1000 kr for at formidle et salg der drejer sig om 10000 kr er meget. Jeg ved dog at det synes som om der er flere her på siden som får ondt bagi, når der er nogen, der prøver at leve af at sælge hifi udstyr. Det gælder eksempelvis hele debatten om Acoustic Reality netkabler, som en, der hedder Peter, forsøger at sælge for 6000,-. Straks kommer der ramaskrig fra koblet af debattører herinde. Og nu er det et problem at Shopman vil have penge for at man kan indtræde i et medlemsskab - og således få del af deres kendskab til, hvor man kan købe ting billigt.

Jeg er sikker på at både Shopman og PeterAR og andre konstruktører, distributører og detailforhandlere skal betale for den mad de putter i munden, betale for husleje, betale for tøj og andre livsfornødenheder.

Hvis den enkelte debattør synes at det er groft at man skal betale penge for diverse medlemsskaber, kabler etc, så må man jo bare klare det selv - bygge selv, selv undersøge markedet for billige tilbud etc.

Jeg bliver lidt bekymret når man ikke må tjene penge. Det næste bliver vel at man skal arbejde gratis i sundhedssektoren, fordi koblet af debattører synes det er uetisk at leve af at mennesker bliver syge.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

ontherock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

hej mikke, jeg kan ikke lide shopman men men men for fanden hvor har du ret DE KAN BARE LADE VÆRE MED AT HANDLE HOS SHOPMAN OG ELLERS VÆRE LIGE GLAD, HVIS FOLK VIL BETALE SÅ LAD DEM.hilsen ontherock
Til top Vis ontherock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ontherock

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke problemet er at folk "herinde" har ondt bagtil fordi man tjener penge, problemet er om man får noget for pengene.

coolhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
jeg tror ikke problemet er at folk "herinde" har ondt bagtil fordi man tjener penge, problemet er om man får noget for pengene.

Præcis, shopman er ikke selv forhandler, derfor synes jeg at 1000 kr er meget for at formidle et salg på 10k hvor man engang har mulighed for kigge på varen man køber. og lad os ikke glemme de 199 kr som det nu koster for engangskøb.

ontherock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

ja men hva så hvis du vil være medlem og betale 299kr så lad dog folk være så dumme (eller hva) man har jo et valg og det træffer man vel ikke før man har undersøgt? vel.
Til top Vis ontherock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ontherock

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Jeg ved ikke om en avance på 1000 kr for at formidle et salg der drejer sig om 10000 kr er meget. Jeg ved dog at det synes som om der er flere her på siden som får ondt bagi, når der er nogen, der prøver at leve af at sælge hifi udstyr. Det gælder eksempelvis hele debatten om Acoustic Reality netkabler, som en, der hedder Peter, forsøger at sælge for 6000,-. Straks kommer der ramaskrig fra koblet af debattører herinde. Og nu er det et problem at Shopman vil have penge for at man kan indtræde i et medlemsskab - og således få del af deres kendskab til, hvor man kan købe ting billigt.

Jeg er sikker på at både Shopman og PeterAR og andre konstruktører, distributører og detailforhandlere skal betale for den mad de putter i munden, betale for husleje, betale for tøj og andre livsfornødenheder.

Hvis den enkelte debattør synes at det er groft at man skal betale penge for diverse medlemsskaber, kabler etc, så må man jo bare klare det selv - bygge selv, selv undersøge markedet for billige tilbud etc.

Jeg bliver lidt bekymret når man ikke må tjene penge. Det næste bliver vel at man skal arbejde gratis i sundhedssektoren, fordi koblet af debattører synes det er uetisk at leve af at mennesker bliver syge.

Haha.

Ok. Du har tydeligvis ikke fulgt Shopman siden deres begyndelse. Her er et lille resumé af hvordan det startede.

"Hej. Vi er 3 universitetsstuderende der er trætte af de høje danske afgifter. Vi har lavet aftale med tyske leverandører og kan derfor tilbyde DIG, Dk's laveste priser på HIFI-udstyr. Endvidere står vi til rådighed med teknisk bistand om produkterne, bare send os en mail på det ønskede produkt."

Så langt så godt? Det tænkte jeg også. Foreløbig ser det altså sådan ud:

• 200 kr. i pris for at de sælger produktet fra deres leverandør. (det var prisen på det tidspunkt, i følge deres hjemmeside)
  • Dansk rådgivning
  • Dansk "garanti"
  • Dansk køb (fra leverandøren i Tyskland)

Kunne det være mere rosenrødt? Nope! Fakta i min situation var således:

