Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 20:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Sweetspot (HTPC) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer kraftigt denne løsning: http://www.pluggedin.tv/sweetspot/features/index.html til min HTPC.

Sweetspot capture kortet har RGB og komponent indgang plus selvfølgelig SVideo og Composite. Så kan jeg få min parabolmodtager ind i HTPC'en via RGB, og deinterlace i DScaler, samt bruge nogle af DScalers settings til at forbedre billedet.

Den anden mulighed med Sweetspot kortet er muligheden for at tage et XCard fra Sigma og koble digitalt til Sweetspot kortet. Sweetspot kortet har nemlig også et Xcard kompatibelt PDI interface. Så kan man også deinterlace sin DVD vha DScaler + de andre muligheder der er i DScaler. Og man sender selvfølgelig det resulterende billede ud via Radeon kortets DVI eller VGA udgang.

Denne kombination udelukker dog brugen af FFDshow, men giver muligheden for DScaler. Men det er meget fedt at man har et dekodet MPEG2 signal før man begynder at bruge CPU'en. Det giver en del mere kraft til at lege med DScaler. Når man bruger FFDShow, skal man jo slå alt hardware hjælp fra, og afspille via software. Når jeg har sat zoomplayer op til at spille med FFDShow, men endnu ikke tilføjet nogle filtre, ja så kører min CPU (2600+) allerede på 30-40% kraft.

Sweetspot er den europæiske udgave. Den amerikanske udgave hedder PMS PDI Deluxe. Her er et link til denne: http://www.pmsvideo.com/index_main.php. Der er en del mere info at hente her, samt nogle links til tråde på avsforum.

Kenneth

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Nice kort, nogen der har prøvet det? Det er en rimelig pris 
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

NU kan man også bruge dette kort sammen med Showshifter, så man kan optage alle sine yndlingsprogrammer, eller overføre sine analoge videobånd til harddisk.

Det bliver bare bedre og bedre.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Køb et PC sat kort som f.eks. SkyStar2 til 600,- så du kan få en ren, ukonverteret mpeg2 stream direkte ind i din HTPC.
Meget bedre og billigre løsning. Så kan du også optage MPEG transport streamen direkte til harddisken uden kvalitetstab.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, men det er jo kun parabolen du klarer på denne måde. Det fedeste ved Sweetspot kortet er muligheden for at bruge det i kombination med XCard, som DVD-afspiller via DScaler.

Hvordan er muligheden for at se Viasat og Canal Digitals betalingskanaler via et PC Sat kort. Kan man godt sætte en kortlæser til eller hva'? Hvis man kun kan se freeview er det jo ikke så fedt.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Med en Phoenix kortlæser kan man se betalingstv med originalkort.
Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Lyder godt.

Men kan man få parabolsignalet ledt igennem DScaler? Det er jo især ved videomateriale man har brug for en god deinterlacing (Hvis det skal vises på en projektor eller anden progressiv fremviser).

Desuden kan man route sin VHS-maskine (Tuner til TV2), spillemaskiner, KabelTV osv. igennem Sweetspot kortet og deinterlace og scale på PC.  

Som jeg ser det, er det kun hvis man gerne vil optage mpeg2 streamen, at et indbygget Sat kort er fedt. Så faktisk slet ikke et alternativ.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej tranum1!,
har du prøvet SweetSpot kortet? og hvad syntes du isåfald om det?

Jeg hørte også om kortet lidt før jul (via Dscalers forum)og har nu endelig besluttet at bestille det, bl.a. pga. jeg allerede har et Xcard(har haft det i ca. 3 år).

Dette er min første post i HTPC forumet og, det undrer mig egentlig lidt at Dscaler ikke syntes at være omtalt særlig meget, men istedet programmer som PowerDVD og WinDVD. Disse er da også udmærket for den gængse bruger til DVD afspilning, men HTPC entusiasten burde da(i mine øjne)sætte større pris på langt mere konfigurerbare og avancerede programmer som f.eks. Dscaler.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Zoomplayer er vist toppen af poppen hvad angår flertallet af HTPC brugere. - og det er i sandhed et dejligt program.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke prøvet kortet endnu. Jeg tror at folk taler om programmer som PowerDVD, WinDVD og Zoomplayer istedet, fordi du ikke kan lede software DVD-afspilning igennem Dscaler. DVD-signalet skal ledes ind via en extern kilde for at udnytte DScaler. Og de fleste capture kort har jo kun S-Video indgang som det bedste, så at lede en DVD ind den vej, vil jo ikke være så fedt, så er software afspillerne at foretrække. Men med Sweetspot kortet og XCard kan du jo overføre DVD-signalet digitalt, og således bruge DScaler. Så taler man om DVD-afspilning er DScaler vel først aktuelt med et Sweetspot og XCard kort, eller måske et andet eksotisk kort jeg ikke kender.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige bestilt et Sweetspot kort, så jeg kan køre min Selectors Scart(RGBs) ind i RGB på Sweetspot kortet og se TV på projektoren med DVI fra et Radeon kort.

Nu ser jeg, at man kan købe et Hauppauge WinTV DVB-C Kort og sætte kabelstikket direkte i dette.

Vil det ikke give et bedre billede, da det jo er digitalt hele vejen?

Jeg ville selvfølgelig miste Selectorens NU og GUIDE funktioner, eller har man noget lignende som Software også, der ville virke med Hauppage kortet?

Har jeg lige snydt mig selv for en billigere og federe løsning eller har jeg overset noget?

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Et hurtigt svar ville være dejligt, tak !

Jeg kan måske nå at afbestille mit Sweetspot kort i morgen.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Hauppauge kortet, men for mig at se bruger denne jo også dit grafikkort's vga/dvi udgang ligesom SweetSpot kortet. Hvis du har DVI på dit grafikkort får du en 100% digital overførsel til din pj, og hvis det er vigtigst af alt for dig, skal du nok vælge Hauppauge kortet.

RGB burde nu heller ikke være helt dårligt og hvis du ikke mangler funktioner på din selector og gerne vil have et godt deinterlacer kort til tv og evt. også til en dvd-afspiller, vil SweetSpot kortet klart være at foretrække.

Hjalp det dig?

Edit: Indlæg redigeret

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Men, signalet vil jo være digitalt hele vejen med Hauppage kortet. Vil det ikke?

Med Selector:
Digitalt signal ind i Selectoren. Analogt ud af Selectoren til Sweetspot kortet. Digitalt ud af Radeon DVI udgangen.

Det er jo klart at foretrække med et digitalt signal hele vejen.

I må sige, hvis jeg er helt gal på den

PS: Har fundet et program, der har alle Selectors NU, Guide og lignende funktioner og MERE til !

Det virker med Hauppage kortet.

ShowShifter

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har redigeret mit forrige indlæg(var ved at redigere det da du loggede på ).

Hvis du havde bestilt før 1. marts havde ShowShifter fulgt gratis med SweetSpot kortet. Det gjorde jeg (med andre ord så virker dette program også med SweetSpot )

Hvor stor forskellen er på RGB og DVI er svært at sige da det også kommer an på pj og kvaliteten af konverteringen af signalet.

Så jeg ville lade det komme an på hvad jeg helst ville bruge min pj til.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skal bruge den som permanent fjernsyn. Det er derfor jeg går MEGET op i at få den bedste kvalitet.

Projektoren er PLV-Z2.

Er showshifter ikke fedt?

Jeg synes det ser ud til at kunne mange flere fede ting end Selector kan.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jamen, hvis det kun er til TV og det "rene" signal betyder mest, så skal du da afgjort vælge Hauppauge kortet.

Den eneste grund til jeg tvivler lidt på om du får bedre billedkvalitet, er at jeg ikke kender Hauppauge kortet, men har set mange rose Dscaler for at være rigtig god til at vise TV.

Hvad angår ShowShifter, kan jeg ikke rigtig fortælle dig meget, da jeg endnu ikke har brugt det(har endnu ikke modtaget mit SweetSpot kort ), men jeg har set folk rose det for at være brugervenligt og tilbyde spændende funktioner.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Dscaler skulle være fantastisk !

Men hvis Hauppage kortet virker med ShowShifter og ShowShifter virker med Dscaler, så kan det være, jeg kan bruge det alligevel

Jeg takker for din feedback!

Tror jeg køber Hauppage kortet. Jeg sparer også 1000 kr. i forhold til Sweetspot kortet + RGB kabel.

Mit eneste problem er nu, hvordan jeg skal se Analogt TV (TV2 f.eks.). ??

Nogle gode idéer?

Jeg har kun 1 AGP port + 1 PCI. Bruger en Shuttle.
Så jeg kan ikke købe et billigt tuner kort til Analog, da der ikke er plads. Måske der findes eksterne. Hmm.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Dscaler virker kun med udvalgte tunere, og hovedsagligt tunere fra Conexant og nogle få udvalgte Phillips tunere (som f.eks den på SweetSpot kortet). Så jeg tror ikke du skal regne med at du kan bruge Dscaler med dit sattelit kort.

Jeg kender desværre ikke andre kort pt. så jeg kan kun foreslå dig(hvis du vil modtage både analog og DVB) at bruge selectoren til digital og SweetSpot's Phillips tuner til analog.

Måske der er andre herinde med større erfaring, som kan give dig flere muligheder, men dette er det eneste jeg kan foreslå.

Håber du finder ud af det!

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for din hjælp igen.

Har lige læst at man skal forbinde en ledning fra Hauppauge kortet til sit lydkort. Ligesom man forbinder fra CD/DVD drev til lydkortet inde i computeren.

Jeg har et eksternt lydkort

Tror du Hauppauge kortet også smider lyden gennem PCI porten til det lydkort man nu bruger?

Ville være skod, hvis man skal være afhængig af et internt lydkort.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes