Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer PDP-435FDE vs. Philips 37/PF9986 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har testet Pioneer PDP-435-serien (43" plasma) op imod Philips PF9986-serien (37" LCD) et par gange. To forskellige størrelser ja, men jeg har desværre ikke haft mulighed for stifte bekendtskab med Philips seneste 42" LCD skærm endnu. Så det er to modeller fra to verdenen. Begge må betegnes som "state-of-the-art" inden for højtopløselig flad-tv i 30K klassen. Andre har måske en anden mening...

Mit mål har været at finde ud af hvad der er bedst for mig, plasma el. LCD.

Jeg er kommet frem til følgende ulemper ved hver af modellerne. Ret mig gerne eller kom med kommentarer til de enkelte punkter, måske der er noget jeg har overset. Flere af punkterne er selvfølgelig af personlig karakter, og har intet med TV'et som sådan at gøre.

Pioneer PDP-435FDE

1) Billedet hakker ved horisontale panoreringer. Er konstateret både ved analogt og digitalt signal.
2) Panel har en summende lyd. (Ved egentlig ikke om der er blæser i medie box?).
3) Et billed der er bredere en 16:9 format kan ikke bevæges i vertikal retning for at f.eks teksterne kan komme ind i billedet.
4) Fare for burn-in, samt at skygger kortvarig kan bliver hængende ved kanalskift.
5) Billedet er ikke så godt som LCD ved almindelig PC brug.
6) Fjernbetjening på FDE-serien er meget plastikagtig. (HDE-seriens er bedre men dette TV er også væsenligt dyrere)
7) FDE-serien har ikke PIP (en detalje som personlig ikke er vigtig, bare en konstatering)

Philips 37/PF9986

1) Intern bygget tuner (det er mest optimalt med ekstern box grundet ledningsrod, samt at skærmen typisk bliver mindre og mere elegant)
2) Kun 37" (42" er på vej men er pt. meget dyr)
3) Mest kritisk ved dårligt tv-signal.
4) Philips kører med 1/2 års fuld garanti og 1 1/2 reklamations ret, hvorimod Pioneer kører med 2 års fuld garanti (Am I right or not? )
5) Konstateret summen fra Ambi light på nogle modeller
6) Der har på tidlige modeller været konstateret problemer med firmwaren. Skulle have noget med det progressive signal at gøre. Skulle være fixet i seneste version.
7) Et flot TV, men kan ikke matche Pioneers design som ligner et eksklusivt møbel.
8) Højtaler indbygget og kan ikke afmonteres som på Pioneer.
9) Mulighed for Pixel-fejl (kan dette egentlig fremkomme på plasma-paneler?)
10) Har DVI men mangler HDMI og component indgang.

Kom endelig med yderligere punkter hvis jeg mangler eller har overset noget. Også hvis jeg ikke har ret i nogle af punkterne. Jeg er bare en almindelig dødelig der er på udkik efter mit første flad-tv. 

Samlet vurdering:

Philips har med deres Pixel Plus 2 teknologi lavet et LCD-TV med et godt detaljeret billede. Det har et mere skarpt, kontrastfuldt og farvemættet billed end Pioneers som er mere udvisket. Jeg har prøvet med forskellige billedjusteringer, men kommer stadig frem til det bedste billede på Philips skærmen - eller måske det bare er min manglende evner til at indstille korrekt 

Der hvor Pioneer har sin største svaghed, er ved horisontale panoreringer. Billedet hakker lidt hvilket generer mit øje meget. Dette forekommer ikke på Philips skærmen, der klarer dette til ug.

Der har været testet både med digitale og analoge signaler fra DVD og antenne. Hvis jeg havde et dårlig antenne signal ville jeg aldrig investere i et Philips LCD, hvorimod at Pioneer bedre kompenserer bedre for dette. LCD kommer til at virke mere støjfuldt. HDTV-signal har jeg kun prøvet med Pioneer, men billedet hakker stadig ved panoreringer. På Pioneer var mæthed og farver gode, men LCD kvaliteten blev her sammenlignet med et Loewe Spheros 37" LCD, som vandt denne test. Ved afspilning af DVD med scart og DVI har Philips høje kontrast og gode farver være helt i top. Det bør nævnes at jeg ikke har set Pioneer med HDMI tilslutning fra DVD, dette er kun foretaget med sat-box. Alle tests har været foretaget med diverse Pioneer DVD-afspillere, samt min egen Arcam DV-78.

Betjening- featuremæssigt er Philips også helt i top med deres udmærkede remote og menusystem. Et system der ser ud til at kunne virke godt i hverdagen. Jeg har desværre ikke selv haft fornøjelse af, at betjene Pioneers menu system selv, så hvordan det fungerer vil jeg ikke bedømme, men umiddelbart ser det meget brugervenligt ud. At man har mulighed for at kunne flytte billedet vertikalt, er også et stor plus til Philips. Har ihvertfald ikke kunne få demonstreret denne feature hos Pioneer!

Hos mig vinder Philips 37/PF9986 en tæt kamp. Ser frem til hvad deres 42" kan præstere, og at den falder i pris. Men det ender nok med en 37", da den passer bedst til mit daglige forbrug af tv samt stuens størrelse. Mit forbrug af DVD film/koncerter er kun 20% i forhold til normal TV-kikning, som primært er i 4:3 format med signal fra en Selector. Ville formentlig også hele tiden bekymre mig om burn-in problemer og skygger når jeg anvender 4:3 format og PS2 på plasma osv. osv.

Hvis du vil læse et par udmærkede lettilgængelige reviews om de to modeller (desværre kun 32" modellen i LCD's tilfælde), så kan jeg anbefale disse links:

Pioneer: http://www.dinside.no/php/art.php?id=114455
Philips: http://www.dinside.no/php/art.php?id=111295

Alternativer:

Startede med at være på udkig efter Panasonics modeller, som er rost meget, f.eks deres TH-42PHW7 serie med ekstern tuner. Denne har jeg bare ikke kunne finde til demo og salg i DK. Kunne godt tænke mig at Panasonic havde flere højtopløselig skærme på markedet i DK.

Best buy mht. pris og ydelse for skærme i opløsningen 852x480 kunne dog falde på Panasonics THXXPA30 modeller. Har ikke undersøgt deres features, men pris- og billedmæssigt ser de rigtig fornuftige ud. Jeg har bare besluttet at jeg vil op i højere opløsning og at der skal være DVI/HDMI tilslutning.

Håber ikke mit review blev for langt, og at jeg tabte jer på vejen - nåh nej så nåede I jo aldrig her til

-torpedo

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

Her er lidt kommentarer fra en Pioneer 435 FDE ejer på de 7 nævnte punkter.

1) Billedet hakker ved horisontale panoreringer. Er konstateret både ved analogt og digitalt signal.

Har jeg ikke oplevet. Skal ikke kunne sige om det ikke er på min, men for mig er det bare ikke synligt så det generer. Måske har jeg bare ikke haft den rigtige test på for at synliggøre dette. Hvordan synliggør man det mest, så det er lettest at se?

2) Panel har en summende lyd. (Ved egentlig ikke om der er blæser i medie box?).

Paneler summer ikke overhovedet. Der er en lille blæser i media boxen. Det kan være den du måske hører. Mog generer den nu ikke, menjeg fortsår nu ikke at Pioneer sætter en blæser i et sådant produkt. Det kunne havde været lavet mere elegant.

3) Et billed der er bredere en 16:9 format kan ikke bevæges i vertikal retning for at f.eks teksterne kan komme ind i billedet.

Hmm. Jeg synes da jeg kan justere alle billede op og ned for at få tekst synligt. Må nu også sige at jeg næsten aldrig bruger det da auto indstilling altid for teksten synligt ved mig. Dette gælder både TV og DVD

4) Fare for burn-in, samt at skygger kortvarig kan bliver hængende ved kanalskift.

Burn'in er nogen man diskuterer på sider som dette, det er ikke noget praktisk problem hvis man behandler sin skæm ordentligt. Dvs stiller ned for contrast og brightness, indjusterer den ved hjælp af feks Digital Video Essentials Disc. Og så ikke bruger sin plasma som PC monitor.

5) Billedet er ikke så godt som LCD ved almindelig PC brug.

Meget muligt, men Plasma er heller ikke en PC monitor. Køb en dedikeret monitor til PC'en, brug ikke en 42 tommer plasma. Det er den ikek beregnet til, selvom det jo selvfølgelig godt kan lade sig gøre.

6) Fjernbetjening på FDE-serien er meget plastikagtig. (HDE-seriens er bedre men dette TV er også væsenligt dyrere)

Fjernbetjening skal være så biullig som muligt, for enhverv med respekt for sig selv og sin indretning har vel en multi fjernbetjening og så skal den medfølgende jo bare bruges til at programmere fra.

7) FDE-serien har ikke PIP (en detalje som personlig ikke er vigtig, bare en konstatering)

Heller ikke vigtig for mig, for hvornår er det lige man ser to kanaler på samme tid. FDE'en har det dog at den kan opdele Tv billede med tekstTv på den anden halvdel, så man kan se sit tv program videre når der lige skal ses moget på tekst tv.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

God gennemgang

Jeg hæftede mig lige ved et par ting:

"Billedet hakker ved horisontale panoreringer"

Det er rigtigt nok at det gør billedet i nogle tilfælde, jeg har kun oplevet det et enkelt sted det er på det der "Voice TV" hvor der kører tekst hen over skærmen, der er det ligesom om at det hakker....ellers har jeg stort aldrig oplevet det. Jeg har en eller aden teori om at der skal en speciel stærk farve-sammensætning til for at den gør det, for en enkelt gang har jeg også oplevet det da jeg så en tegnefilm.....men det er så 2 gange på ca. 4 måneder jeg har hæftet mig ved det. 

Der er 2 års garanti på pioneers modeller, hvis de er købt hos en dansk forhandler.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Der er 1 års garanti og et års reklamationsret på Philips produkter købt i DK.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Læg mærke til at Purecinema indstillingen som standard står i OFF. Det giver en billedeopdateringfrekvens på 100Hz, og det KAN ligesom på billedrør give staggering effect på især vandrette fra-højre-mod-venstre rulletekster.

Hvis man sætter PureCinema i STANDARD så bliver billedopdateringsfrekvensen 75Hz, og det løser det problem men kan samtidig give en lille smule dårligere motion på TV signaler generelt.

Til DVD anbefales altid PureCinema STANDARD.

Iøvrigt: Den hakken man ser skyldes i 99% af tilfældene signalkilden. Selv direkte TV udsendelser har været MPEG2 komprimeret og transmitteret op til en satellit og tilbage igen, nogengange flere gange. Prøv f.eks. at tilslutte en LaserDisc (som er ukomprimeret) Her er der INGEN staggering effect på plasma, mens LCD's refresh rate være tydelig.

Men det er jo problemet ved en billedgengiver i så høj kvalitet: Det stiller større krav til kilden.

Garbage in = Garbage out

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

uha ... det lyder som om vi almindelige dødelige skal passe meget på med at købe et pioneer.....LOL .... jeg har ihvertfald ikke andet end mit stofa kabeltvsignal... Har heller ikke planer om at købe en laserdisc (troede egentlig at de hørte fortiden til).. Helt ærligt: Jeg vil så gerne eje et pioneer plasma MEN er det for dumt hvis man ikke har creme de la creme udstyr i øvrigt.???.. Er jeg bedre tjent med noget mere low budget.?. Det skal siges at jeg har en pioneer surround/dvd maskine dst-313 (tror jeg den hedder) Ikke noget vildt dyrt arrangement men er 200% tilfreds..