• Betaling. Prisen for formidlingen (som jeg her bagefter, kan se det kun var) i mit tilfælde steg pludselig til lidt over 700 kr. Hvad med de 200 kr.? "Shopman ser sig desværre nødsaget til at pålægge ekstra gebyrer, som følge af .. "et eller andet udgiftsmæssigt jeg ikke kan huske. Hvor er troværdigheden her?
  • Dansk rådgivning. Jep. I mit tilfælde copy/paste fra henholdsvis Denons og Hifiklubbens hjemmeside med specifikationerne på Denon AVR 3802. Uhh, hvilken rådgivning. Jeg havde jo selvfølgelig glemt helt selv at kigge netop DISSE steder.
  • Dansk garanti. Nemlig. Du skal bare selv sende produktet til reparation det sted du modtager det fra.
  • Dansk køb fra vores leverandør i Tyskland. Her er det bedste i hele sagen. "Vores leverandør" i Tyskland. "VORES". Næ, "deres" leverandør bestod i virkeligheden af de billigste tyske net-forhandlere de kunne finde, som de så indtastede kundens oplysninger ind på. Det er sgu det jeg på dansk vil kalde bondefangeri. Hvordan fandt jeg så ud af det? Jo, da jeg 3 dage efter bestilling af min forstærker modtager en mail fra Shopman på at den er afsendt fra deres leverandør, ser alt godt ud. Samme dag dukker der en mail op fra en af deres andre medarbejdere, om at forstærkeren desværre ikke kan leveres i den ønskede farve. God samarbejdskommunikation i øvrigt. I bunden ses den oprindelige meddelelse fra den tyske forhandler, der er sendt til Shopman. De videresender altså en mail til mig, som de ikke selv opdager.. God service. (Iøvrigt finder jeg ud af, da jeg selv mailer med den tyske forhandler vedr. levering af forstærkeren, men i en anden farve, at de intet kender til Shopman og aldrig har indgået aftale med dem om nogen handler.)

Derfor bliver jeg lidt aggressiv, når du skriver folk "gerne vil tjene lidt penge" Tjene penge? De er da de mest griske sataner jeg endnu har set!! 700 kr. for at indtaste en kundes oplysninger, og vinke "efterkrav" af under bestillingen. Det er for langt ude. Man skulle tro det stoppede her, men nu fortsætter de åbenbart, bare med brugerbetaling på siden.

Der er ikke noget jantelov herfra. Kun kolde facts på bordet.

Du skriver at man selv må undersøge markedet, hvis man synes det er for groft at betale penge for medlemsskaber osv. Det er også rigtigt, men det er samtidig forkert af Shopman at fremstå som den gode forhandler der er klar til hjælp i nødsituationerne, når de i virkeligheden forfører folk. SELVOM deres priser trods alt stadig er lavere, alt i alt, end fra de danske forhandlere af samme produkter.

Det generer mig ikke at de tjener penge. Overhovedet ikke, ej heller hvad deres procentdel pr. produkt er. Det der får mig til at fare frem i vildskab her, er såmænd bare hvordan de ændrer deres koncept overfor kunderne, for at score så mange penge som muligt. Det startede som en hjælp til dem der gerne ville spare penge på køb af udstyr, men da de fik færten af penge gik det galt og de blev griske.

Så værsgo at tjen penge Shopman. Men fri mig for jer og jeres "leverandører".

Hvis du ikke tror mig, så prøv at søg på nettet, eller her i forummet. Sidst jeg kiggede, var der rigeligt med lignende tilfælde.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hehe, nu har alle der er tilfredse mulighed for at ligge en kommentar på deres hjemmeside

http://www.shopman.dk/0opinions.asp

Nogen sjove, men langt hovedparten (af dem jeg gad at læse) rosende

"Jeg synes jeres hjemmeside er let overskuelig. Det er positivt. Dernæst synes jeg at I skal anvende en anden betegnelse end ANAL på jeres forside, f.eks. 'analog'"

Det gør det nemt at handle online godt koncept.

Elendigt koncept, der SKAL være en biks !

noget af det første jeg personligt savner på en side som jeres, er at det skal " ose " lidt af pral / spar - det gør ikke noget at fortælle mig at jeg kan gøre et kub / god besparelse

OSV

Gadvide hvad der har stået i de mange tomme kommentar bokse ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Man må såmænd godt tjene penge - intet galt i det. Men konceptet bygger i dette tilfælde udelukkende på at udfylde bestillingsformularen på de tyske sider - på trods af at det da er en fin gestus, er det desværre også efterhånden temmeligt dyrt at få dem til at gøre det.

Shopman er IKKE forhandler af produkter - de klarer bare bestillingen for kunden på den tyske side, og intet andet!

Tech Show
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt mit digital kamera igennem Shopman.

Godt nok er der forbehold for lang leveringstid. Men jeg gider bare ikke vente 3 uger på et kamera, og det fik jeg lov til. Jeg handler ikke ved Shopman længere.

Morten Ford
Technical Designer
Til top Vis Tech Show's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tech Show

Tech Show
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 05 November 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Er forresten helt enig i Kim F's udtalelse, det er var på tilnærmelsesvis samme måde jeg oplevede mit køb hos dem.

Morten Ford
Technical Designer
Til top Vis Tech Show's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tech Show

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes