Forfatter |
|
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg modtog det nyeste Hi-Fi Choice med posten her til morgen, og specielt to ting sprang i øjnene ved første gennembladring, hvoraf den ene er den ekstremt dårlige anmeldelse af den nye Densen Beat B-410 CD-spille. Det er vel den laveste score der nogensinde er givet i dette blad overhovedet, tror jeg. Jeg har selv intet forhold til Densen udstyr, men det går vel generelt for at være ganske godt, hvilket også bekræftes af anmeldelsen, men det lyder klart som en OM'er med denne model. Kan nogen bekræfte den dårlige lyd fra denne model eller er der tale om en "mandags-model" på HFC's bord?
__________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undrer mig da, for jeg har hørt jungletrommerne sige, at B410 skulle være bedre end selv deres XS 400, på trods af den store prisforskel.
Jeg må lige læse testen.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmeldelser kan man ikke altid bruge til noget. Der hvor man kan bruge anmeldelser til noget, er når man har læst flere test af et givet produkt flere steder, og kan måske til sidst trække en form for rød tråd igennem det der bliver sagt, om et givet produkt.
Hvad siger "alle de andre" om denne Densen?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for dårlige ting, der bliver sagt om Densen 410?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder vildt...... Sillesen fra Densen har herinde skrevet at den er bedre en b400+ og på nogen områder bedre en b400xs. Men hva', det er vel altig godt at få nogle uvildige øre på den slags ting.
0
|
Til top |
|
|
greve Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Anmeldelser kan man ikke altid bruge til noget. Der hvor man kan bruge anmeldelser til noget, er når man har læst flere test af et givet produkt flere steder, og kan måske til sidst trække en form for rød tråd igennem det der bliver sagt, om et givet produkt. |
|
|
Fakta er dog (desværre) at utroligt mange mennesker køber udstyr med et magasin's karakter-liste el. lign. i hånden. Jeg sad ved siden af en kollega i min tid i England, der købte What Hi-Fi (af alle magasiner skulle han lige vælge dette dårlige af slagsen, men de havde flest anmeldelser i deres lister så det måtte jo være det bedste...) hver gang han skulle skyde nogle penge af på hi-fi eller billede og det mente han i ramme alvor var "godt nok". Jeg har også været i nær kontakt med en presseansvarlig hos en engslek hi-fi producent og der var ingen tvivl om at et magasin's anmeldelse af et produkt kunne afgøre producentens skæbne på det britiske marked. Lidt skræmmende, egentligt... På samme måde var jeg egentligt lidt i tvivl om jeg skulle starte denne tråd, der jo ikke just hjælper dansk hi-fi produktion... __________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig mærkeligt at anmeldelser har så stor effekt. Jeg læser dem altid med et gran salt. Jeg finder dem alligevel nyttige, da det giver et indblik i hvad andre mener om de pågældende produkter.
0
|
Til top |
|
|
greve Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Hvad er det for dårlige ting, der bliver sagt om Densen 410? |
|
|
Sammenfattet negativt ("CON"): "Persistent veiling of fine detail makes for tiring, even boring listening over any protracted span and severely limits the listener's engagement with the music" Konklusionen lyder: "On this showing, this is a 'might-have-been' that leaves us both puzzled and disappointed. We're fans of Densen's amps and we hope the company will make revisions to lift the sound to the sort of level the £1,000 customer has a right to expect" Karaktererne er: SOUND: 70% FEATURES: 70% BUILD: 87% VALUE: 50% OVERALL: 59% __________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De køber åbenbart ikke bare de sillekasser fra Esbjerg. Måske lød Sillesens jungletrommespil lidt hult over there
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Sammenfattet negativt ("CON"): "Persistent veiling of fine detail makes for tiring, even boring listening over any protracted span and severely limits the listener's engagement with the music"
Konklusionen lyder: "On this showing, this is a 'might-have-been' that leaves us both puzzled and disappointed. We're fans of Densen's amps and we hope the company will make revisions to lift the sound to the sort of level the £1,000 customer has a right to expect"
Karaktererne er: SOUND: 70% FEATURES: 70% BUILD: 87% VALUE: 50% OVERALL: 59%
|
|
|
Er det dårlige karakterer i WHF? Hvad var i øvrigt den anden ting, som sprang dig i øjnene jvf. dit første indlæg?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder næsten som om den har haft en fejl, så den f.eks. spiller med de-emphasis på, når den ikke skal. Står der noget om, hvor længe de har ladet den varme op ? 3 døgns opvarming, er jo meget almindeligt, for et helt nyt apparat.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må sige den nye B410 får ikke mange positive ord med på vejen!. Det er ikke nævnt om den har været kold fra kassen, men mon ikke den skulle være blevet varm under testen .
