| Forfatter |
|
2Bak Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden fra min nyanskaffede Squeezebox Touch er endnu ikke helt på højde med drevet i min Thule CD150B, og det udfordrer.
Jeg bruger Touch'ens digitale udgang til en Danish Audio Design DAC05. Benytter (endnu) Squeezebox'ens medfølgende PSU. FLAC level 8 filer, som er lagret på en 1TB USB-harddisk (med sin egen PSU). Disken er direkte tilsluttet Touch'en, dvs. Touch'en kører SB-server lokalt.
Jeg har fulgt med på forum.slimdevices.com, og en del er fortalere for netværk med Squeezebox Server og lydfilerne på NAS (og helst trådet netforbindelse fra Touch til router), da de mener, at det lyder bedre. Andre siger, at USB-disk er godt nok.
Hvad er jeres erfaringer?
Svarer NAS-opsætningen i virkeligheden ikke til at installere Squeezebox Server på PC'en, og lade Touch'en streame filerne fra PC'ens disksystem? Dette har jeg nemlig også prøvet, godtnok kun trådløst, og jeg synes ikke, at jeg kan høre forskel på denne opsætning og USB-opsætningen.
Inden jeg går ud og investerer i en NAS, så vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med at benytte en USB-disk som primære kilde til Touch'en.
mvh Jan
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet USB-disk og NAS, men er gået tilbage til bærbar pc med Slimserver og en USB eller en netdisk.
Det virker hurtigere og bedre - måske fordi jeg har en del musik (>24.000 musikstykker). __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke skifter PSU kommer du ikke langt.... :)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Panos... Først en bedre PSU og derefter disabling af GLAN i Touch (brug trådet LAN) og så et rigtig godt digital kabel til DAC'en (helst ikke (toslink))... disse 3 ting gør en stor forskel.
|
| Til top |
|
| |
2Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos og rotelman, jeg skal faktisk igang med at bygge en PSU, og håber på en forbedring, selvom den nok er størst, hvis man kørte analogt ud.
Men mht. brug af USB-disk contra NAS/PC som kilde, har I en mening om det?
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I teorien skule det være det samme. Men igen kommer det jo det med at hvis du propper ting ind i SBen belaster du strømforsyningen i den mere, og så vil det komme mere støj osv.
Så jeg holder det på en server med squeezeserver installeret.
Hvis du mangler inspiration til din diy PSU kan du kigge den tråd jeg skrev om min. __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
| Enig med Panos... Først en bedre PSU og derefter disabling af GLAN i Touch (brug trådet LAN) og så et rigtig godt digital kabel til DAC'en (helst ikke (toslink))... disse 3 ting gør en stor forskel. |
|
|
Som de andre siger er en anden PSU et must... også ved digital
ved mig lyder Toslink så bedst ...
jeg kører med USB hardisk med seperat PSU som dig ...... jeg har rigtig rigtig god lyd men vil da ikke lukke øjnene for forberingerne, hvis de var der med seperat server ( NAS ) så det skal prøves på et tidspunkt jeg kører med et Kimber USB kabel det lyder bedre end "lakridsen" der følger med
http://www.kimber.com/products/interconnects/digital/usb/bbu s/ag/
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
| Enig med Panos... Først en bedre PSU og derefter disabling af GLAN i Touch (brug trådet LAN) og så et rigtig godt digital kabel til DAC'en (helst ikke (toslink))... disse 3 ting gør en stor forskel. |
|
|
hvordan disabler man trådløs ...
|
| Til top |
|
| |
2Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min USB-disk har sig egen PSU, så den skulle ikke belaste Touch'ens PSU.
|
| Til top |
|
| |
2Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med nyt USB-kabel skal nok afprøves først.
Mit coaxkabel er fra Van den Hul, men kan sikkert også blive bedre.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
2Bak skrev:
|
Lyden fra min nyanskaffede Squeezebox Touch er endnu ikke helt på højde med drevet i min Thule CD150B, og det udfordrer.
Jeg bruger Touch'ens digitale udgang til en Danish Audio Design DAC05. Benytter (endnu) Squeezebox'ens medfølgende PSU. FLAC level 8 filer, som er lagret på en 1TB USB-harddisk (med sin egen PSU). Disken er direkte tilsluttet Touch'en, dvs. Touch'en kører SB-server lokalt.
Jeg har fulgt med på forum.slimdevices.com, og en del er fortalere for netværk med Squeezebox Server og lydfilerne på NAS (og helst trådet netforbindelse fra Touch til router), da de mener, at det lyder bedre. Andre siger, at USB-disk er godt nok.
Hvad er jeres erfaringer?
Svarer NAS-opsætningen i virkeligheden ikke til at installere Squeezebox Server på PC'en, og lade Touch'en streame filerne fra PC'ens disksystem? Dette har jeg nemlig også prøvet, godtnok kun trådløst, og jeg synes ikke, at jeg kan høre forskel på denne opsætning og USB-opsætningen.
Inden jeg går ud og investerer i en NAS, så vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med at benytte en USB-disk som primære kilde til Touch'en.
mvh Jan
|
|
|
jeg kører .WAV istedet for Flac det fylder lidt mere... men lyder en smule bedre grunden må være at processer ikke skal "pakke ud"
hvis det er tilfældet kunne man jo godt konkludere at brug af Touch som server også ville forringe lyden ...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skriver i min PSU tråd kan man godt komme langt med at afskærme SB internt hvis man har brug for sin WiFi....
Jeg tror ikke man kan modde så meget i den, alså jeg snakker ikke kun om at skifte en OPA eller sætte en bybee i indgangen, da der ikke er plads til noget som helst.... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
|
|
Jeg bruger den digitale udgang (toslink) på Touch, den går til et digitalt lydkort (på en korrektionspc). Jeg har tjekket overførslen fra min harddisk til korrektionspc'en, og alle bits når perfekt frem. Jeg ved ikke noget om jitterniveauet, bare at det ikke påvirker læsningen af nuller og ettaller. Derfor vil jeg ikke vinde noget med en anden PSU end den medfølgende. Dvs. hvis DAC'er er velkonstrueret - med buffer og reclocking - er toslink og standard PSU ikke alene tilstrækkeligt - det giver en perfekt overførsel. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Right..... men sådan er det desværre ikke. Jeg kender ingen der ikke har oplevet forbedringer, lige meget hvilken dac de bruger...:) Også dacs til maaaaange penge..:)
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
2Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare sige - for ikke at påvirke folk, der står på nippet til at købe en Squeezebox Touch, i negativ retning - at lydkvaliteten allerede er meget høj med mit nuværende setup, og at det er marginaler, som skiller den fra CD-drevet. Andre ville måske endda sige, at Touch'en lyder bedre end CD-drevet.
Jeg er faktisk overbevist om, at Touch'en bliver stående, når jeg får de sidste ting på plads, og at den på sigt erstatter CD-afspilleren.
Desuden er der jo alle de andre fordele. Fx fjernstyring af enheden med SqueezePlay via wifi. Eller at USB-disken kan ses på netværket, så man direkte kan lægge filer på den. Og mange andre smarte ting...
Jeg havde først brugt et "guldbelagt" USB-kabel, vistnok fra en PS3. Nu har jeg sat USB-diskens eget no-name kabel i (kortere), og jeg bilder mig selv ind, at det lyder bedre. Men man skal passe på med at konkludere for tidligt. Der er meget psykologi i hifi.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
| Right..... men s�dan er det desv�rre ikke. Jeg kender ingen der ikke har oplevet forbedringer, lige meget hvilken dac de bruger...:) Ogs� dacs til maaaaange penge..:) |
|
|
Når de rigtige bits når frem, og bliver lagret i en buffer, så kan det ikke blive bedre. (Jeg bruger ikke en DAC, efter korrektionspc'en går nullerne og ettallerne til digitale forstærkere, som er en "DAC", der kan levere strøm). __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Moke Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har talt med dem og det gør de faktisk ikke endnu. Men det gør de her: http://audioupgrades.co.uk/ squeezebox_touch.shtml
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moke skrev:
Jeg har talt med dem og det gør de faktisk ikke endnu. Men det gør de her: http://audioupgrades.co.uk/squeezebox_touch.shtml
|
|
|
Thank's det vil jeg lige kigge på
|
| Til top |
|
| |