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

tnaa skrev:
Helt ærligt: Jeg vil så gerne eje et pioneer plasma MEN er det for dumt hvis man ikke har creme de la creme udstyr i øvrigt ????

På messer bruger vi nogengange en almindelig DV-370 DVD-afspiller på vores 43" og folk kommer stadig hen og siger at det er det flotteste de har set.

Men hvis man stiller ultimative krav skal kilden selvfølgelig være 'creme de la creme', som f.eks. DV-668AV eller DV-868AVi eller en digital settopbox (TDC selector eller stofas modtager eller en sat-reciver) , og så er der stadig plads til forbedringer når HD bliver mere udbredt.

PS: LaserDisc hører nok fortiden til, men ligesom nogen sværger til LP frem for CD, så er der også nogen der mener at LaserDisc har nogen kvaliteter hvor DVD ikke kan være med.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej Pioneer,

Super med kommentarer fra Branchen her. Bliv ved me det.

Et spørgsmål til dig når du nu er her *S*

Når nu jeg har et Pioneer PDP 435 i FDE version, hvordan er så Pioneers politik hvad fremtiuden bringer med hensyn til tuner. Når nu engang i det fjerne at vi kan modtage digitalt i DK vil man så kunne købe den til den tid gældende tuner separat og har den samme interface til selve skærmen som de har idag?

Man kunne måske se på om man i dag kan bruge FDE tuneren til en Pioneer PDP 434 eller 433.

Ville jo være dejligt om man kan beholde sin Plasma skærm og så bare opgradere tuner engang imellem.

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Tak for god og hurtig feedback. Herligt at også et branchemedlem giver sit besyv med. Nu mangler vi bare at nogle Philips ejere og branchemedlemmer kommer på banen med deres kommentarer. Derfor er de efterfølgende kommentarer kun relateret til Pioneer modellen.

Jeg hæfter mig ved at I primært kommenterer mit issue omkring staggering effect (tak til Henrik, nu lærte jeg et nyt begreb). Jeg har også set dette problem hos utallige andre plasma producenter, og jeg er ikke imponeret. Indtil videre har jeg kun bemærket Panasonic klare det acceptabelt (selv med tilslutning via S-Video), og ikke mindst Philips som formentligt har løst det ved hjælp af deres Digital Natural Motion teknik. En af grundene til, at jeg finder deres PF9986 model rigtig god.

Men måske er kodeordet hos Pioneer - PureCinema - som jeg ikke mindes at have fået demostreret. Det er interessant, at man kan indstille billedopdateringsfrekvensen. Har også læst at et kvalitets scart kabel kan gøre underværker (ikke overraskende), samt brugen af komponent minimere den kedelige side-effect. Har dog registreret problemet ved tilslutning fra digital sat-box med HDMI-tilslutning og et HDTV-signal - hvilket bekymrer mig lidt. Måske PureCinema her kan afhjælpe problemet. Spændende... det skal ihvertfald afprøves.

Og så er der lige den summen fra panelet, som jeg ved også andre har klaget over - måske det udelukkende er releateret til få modeller. Jeg ved ihvertfald at det ville være et problem, som ville drive mig til vanvid. Og at der er blæser i media-boxen kan jeg ikke forstå nødvendigheden af.

-torpedo

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Du skal tænke på at det ikke er første gang (!!!) nogle af de der problemstillinger bliver rejst, og at det nok er derfor folk ikke gidder kommentere det mere.

Fx. "summen" der har altså lige været en tråd her den anden dag om summen fra netop det panel

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20822&P N=2

Personligt gidder jeg slet ikke komme med en kommentar til et emne der fx. kunne hedde, "skal jeg købe medion, LG, Alfaview etc. - er en oplæsning på 480p nok" osv osv. der er er bare MÆNGDER af tråde hvor det er taget op og gennemkneppet på kryds og tværs.

Er efterhånden også ved at have det på samme måde når folk spørger om "summen", den diskussion har bare være oppe før!