Kritikken af drevet i maskinen er fuld forståelig.
|
greve Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
greve skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Sammenfattet negativt ("CON"): "Persistent veiling of fine detail makes for tiring, even boring listening over any protracted span and severely limits the listener's engagement with the music"
Konklusionen lyder: "On this showing, this is a 'might-have-been' that leaves us both puzzled and disappointed. We're fans of Densen's amps and we hope the company will make revisions to lift the sound to the sort of level the £1,000 customer has a right to expect"
Karaktererne er: SOUND: 70% FEATURES: 70% BUILD: 87% VALUE: 50% OVERALL: 59%
|
|
|
Er det dårlige karakterer i WHF?
Hvad var i øvrigt den anden ting, som sprang dig i øjnene jvf. dit første indlæg? |
|
|
Ikke i WHF (What Hi-Fi) men i HFC (Hi-Fi Choice) som nævnt. Og ja, jeg mindes ikke noget produkt der har fået dårligere karakterer og omtale i det magasin - normalt ligger produkter mellem 75% og 90% i Overall karakter med "Best Buy" givet ved 85% og over (hvis ellers Value karakteren er god nok). Det andet produkt er DALI MENTOR - se denne tråd. __________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|
greve Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Man må sige den nye B410 får ikke mange positive ord med på vejen!. Det er ikke nævnt om den har været kold fra kassen, men mon ikke den skulle være blevet varm under testen .
|
|
|
De plejer nu nok at forstå det med opvarmning og skriver ofte om vigtigheden heraf, så mon ikke den faktor kan udelukkes? __________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
full blown skrev:
Man m� sige den nye B410 f�r ikke mange positive ord med p� vejen!. Det er ikke n�vnt om den har v�ret kold fra kassen, men mon ikke den skulle v�re blevet varm under testen .
Kritikken af drevet i maskinen er fuld forst�elig.
|
|
|
De plejer nu nok at forstå det med opvarmning og skriver ofte om vigtigheden heraf, så mon ikke den faktor kan udelukkes?
|
|
|
Svært at vide... Med tests af CD-afspillere, er det også en smule let at konkludere, at ingen apparater er defekte ved levering. Var det en LCD-projektor, der havde en rød stribe ned over billedet, ville den straks blive returneret til leverandøren. Med en CD-afspiller der lyder helt hen i skoven, konkluderer man derimod, at den lyder som det var meningen.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
greve Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
greve skrev:
full blown skrev:
|
|
|
De plejer nu nok at forstå det med opvarmning og skriver ofte om vigtigheden heraf, så mon ikke den faktor kan udelukkes?
|
|
|
Svært at vide... Med tests af CD-afspillere, er det også en smule let at konkludere, at ingen apparater er defekte ved levering. Var det en LCD-projektor, der havde en rød stribe ned over billedet, ville den straks blive returneret til leverandøren. Med en CD-afspiller der lyder helt hen i skoven, konkluderer man derimod, at den lyder som det var meningen. 
|
|
|
Spencer, jeg vil ikke sige at det, du beskriver ikke kan ske, men en publikation som Hi-Fi Choice er trods alt ikke just et nystartet amatør-foretagende, og jeg har tidligere ofte læst at de har været i tæt kontakt med producenten under en test, hvis resultatet af testen var meget anderledes end hvad der kunne forventes og ofte er testen gentaget på et andet tilsvarende apparat. I testen af Densen-spillen er der intet nævnt om dette, men jeg vil nu umiddelbart lade tvivlen komme HFC til gode og vælger at tro at de har gjort deres hjemmearbejde som de plejer. Og en trossag kan der som bekendt ikke stilles spørgsmålstegn ved...  __________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
Spencer skrev:
greve skrev:
full blown skrev:
|
|
|
|
|
|
Svært at vide... Med tests af CD-afspillere, er det også en smule let at konkludere, at ingen apparater er defekte ved levering. Var det en LCD-projektor, der havde en rød stribe ned over billedet, ville den straks blive returneret til leverandøren. Med en CD-afspiller der lyder helt hen i skoven, konkluderer man derimod, at den lyder som det var meningen. 
|
|
|
Spencer, jeg vil ikke sige at det, du beskriver ikke kan ske, men en publikation som Hi-Fi Choice er trods alt ikke just et nystartet amatør-foretagende, og jeg har tidligere ofte læst at de har været i tæt kontakt med producenten under en test, hvis resultatet af testen var meget anderledes end hvad der kunne forventes og ofte er testen gentaget på et andet tilsvarende apparat. I testen af Densen-spillen er der intet nævnt om dette, men jeg vil nu umiddelbart lade tvivlen komme HFC til gode og vælger at tro at de har gjort deres hjemmearbejde som de plejer. Og en trossag kan der som bekendt ikke stilles spørgsmålstegn ved...
|
|
|
Det er muligt at du har ret. Jeg spekulerer dog lidt på, hvordan man kan høre forskel på et drev der er transportskadet, og en fejlkonstruktion. Men hvis de har lavet jittermålinger, der viser at drevet er ok, så kan det selvfølgelig udelukkes. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser også Hifi-choice en gang imellem. Det er meget dårlige karaktere der er givet her. Giver bladet nogen forklaring ?
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er blevet bedt om at kommentere denne tråd. Grundlæggende blander vi os ikke i om test er gode eller dårlige, selvom vi selvfølgelig helst vil have gode tests.
I dette tilfælde har vi kendt til testen i ca 2-3 uger. Da vi fik den, bed vi især mærke i den kritik der var centreret om især udgangsniveauet der var målt til 4,2 Volt. Anmelderen hentydede til os at hans forforstærkers indgangstrin var blevet overstyret i forbindelse med testen. (hvilket jo naturligt giver en dårlig lyd).
Vi stoppede derfor vores produktion (som vi altid gør når vi bliver oplyst om måleresultater der afviger væsentligt fra vore egne referencemålinger). Vi fandt imidlertid at ingen B-410 i vores produktion leverede 4,2 V (eller noget der lignede). Vi målte med 3 forskellige måleinstrumenter der alle viste samme måling. Efterfølgende fik vi vores måleinstrumenter kalibreret af et uafhængigt institut (vi får normalt vore måleinstrumenter kalibreret 1 gang årligt). Der var ingen afvigelse, og vi kan således konkludere at vore produktions B-410 ikke målte på samme måde som den testede (dette gælder også for de andre målinger i bladet).
Vi har derfor bedt om at få den testede B-410 retur hurtigst muligt, så vi kan checke den op. Dette er imidlertid ikke sket endnu, og vi kan derfor ikke udtale os om hvilken slags fejl der er tale om. Men vi kan konkludere at der er ikke tale om en designfejl som det ellers nævnes i testen som en mulig årsag til målingerne. Vi skal derfor når vi modtager den testede B-410 evaluere denne for at se om der er tale om en transportskade eller produktionsfejl eller anden form for fejl. Hvornår dette sker, ved vi ikke, da vi stadig mangler at få apparatet retur.
Der kan imidlertid allerede nu udledes 2 konklusioner af denne test:
a) Vi sender ikke specielt selekterede produkter til test, men tager dem "fra hylden".
b) Vi betaler ikke for at få gode tests 
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Jeg er blevet bedt om at kommentere denne tråd. Grundlæggende blander vi os ikke i om test er gode eller dårlige, selvom vi selvfølgelig helst vil have gode tests.
|
|
|
Ok, hvem bad dig om det? Hvorfor blander i jer grundlæggende ikke i test og så aligevel ikke?
Thomas Sillesen skrev:
Der kan imidlertid allerede nu udledes 2 konklusioner af denne test:
a) Vi sender ikke specielt selekterede produkter til test, men tager dem "fra hylden".
b) Vi betaler ikke for at få gode tests 
Med venlig hilsen
|
|
|
c) I tester ikke produkternes basale funktionalitet 
Jeg har hørt at i har 6W klasse af udgange, men her rækker 4,2V ikke! Det giver ikke mere end ca. 2W...så den giver vel nærmest for lidt ud?? 
|
Til top |
|
|