Forfatter |
|
jackson Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
Jeg har læst om en dvd der hed the Calibrator. Med denne i hånden ( dvd-afspilleren ) kunne man lave en fed lyd/billede test af sit surround anlæg. Nu er det bare sådan at man tilsyneladende ikke kan få denne mere 
Er der nogen der ved om man kan få tilsvarende DVD nogen steder ???
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jackson skrev:
Jeg har læst om en dvd der hed the Calibrator. Med denne i hånden ( dvd-afspilleren ) kunne man lave en fed lyd/billede test af sit surround anlæg. Nu er det bare sådan at man tilsyneladende ikke kan få denne mere  |
|
|
Ifølge jungletrommerne er det ikke noget at græde over... Køb en Digital Video Essentials, den er alligevel væsentligt bedre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
jackson Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Otto
med fare for at lyde dum, hvad er "Digital Video Essentials" og hvor købes den ?
Jackson
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en anden test-dvd. Der er en anden tråd, der diskuterer, hvor man kan få PAL-udgaven billigst. Jeg har købt min via den tyske amazon, så søg evt derinde.
|
Til top |
|
|
Carits Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jackson Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Carits 
Det var jo lige det svar jeg ventede på 
Den er allerede købt og forhåbentlig på vej hjem i samlingen !
Tak til alle for svarene 
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og det er Kr. 49,95 for meget eftersom den er 0 (nul) kroner værd. Jeg var desværre selv så dum at give over 200 Kr. for The Calibrator i HiFi-klubben. Jeg prøver ihærdigt på at fortrænge dette faktum, men trods hård medicinering og adskillige besøg hos psykiateren, lider jeg stadig under dette fejlkøb.
Ja, jeg kan også anbefale Digital Video Essentials. Hvis du ikke vil give så meget for en kalibrerings-dvd, så kan du også leje den DVD-film der hedder "Pirates of The Caribean - Curse of the black Pearl". Den indeholder nemlig et udmærket THX kalibreringsprogram til at indstille billede og lyd med.
PS: Når jeg får fyldt gas på min ukrudtsbrænder, vil The Calibrator blive brændt af  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tillader mig at bryde ind her.
jeg har en denon dvd2910, avr1803, benq pe5120 Wvga dlp-prjektor, B&W 600-serie 5,1 opstilling, med rimelige kabler hele vejen igennem. Vil jeg kunne se en tydelig forskel ved at bruge DVE, når jeg har brugt THX optimizer'en, eller er det ganske små marginaler?
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
EEK1 skrev:
jeg har en denon dvd2910, avr1803, benq pe5120 Wvga dlp-prjektor, B&W 600-serie 5,1 opstilling, med rimelige kabler hele vejen igennem. Vil jeg kunne se en tydelig forskel ved at bruge DVE, når jeg har brugt THX optimizer'en, eller er det ganske små marginaler? |
|
|
Svært at sige på forhånd. Men det interessante ved DVE er ikke kun test-billederne (og tonerne) i sig selv, men at den kan give en forbedret forståelse for hvorfor ting hænger sammen som de gør. Et eksempel er deres illustration af hvordan opfattelsen af en grå farve ændrer sig, alt efter om omgivelserne er lyse eller mørke. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|