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:
Når nu jeg har et Pioneer PDP 435 i FDE version, hvordan er så Pioneers politik hvad fremtiuden bringer med hensyn til tuner. Når nu engang i det fjerne at vi kan modtage digitalt i DK vil man så kunne købe den til den tid gældende tuner separat og har den samme interface til selve skærmen som de har idag?

Hej Classe

Så skulle du have købt XDE versionen. Den har netop en DVB-T tuner indbygget.

Hvis jeg kunne se ud i fremtiden, så arbejdede jeg ikke hos Pioneer - så arbejdede jeg slet ikke, men nød lottomillionerne på en caribisk ø med en mojito i hånden og chokoladebrune piger omkring mig.

Classe skrev:
Man kunne måske se på om man i dag kan bruge FDE tuneren til en Pioneer PDP 434 eller 433. Ville jo være dejligt om man kan beholde sin Plasma skærm og så bare opgradere tuner engang imellem.

Desværre for dig: ingen krydsning af tunere og skærme mellem årgange. Hvad skulle det også til for? Indtil nu har de største forbedringer været på panel-siden (mere lys, flere farver osv). Desuden er tuneren også ret kostbar i sig selv. Det ville sætte alt for store begrænsninger på evt. forbedringer i fremtiden, hvis vi skulle være bundet af en 'fast' kommunikationsstandard mellem enhederne.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:
Og så er der lige den summen fra panelet, 

Det er en naturlig ting på ALLE plasma TV uanset mærke. Når hver celle bliver fødet af 300-400Volt så vil der uværgeligt opstå en summen. Men som Vittel skriver så er det så lavt at det ikke er værd at nævne. Linieskiftfrekvensen på 15kHz fra et billedrørsTV er normalt højere. Så hvis du har kunnet leve med et billedrørs TV så har du ingen problemer med et plasma TV

torpedo skrev:
Og at der er blæser i media-boxen kan jeg ikke forstå nødvendigheden af.

Da der er ret heftig digital processing i tuner med scaling til HD osv, så er der en del store processorer der bliver MEGET varme. Hvis der ikke var brug for blæseren så skulle være underligt hvis den stadig var der. Vi sætter altså ikke unødvendige komponenter i vores apparater bare for at genere vores kunder.

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Det at der sidder en blæser i tuneren er vel bare et tegn på at Pioneer har haft alle andre markeder i hovedet end Europa- Det er set før at firmaer bygger eb blæser ind under at tænkle på støjen. Og de gør det jo kun fordi de tror støjen er ligemeget, da der er meget mere stør fra Air conditioning. Har selv boet i lande hvor vi havde AC i alle rum i en del år. Og tro mig når de kører kan det ikke lønne sig at investere i Hifi for man kan intet høre.

For selvfølgelig kan Pioneer lave en tuner uden blæser, men de har ikke skænket det en tanke og de har ikke engang lavet den temperatur afhængig. Med vores kolde temperaturer her i nord så kan man sagtens få en heftig processor til at køre uden blæser.

Så pioneer tag jer sammen og få den blæser ud, Pionner Europa må til at påvirke udviklingsfolkene.

hilsen

Classe.

PS Jeg ville have købt en XDE hvis det ikke var for den helt urimelige merpris på en digital tuner og de andre småting man får med.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:
Med vores kolde temperaturer her i nord så kan man sagtens få en heftig processor til at køre uden blæser.

Jeg kan fortælle dig at den første sending af 3.generationsmodellen havde en Chip der loddede sig selv ud af printet - så varm blev den ( loddetin smelter først ved 180grader) Så det er bestemt ikke 'bare lige' at lave det uden køling. Nu ved jeg ikke hvad du kender til elektronik, men det er altså noget der skal holde i mange mange år og selvfølgelig uden problemer, så lav arbejdstemperatur er ret vigtigt.

Ofte mener folk mener det er 'så let' at lave tingene på den og den måde. Tro mig - der bliver afprøvet alt muligt for at have det bedste produkt på markedet. Ellers ville konkurrenterne jo bare lave lige præcis DET anderledes, og få credit og salg pga. det. Vi lytter meget til forslag for produktændringer, og vi bringer det også videre til de rette mennesker (mange gange er det jo det samme ting som vi selv personligt gerne så ændret), men de produkter vi putter på markedet er altid det bedste vi kan lave p.t. 

P.S: Jeg skal sige at vi efterhånden har fået repareret de få 3. generations modeller der var fejlbehæftet, så man behøver ikke være bange for evt. brugtkøb.

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej Pioneer,

Jo jeg kender en del til elektronik udvikling og produktion. Har selv udviklet det i mange år og har også de uddannelser som understøtter det.

Dette får mig også til at sige at hvis har haft en kreds som lodder sig selv ud, så er det en fejlkonstruktion og intet andet. Det fortæller ikke noget om hvad man kan udvikle eller hvor svært eller let det er. Det er en fejlkonstruktion som i jo også har rettet, så det er godt.

Men pyt nu med alt det. Alle producenter laver en fejl i ny og næ og det er der også plads til for der er der man kan finde ud af om en producent kender til Service og det gør Pioneer.

Det med blæseren er bare ægerligt for os i Europa som ikke har AC i hele huset. Jeg håber på at i har det med som et af de punkter i gerne ser ændret.

Så er jeg tilfreds og sikkert også mange andre som ikke kan lide blæsere i hjemmeelektronik. Det er jo ikke kun larmen, men blæsere har det også med at gå istykker og bleve mere larmende når de bliver ældre, desværre.

Når det er sagt så har jeg jo selv det omtalte Plasma og vurderer jo dermed at jeg godt kan leve med blæser støjen, men derfor mener jeg at den principielt ikke burde være der.

Tak for et lækkert TV, jeg nyder det hver dag *S*

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:
Når det er sagt så har jeg jo selv det omtalte Plasma og vurderer jo dermed at jeg godt kan leve med blæser støjen, men derfor mener jeg at den principielt ikke burde være der.

Tak for et lækkert TV, jeg nyder det hver dag *S*

Det hæfter jeg mig så ved - tak for det.

No hard feelings.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Til Henrik Skinbjerg

Det er ok med den blæser støj .

Men jeg synes det er meget dårligt med den summen fra det panel , jeg har lade mig fortællle man kan gøre noget ved det .

Men et har jeg oplevet , det svinger meget hvor slemt det er ???

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

Som jeg skrev: Det er en normal ting for plasmateknologien.

Det svinger med lysintensiteten. Helt hvid skærm giver mere summen end helt sort skærm, for ved hvid skærm trækkes der mere strøm igennem cellerne.

Nu er det ikke interessant for os i Danmark, men det stiger faktisk også i intensitet desto højere man er over havets overflade.  

Der findes P.T. ikke nogen metoder til at reducere det på. Ellers hører vi gerne om det. Men som Vittel er inde på så opfatter de allerfleste det som ikke generende.

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jeg hører overhovedet ikke den omtalte støj fra plasmacellerne. Så den må være meget minimal i forhold til blæserstøjen, som jo i forvejen heller ikke er særlig høj

HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Det at der sidder en blæser i tuneren er vel bare et tegn på at Pioneer har haft alle andre markeder i hovedet end Europa.

Nej det er den anden vej du skal. Pioneer er den første producent der har haft ANDET end Amerika i hovedet. Der er ikke mange andre skærme der kan vise et 720P signal i 50 htz (spørg bare Panasonic osv osv :) )

Dessuden har jeg aldrig lagt mærke til blæseren på mediaboksen? Har dog bemærket en summen fra selve skærmen. Dog kun når jeg har skruet helt ned for lyden.

435'eren  er helt sikkert en kanonskærm. Har aldrig set et så godt billed på nogen anden skærm som når den er forbundet til en dvd via hdmistikket.

Hdtv ser bare s**** godt ud.     

Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum