Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 07:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Solvin’s tube setup, forever. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Så må det være min tur, til at vise mit rørende anlæg frem. Som det fremgår af mit setup, er jeg kun til rør. Flere billeder følger.

Mvh

Torben

Min ny indkøbte stereobænk, med hele molevitten, flankeret af mine Højttalere: SA 1280 MKII. Inde i bænken står min Harman Kardon cd-spille HD 970

Power-amp: hjemmebygget rørforstærker med 14 rør. Den er baseret på 4 stk. 6C33C-B som udgangsrør, dette rør er der virkelig drive i. Så er der 4 stk. e182cc, 2 stk ecc81, samt 3 stk. regulator-rør + et miniature rør som ingangs-rør. kan ikke huske hvad det hedder.

Tuner/preamp: McIntosh MX 110 med 15 rør + 1 transistor der tænder for stereo-lampen. Den er fra 1967 og jeg er ejer nr.2. Den dag jeg skal herfra skal den med.

Grammofon: Luxman PD272. Pickup AT 440MLa. Kunne godt tænke, at prøve den nye Ortofon 2M Bronze, måske det bliver til noget, men indtil vidre er jeg tilfreds med lyden fra min nuværende pickup.

Hovedtelefon-forstærker: Hjemmebygget med 4 rør + AKG K701 bøffer. Dette setup spiller virkelig fremragende, rørforstærkeren tager lige den sidste rest af den lidt kølige lyd, som K701 kan have, hvis de ikke er matched, med den rette amp.

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hej Torben, det ser godt ud med den nye stereobænk. Nu kommer apparaterne, og især den smukke McIntosh, rigtigt til sin ret

Har du fået større afstand mellem højttalerne?

venlig hilsen

Allan

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Spændende og anderledes anlæg, og dejligt at se alle de rør  Flot hjemmebygget forstærker

Jeg kender ikke 6C33C-B, det ser spændende ud, kan du nævne nogen konstruktioner hvor det bruges?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

hej der !

dejlig at se alle de rør, kan godt lide tin tuner tager du ikke lige frakken af den så vi kan se den inden i, jo jeg ville da gerne have så dan en tuner  jeg ville da også se ind i din forstærker

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 August 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Hej

Så må det være min tur, til at vise mit rørende anlæg frem. Som det fremgår af mit setup, er jeg kun til rør. Flere billeder følger.

Mvh

Torben

Grammofon: Luxman PD272. Pickup AT 440MLa. Kunne godt tænke, at prøve den nye Ortofon 2M Bronze, måske det bliver til noget, men indtil vidre er jeg tilfreds med lyden fra min nuværende pickup.

Hej Solvin, det oser da af hygge og atmosfære hos dig, very nice.  Og så kan man også skimte  nogle kassettebånd, så den båndoptager må jo stå i den nye stereoreol

Når man ser på den pick up som du anvender nu, kunne det godt se ud som den er ved at være lidt slap i ophænget. Så at du evt tænker på en 2M Bronze, kan jeg da godt give min anbefaling med på vejen Jeg har ikke fortrudt min investering i en 2M Bronze, det har været lidt af en a-ha oplevelse, at prøve en pick up af den nye genration som ikke koster alt for meget

Ser frem til, at se flere gode billeder her i din tråd

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Det ser hyggeligt ud med alle de rør. SA 1280 er jo en fin højttaler.

Og din hjemmelavede power-amp ser godt nok imponerende ud !

Gad godt se et overbliksbillede ? Fx. fra sweetspot

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 01 August 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Hovedtelefon-forstærker: Hjemmebygget med 4 rør + AKG K701 bøffer. Dette setup spiller virkelig fremragende, rørforstærkeren tager lige den sidste rest af den lidt kølige lyd, som K701 kan have, hvis de ikke er matched, med den rette amp.

Kunne jeg lokke dig til at vise mere info om denne head-amp. Jeg har selv en K701 og er ved at finde mig en rør-head-amp

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:

Kunne jeg lokke dig til at vise mere info om denne head-amp. Jeg har selv en K701 og er ved at finde mig en rør-head-amp

Hilsen

Thomas

Hvis du kigger i head-fi afdelingen her på siden, er der en tråd om Solvins fine hovedtelefonforstærker.

High-End-OTL-Hovedtelefon-Amp

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

hej der !

det er synd at næsten alle billederne er væk på solvin anen side

dejlig hoved telefon forstærker, det er ecc81 rør der bruges så er der et godt rør her til ingen penge http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?cPath=58_47&pro ducts_id=287 

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Det ser hyggeligt ud med alle de rør. SA 1280 er jo en fin højttaler.

Og din hjemmelavede power-amp ser godt nok imponerende ud !

