Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sony STR-DA5000ES vs. DENON AVR-3805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt på udkig efter en ny reciver.

har kigget lidt efter de to overnævnte. er der nogen der kan komme med fordele og ulemper i forhold til de to.

På forhånd tak

Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

De er så nye endnu, så du må nok vente med tålmodighed for at høre de første ting omkring dem, positive såvel som negative!

SilverShadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Tja, du kunne starte med at læse anmeldelsen af denon 3805 her på sitet.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 777&zoneid=3

Ellers så husk, at Google er din ven..

Til top Vis SilverShadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverShadow

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg købte i juni måned 5000'eren. Valget stod mellem Pioneer AX5, Denon 3805 og SONY'en. Jeg må sige, at SONY's nye digitale S-Master Pro teknologi sætter konkurrenterne fuldstændig og aldeles på plads. Renheden og dynamikken i lyden er uovertruffen og kan sammenlignes med en stereoforstærker i 10k klassen. Synes jeg. Glem de andre, selv om de måske har Denon link m.m., så er den virkelige nyskabelse med forbedring af lyden til følge S-master. Teknologien vandt af samme grund en EISA Award.

Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

Stormduen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 August 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg står selv i samme overvejelser. Har været lidt tvivlende omkring Sony 5000, da der på bl.a. http://www.agoraquest.com/ har været skrevet en del om en såkaldt "hissing sound" ved højt lydniveau. Har du oplevet dette Pete?. Hvilken pris har i fundet 3805 og 5000 til?
Til top Vis Stormduen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stormduen

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt læst, at nogle brugere har haft lidt problemer, men det var med 3000'eren ved meget høje lydstyrker. Jeg selv har aldrig oplevet noget i den retning med min 5000'er.

Stormduen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt. Hvor har du købt din og til hvilken pris?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 15 August 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

jeg vil bare lie gøre opmærksom på at s-masterteknologien ikke er sony's, men et billigt rip-off at danske tact. der har været skrevet lidt om det i forbindelse med da s-master fik en eisa award, og visse personer gjorde opmærksom på at tact havde lavet et whitepapaer på det i 1997 og havde haft produkter med teknologien på markedet nogen tid, lad os bare sige at nogle mennesker havde meget røde ører.
jeg læste artiklen i et kultur tillæg til fyens stiftstidende for et halvt års tid siden.

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig ikke så heldigt, hvis SONY har taget æren for en ny teknologisk landvinding inden for forstærkere. Om ikke andet lyder det rigtig godt!

Jeg har købt min 5000'er hos www.mistersuper.com til 1.135 Euro (introduktionstilbud). I dag koster den:

1234.05 EUR
9183.69 DKK
Ship : + 33 EUR (245.58 DKK)

Jeg har ikke kunnet finde den billigere andre steder. Man kan på betryggende vis betale med kreditkort. Bestillingsproceduren er lidt omstændig, og først når du har sendt dine kreditkortoplysninger, kan du vælge farve (guld/sort). Ellers fin kundeservice.

Vh
Pete

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 August 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Sony har ikke taget æren for noget - uanset hvilke nye teknologiske innovationer en producent kommer med, er det stensikkert at alle andre følger trop umiddelbart efter med deres egen udgave af den nye "dims" - "dimsen" som er en variant af alle de andres og med deres eget navn på!

De lurer allesammen hinanden af - det handler jo om at være først med det nyeste!

Stormduen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har set den i England til 729£, men hvor forsendelsen er lidt mere besværlig.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 15 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

er der ikke mulighed for noget dansk forhandling? ellers kunne man jo kigge forbi den lokale forhandler og oplyse at man har set den andetsteds til 730 pund/1270 euro.....

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg har hørt DA5000ES i en times tid ved en udenlandsk forhandler.

