| Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
| Så er du en Diy mand/kvinde er den nem at gå til.
|
|
|
Så må vi håbe "lillebroderen" spiller ligeså godt som den store.
...jeg har dog ALDRIG nogen sinde mødt en kvinde, der har interesseret sig for HiFi eller elektronik for den sags skyld. Har ellers været til den del træf, produktpræsentationer i HiFI Klubben, messer og har aldrig set en kvinde til stede for interessens skyld.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Solvin skrev:
| Så er du en Diy mand/kvinde er den nem at gå til.
|
|
|
Så må vi håbe "lillebroderen" spiller ligeså godt som den store.
...jeg har dog ALDRIG nogen sinde mødt en kvinde, der har interesseret sig for HiFi eller elektronik for den sags skyld. Har ellers været til den del træf, produktpræsentationer i HiFI Klubben, messer og har aldrig set en kvinde til stede for interessens skyld.
|
|
|
Det er jeg sikker på at den gør, dog vil den ikke spille så godt på et sæt K701, da de som bekendt kræver masser af power, for at yde deres optimale.
Der er jo ligestilling her i Danmark, så for ikke at støde nogle, måtte "kvinde" naturligvis med 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af komponenterne der er kritiske her?? Altså i stedet for standart komponenter. Psu delen er ikke med her?? Eller den er så på de andre diagrammer. Kender du et sted hvor man kan bestille både kabinet og rør??
Mon ik den vil passe fint til mine akg 530?
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
Er der nogen af komponenterne der er kritiske her?? Altså i stedet for standart komponenter. Psu delen er ikke med her?? Eller den er så på de andre diagrammer. Kender du et sted hvor man kan bestille både kabinet og rør??
Mon ik den vil passe fint til mine akg 530?
|
|
|
Nej du behøver ikke at bruge en masse penge på eksotiske komponenter. Jeg kender ikke nogle steder hvor du kan købe alle dele, desværre Angående strømforsyningen så skal du bruge denne her http://img84.imageshack.us/img84/9793/olepw8.jpg
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super tak for det  Man kan altid lege med eksotiske komponenter når det hele spiller. Nogle rør mærker du kan anbefale??
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psu'delen forvirrer mig lidt. Det er ikke lige nemt at finde en trafo der gir 2*115ac ud på sec siden men resten af delene tror jeg godt jeg kan finde i skufferne pånær rør, men de er nu ikke voldsom dyre
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
Psu'delen forvirrer mig lidt. Det er ikke lige nemt at finde en trafo der gir 2*115ac ud på sec siden men resten af delene tror jeg godt jeg kan finde i skufferne pånær rør, men de er nu ikke voldsom dyre 
|
|
|
Elfa har en sådan trafo, bruger den selv til min otl-amp. Alternativet er at bruge en trafo på 2*55 volt og så lægge viklingerne i serie så du har 110v-ac ensrettet og udglattet er det 155 v-dc, som via et par fald-modstande, sænker spændningen til de 90 volt når røret trækker strøm.
Til højspndningen af ecc81 røret kan du benytte en tilsvarende trafo, dog med den udtagelse at her skal du bruge Greinach koblingen=spændningsdobler, så du kommer op på omkring de 240 volt inden fald-modstanden, så røret får ca 210 volt at leve af.
Ja det er sgu ikke altid lige nemt at være selvbygger da de ting man skal bruge ikke altid er nemme at få fat i.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm mærkeligt jeg kan ikke finde den hos elfa men har tænkt på om jeg sku afprøve en ringkerne herfra tube-townNej det er ikke altid nemt at bygge selv
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
hmm mærkeligt jeg kan ikke finde den hos elfa men har tænkt på om jeg sku afprøve en ringkerne herfra tube-town Nej det er ikke altid nemt at bygge selv 
|
|
|
Søg og du skal finde, copy dette nummer 56-123-12 og sæt det ind i deres søge felt så kommer trafoen frem 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
wuffer skrev:
hmm mærkeligt jeg kan ikke finde den hos elfa men har tænkt på om jeg sku afprøve en ringkerne herfra tube-town Nej det er ikke altid nemt at bygge selv 
|
|
|
Søg og du skal finde, copy dette nummer 56-123-12 og sæt det ind i deres søge felt så kommer trafoen frem 
Mvh
Torben |
|
|
Jeg nåede ikke at lave en edit. Fandt den ellers  Men hvis den er god nok til sådan en ekspert som dig så er den også god nok til mig  Ku være man lige sku lave sig en indkøbsseddel og så smutte forbi århus og shoppe lidt i næste uge  men så skal jeg jo nok i ikea sammen med kæresten  men hvad man ikke gør for husfreden
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg fat i den trafo med 2*110v på sec  Jeg har tænkt på om der sker alt for meget ved at skifte c12-13 ud med nogle lytter der er lidt størrer?? Skal igang med at finde ud af hvad jeg har i gemmerne  Kabinet blir et hammond alukabinet de er ikke så dyre igen.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
Så fik jeg fat i den trafo med 2*110v på sec  Jeg har tænkt på om der sker alt for meget ved at skifte c12-13 ud med nogle lytter der er lidt størrer?? Skal igang med at finde ud af hvad jeg har i gemmerne 
Kabinet blir et hammond alukabinet de er ikke så dyre igen.
|
|
|
Super. Du kan bruge lige den værdi der passer dig, bare de kan holde til spændningen.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Wuffer
Har du fået gang i lodde-kolben 
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Nå Wuffer
Har du fået gang i lodde-kolben  |
|
|
Ja da. Har fjernet et par komponenter fra en af soklerne jeg skal bruge  Det hele sku være bestilt og så blir det et kabinet i eg istedet for alu. Skal jeg bare smide billeder her i tråden når jeg får startet op??
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
Solvin skrev:
|
Nå Wuffer
Har du fået gang i lodde-kolben 
|
|
|
Ja da. Har fjernet et par komponenter fra en af soklerne jeg skal bruge  Det hele sku være bestilt og så blir det et kabinet i eg istedet for alu. Skal jeg bare smide billeder her i tråden når jeg får startet op??
|
|
|
Wow, du er sgu hurtig, når du først kommer i gang, må indrømme at jeg har det på samme måde.
Du bestemmer, om du ønsker at starte en ny tråd, eller du loader billederne op her, men jeg ville blive glad, hvis du gør det her
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu er jeg ikke særlig hurtig men lidt er der da lavet. Måske blir der smidt et billede op imorgen.  Ja rør er til for at ses og derfor blir det uden print men fuglerede. Og så glemte jeg at købe klemmer til de 2 lytter jeg vil bruge hos elfa.  Må finde en anden løsning for det er alt for dyrt at køre til århus for at købe for under 30kr
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hurtigt billede, boremaskine er løbet tør for strøm så huller til de 2 blå lytter må vente til imorgen.
|
| Til top |
|
| |