Gad godt se et overbliksbillede ? Fx. fra sweetspot

Hej

Tak for de pæne ord. Det er hyggeligt, men også meget varmt, her om sommeren  så det bliver ikke til så meget lytning. Her et billed af sweetspot. Du har ganske ret, SA 1280 soiller fremragende, jeg har gang på gang overrasket folk som har lyttet på mit anlæg, de tror ikke på at de kan spille så dybt, som de rent faktisk kan.

Mvh

Torben

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Jeg kender ikke 6C33C-B, det ser spændende ud, kan du nævne nogen konstruktioner hvor det bruges?

Russiske jagerfly

Det bruges også i en del OTL-forstærkere.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

dejlig b & o 900 radio du har der  det var min første st. radio

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:

Hej Solvin, det oser da af hygge og atmosfære hos dig, very nice.  Og så kan man også skimte  nogle kassettebånd, så den båndoptager må jo stå i den nye stereoreol

Når man ser på den pick up som du anvender nu, kunne det godt se ud som den er ved at være lidt slap i ophænget. Så at du evt tænker på en 2M Bronze, kan jeg da godt give min anbefaling med på vejen Jeg har ikke fortrudt min investering i en 2M Bronze, det har været lidt af en a-ha oplevelse, at prøve en pick up af den nye genration som ikke koster alt for meget

Ser frem til, at se flere gode billeder her i din tråd

Man kan da heller ikke skjule noget   jeg har en Denon DRS-810 kassette-båndoptager, den spiller fremragende, den har også snydt folk ind imellem, som mine SA højttalere, de tror det er en cd spiller, da skuffen til båndet kører vandret ind

Jeg må nok hellere se at få råd til den Ortofon Bronze.

Mvh

Torben

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 01 August 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej Solvin

Det ser rigtig lækkert ud og ikke mindst hyggeligt, den rør effekt syntes jeg kan huske at ha set før, kan det passe at det var et komplet byggesæt man kunne købe for efterhånden nogle år tilbage ?

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Hej Torben, det ser godt ud med den nye stereobænk. Nu kommer apparaterne, og især den smukke McIntosh, rigtigt til sin ret

Har du fået større afstand mellem højttalerne?

venlig hilsen

Allan

Tak Allan. Jeg er også tilfreds, at jeg ikke har fået købt en sådan bænk noget før, er for dårlig. Det skrammel  mine ting hang på før, sat jeg op den gang jeg flyttede ind for ti år siden

Jeg har ikke fået større afstand mellem højttalerne, da jeg syntes stereo-billedet bliver noget udtværet, men måske jeg skulle prøve en større afstand igen, nu må vi se.

Mvh

Torben

Ps: jeg må snart tage mig sammen og komme ud og lytte på dit anlæg. Er Luxman'en stadig i super form ?

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej Solvin

Det ser rigtig lækkert ud og ikke mindst hyggeligt, den rør effekt syntes jeg kan huske at ha set før, kan det passe at det var et komplet byggesæt man kunne købe for efterhånden nogle år tilbage ?

Hej Dan

Nop, den har aldrig været lavet som et byggesæt, dog har jeg vist et par billeder af den her på sitet førhen, jeg har også haft den med til Viborg hifi klubs udstilling et par gange. Den er helt og holdent min egen konstrution.

Mvh

Torben

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 01 August 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
dan a. skrev:

Hej Solvin

Hej Dan

Nop, den har aldrig været lavet som et byggesæt, dog har jeg vist et par billeder af den her på sitet førhen, jeg har også haft den med til Viborg hifi klubs udstilling et par gange. Den er helt og holdent min egen konstrution.

Mvh

Torben

ok, flot arbejde Torben.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
dejlig b & o 900 radio du har der  det var min første st. radio

Hej nhj4

Den var ikke født med en stereo-dekoder da jeg købte den, så en sådan har jeg bygget ind i den, så nu spiller den rigtig godt.

Jeg har sat et par små højttalere på siden af den, så min Philips fladskræm lyder lidt bedre, end med de indbyggede højttalere, underneden står subwoofer'en, jeg gav 149kr. for det sæt i Metro  High-end er det næppe, men det gør ikke noget da jeg ikke har planer om snurre-rund lyd.

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Solvin skrev:

Hilsen

Thomas

Hej Thomas

Jeg har før haft postet et diagram af lillebror'en, den benytter kun et 6AS7G rør i udgangen, den er ikke så kraftig som den du ser på billedet, diagrammet til den vil jeg ikke ud med, den lille spiller også fremragende, men ikke helt på højde med den jeg benytter. Gem billedet på din pc og åben det i et billed-program eller Windows picture and fax Viewer, så kan du se diagrammet perfekt.

Mvh

Torben

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 August 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

hej igen !

min b & o radio havde stereo- dekoder så det var fet da P3 gik i luften med stereo lyd

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes