Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 05:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV og DVD til max 50.000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 November 2003 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har fået skrabet en del penge (ca. 100.000,-)sammen så jeg kan købe mig et godt tv og anlæg.

Jeg regner med at bruge max 50.000,- på tv og dvd, og "resten" på anlæg.

Mit problem (hvis man kan kalde det et problem) er at jeg ikke har den store forstand på hvad jeg skal vælge af tv og DVD. Plasma, B&O, leowe eller noget helt andet. Så jeg har brug for noget input til at hjælpe mig med at vælge rigtigt!!!!

Mine krav er primært:

- KVALITET (det skal give kanonbilled kvalitet, og skal gerne holde mere end 2 år hvis i forstår)

- DESIGN (det er jo lidt smag og behag. B&O er et fedt design, men er lidt bange for at betale for meget for navnet)

- DVD (en god, meget god dvd afspiller)

håber på en masse gode ideer der kan hjælpe mig lidt på vej

på forhånd tak!!!!

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2003 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg må lave den om til anlæg og fjernsyn og dvd til 100.000, så så mit alg således ud:

Fjernsyn: Philips PW 8818 Set til 10.000 hos TC

Projektor: Panasonic ptae 200 Set til 10.000 hos TC, Jeg ville købe et motor drevet lærred så det selv køre ned foran fjernsynet når jeg slår over på DVD, jeg ved ikke hvad sådan et koster men mon ikke man kommer langt for 5.000

Forstærker og DVD: Primare SPA 20 og V 25 set til setpris på 29.999

Front Højtalere:2 x SA1750 11.998

Center: SA720AV 3499

Bag: 2 x SA710 5998

Sub: SE200 6.999

Tilbehør: så er det rund regnet 15.000 til kabler osv.

De sidste penge kan også bruges til DVD 30(+11K) istedet for, Så kan du også spille SACD og DVD-A og CDér i kanon kvalitet.

eller mine egne højtaler i Master Versionen (SA2K)(+4K), der er mangle mulighedder.

Men for at svare på det Égentlige spørgsmål, så kommer det an på mange ting, man kan godt få en fed dvd der også kan varetage en cd i fornuftig kvalitet omkring de 10K. Af fjernsyn kan man jo frit vælge mellem 32" B&O eller 30 eller 32" plasma, der må være smag og Behag jeg synes beggedel kan gøres smagfuldt.

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 November 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

hvad med BeoVision5??

det koster en del, men du får MEGET kvalitet for pengene!!

og angående DVD så køb en pioneér, de laver nok nogen af de bedste

hmm og højtalere ved ikke... har lidt travlt...

men tag et kig på BerVision5!!!

Hvor stort er dit rum?

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2003 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hvor stort mit rum er hmmmmmm

Er vist lidt ældre end dig afm. er 29 så mit "rum" eller rettere sagt stue er 42 kvm

Med hensyn til beovision 5 så er prisen på det ca. 152.000,- som er "lidt" mere end 50.000,-.

Men ellers tak for ideen, og synes også at din hjemmeside er godt gået for en knægt på 14 år.

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 12 November 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

hmm mente altså os, så prøv beovision3 tror jeg det hedder, kan ku ikk helt huske det, jeg så det ti-værti-fald i DE og så hved godt hvad jeg skal spare sammen til

stue og stue.. atlså jeg har et værelse, du har et en stue, andre har et kælderværelse... såå der er mange valg muligheder.
men de har alle et fælles ord, og det er "rum"!
Så det er ikke forkert

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 November 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have over 40" så mener jeg du skal kigge på DLP bagprojektion. Thomson er lige på trapperne med en 44" til omkring 25.000 kr. Plasma og DVD får du ikke i ordentlig kvalitet til 50.000 men smid en 10 - 15000 mere i hatten så begynder det at ligne noget (Fujitsu, pioneer).

DVD: Denon DV2900 burde være oplagt, eller Marantz DV8300. Disse maskiner har både DVD audio og SACD. Hvis ikke dette er nødvendigt så er der sikkert andre alternativer - F.eks. NAD silverline DVD til samme pris som DV2900 men er en ren DVD.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde 100.000 kr. til et stilfuldt og velspillende surround anlæg ville jeg nok købe følgende:

Philips 42PF9965 pris hos TapeConnection 49.999 kr.

Klik for større billede.

Pioneer VSX-AX5i pris hos TapeConnection 10.888 kr.

Pioneer DV-868AVi pris hos TapeConnection 11.988 kr.

DALI New Suite surround setup bestående af

2 x DALI Suite 2.8 pris hos HiFi Klubben 3.999 kr. pr. stk.

1 DALI Suite C 0.8 center pris hos HiFi Klubben 3.999 kr.

2 X DALI Suite R 0.8 baghøjttalere pris hos HiFi Klubben 2.499 kr. pr. stk.

1 x DALI Suite S 1.2 subwoofer pris hos HiFi Klubben 4.999 kr.

Tilbake til produktinformasjon

Samlet ville det blive omkring 95.000 kr. og så er der stadig 5.000 kr. til nogle fornuftige kabler.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2003 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ville foreslå en Pioneer PDP-434HDE 43" plasma (ca. 60.000,-) den nye model med 1 milliard farver og 1024 gråtoner HDmI Digital video indgang, samt en af Pioneer's nye DVD'er med HDmI udgang den hedder noget DV-868AVi eller lign. og så VSX-AX5i-S eller VSA-AX10i-S Digital receiver/forstærker og så et Jamo THX højttaler system D7PDD7.1 eller D6PDD7.1, og så måske lige en Pioneer DVD-optager. (6.000,- eller 9.000,-) 

Med de største af disse produkter vil det koste ca. 155.000,- (VSA-AX10i-S og Jamo D7 7.1 THX)

Og med de mindste af disse nævnte produkter ca. 106.000,- (VSX-AX5i-S og Jamo D6 7.1 THX)

Det ville være et super godt, nemt og stilfuldt setup!

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke ret meget til BeoVision5 og ved derfor ikke om det har Pixel Plus som de størrer philips har ellers vil jeg da anbefale dig at kigge nærmere på nogle af disse, evt. i en eller anden radio/tv kæde hvor de ofte har en masse fjernsyn om end de dog sjældent er specielt godt sat op og heller ikke plejer at have det bedste signal at gøre med. Sony og mange andre har lavet noget tilsvarende. HiFi bladet har lavet en test af et Pixel Plus fjernsyn for noget tid siden. Det billigste Philips med pixel plus skulle være vist nedenunder
Philips 32 PW 9308 32' Fjernsyn, 16:9, Pixel Plus   17.995,- 5.107,- 12.888,-

Hvis du har planer om Projektor bør du evt. udover Panasonic ptae 200 tage et kik på de billige LG som sælges hos www.dctronic.dk

Som en multi afspiller vil Pioneer DV-757Ai eller 868AVi nok være meget god, De har vist lavet en lidt bedre dedikeret DVD Film afspiller (men så må du undvære DVD-Audio, eller have en extra dedikeret Musik afspiller i en lidt højere pris klasse. Den har desuden også digital udgang for dvd-audio og SACD så den skulle vel være lidt fremtidssikret, men da der vist ikke er en standard for digital udgange på "super" musik afspillere skal der vist ikke liges alt for meget i det. Til gengæld er 868AVi udstyret med digital video udgang HDMI som er en vidre udbygning af DVI standarden som bl.a. også findes i mange pc'ere, plasmaskærme og projektorer.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=300&zoneid=3 for testen af 757Ai

Skal de bruges til Surround 5,6,7 kanals, eller bare stero evt. som start, skal dit anlæg ved fjernsynet også være dit primære HiFi anlæg?

Hvis det også skal være til surround er Pioneers nye VSX AX5 (efterfølgeren til 2011D) være et rimeligt bud den giver også mulighed for biamping af front højtalerne (måske også aktiv deling men ikke sikker) hvis du bruger max 5 højtalere. Den har også kalibrering og multikanals digital indgang (som fra DV-757Ai og 868AVi).

Pioneer VSXAX 5 Surround-receiver, 7*100 w   13.999,- 3.111,- 10.888,-

Yamaha er lige kommet med en ny reciever nemlig RX-V 2400 http://www.tapeconnection.dk/infosider/RXV2400.htm Den har mange af e samme egenskaber som Pioneers AX5. 8888,- kr.

Thule er bestemt også interessant bl.a. fordi den tilbyder at brokoble kanalerne i en 2kanals mode hvor ved der opnåes mere effekt til stereo. Der er tale om lidt mere no nonsens princib den er bygget efter og har bl.a. XLR indgang langt størrer ladelytbank (120.000uF mod pioneers vist nok på 44.000uF), så der skal mere til at presse den.

Thule IA 250 B Forstærker m. 5 kanaler   17.999,- 6.000,- 11.999,-

Det skal dog siges at man sjældent kan regne ret meget med de effekt opgivelser som der bliver opgivet, når de bliver brugt i flere kanaler plejer effekten at falde voldsomt... kan huske der tidligere har været indlæg om dette, om end Thule efter min mening fremstår lidt mere pålidelig.

Til ren stereo vil jeg mene at www.lcaudio.dk har meget gode forstærkere til små penge hvis du selv vil ofre en lille smule tid på at samle det. Ellers er de bl.a. på vej med en færdigsamlet udgave at deres ZapPulse 2.1 under navnet Predator. Samt at en ny preamp skulle være på vej.

Højtalere.. tja hvad skal de skulle kunne spille? og hvor højt ? ren Surround eller ren Stereo, en mellemting?

Eks. vil jeg mene at du vil ofte vil kunne finde Jamos gamle D7 (system one), samt D6 (system two) brugt på www.dba.dk til meget gode priser. De er rigtig gode til surround i lidt større lokaler og gengiver dette meget flot selv ved høje lydtryk. Men er måske knapt så gode til alm. stereo musik.

Men f.eks. mange af cervin vegas højtalere kan spille musik meget højt med masser af bas. Det samme gælder i øvrigt Jamos X870, set til 2000,- kr. stk i Merlin.

Gode allround højtalere vil nok Vil nok bl.a. være noget Dali, B&W samt System Audio, har dog ikke nogle konkrete bud lige nu.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

argh crap læste forkert troede det var 50.000 ialt  ,, nå men kig også på NECs DLP Projektor HT1000 som omtales på forsiden til 35.000,- inkl lærred. Hvis det er til mere seriøs hjemmebio er CRT projektorer bestemt også en mulighed www.dctronic.dk har en bl.a. en Sony VPH 1272 (ny) til 20k. Det har også lidt at gøre med dine lys forhold og muligheden for at udelukke lys helt.
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2003 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Det bedste billede jeg har set på et TV, er det nye Panasonic PD30. Der kan du få et 36" til ca. 23000kr. Og jeg mener det virkeligt, det er et sindssygt godt billede. Designet er også i top (synes jeg).

Jeg har selv en Denon DVD3800, som har progressiv udgang i både Pal og NTSC. Det er virkeligt en lækker maskine. Den koster 12000kr. Eller en DVD2900, som er den nye lillebror med både DVD-Audio og SACD (3800 har ikke SACD), til 10000kr. Med component kabel mellem DVD og TV, som begge understøtter Progressiv, får du simpelthen ikke bedre billede fra et CRT-billedrør (alt er relativt).

Den nyeste Pioneer DV-757Ai er også et bud på en progressiv afspiller, til 8000kr. Den har både DVD-Audio og SACD. Billedmæssigt vil jeg tro at den sikkert er på samme niveau som Denon, men som CD-afspiller har jeg mine tvivl. Jeg har haft en DVD-717 (en tidligere Pioneer topmodel) i ca. 3 år, som videomæssigt var god. Men konstruktionsmæssigt, har jeg altid været skuffet. Der er virkeligt en verden til forskel iforhold til min Denon DVD3800. Lydmæssigt (analog) var den heller ikke ret god, faktisk vil jeg sige elendig, på trods af at masser af test gav den fine ord med på vejen. Den matchede en standalone CD-afspiller til 1500kr. Min DVD3800 er her klart overlegen, men selvfølgelig også nyere.

Men pointen er at for ca 31000 - 35000 får du et rigttigt fedt videosystem. Så er der også flere penge til et lydanlæg, men dem kan du også nemt få brug for.

Jeg vil dog lige sige at jeg absolut ikke kan lide Pioneer som forstærkerdel. Jeg har tidlige prøvet en Pioneer surroundforstærker og selv ejet 2 Pioneer stereoforstærkere, og det er noget nær det ringeste jeg har prøvet, kun Sony klarer sig lige så fint/skidt.

Jeg har selv en Onkyo TX-DS777 surround receiver. Den er virkeligt god og strømstærk. Ellers har jeg også prøvet Denon, som også laver nogle fede maskiner. NAD og Harman Kardon er også nogle stærke bud.

Jeg er selv meget glad for B&W. Jeg har hørt en del, men er altid endt med at eje B&W. Det er efterhånden blevet til en del B&W HT'ere iennem tiden. De har lige den lyd der tiltaler mig. (2 x B&W DM604s3 (FRONT) + 2 x B&W DM601s3 (SURROUND) + B&W LCR600s3 (CENTER) + B&W ASW 600 eller 650 (SUB). Samlet pris 23000-25000.)

Lyd er dog en meget personlig sag. Nogen kan bedst lide mor'en andre vil hellere ha' datteren, så der skal du selv ud at lytte en del.

God jagt.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2003 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis det var mig der i dag havde de 100.000,- til noget godt grej, ville jeg tænke mig lidt om. Her tænker jeg på at dit forsikringsselskab godt kan finde på at forlange at du får monteret et Skafor-godkendt alarmanlæg i din bolig, det i sig selv er måske ikke dårligt men en ekstra udgift der hurtigt kan løbe op.

Jeg har selv været udsat for at de krævede det, da de fik af vide at mit anlæg havde stået mig i ca 200.000,- jeg var naturligvis ikke tilfreds med sådan en pludselig tvang og protesterede over det. Og fik tilsidst et brev om at de frafaldt kravet da det ikke var et B&O anlæg jeg havde. B&O er det indbrudstyvene går efter.

Med hensyn til B&O contra andre mærker, så er mit råd, at du kigger forbi f.eks. HIFI-klubben, SK Sound, AudioVision el.lign og får nogle gode råd. Der er mange andre anlæg end lige B&O, der både ser godt ud og som lyd- og billedmæssigt er bedre. Og der er i øvrigt masser af tests og sammenligninger på nettet, som man kan blive klog af.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på Loewe Articos hvis du er ude efter 32" alm. farve tv.
Hifi klubben i københavn (åboulevarden tror jeg) har både B&O og Loewe, så her kan du sammenligne.

Articos har et 3D billede som jeg aldrig har set på andre TV.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Prøv at kigge på Loewe Articos hvis du er ude efter 32" alm. farve tv.
Hifi klubben i københavn (åboulevarden tror jeg) har både B&O og Loewe, så her kan du sammenligne.

Articos har et 3D billede som jeg aldrig har set på andre TV.

Så skulle du ta' et kig på panasonic tx-pd30

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2003 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

hvad med at købe højttalere og forstærker brugt så for du meget mere for dine penge du har ikke skrevet om det skal være et surround eller stereo anlæg du vil have og hvad med en projektor   
Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes