Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 03:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: nyt tv og anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 November 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har brug for lidt imput i.forb.m. at jeg vil investere i nyt tv og anlæg.

Jeg har i forvejen et udmærket sony 32 tv, og et godt denon anlæg som ikke var helt billigt, men nu skal "drømme" anlægget og tv'et købes.

Jeg har allerede besluttet hvilket anlæg jeg skal have. Det bliver B&O Beosound 9000. Hvilke højtalere jeg så skal vælge (selvfølgelig B&O) ved jeg ikke helt. Nogen der har nogle erfaringer, gode bud?

Det primære "problem" jeg har er valg af tv. Jeg står i valget mellem 2 forskellige B&O (Bevision 3 til ca. 28.000,- og Beovision avant med indbygget DVD til ca. 42.000,-) eller skal jeg købe en plasma fladskærm.

Har tidligere haft et B&O tv så ved at man selvfølgelig betaler for navnet, men at man virkelig også får et kvalitets tv med godt billeder og god lyd. Derimod har jeg ingen erfaring med "plasma/flad" tv. Grunden til at jeg overvejer plasma er design og størrelsen (eller rettere maglen på samme).

Er det en fejl? Hvad får man for pengene på et plasma tv? er billedekvaliteten dårligere end B&O? Har hørt om pixelfejl til computer-fladskærme, er det det samme på plasma?

Kort sagt er plasma tv bare fed design men et dårligt valg i forhold til B&O.

Håber der er nogen der gider bruge lidt tid og give mig lidt input, da det jo er en hel del penge jeg skal ud at bruge!!!!

på forhånd tak

Claus                                                                                             

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2003 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Tja, du skriver intet om hvor stor en stue du skal spille op, men lad os tage Beolaberne fra en ende af.

Beolab 4000, meget muk og kompakt højttaler, der ikke kan spille højt uden at lyde forvrænget.

Beolab 6000, kan under ingen omstændigheder anbefales. P.t. det mest elendinge højttaler af alle.

Beolab 8000, de klassiske pipeogel, de har mange år på bagen (10 år) og kan derfor ej heller anbefales.

Beolab 1, kompentent gulvhøjttaler med Icepower teknologi.

Beolab 3, kommende kompakt og meget avanceret højttaler.

Beolab 5, creme de la creme, icepower og meget avanceret model, hvis du har 115.000,- pr. rum.

Angående fjernsyn, der er der ikke den store forskel på Avant 32" og Beovision 3, bortset fra den store MDF lakerede "ramme" lidt features m.m. Uanset hvilken du måtte vælge, så køb altid med konstrastskærm (tillæg på ca. 3.500,-)

Beovision 5, plasma, kan slet ikke anbefales. Den er slet ikke de 155.000,- værd. Så simpelt kan det siges.

Hvorfor B&O? Er det pga snobeffekten? Designet? gensalgsværdi?

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2003 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Grunden til at jeg er lidt "hug" på B&O er designet, et flot møbel. Det er også lidt derfor jeg har kig på plasma tv.

det skal bruges i min stue som ca. er 40 kvm

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 November 2003 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Drømmeanlæg fra B&O ??

Så er det jo Beolab 5 !!

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2003 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

plasma tv skal nødvendigvis ikke være i B&O

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 November 2003 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville seriøst glemme Beovision 5 plasma'en og istedet se på den nye fantastiske fra Pioneer, alternativt Panasonic eller en ren plasma fra NEC f.eks. 50MP2. Så vidt jeg kan forstå på andre jeg har talt med, så skulle Pioneer virkelig kunne give en imponerende oplevelse.

Hvis design er sagen bør du også checke Sony's highend plasma ud, den ser iøvrigt også langt mere eksklusiv ud end B&O'en og så er den billigere.

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2003 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hvis i kunne fortælle lidt om kvalitets forskellen på et plasma tv generelt og B&O almindelig tv 

Har hørt at billedkvalitet på plasma tv ikke er nær så god som et "almindelig" tv. At teknologien bag plasma ikke helt kan måle sig endnu og man derfor betaler MEGET for designet og det kun er 10 cm tyk. er der hold i det eller er billedkvaliteten det samme eller bedre end f.eks. bevision avant??

mvh

claus

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 09 November 2003 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Tja, du skriver intet om hvor stor en stue du skal spille op, men lad os tage Beolaberne fra en ende af.

Beolab 4000, meget muk og kompakt højttaler, der ikke kan spille højt uden at lyde forvrænget.

Beolab 6000, kan under ingen omstændigheder anbefales. P.t. det mest elendinge højttaler af alle.

Beolab 8000, de klassiske pipeogel, de har mange år på bagen (10 år) og kan derfor ej heller anbefales.

Beolab 1, kompentent gulvhøjttaler med Icepower teknologi.

Beolab 3, kommende kompakt og meget avanceret højttaler.

Beolab 5, creme de la creme, icepower og meget avanceret model, hvis du har 115.000,- pr. rum.

Angående fjernsyn, der er der ikke den store forskel på Avant 32" og Beovision 3, bortset fra den store MDF lakerede "ramme" lidt features m.m. Uanset hvilken du måtte vælge, så køb altid med konstrastskærm (tillæg på ca. 3.500,-)

Beovision 5, plasma, kan slet ikke anbefales. Den er slet ikke de 155.000,- værd. Så simpelt kan det siges.

Hvorfor B&O? Er det pga snobeffekten? Designet? gensalgsværdi?

Du skriver at Beolab 8000 har ti år på bagen men det er jo ikke helt rigtigt den er jo for nyligt blevet opdateret med ny diskant m.m.

Beovison 5 er da blandt de mest yperste plasma tv på markedet det er godt nok en lidt høj pris og den bliver ikke billigere end de 152.000,- den koster nu og hvis "pirahna" gerne vil have B&O så vil jeg hvis jeg var ham vælge BeoVision 5 med Beolab 1, som front og Beolab 8000, som baghøjttaler samt Beolab 2 Subwoofer og så vente lidt på at Beocenter 2 kommer på markedet, som DVD og anlæg det ville være et heftigt surround anlæg.

Skal det ikke være Beovision 5 så ville jeg vælge BeoVision 3 32" og de samme højttalere og anlæg. Et alternativ til Beolab 8000 kunne være 4 stk. Beolab 4000 højttalere monteret på side og bagvæg, men igen afhænger det af rummets størrelse, der skal være den rette afstand hvis man skal have en god oplevelse med et plasma tv, mindst 4 meter fra en 42" synes jeg.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 November 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Alle produkter forbedres, det gør MX familien også, Beolab 8000 er efter dagens standard ikke nogen imponerende højttaler! Ny diskant eller ej. Et pænt alurør med lyd i måske.

Beovision 5 er et Pioneer plasmapanel med et Avant chassis bagi. Og det lider som alle lores paneler, med en opløsning på 852 x 480 pixels at de ikke kan gengive et PAL signal i fuld opløsning. Og det er ekstremt kritisabelt, for nu igen at være diplomatisk. Levetiden er heller ikke hæj, B&O har nemlig monteret en kontrastskærm foran plasmapanelet, og er derfor nød til at skrue en del op for lys og kontrast, med slidtage på phosfor til følge. Det ser godt ud nu i butikken, men guderne må vide om 3-4 år i din stue.

Beolab 4000 kan ikke anbefales, slet ikke efter den høje pristigning, de står i 7000,- stykket og er ikke pengene værd efter min mening. Det må hedde Beolab 5 eller den kommende 3'er, måske 1'eren hvis man har en stue der er stor nok.

Iøvrigt syntes jeg det er synd at smide en Beosound 9000 på et sæt Beolab 5, de fortjener bedre end det løbeværk der sidder i den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes