Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Båt der!

Og tak for sidst. Selv tak...
Vel hjemme igen efter en meget hyggelig aften, og efter veloverstået Bauhauseri m.m. kan jeg da lige servere min version af "Da Vind skælvede" Det er da rart at høre at du nåede hjem i god behold udpå de sene nattetimer. Hanen galede vel da du nåede hjem - eller måske hende selv?
Omkring 17-18 tiden broadsidede jeg ind i indkørslen ved Vind sømandshjem i røg og damp og med maskinen på maks omdr/min..
På min vanlige og høflige maner sparkede jeg på hoveddøren og brølede ind ad brevsprækken, om der da ikke snart var noget at æde å drik?.
Efter at have brølet mig hæs et stykke tid, prikkede Kaptajnen mig på skulderen og foreslog vi tog over i hans hus i stedet, før naboen ringede efter politiet.
OK! så da! Jeg var ikke svær at overtale, blodsukker og promille var noget lav for årstiden.

Nå! Men efter en drabelig kamp med en hundehvalp, der ikke ville hakkes, blev Kubikken mounted i kaptajnens sofa, og så gik showet i gang.
Vi spillede noget live spektakel fra sidste årtusinde, og jeg må indrømme, at jeg meget svært kunne kende Granderne fra andre lytteseancer. Der var ét eller andet der tenderede et BÅT og så var der ikke megen 3D. Jow da. Drengerøve, Dengser og Denon!
Jeg var på det tidspunkt temmelig skeptisk om nu min Namit egentlig burde stå i det set-up.
Hmm! Kaptajnen havde brokket sig over en fed og svulmende dybbas, som jeg dog ikke hørte alverden til. Der var nærmere noget rungeri omkring 100 Hz eller lign. Rettelse Kaptajnen havde blot klaget over UMBA-UMBA!
Well! Først røg Kaptajnens hjemmegjorte stikbandit i brændeovnen, det hjalp lidt, faktisk forsvandt meget af rungeriet ved den lejlighed. Lyden var dog stadig dåset og kom slet ikke ud af HTén.
Det næste var vist at montere Namitén, her var de Kubikske ører faktisk ved at være ret varme, mao. var Kubikken lidt i krise der. Væk med Belden 1505 og på med VdH MC Silver, det var betydeligt bedre og en lise for Kubikkens ører, der normalt er vant til min. 6 cylindre og 7.000 rev/min. - altså ordentlig musik venner.
Af med Kaptajnens netkabler og på med nogle nystjålne netkabler fra en hjertedefilibrator, der lige stod ubemærket hen et splitsekund mellem 2 seriøse omgange hjerteflimmer.
De er røde, og det var egentlig lidt fantasisk som de klædte set-uppet. Fylde - helt uden fedme og så en helt og aldeles integreret top - nice.
Så gik der lidt øvelser i at spille med Kyhns 3560ér og Kaptajnens Ornetækfidus.
Hold da helt op???.
3560 var i den sammenhæng slet ikke i skammekrogen, faktisk besad den klart mere autoritet end Ornetæk. Og jeg skal lige hilse og sige, at autoritet slet ikke er det jeg forbinder med en 3560 som standalone maskine.
På daværende tidspunkt, tror jeg egentlig nok jeg havde foreslået Kaptajnen, at vi kylede hans hifi møbel i Morsøbrænderen, men lågen var en smule trang, så vi holdt lidt igen. Snellérne var også nærmere aske end de før havde været.
Men han var godt nok træg i optrækket til hærværk den Kaptajn - han sejler ikke lige den dag han rigger til. Nej, jeg har blot ikke lyster der går i retning at desideret pyromani! Og tænk på de værdier, som kan omsættes - men dette er nok et ukendt fænomen for Østkyst Hustlers. Tænk på at livet på heden er en sveden affære i forvejen!
Well!
Hvad vi så lavede, husker jeg ikke alt for godt, men der var intet nævneværdigt dyrplageri, og politiet holdt sig ude af området det meste af aftenen, så vi har nok været pæne mennesker af én eller anden ubestemmelig årsag.
Det sidste jeg gjorde, og som var den en eting, som overraskede mig mest, var da jeg skiftede kablerne til D501 mellem CD og pre og så D501 Silver hybrid mellem pre og power. Her skete der bare noget helt vildt. Fra da af blev der bare spillet musik.
Hold da op! Faktisk kom det set-up bare op at synge lige der. Her må jeg bede om time-out. Hvilken udgave kan fås idag og vil denne udgave kunne gøre tilnærmelsesvis det samme?
Jeg må tilstå, at det kørte utroligt smukt.
Smukt er klart det rette udtryk, for det var storromantik og en blid indgangsvinkel til musik, men med et helt uimodståelig, inciterende og indiskutabel nærvær.
Det var lækkert - helt sikkert.
Næste step ville helt klart i min verden være en rigtig læker DAC, og måske en lidt hårdere kobling mellem HT og gulv, måske i form af lidt tynde korkklodser eller lign. DAC'en - det er lidt en kold tyrker - men 3560'eren som stand alone var vel ikke lutter lagkage. Men respekt for den spille!

Måske er vi ude i en BentSmart DAC...

I øvrigt beklager jeg, at jeg pga. malerhjerne ikke fik et komplet sæt D501 med, men altså kun et halvt og så resten i silver/hybrid udgave. Men det gik jo da ikke så ringe endda alligeveller.

Kaptajnens lytterum er i øvrigt særdeles udmærket.

Hans vinkælder husker jeg intet om hups hehe...

PS!
Hvis noget i øvrigt skal siges om den højttaler, så mener jeg nøgleordet er " headroom".
Hold da helt kaje, hvad den ikke kunne lave med min klasse A bandit i måsen - der? Uhaha - det tør jeg næsten ikke tænke på...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 April 2006 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Den nyeste hybrid udgave skulle ikke være så afskrækkende dyr og SME stikkende koster vel DKR 170,- pr stk omregnet til danske kroner, bestilt i Ængeland...

Nå, jeg troede det var den gamle version du snakkede om, sorry. Ellers kunne du også lige prøve et D102V (Kyhn har også et) som er et glimrende kabel til meget fine penge.

PS. Hvis du både får hospitalskabler, D501 samt 3560, lægger du dig vist i spidsen og udnævnes til KNIC (Kubist Next In Charge) som ikke er en titel man sådanne lige opnår. Jeg mener faktisk at en af kravene er, at ham selv skal have betrådt matriklen hvorpå systemet står.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
NKT PKA er en typebetegnelse fra NKT - KvK har forklaret det, men informationen gik tabt under går-gårdagens ekskapader...

Hmmm, når jeg kigger på det NKT kabel jeg har brugt hedder det PVICJ

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
NKT PKA er en typebetegnelse fra NKT - KvK har forklaret det, men informationen gik tabt under går-gårdagens ekskapader...

Hmmm, når jeg kigger på det NKT kabel jeg har brugt hedder det PVICJ Ja, de laver jo nok mere end et slags kabel! Dog vil jeg selv lave min stjernebox med det røde hospital på 3m og så lave en netbrønd i boxen, så jeg IKKE får ødelagt det fine kabel. Grunden til at dette røde kabel er så godt siges at være pga termineringerne - især apparatstikket...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Den nyeste hybrid udgave skulle ikke være så afskrækkende dyr og SME stikkende koster vel DKR 170,- pr stk omregnet til danske kroner, bestilt i Ængeland...

Nå, jeg troede det var den gamle version du snakkede om, sorry. Ellers kunne du også lige prøve et D102V (Kyhn har også et) som er et glimrende kabel til meget fine penge. Er der nogen, som kan belyse forskellen mellem de 501 varienter?

PS. Hvis du både får hospitalskabler, D501 samt 3560, lægger du dig vist i spidsen og udnævnes til KNIC (Kubist Next In Charge) som ikke er en titel man sådanne lige opnår. Jeg mener faktisk at en af kravene er, at ham selv skal have betrådt matriklen hvorpå systemet står. "Kubist Next In Charge"  må da vist være en blanding af humor og noget marketing halløj, som jeg ikke helt forstår...

Det sjove ved at være Kubist er faktisk at det virker!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
"Kubist Next In Charge"  må da vist være en blanding af humor og noget marketing halløj, som jeg ikke helt forstår...

Det er vist army-sprog, bare spørg amp-museums-direktøren  aka Kyhn.

ppp_dk skrev:

Ja, jeg tænkte netop det samme. Alle de råd han har givet og jeg har fulgt har rent faktisk virket når det er prøvet herhjemme. Det eneste råd jeg ikke har taget imod var at købe en af de Gravity som Claus så købte. Det er lige på grænsen for min økonomiske formåen og så er den BIG som bare pokker. Jeg prøver at lokke ham selv til at tage lidt flere billeder af den, så jeg kan danne mig et indtryk af udseendet.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
"Kubist Next In Charge"  må da vist være en blanding af humor og noget marketing halløj, som jeg ikke helt forstår...