Jeg har den modsatte mening af pete:

Jeg synes nu det er en klinisk forstærker der ikke kan noget særligt i hverken surround eller stereo. S-master er fint nok på papiret (170 watt), men i prksis synes jeg ikke det fungerer godt nok. Jeg ville hellere ha en Denon 3805 eller Pioneer AX5i.

Her er en lille tråd med folk som har købt forstærkeren: http://audioholics.audioreview.com/A-V+Receivers/Sony,STR-DA 5000/PRD_173172_2718crx.aspx

Jeg ville gå efter Denon eller Pioneer eller vente på de nye marantz modeller (jeg har selv Pioneeren).

Håber det hjælper!!

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt sætte mig ind i ankepunkterne fra stku. Smag og behag er jo som bekendt forskellig! Jeg har hornladede JBL højtalere koblet til mit system og elsker den rene monitoragtige lyd. Jeg synes, at både Pioneer og Denon virker "langsomme" og mindre dynamiske end SONY'en.

Sims-m: du bør helt afgjort lytte på de forskellige maskiner, for jeg er enig i, at de er meget forskellige.

Pete

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

tak for alle jeres svar.

jeg kom frem til det skulle være en sony. så købte str-da5000es. det blev i sort, da champagne ikke passede ind nogen steder, og jeg ikke kunne få den i sølv.

sammen med sony'en købte jeg et sæt SA1550 gulvhøjtalere. der passer perfekt efter min mening. desværre kan et par front højtalere jo ikke lave alt arbejdet her, så måtte benytte mig af mine gamle højtalere fra mit tidligere Kenwood series 21 anlæg. et anlæg jeg også har været meget glad for. og har spillet perfekt i de sidste 5 år.

hvis nogen andre skulle være igang med at overveje køb et af sony'en eller sa1550, kan jeg kun anbefale det.

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Hej Sims-m

Tillykke med din nye receiver! Jeg er overbevist om, at du vil blive rigtig glad for den og dine nye højtalere!

Pete

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

mange tak. indtil videre har den ikke skuffet mig.

nu håber jeg ikke det gør noget at jeg kører videre i denn tråd med et lidt nyt emne.

hvordan får jeg OSD (on screen display) til at virke så jeg kan se indstillingerne på mit tv, når jeg laver om på dem på anlægget?

sådan som jeg har forstået det, så er det muligt på sony'en, kan bare ikke finde ud af hvordan?

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål. Jeg har netop solgt mit gamle Philips 32" widescreen TV og bestilt et nyt 37" LCD. Først når jeg får det på plads, finder jeg i praksis ud af, hvordan det fungerer.

Hvis din dvd-afspiller har component udtag, skal du anvende to component kabler. Du skal sløjfe component signalet fra din dvd inden om receiveren ved hjælp af det ene input og videre ud igen ad monitor out.

Hvis du har andre billedkilder end din dvd (bortset fra TV) og hvis du altid vil kunne se OSD indstillingerne, skal du benytte dig af muligheden for opkonvertering til component video i receiveren. Dvs. at du fx bør koble din VHS eller lignende til din receiver i stedet for direkte til TV'et.

Som sagt har jeg desværre slet ikke afprøvet funktionen endnu på min egen 5000'er, men jeg glæder mig til at se, hvordan det fungerer. Jeg skal gerne sende dig en privat besked med mine erfaringer med OSD funktionen, når jeg har fået det testet det på mit nye TV.

Vh
Pete

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

det lyder da fedt nok. hvilke et er det så?

det var det jeg var lidt bange for at hører. jeg er ikke meget for at skulle benytte andet end mit scart til at overføre billede, det giver jo et bedre billede, og er heller ikke helt sikker på at det bliver nær så godt når det er et 100hz tv jeg har. synes det er lidt ægerligt hvis man ikke kan kører de signaler ind på tv'et uden at skulle kører alt gennem anlægget.

det ser ud til vi er et par enere hvad angår det anlæg. hvad mon det kan skyldes, det er jo et fedt stykke "legetøj"

Mvh. Sims-m

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes