| Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som lovet i http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13347&P N=1 poster jeg hermed en lille lynanmeldelse af gmsounds DIY netkabel. Kablet har kun spillet i et par dage, så hvis der er noget som helst om snakkes omkring tilspilning af netkabler kan man således forvente endnu mere signifikante forskelle (jeg tvivler dog).
Først lidt fakta: Kablet (3x2,5mm2 med skærm) blev testet i forhold til et standard kabel med apparatstik (3x0,75mm2 uden skærm). Kun ét kabel blev udskiftet (til CD-afspilleren), og de andre enheder spillede således med standard kabler. Anlægget er IKKE jordet på nogen måde, så testen er i bund og grund foretaget på et grundlag hvor man kan forvente den ringeste indvirkning.
Virker skidtet? JA! -Så simpelt kan det siges. Jeg skiftede nogle gange frem og tilbage, og konklusionen blev hver eneste gang den samme: Dette kabel giver ganske enkelt anlægget bedre arbejdsvilkår. Jeg fornemmede en smule mindre støj i baggrunden, men den signifikante forskel lå i at lydbilledet faldt mere til ro, og udladningerne i musikken blev gengivet med mere attack. Specielt i komplekse musikstykker fik de enkelte instrumenter bedre plads (eks. Stings 'The Hounds of Winter' fra Mercury Falling albummet hvor bandet til slut får lov at give den gas).
Hvis jeg sammenligner med Jorma-kablet som jeg på et tidspunkt havde på prøve, havde jeg desværre ikke mulighed for en direkte sammenligning. Ovenstående kvaliteter er dog nøjagtigt de samme som jeg observerede da Jorma-kablet var på prøve, så jeg finder ingen argumenter for at spendere 4x prisen for dette mærkevare kabel.
Hvad nu? Jo, jeg skal have bestilt DIY-kabler til de resterende enheder i setupet, hvorefter jeg skal have fundet en god solid stikdåse (med jord) således apparaterne kan få en fælles stelforbindelse. Herefter skal elektrikeren have målt kvaliteten af jordforbindelsen som er trukket ind i lejligheden. Hvis impedansen er tilpas lav skal denne trækkes ind til anlægget, og hele baduljen jordes. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun give dig ret, har dem til min cd og hoved amp, og der er ingen tvivl om at de par hundrede kroner er givet rigtigt godt ud.
det skal endda siges at mit er "special" lavet, så der ikke er jord i proppen, men kavet således at proppen kan skiftes når jeg engang flytter et sted hen der har jord....
en glimrende og billig forbedring på højde med jjaz fødder  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig, skal selv have anlagt mig nye netkabler. Har tidligere oplevet hvor hamrende effektivt dette tweak er. Hvordan hulen jeg skal få det samlet, når jeg ikke aner hvordan en loddekolbe eller skruetrækker virker, må vise sig 
Men et spørgsmål, hvordan får jeg anlagt jord ind i en leje-lejlighed? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Gorms netkabler til alle enheder, samt til stikdåsen. Jeg vil mene at det havde størst betydning ved skift på cd-afspilleren. Mere ro, flere detaljer, men uden at blive øretrættende. Generelt mere hul igennem. Svært at fatte at det skulle have så meget at sige, men det har det altså.
Men forestiller mig at en del af ændringen skyldes at anlægget blev jordet samtidig.
Prøv det.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Jeg kan kun tilslutte mig, skal selv have anlagt mig nye netkabler. Har tidligere oplevet hvor hamrende effektivt dette tweak er. Hvordan hulen jeg skal få det samlet, når jeg ikke aner hvordan en loddekolbe eller skruetrækker virker, må vise sig 
Men et spørgsmål, hvordan får jeg anlagt jord ind i en leje-lejlighed?
|
|
|
Jeg vil skyde på at du allerede har jord i lejligheden (det har jeg ihvertfald). Jordledningen er dog ikke trukket hele vejen rundt i lejligheden, hvilket du dog kan få en elektriker til. Du skal dog være opmærksom på kvaliteten af denne jord. -Er den for højimpedant (for stor modstand til jord) afkobler den ikke særligt godt, og du risikerer i stedet at få en masse fnidder fra diverse elapparater trukket ind i dit anlæg. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
gmsounds netkabler er bestemt interesant, men hvor godt et anlæg skal man have for at kunne høre forskel?
ved godt det er et svært spørgsmål, men hvis der er nogen der har erfaringer, med anlæg i foskellige prisklasser, så hører jeg gerne
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg overvejer stadig.......
jeg har en metz de81 (kendt som pioneer 717), en ca. 7 år gammel onkyo txds838 snurrundt reciver og nogle qln 166 fronter.......
så det er ikke det vilde........ men det kunne da være sjovt at prøve med nye netkabler, når de nu ikke koster mere end en cd!!!
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mr.Thomsen
Jeg mener ikke der er noget at betænke sig på. Selvfølgelig afhænger den lydmæssige fordel af hvor afslørende dit udstyr er, men omvendt er det jo lidt skørt ikke at udnytte sit udstyr fuldt ud (prisen er trods alt rimelig). Får du alle apparater samlet i en stikdåse med jord (ikke nødvendigvis jordet) er jeg sikker på at du vil opleve en forskel til det bedre. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg har lige kontaktet gmsound og det viser sig at kablet ikke kan leveres med C7 stik til apperaterne (c7 skulle være de almindelige 8 tals formede stik som mange apperater leveres med)
Er der nogen gode ideer??
jeg har ikke brug for jord!!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb nogen løse meter kabel og sæt selv stikkene på.
Jeg vil klart anbefale dig at jorde skærmen i forsyningsenden, da den ellers mister sin funktion.
Mvh. JBL
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
|
Køb nogen løse meter kabel og sæt selv stikkene på.
Jeg vil klart anbefale dig at jorde skærmen i forsyningsenden, da den ellers mister sin funktion.
Mvh. JBL
|
|
|
ok, men er der så nogen forslag til stik? (gerne forhander link)
jeg har forresten ikke jord i nærheden!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|