Det er vist army-sprog, bare spørg amp-museums-direktøren  aka Kyhn. Ok...

ppp_dk skrev:

Ja, jeg tænkte netop det samme. Alle de råd han har givet og jeg har fulgt har rent faktisk virket når det er prøvet herhjemme. Det eneste råd jeg ikke har taget imod var at købe en af de Gravity som Claus så købte. Det er lige på grænsen for min økonomiske formåen og så er den BIG som bare pokker. Jeg prøver at lokke ham selv til at tage lidt flere billeder af den, så jeg kan danne mig et indtryk af udseendet. Havde SELV kraftigt overvejet at købe dengang, men det havde krævet at jeg fik solgt lidt ud dengang, hvilket ikke lykkedes - men indtil videre har jeg det sådan at jeg har "The Baby Lexus" altså hvad en Toyota Camry populært kaldes i USA. Eller nærmere "The Baby Gravity" - You Namit!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Havde SELV kraftigt overvejet at købe dengang, men det havde krævet at jeg fik solgt lidt ud dengang, hvilket ikke lykkedes - men indtil videre har jeg det sådan at jeg har "The Baby Lexus" altså hvad en Toyota Camry populært kaldes i USA. Eller nærmere "The Baby Gravity" - You Namit!

Den er jeg sikker på, at du vil være tilfreds med. Nu ved jeg ikke hvad en brugt Namit koster, men jeg tror du får meget for pengene og samtidig slipper du får de vilde udskrivninger i Gravity-niveauet.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Havde SELV kraftigt overvejet at købe dengang, men det havde krævet at jeg fik solgt lidt ud dengang, hvilket ikke lykkedes - men indtil videre har jeg det sådan at jeg har "The Baby Lexus" altså hvad en Toyota Camry populært kaldes i USA. Eller nærmere "The Baby Gravity" - You Namit!

Den er jeg sikker på, at du vil være tilfreds med. Nu ved jeg ikke hvad en brugt Namit koster, men jeg tror du får meget for pengene og samtidig slipper du får de vilde udskrivninger i Gravity-niveauet. Jeg tror du har ganske ret - lige nu koncentrerer jeg mig blot om kabler (strøm og signal) og CD/DAC...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Lidt nostalgi fra i går, hvor Snellerne blev solgt...

Først kom A3i bare ind i den nye kæde, men der manglede lidt karma på disse speakers...

Så fandt jeg E.A.R. 509'erne ned fra hylden og det fungerede bare rigtig godt - de passer bare godt sammen og køber var ret vild, men af frygt for verbal/fysisk vold fra hans bedre halvdel "nøjedes" han med at købe A3i'erne (i første omgang) - faktisk et rigtigt hyggeligt setup, hvor fodtrampet var i forsædet - holy moly, hvor var der rum på Patricia Barber, Blue Café.
Desværre tog han denne skive med igen så jeg har ikke hørt den på Hother setupet, men det kommer...

Faktisk var der nu masser af bund - muligvis Kubbis strømstjerne box og/eller CW kildevandet...

"Ørerne" tæt på...

Over and Yt!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med E.A.R på Grand ?

Det kunne være sjovt at høre om de kan tøjle 2x5 enheder på én gang. 
De er jo kendt for at have gode muskler, de rørtrin, og kunne vel nærmest spille om kap med s200 ?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Namit ampen er såmænd en dejlig sag.
Hvis ikke jeg havde min Gravity, så spillede jeg stadig på min Namit.
Hvis man lige kan styre volumenknappen indtil de værste sprittåger har lagt sig, så er det en uovertruffen 70 watter. Men den er kun på 70 watt.
Mht. 3D passer den som fod i hose til Granderne. Tilsammen kan de lave et stunning akustisk scenarium i fuld størrelse. Det hørte jeg selv hos Kaptajnen forleden, det er i sin egen klasse.
Faktisk sad jeg på et tidspunkt foran den ene ht, og bed mærke i den informationsmængde, som de mellemtoneenheder var i stand til at hive ud af materialet - .
De er gennemdetaljerede, men på en usædvanlig sammenhængende måde.
At det var lidt rundt og blødt altsammen er så en andne sag, men det er ikke Namitén der står for det, selvom den på det punkt får en ordentlig omgang høvl af en Gravity

I øvrigt blev jeg lidt inspireret af aftenen, idet jeg i en tid har brugt et stykke D501 med nogle "no name" stik på, som så OK ud. Men jeg kunne ike lige glemme enkelte elementer i musikengivelsen hos Kaptajnen. Derfor hookede jeg lige et sæt op med ægte SME stik.
Sådan! Så er den ikke længere.
Det er det suverænt bedste stik jeg nogensinde har prøvet, heldigvis er det lavet på en så logisk og gennemtænkt måde, så det er en naturlig følge af designet.
Konstruktionen er lige præcist så solid, at der kan anvendes rene metaller. Centerpinden er hul, så inderleder kan trækkes isoleret helt frem i spidsen og loddes på der.
Genialt! og så er dte tilfældigvis skabt til brug med lige netop D501 af sir Aikman hamselv - he gave it a thought kan man sige.

Det er bare mine stik.

I øvrigt mener jeg at prisen på de 170 der er nævnt er pr. par.

For dem der tager udfordringen op, så er D501 Hybrid med SME stik svær at komme udenom som reference IC. Man kan i praksis dårligt høre, når man forlænger med en meter og de ekstra stik - sejt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 April 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Egentligt kan den manglende udstrakthed på 3560 godt i nogen grad skyldes laser problematikken. Den oprindelige laser var mere jævn opefter så vidt jeg husker. I skal være velkomne til at lytte lidt på min, hvis den da stadig vil læse CDer...

Og egentligt er det meget indlysende at en ONtech er lidt fimset, set fra et teknisk synspunkt. Når man vælger at lade DAC IC'en trække det hele direkte, lægger man jo ikke ligefrem op til at der skal være magt over tingene. Jeg selv hørt ONtechs daccer ved flere lejligheder og har svært ved at anbefale KISS princippet anvendt på denne måde.

Hyg!

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Egentligt kan den manglende udstrakthed på 3560 godt i nogen grad skyldes laser problematikken. Den oprindelige laser var mere jævn opefter så vidt jeg husker. I skal være velkomne til at lytte lidt på min, hvis den da stadig vil læse CDer...

Og egentligt er det meget indlysende at en ONtech er lidt fimset, set fra et teknisk synspunkt. Når man vælger at lade DAC IC'en trække det hele direkte, lægger man jo ikke ligefrem op til at der skal være magt over tingene. Jeg selv hørt ONtechs daccer ved flere lejligheder og har svært ved at anbefale KISS princippet anvendt på denne måde.

Hyg!

Hej Asbjørn!

Jeg mener ikke det var noget der var eksemplarbetinget ved den 3560.
Den spillede smukt og lækkert, men uden det der gør, at man kommer i tvivl om det nu også er live eller hvad. Dertil er dne lidt for magelig. Den havde dog fået skiftet netkabel til ét af de hersens maskinkabler, hvilket normalt giver 50% af det jeg brokker mig over.

Ontechén er jeg 100% enig med dig i, at den er en fortænkt KISS klon af en slags.
Det er ikke måden at angribe alverdens indgange på.
I øvrigt finder jeg, at den i den grad er en DAKOLOS violation af de tunge. (DAKOLOS = De Andre Kan Også Læse Og Skrive). Der er en grund til at fabrikanten og i øvrigt alle andre anbefaler en buffer. At den ikke filtreres er så en anden sag, den er jeg med på, men uden buffer fra en DAC med et maks. strømforbrug i µA området er ude i hampen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Hyg!

Hej Asbjørn

Jeg kan ellers varmt anbefale denne DAC sammen med forforstærkeren på en NAD 3020i (din gamle iøvrigt).

Min DAC er næsten identisk med den, bortset fra at den er enklere, og uden kobberafskærming og netstøjfilter.

Jeg kiggede ned i 3020'eren en dag, og må nok sige at den klarer sig med noget mindre lytkraft i strømforsyningen end DAC'en gør.

Når producenten anbefaler en buffer, er det muligvis fordi det er billigere end at bygge den som Monster DAC'en her, med kæmpe strømforsyning, og 2 chips.

Et problem med Ontech DAC's på nogle forforstærkere, kan være for højt VRMS output, der ligger på 6 VRMS på den store. Det er der nogle forforstærkere der ikke kan lide (min Parasound f.eks.), så jeg fik droslet min ned til 2 VRMS, hvilket også gjorde den lidt hurtigere, faktisk.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Nu er følgende bestilt:

Udestår at bestille:

Faktisk er SME et perfekt match til VDH 501 og signalet bliver ført helt frem i smablen af SME pluggen ligesom Eichmann Bullit - synd at ikke så mange finder dette genialt...

Hygge herfra
Stewart!

