| Forfatter |
|
dapp Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg regner med at jeg køber et par Audiovector M3 Avantgarde på torsdag. Jeg er dog ret usikker på om jeg også skal ha' et par M Superstand's med.
Er der nogle gode råd? kan jeg måske bruge pengene (ca. 2400Kr.) på nogle andre og bedre 'fødder'? eller er det bare spild af penge? (jeg har trægulv).
Håber i er hurtige på tasterne og kan komme med nogle gode svar inden torsdag
Mvh. Dapp
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ladet mig fortælle at de skulle være alle pengene værd - samtidig har jeg ladet mig fortælle at man ikke skal købe dem sammen med HT'erene - netop fordi at man føler at man har fået nye højttalere når de monteres.
Jeg har desværre ikke selv hørt et sæt M3 Avantgarde med superstands monteret (endnu )
Ellers tror jeg at bliver meget glad for Avantgarde - de lyder helt anderledes i forhold til Signature - "på den gode måde".
Lad os høre nærmere når du har fået dem hjem!
/HC
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik Superstands på mine M3 Signature i sin tid, og efter intens lytning fandt mine kammerater og jeg ud af at de lød nøjagtigt som inden vi smed Superstands på. De er bare en ekstraudstyr for syns skyld, og udover at højttaleren står mere stabilt er der ingen smart finte i dem, uanset hvad AudioVector mener! Det var stort set samme konklusion Stereophile kom frem til.
Men smarte ser de da ud!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
bikeman.dk Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt give Ronin ret.
For ca. 1 måned siden fik jeg selv et par M3 Avantgarde med M-superstands og jeg synes ikke der er nogen hørbar forskel. De er måske lidt mere stabile.
Jeg vil i stedet foreslå nogle Ringmat fødder som Ghost.dk har sat under sine M3'er. Kig her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1787&KW=f%F8dder
Jeg fandt det efter lang tids søgen. Det kan være vi kan fået opdateret vurdering af ringmat fødderne fra Ghost.dk ? eller andre med har erfaring med alternativer til spikes.
Mine M3'er står også på et trægulv og det giver noget "knorren" fra sig, så jeg kigger alvorligt efter noget afledning.
Men bortset fra det, kan du godt glæde dig til du får dine nye højtalere. Det vil du helt sikkert ikke fortryde.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en som fik superstands til hans M2. Han påstod, at det var som at gå en klasse op ren lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Der, Jeg har selv m3 signature og trægulv, jeg bruger nogle hårde gummi fødder der tillader højtalerne en vis bevægelse.
Jeg har eksperimenteret med alt fra skiffer, betonfliser, spikes, blygummi osv. Gummifødderne giver mig det bedste resultat, underligt nok er det især transienter og opløsning der er forbedrede.
Jeg har overvejet superstands men regner med at lave nogle tilsvarende selv da jeg synes at 2400,- er sindsygt. Jeg kender dog ikke deres virkning. Gummifødderne er god kvalitet fra et computerkabinet, de kostede 50 kr! __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja M2. Det er den gamle version af M3.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
|
|
|
|
Ok, var ikke klar over at der var superstands til M2 
/HC
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm jeg har testet dette 2 gange med super stands. Det var på M3 sig modellerne. I begge tilfælde sketer der hørbare forbedringer i bassen som betød at musikken blev mere kontant. Men Ronin hvis de ikke var tunet i begge tilfælde så kan jeg godt give dig ret i at der nødvendigvis ikke skete nogle forbedringer. Men med rette opstilling var det en MEGET billig forbedring med de superstands, ligesom stands til mine Linn højtalere også giver valuta for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Jørgen skrev:
|
|
|
|
Ok, var ikke klar over at der var superstands til M2 
/HC
|
|
|
Det smarte ved M-serien er at det er samme kabinet der går igen hele vejen igennem - derfor Superstands til M2!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Hm jeg har testet dette 2 gange med super stands. Det var på M3 sig modellerne. I begge tilfælde sketer der hørbare forbedringer i bassen som betød at musikken blev mere kontant. Men Ronin hvis de ikke var tunet i begge tilfælde så kan jeg godt give dig ret i at der nødvendigvis ikke skete nogle forbedringer. Men med rette opstilling var det en MEGET billig forbedring med de superstands, ligesom stands til mine Linn højtalere også giver valuta for pengene. |
|
|
Jonas, drop det - højttalerne stod ganske fornuftigt, der var bare ingen forskel. Du burde vide bedre end at tage alt salgssnak for gode varer, men igen sådan er vi jo så forskellige!
Nu skulle du også huske at "teste" mod nogen der ikke havde Superstands!
Sjovt, uanset hvad folk har eller har prøvet, så har du lige testet det engang ved lejlighed! Jeg tvivler desværre en smule! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Hej Der, Jeg har selv m3 signature og trægulv, jeg bruger nogle hårde gummi fødder der tillader højtalerne en vis bevægelse.
Jeg har eksperimenteret med alt fra skiffer, betonfliser, spikes, blygummi osv. Gummifødderne giver mig det bedste resultat, underligt nok er det især transienter og opløsning der er forbedrede.
Jeg har overvejet superstands men regner med at lave nogle tilsvarende selv da jeg synes at 2400,- er sindsygt. Jeg kender dog ikke deres virkning. Gummifødderne er god kvalitet fra et computerkabinet, de kostede 50 kr!
|
|
|
Det Audiovector påstår gør en forskel er det stykke fjederstål der sidder i bunden ved de forreste spikes, så det skal du slevfølgelig huske hvis du vil "kopiere" dem!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |