Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var det søndag og jeg tænkte at en lille tur på pladsen vel ikke kunne skade Jeg fik høstet et par B&O sager af vintage art som jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre af, men en god åndsfælle udi i genbrugstankens fine væsen der havde ihukommet min interesse for mellemhjulere forærede mig en Sony - made in "Svejts" --- AHA - was is das für ein dinge und warum ist die tonearmen vie styg als eine Lenco !! Jeg det var en Sony 5011 - en forklædt Lenco af den type hvor hastighedsvælgeren sidder samme steds som adbryderen, hvor pladetalerkenen ikke (desværre) vejer så meget, men under pladetalerkenen - var det dejlige lille vingummihjul og den stærker motor som vi med hang til bundtræk som på en Harley holder af. Loddet til antiscating var væk og i stedet er der i pliniten en skyder til justering af samme. Der er stadig 4 skruer til de fire hastigheder men kun to af dem har tappe på til henholdsvis 33 og 45 - og måske er det koniske Hjul knap så konisk som på L75 og L78 Her fandt jeg lidt billeder af den på nettet: Kassen der ligner træ er en rumlekasse af plastik med træ-look Detter ligener i bund og grund noget jeg hurtigst mulig skal have splittet op til reservedelen til kommende lenco-projekter I mens skal jeg se om der er liv i en beocord 1900 og to beomastere -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|