Forfatter |
|
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ...
Jeg har faldt lige over disse http://www.xtz.se/ i en af de andre tråde til 8k for et 2.2 sæt .. nogen der har bare lidt erfaring med disse højtaler .. ?? __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nææ, men ville gerne ha' et sæt af XTZ 99, men virker (for mig ) underligt at man kan instille dem bag på, lige som en sub, hvornår ved man så hvilken lyd der er den 'rigtige',(produkcenten må vel ha' en ide om hvor de skal lyde????) men der jo sikkert en god grund til at man kan;-)
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Wizdrake Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. det er jo bunden (sub delen ) man kan indstille .. __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
aaaaah, okay, min fantasi kune bare ikke forstille sig 2 rimlige store subber i dette 2.2 setup (WAUUUUU) (lidt overkill) da der i et 5.1 setup kun er een sub
(Savler pænt meget over 6.1(drømme, drømmer ) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizdrake skrev:
Hej ...
Jeg har faldt lige over disse http://www.xtz.se/ i en af de andre tråde til 8k for et 2.2 sæt .. nogen der har bare lidt erfaring med disse højtaler .. ?? |
|
|
Ja og så er det endda kun 6100 kr. omregnet i danske kroner!
Iøvrigt fik jeg dette svar fra dem:
Hallo Peter
We loking for dealers in Danmark but we don`t have anyone for the moment.
Witch town do you live in ?
FYNDBÖRSEN AB (www.fyndborsen.se) have a store in Torup ,it´s 12 mile north of Helsingborg so it´s not so far from Danmark.
You can book time for listening om XTZ speakers.
MVH Olle
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser meget interessante ud.... kunne være spændende om nogen herinde fra lagde øre til dem....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
De ser meget interessante ud.... kunne være spændende om nogen herinde fra lagde øre til dem.... |
|
|
Helt sikkert...
6100 kr. for et sæt med to aktive subs og to reol højtalere med bånd... Det lyder nice, men det skal selvfølgelig høres..
|
Til top |
|
|
Wizdrake Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har været en tur til sverige ?? __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
Knoxville skrev:
De ser meget interessante ud.... kunne være spændende om nogen herinde fra lagde øre til dem.... |
|
|
Helt sikkert...
6100 kr. for et sæt med to aktive subs og to reol højtalere med bånd... Det lyder nice, men det skal selvfølgelig høres.. |
|
|
jeg er 99.9 procent sikker på det ikke er bånd. Men der for er det stadigt meget
billigt.
http://www.tekzone-audio.com/homepage/products.htm
Jeg tror det er dem her de bruger.V64-1 se under nyheder
MVH
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan :-)
På det svenske "hifi4all" www.prisjakt.nu kan I læse en del om svenskernes oplevelser med sættet. Der findes også center og andre ting i serien.
og husk nu at en svensk mil er lig med 10 km, så det ligger altså 120 km nord for Helsingborg :-)
/Lennart
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogle her på sitet der har gjort sig nogle erfaringer med højttalere fra XTZ?
Jeg står og overvejer at købe et 5.2 sæt fra dem, men muligheden for at prøvelytte højttalerne er desværre ikke til stede..
Jeg her fået et tilbud fra fyndborsen.se, de vil have 8500dKr for et sæt, inkl. transport, 2standere og lidt kabler. Dette synes jeg lyder som et godt tilbud eller hvad?
Jeg tror jeg har læst samtlige svenske med indlæg omhandlende xtz, men mange af dem går kun ud på at kritisere eller diskutere hvor vidt det er en båndiskant eller ej der sidder i.
Håber der er nogle her der har draget egne erfaringer med mærket, og som har lyst til at dele dem.
Mvh Christian
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også diskutabelt om det er en bånddiskant, fordi der er tale om en helt ny måde at bygge diskanten på.
Jeg fandt på et tidspunkt både tegninger og forklaring på hvordan den er lavet på nettet, men kan ikke huske hvor.
Derfor er det ikke så meget et spørgsmål om det er eller ikke er en bånddsikant, men mere et spørgsmål om at definere hvornår der er tale om et bånd eller ej, derefter vil den automatisk kunne defineres som bånd eller noget andet.
Jeg mener, baseret på det jeg har læst, at der er tale om en ny ting eller en hybrid af en slags. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en såkaldt isodynamisk diskant - en Blatthaller-diskant. På Diyaudio.com´s forum fandt jeg denne tekst:
The ”Blatthaller” was developed in 1924, also at the Siemens & Halske Laboratory, by H. Riegger and was the first loudspeaker to be operated electrodynamically according to the principle of the plunger coil, with a large-area ”piston membrane”.
This development marked the beginning of the real age of large-scale public address systems in Germany. The ”Blatthaller” was used for the first time for a major broadcast in 1925 at the official opening of the Deutsches Museum in Munich. In later years also, up until 1933, it was used successfully as the so-called ”Giant Blatthaller” for broadcasting speeches at numerous events. With the largest model ever made, distances of several miles could be covered under the right weather conditions. However, the stability of the rectangular piston membrane, measuring approximately 15 x 35 cm and made of lightweight metal, was slight and its mass was too great for high frequencies
Se også her: http://www.thomas-schick.com/Japan.htm
Sjovt som gamle ting har det med at blive moderne igen - bare se rør! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskanten i XTZ'en er lavet ved at lave en almindelig svingspole aflang og lade den sidde i et aflang magnetgab. Der er på den måde tale om en halt amindelig diskant på den ene måde, men da membranen også er aflang uden at være flad, se billederne, af hensyn til opbrydning er der tale om en hybrid i mellem princip og udformning eller fremtoning om man vil.
At være isodynamisk dækker over flere former for bånd eller magnetostater, der er endda dem der regner elektrostater under denne kategori, men det er der ikke tale om her.
Om den hører til under samme katagori som de tyske tingester fra før krigen kommer an på om de er med almindelig svingspole eller drives direkte som er det der kendetegner isodynamisk. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også meget interessert i at høre andre folks meninger om xtz højttalere. Jeg overvejer selv at købe xtz 99.
-Chiller-: Ved ikke om du har set det, men High Fidelity har anmeldt
xtz 99 w2mt og de roser den meget. Den har samme diskant og mellemtone
som xtz 99. Du kan finde anmeldelsen her http://www.xtz.se
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg har da både set og læst anmeldelsen af High Fidelity. Men jeg savner stadig lidt erfaringer. Har også læst en svensk anmeldelse af XTZ 2.2 frontsystemet. Han roser det da også.
Men da jeg skal købe det uden at have lyttet til det først, savner jeg lidt flere der har erfaringer med det..
Ellers må jeg jo bare være den første, og så komme med en uddybende anmeldelse når jeg engang får sættet hjem
Mvh Christian
|
Til top |
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg synes du skal være den første så vi andre kan høre dine erfaringer 
Har du et link til den svenske anmeldelse som du snakker om?
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|