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Min DAC er næsten identisk med den, bortset fra at den er enklere, og uden kobberafskærming og netstøjfilter.
Afskærming plejer at være ret godt. Så vidt jeg husker tager det lidt af shh-lydende, og giver en mere jævn gengivelse. Uden afskærmning får man vist nok en mere sprælsk og "åben"/blandet lyd. Personligt kan jeg ikke se nogen tekniske ulemper ved at afskærme, udover at hvis det skal gøres helt rigtigt, skal der filtre på de kabler der løber ind og ud af afskærmningskassen... Jeg mener at det gælder generelt, at også lidt afskærmning og har ret. I laboratorierne på mit arbejde har vi fx nogle laboratoriepladser hvor selve bordpladen udgør en skærm. Sammen med netfiltre fungerer disse så som RF målepladser til noget arbejde. Apropos netfiltre, så skal du nok ikke være ked af at din DAC ikke har et sådant. Det ligner iøvrigt et LCAudio netfilter der er vist på billedet.

Spencer skrev:
Når producenten anbefaler en buffer, er det muligvis fordi det er billigere end at bygge den som Monster DAC'en her, med kæmpe strømforsyning, og 2 chips.
Det kan jeg nu ikke lige forestille mig. Jeg tror ONtech har fjernet bufferen fordi de har villet forfølge KISS-princippet 100%, og ikke fordi IC-producenten har anbefalet det.

Spencer skrev:
Et problem med Ontech DAC's på nogle forforstærkere, kan være for højt VRMS output, der ligger på 6 VRMS på den store. Det er der nogle forforstærkere der ikke kan lide (min Parasound f.eks.), så jeg fik droslet min ned til 2 VRMS, hvilket også gjorde den lidt hurtigere, faktisk.
 Det lyder ikke specielt gennemtænkt at ONtech har valgt 6VRMS så...

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:
  Det lyder ikke specielt gennemtænkt at ONtech har valgt 6VRMS så...

Tjae, du har flere valgmuligheder når du bestiller den, og der vælger mange det høje output, og et potmeter på.

Så er de sikre på at der er output nok til at drive alle effekttrin direkte.
Det er meget populært i Sverige, hvor den er meget solgt.

Smider du outputtet ind i et balanceret input, skal der lidt til at drive forstærkeren til fuld udstyring.
Der er vist 6dB forskel, siger nogen ?
Ved dog ikke om det gælder alle effekttrin med balanceret input, men det er aldrig sjovt ikke at kunne udnytte effekten fuldt ud.

Man kan vel for så vidt også sige at dem der laver OTL-rørforstærkere er helt galt på den, da de jo ikke kan drive alverdens højttalere man har i butikkerne ?

Nej, jeg mener at man som minimum bør sætte sig lidt ind i sit grej, og ikke tro at bare fordi det er dyrt, så virker det nok sammen.

Ikke alle Audio Notes DAC's er ligeglade med forforstærkerens indgangsimpedans, i øvrigt, og de bruger buffer (rørbuffer).

Så man må læse lidt på lektien, og tjekke sit grej inden køb.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Mine kan erhverves efter aftale.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Jeg tror næppe at producenten nogensinde har haft en kæmpe PSU itankerne.
I min verden er det også en forkert vej at gå. At overdrive lytbanken på den måde, får som regel blot lytterne til at arbejde mindre optimalt.
En lyt skal, for at yde sit bedste, belastes som det den er konstrueret til, ikke mere ikke mindre.
Når man gør alting til "a walk in the park" for lytter og trafo, så fornemmer jeg, at man render ind i en slags inteferensproblemer mellem alle de lytter, hvor tolerencerne er ret svingende. De bedste serier måler  angiven værdi +30-40% - 10% f.eks. Det er da noget man ta´ og føle på.
Desværre har de også frekvensafhængige impedansvariationer eksemplarerne imellem, som kan drille.
Jeg mener oprigtigt idéen er komplet dødfødt, og faktisk har jeg selv prøvet på en Hiraga, at fjerne forbindelsen til 4 á 6 lytter, som godt nok også - så vidt jeg husker - var på 180.000µF pr. stk. Forøgelsen af klarheden var slående - do I need say more?
2 rigtigt dimensionerede lytter - evt. pr. kanal er nok. Herfra går det faktisk nedad bakke.

Dernæst mener jeg slet ikke kredsløbene i en DAC er strømstærke nok til at levere det krævede til et kabel og en preamp. Der skal mere til.

Når jeg så lytter til den, så det er det osse det jeg hører.
Lyden ligner ret meget de JLH konstruktioner jeg har hørt gennem tiderne.

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes