| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos Strauss - hvilken placering fandt i som den mest optimale? Basserne ud, ind, afstand til vægge osv?
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg arbejder på at komme til at høre Vr4 også. Det bliver en anden gang.
Nu tror jeg efterhånden at det der med direkte sammenligning bliver droppet. Der er for stor forskel i spillestil og pris til at det er rimeligt, Det er et par gode højtalere til prisen i hvert sit segment.
Opstillingen i rummet er pt. med basserne væk fra hinanden, det synes jeg fungere bedst. afstanden er 2,7 mellem dem og til lyttepositionen og der lyttes på tværs.
Jeg kommer med en længere udredning imorgen aften. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg: syv stjerner er ikke nok !!!! Eneste minus ved Strauss er vægten 
Det er som at sidde med når bandet jammer..
Tør slet ik forestille mig hvordan de lyder når de er ordentligt tilspillede
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret LIVE21 !!!!
Ord såvel stjerner er overflødige når vi taler Strauss !! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ord såvel stjerner er overflødige når vi taler Strauss !!
Kunne ik ha sagt det bedre.. man lytter ik efter hvordan den spiller, man læner sig tilbage og nyder turen 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøjagtigt, nøjagtigt !!!! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Apropos Strauss - hvilken placering fandt i som den mest optimale? Basserne ud, ind, afstand til vægge osv? |
|
|
Hej Ronni !
Jeg foretrak en svag vinkling af Strauss, imod lyttepositionen.
Bagvæg: 85 cm
Mellem: 250 cm
Sidevæg: 50 cm
Jeg foretrak basserne inadvendt. Syntes at det gav renere basgengivelse. Mere snert og nerve kort og godt. Udadvendt, blev lyden for usammenhængende i mit lytterum. Strauss kræver, og fortjener luft før end man udnytter deres nerve og dynamik.
Jeps ! Kort og godt for at få udbytte, af hele deres enorme potentiale, skal de have luft under vingen
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Ronin skrev:
| Apropos Strauss - hvilken placering fandt i som den mest optimale? Basserne ud, ind, afstand til vægge osv? |
|
|
Hej Ronni !
Jeg foretrak en svag vinkling af Strauss, imod lyttepositionen.
Bagvæg: 85 cm
Mellem: 250 cm
Sidevæg: 50 cm
Jeg foretrak basserne inadvendt. Syntes at det gav renere basgengivelse. Mere snert og nerve kort og godt. Udadvendt, blev lyden for usammenhængende i mit lytterum. Strauss kræver, og fortjener luft før end man udnytter deres nerve og dynamik.
Jeps ! Kort og godt for at få udbytte, af hele deres enorme potentiale, skal de have luft under vingen
|
|
|
Ok, rart nok at høre. Alene rummene gør jo en kæmpe forskel, og jeg havde naturligvis andre mål osv.
Spiller du på langs ad rummet? Den svage vinkling var også det jeg kom frem til for meget trak lydbilledet for meget sammen, og væk fra hinanden trak det hele fra hinanden - spørgsmålet var lige at ramme plet, men på det punkt er de ikke svære at have med at gøre.
Men helt enig - de skal have luft under vingerne  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronni !
Jeg spiller på langs, selvom mit lytterum er næsten kvadratisk, 4.00x4.50 mtr !
Dvs. Strauss stod placeret på de 4.00 meters bredde, så de kunne klinge smukt ud imod de 4.50 mtr. Sådan som det bør og skal være.
18 m2 var overraskende intet problem mht. bunden. Det er en fantastisk speaker. Dynamik, speed, musikalitet og livefornemmelse var nogle af de oplevelser jeg havde med Strauss.
Helt igennem fantastisk speaker, som du sikkert selv har erfaret. Personligt er jeg af den opfattelse at det ikke findes møjt bedre 
Glæder mig til at høre om dine indtryk i kommende anmeldelse !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej Ronni !
Jeg spiller på langs, selvom mit lytterum er næsten kvadratisk 4.00x4.50 mtr !
Dvs. Strauss stod placeret på de 4.00 meters bredde, så de kunne klinge smukt ud imod de 4.50 mtr. Sådan som det bør og skal være.
18 m2 var overraskende intet problem mht. bunden. Det er en fantastisk speaker. Dynamik, speed, musikalitet og livefornemmelse var nogle af de oplevelser jeg havde med Strauss.
Helt igennem fantastisk speaker, som du sikkert selv har erfaret. Personligt er jeg af den opfattelse at det ikke findes møjt bedre 
Glæder mig til at høre om dine indtryk i kommende anmeldelse !
Hvilke afstande brugte du iøvrigt til Strauss ?, og hvor mange m2 er dit lytterum ??
|
|
|
Jeg er helt enig - det er en forrygende højttaler. 
Jeg benyttede en lytterumsberegning for at pejle mig ind på den mest optimale placering i mit rum som er 25 kvm, og arbejdede ud fra den. Afstanden blev 118 cm fra det akustiske centrum og til bagvæggen. Til sidevæggene blev det hhv. 124 og 176 cm. Selve afstanden til sweet spot er 332 cm og afstanden mellem højttalerne blev lige over 3 meter - jeg spiller på tværs af rummet, da krigsministeren vil have plads til hendes spisebord . Det optimale opnåede jeg med basserne væk fra hinanden og de var relativt svagt vinklet. En af de ting der specielt imponerede mig var den næsten uendelige dybde i lydbilledet når placeringen var på plads - det, kombineret med den behagelige spillemåde de har, trak tænder ud. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har siddet her og lyttet de seneste dage og prøver at få noget velformuleret og præcist ned om de forskelle der er mellem Vr-2 og strauss. Problemet er bare at forskellene gør det umuligt at lave en direkte sammenligning mellem de to produkter. Glem det, VSA er gode, men strauss er bare en helt anden klasse, hvis den skal sammenlignes med noget skal det være produkter der er er meget dyrere(60K-200K).
Uanset jeg er meget glad for mine VSA skal jeg have nye højtalere - VA Strauss. Det er egentligt min kone der bestemte det, hun krammede den ene igår og tiggede mig om at vi ikke nok skulle købe dem ! og det er ikke pga. af designet ! De er større skal stå mere ude rummet og aligevel vil hun sågar være med til at betale dem........ Jeg fatter intet.....
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte, det er en ufatteligt god højtaler. De banker bare mine VSA i alle discipliner, bortset fra diskanten som er et mulehår bagefter. Sammenhæng, overskud og musikalitet er bare kuldegysnings-inducerende godt, stemmer og instrumenter har en fylde i rummet som IRL, bassen er mere dynamisk og velopløst, det er så langt fra one-note-bass som man kan komme, en stortromme er et instrument med pedal hug efterfulgt af klang og klangbunden i flygeler er en tydelig del af instrumentets lyd på gode optagelser. Jeg lytter til en del opera og med Strauss i stuen har man inviteret verdens stjerner på besøg ! Det kan godt være at det lyder latterligt, men spar jer og lyt til dem ! Hvis man ellers tør erkende hvor gode de er tror jeg de giver selv de dyreste konstruktioner kamp til stregen. Stemmernes overbevisende realisme kan måske beskrives ved at min hund (en sort lab) gøede af Pavarotti som ikke var der ! og gik forvirret ud i sin kurv da han ikke tog notits af hende overhovedet. Det er i alt fald første gang det er sket her hos mig ! Generelt synes jeg at klassisk musik nyder mere af den ekstreme dynamik disse højtalere tilbyder. Uanset niveau'et spiller de uanstrengt og man følger nemt de enkelte instrumentgrupper og det bliver aldrig træls. Lydbilledet er meget tydeligt også ved lavere niveau. Det er en anelse smallere end jeg er vant til, tilgengæld er det så utroligt dybt og helt i ro. Dybden er intakt helt ud i siderne hvor jeg synes andre højtalere bliver svage. Man sidder tilbage med en fornemmelse af at man ikke helt kan fatte det, der har lige været live-koncert i ens stue og man var den eneste tilskuer. Det er så virkeligt at man føler: rækker man ud så er de der. 
Advarsel, er stærk vanedannende men kræver en god forstærker.
Advarsel, hør den ikke hvis du ikke har råd, din bankmand vil hade dig. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som at sidde med når bandet jammer..
Tager lige et citat fra mig selv (skulle ik være et sundhedstegn at citere sig selv )
Troelskn. lyder til vi har den samme oplevelse af dem.. diskanten er ganske rigtig lidt anderledes.. vil ik sige ringere, for den lyder sku godt.. vælger at tro på at det skal lyde sådan 
Nu har mine spillet nonstop fra de kom igår kl. 17:00 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Maj 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21 !
Stort tillykke med dem !
Ps. Man kan sgu ikke undgå at være lidt misundelig, selv om det siges, at være en grim ting __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |