| Forfatter |
|
Luksus Bumsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du ville kunne høre forskel. jeg kan i hvert fald. det med at
højttaleren skulle stå meget mindre stabilt med sd-feets passer heller
ikke helt som man ellers skulle tro. de er slet ikke så bløde som jeg
havde troet(og lydt frygtet). når jeg spiller højt står højttaleren
stadig helt stabilt og ikke kun for øjet men også når man føler på den.
så tror og håber selføgelig at du bliver glade for dem
|
| Til top |
|
| |
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Lige et lille spm fra en der endnu ikke har eller har hørt SD el anden blød afkobling, men som bestemt overvejer det 
Mit spørgsmål går på stabiliteten af HT'en når den står på disse bløde fødder? Mine HT'er står på "gyngende" grund (dårligt lagt parketgulv ) og er ca 120 cm høje. HT'erne vipper i forvejen en smule når man går forbi dem og vil nødigt forstærke denne vippen...
Nogen der har erfaringer fra lignende situationer?
Mvh
bitnissen
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bitnissen skrev:
|
Halløjsa,
Lige et lille spm fra en der endnu ikke har eller har hørt SD el anden blød afkobling, men som bestemt overvejer det 
Mit spørgsmål går på stabiliteten af HT'en når den står på disse bløde fødder? Mine HT'er står på "gyngende" grund (dårligt lagt parketgulv ) og er ca 120 cm høje. HT'erne vipper i forvejen en smule når man går forbi dem og vil nødigt forstærke denne vippen...
Mvh
bitnissen
|
|
|
Dine højttalere vil ikke vippe synligt med SD fødderne under. Den vippen du oplever nu vil forsvinde da foden vil virke som en lille fjeder når du går forbi. Havde selv problemer med at holde højttaleren i vater på et tidspunkt på mit trægulv. Sæt et vaterpas på topen og lig et par tynde skiver plast/træ/pap mellem fod og højttaler hvor det er galt indtil de er i vater.
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I HAVDE JO RET!!!! Det var mit første indtryk da jeg lyttede til lidt Norah Jones, LisaEkdahl osv. Det var som om der var en smule mere ro over lyden. Utroligt! Jeg smed noget mere forskelligt musik på. Roger Waters, Pink Floyd, Xzibit, OnyX, DMX, L.O.C... Nu var der ikke mere ro over billedet, men en kende mindre "attack". Lyden var lige pludseligt blevet lidt mere "doven". Jeg smed lidt blues på, hvilket stadig gav samme indtryk, så jeg kastede mig over Norah Jones mm igen.. det lød jo sådan set behageligt nok, men var der mere ro, eller var det bare mere dovent? Det var jeg jo nødt til at teste, så væk med SD'rne igen. Jeg syntes egentligt det gav lidt mere af det hele igen, så mit samlede indtryk af dem, er nu at de fjerner lidt af aggresiviteten / ligefremheden i musikken. Musikken blir lidt mere kedelig af det.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
| I HAVDE JO RET!!!! Det var mit første indtryk da jeg lyttede til lidt Norah Jones, LisaEkdahl osv. Det var som om der var en smule mere ro over lyden. Utroligt! Jeg smed noget mere forskelligt musik på. Roger Waters, Pink Floyd, Xzibit, OnyX, DMX, L.O.C... Nu var der ikke mere ro over billedet, men en kende mindre "attack". Lyden var lige pludseligt blevet lidt mere "doven". Jeg smed lidt blues på, hvilket stadig gav samme indtryk, så jeg kastede mig over Norah Jones mm igen.. det lød jo sådan set behageligt nok, men var der mere ro, eller var det bare mere dovent? Det var jeg jo nødt til at teste, så væk med SD'rne igen. Jeg syntes egentligt det gav lidt mere af det hele igen, så mit samlede indtryk af dem, er nu at de fjerner lidt af aggresiviteten / ligefremheden i musikken. Musikken blir lidt mere kedelig af det. |
|
|
Jeg har faktisk hørt mange sige det du siger her skoust,at det hele bliver lidt dovent at lytte til. Jeg har nu ikke oplevet dette og det skyldtes sikkert at mine sd fødder har trægulv under sig.
Men dine oplevelse tror jeg ikke du står alene med, men jeg tror også et eller andet sted at det er tilvending, for et eller andet sted støjer spikes og det går ud over de små detaljer i lydbilledet.
Hvis jeg var dig ville prøve at køre med dem en uges tid uden at lave a/b test, på den måde vender du dig til lyden med sd fødder under også kan du vende tilbage efter en uge eller mere og så sætte spikes under igen. Først der vil jeg mene at du med sikkerhed ville kunne vælge det ene frem for det andet.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
| I HAVDE JO RET!!!! Det var mit første indtryk da jeg lyttede til lidt Norah Jones, LisaEkdahl osv. Det var som om der var en smule mere ro over lyden. Utroligt! Jeg smed noget mere forskelligt musik på. Roger Waters, Pink Floyd, Xzibit, OnyX, DMX, L.O.C... Nu var der ikke mere ro over billedet, men en kende mindre "attack". Lyden var lige pludseligt blevet lidt mere "doven". Jeg smed lidt blues på, hvilket stadig gav samme indtryk, så jeg kastede mig over Norah Jones mm igen.. det lød jo sådan set behageligt nok, men var der mere ro, eller var det bare mere dovent? Det var jeg jo nødt til at teste, så væk med SD'rne igen. Jeg syntes egentligt det gav lidt mere af det hele igen, så mit samlede indtryk af dem, er nu at de fjerner lidt af aggresiviteten / ligefremheden i musikken. Musikken blir lidt mere kedelig af det. |
|
|
Ja, hård tilkobling giver lidt mere "attack" i mellemtonen. Men det ødelægger desværre det meste af bassen; specielt hvis man har trægulv.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7721&KW =pulsar
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
|
|
Du har faktisk en pointe her som egentlig rammer noget rigtig.Har personlig prøvet de alm. SD feet og købte på messen de Holfi fødder fordi de mente at SD ikke var lavet helt korrekt.Man kunne sende dem tilbage og få pengene tilbage fik jeg at vide god ting.
Så på med de alm. fødder og de nye Holfi fødder og igen op på flisen.Det er lidt tvetydig det her tydligvis har det ændret noget ved lyden men nok til den lidt mere kedelige side, tænker på at sende dem tilbage og så fortsætte med spikes.
Med hensyn til at kunne rokke højtaleren så havde Holfi gutterne en forklaring på dette da jeg forspurgte på netop dette ved den nylige afholdte messe.Frekvensen de (højtaleren svinger med) er jo meget lav så det skulle ikke gøre noget ifølge dem viste mig det i praksis ved at skubbe til højtaleren.Ligeledes er det ifølge dem minimalt hvor meget højtaleren flytter sig ved start stop da den har en temmelig stor masse i forhold til membranen nok ikke helt forkert. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et gammelt trægulv (ca 1780) - og SD gav mere, end et optimalt kabel kunne give...
Jeg har fået mere dynamik - men bassen "peaker" mere...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Jeg har et gammelt trægulv (ca 1780) - og SD gav mere, end et optimalt kabel kunne give...
Jeg har fået mere dynamik - men bassen "peaker" mere... |
|
|
Alt i alt er jeg mere tilfreds nu, end før - det sidste kan vel fjernes når jeg køber en "Tact"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - dét er vel ikke noget nyt - og hvad ang. SD så er der mange flere tråde...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men næppe sideløbende og simultane, spiderman!

__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bitnissen skrev:
|
Halløjsa,
Mvh
bitnissen |
|
|
Jeg var selv bekymret over vippeeffekten af SD - men må sige at det ikke er noget problem. De står tilpas forankret til gulvet. Bedste tweak til prisen...
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
|
|
|
hvad vil det sige at bassen peaker?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael K skrev:
Go4it skrev:
|
|
|
|
hvad vil det sige at bassen peaker? |
|
|
Dvs. at bassen i nogle frekvensområder "råber" højere. Hvis du forestiller dig en ret frekvenskurve - der hvor der er peaks, vil frekvenskurven stige f.eks. ligne et "bjerg". Det modsatte kan også være tilfældet, der forsvinder lyden bare...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu bruge mine SD i en uges tid - og så fjerne dem igen. Så er det nemmere at høre forskellen...
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Michael K skrev:
Go4it skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Dvs. at bassen i nogle frekvensområder "råber" højere. Hvis du forestiller dig en ret frekvenskurve - der hvor der er peaks, vil frekvenskurven stige f.eks. ligne et "bjerg". Det modsatte kan også være tilfældet, der forsvinder lyden bare...  |
|
|
ok, dvs det du siger er at du har fået mere dynamik og liv, men bassen spiller højere i nogle frekvensområder og lavere i andre?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE] Dvs. at bassen i nogle frekvensområder "råber" højere. Hvis du forestiller dig en ret frekvenskurve - der hvor der er peaks, vil frekvenskurven stige f.eks. ligne et "bjerg". Det modsatte kan også være tilfældet, der forsvinder lyden bare... [/QUOTE]
ok, dvs det du siger er at du har fået mere dynamik og liv, men bassen spiller højere i nogle frekvensområder og lavere i andre? [/QUOTE] Ja, deromkring
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvor høje er budget-udgaven af SD-fødderne? Det er jo meget rart at vide, om man bliver nødt til at smide en pude under "bagen" for at være i ørehøjde med diskanterne
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er 12mm høje uden vægtbelastning. Mvh Basil.
|
| Til top |
|
| |