Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Faldende kvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

Hvis man iøvrigt interesserer sig for, hvordan seriøs anmeldelse af udstyr kan foregå er her en af slagsen : http://www.high-endaudio.com/rec.html

H.

Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

jeg må ærligt indrømme når jeg har været rundt til div shows, så har min opfattelse været at jo dyrere det blev, jo mere kedeligt blev det at lytte på. men alt er smag og behag, intet er forkert eller rigtigt......jeg hørte et sæt estalon på et tidspunkt, da det spillede kari bremnes, var det noget af det mest smukke jeg havde hørt, men da jeg så bad om at høre ac-dc på samme...så faldt det da helt til jorden, men igen er min opfattelse hvordan indspilningen er lavet...på det meste...meget er idag skod at lægge ører til...har endnu til gode at høre den højtaler der kan gengive alt slags musik, derfor har jeg selv 3 sæt....med sep effektrin det meste delt elektronisk....og kører med grej i den øvre mellemklasse....for mig er topgrej for dyrt, og uanset hvad, så er der ting man skal leve med....hvor mange har nået det perfekte, og hvad er det???? som gige nævner, så er de sidste 5 % rigtig dyre... så lad os få nogen bedre mixet indspilninger, så tror jeg mange ville stille sig tilfreds med mindre dyrt grej.....ens pengepung spiller jo også en stor rolle her, samt samlever....så det er så svært, da vi jo også alle går efter forskellige ting....hifi er som politik...kan ikke diskuteres, men fint snakkes om!!! jeg har selv haft en del folk forbi på et hjemmebygget system, som mange finder grimt, men 95% er gået herfra dybt imponeret......så noget må jeg ha ramt rigtigt....nu er jeg så også mest til rock og blues musik, og der skal være headroom på systemmet.....det opnår man for mit vedkommende kun med membranareal.....

vh velkommen ps. stil bare dig selv tilfred, så vær ligeglad med hvad andre synes og tænker, det er dig selv der skal leve med det...
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Combustion skrev:
//Heine Dupont. Endelig en, hvis udsagn jeg er enig i.//kristianemail. Tror du seriøst på, at producenterne af dyrt high-end betaler anerkendte anmeldere, som Stereophile og The Absolute Sound, for gode anmeldelser ?//Mikkel Gige. Synes du, at Hifi & Elektronik's løsning med 13-skalen var god ?Hvad mener du med, at "de dyre mærker" sælger på navnet alene ?//StarTrek. Den producent, der får produceret i Kina og sætter sit eget navn på. Hvorfor får han ikke sat navnet på i Kina ? Så bliver det jo endnu billigere ! Alle jer, som ikke mener der er sket noget med udviklingen af HiFi-udstyr siden 80'erne.En anmelder i Hifi News skrev i april nummeret:I guess the decline in my hearing performance has been inversely proportional to my audio budget.Tjah - det gælder vel for os alle, i hvert fald det med hørelsen.

Nej, jeg tror ikke nogen producenter betaler for gode anmeldelser. Men jeg kan se, at anmeldere meget sjældent skriver noget negativt om noget testet produkt. Ofte er det mest imponerende i anmeldelser, selve anmeldelsernes evne til at benytte superlativer.

Samtidig er det ret påfaldende at der stort set altid kan findes reklamer i samme magasiner, for de produkter der går gode tests. Jeg ved i øvrigt at den letteste måde at få "testet/anmeldt" et produkt, er ved at købe disse reklamer.

Sætter man tingene lidt sammen og vender rækkefølgeb lidt om, så skal man ikke være atomfysiker for at se hvad der sker: Man køber en reklame-plads i et hifi-magasin. Derefter vælger magasinet at lave en anmeldelse af ens produkt.

Jeg har endda oplevet anmeldere melde rent ud, at de ikke ser det som deres opgave at være forbrugerens "udsendte mand", det filtrerer skidt for sig og snot for sig, men mere som producentens forlængede arm, der kan opmuntre kunderne til at købe produkterne.

Det er naivt at tro, at der ingen sammenhæng er. Det koster penge at drive et hifi-magasin det anmelder produkter, og pengene får man ved at sælge reklamer (til dem det laver produkter). Hvem tror du producenterne vælger at købe reklamer hos?? Dem hvor de ved de får en top-anmeldelse, eller det hvor man risikerer at ærlig kritik??
Prøv evt at modbevise, ved at finde en negativ anmeldelse af et hifi-produkt
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Combustion
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 14 Maj 2014
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

//Mikkel Gige. Jeg beklager, at ikke citerede dig korrekt. Men hvad med nogle konkrete eksempler på high-end producenter, der sælger alene på navnet og hvordan de gør det ?

//Heine Dupont. Igen må jeg erklære mig enig. Jeg nærer stor respekt for Stereophile's anmeldere, men hvad jeg investerer i, er ikke dikteret heraf selvom jeg er stor tilhænger af måden, hvorpå de anmelder.
Stereophile gør jo ikke brug af karakterer, dog med undtagelse af deres gradueringer til "Recommended Components". De vurderer og beskriver, når de tester et produkt for første gang, i forhold til Stereophile's egne referencer hvilket, efter min mening, er det mest objektive. 
Til top Vis Combustion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Combustion

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

@ Kristianemail:

Det er der desværre meget, der tyder på, at du kan have ret i... der er ofte en sammenhæng mellem annoncører og testede produkter. Det er også set i hedengangne danske trykte magasiner.

Jeg håber blot, at du husker, at Hifi4all IKKE er en del af denne ligning!!!  Her er der ingen sammenhæng mellem produkter, der testes, og den annoncering, der er på siden.

Årsagen til, at man som oftest kun finder positive test her er, at jeg ikke ser det som min opgave, at hænge producenter eller forhandlere ud, hvis produktet er noget skidt. I disse tilfælde sendes produktet blot retur, uden omtale. Og det sker skam med mellemrum. Både dyre og "billigere"...

Produkter der testes her på siden, skal dels have en vis nyhedseffekt, men det er også min personlige interesse i produktet, som driver værket. Jeg har prøvet rutine-anmeldelser, hvor jeg har skulle anmelde produkter, fordi vi skulle omkring forskellige kategorier, og det bliver noget skidt. Det bliver en kedelig gang læsning.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Combustion skrev:
//Mikkel Gige. Jeg beklager, at ikke citerede dig korrekt. Men hvad med nogle konkrete eksempler på high-end producenter, der sælger alene på navnet og hvordan de gør det ?

Ingen nævnt, ingen glemt... det er ikke min opgave, at hænge nogen ud. Men du kan da finde nogle anmeldelser, hvor jeg nævner min utilfredshed med en producents indsats.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Reklame og markedsføring har i al tid været brugt, og styrende i den markedsøkonomiske verden.(læs, USA, Vesteuropa og tiden efter 2.v-krig).
Sjovt nok var der i gamle dage (før 80érne) ikke noget billigt stereo. Selv det værste kostede (i forhold til tiden)mange penge.
I 80érne der af nogen kaldes hifiéns gyldne tidsalder, skyller discount-bølgen ind over den vestlige verden, og det hele bliver meget opdelt, for med discounten kom også samtidig det værste bras. Så yderpunkterne (det værste og det bedste)var hele tiden tilstedeværende, og selvfølgelig også alt imellem.

Jeg er enig i at der ikke altid er nogen sammenhæng imellem pris og (hifi)lydkvalitet.
Men vil man sælge højtalere til 100.000,- bør også stereolyden være i top..
Og både BW og Dali har før lavet "gode" højtalere, så de har ekspertisen, eller ved i det mindste hvordan de kan få den.

Men humlen ved det hele er måske, at den "lydkvalitet" forbrugerne efterspørger får de. Det er måske bare andre "kvaliteter" forbrugerne i dag går op i.
Hvor vi (jeg) sidder og kigger (lytter) efter størrelser (bredde,højde,dybde), afstande og fornemmer musikernes tilstedeværelse i rummet, går nutidens forbruger måske mere op i at lydeffekterne til deres film er underholdende??

Hvis det er sådan det forholder sig, er der måske ikke meget fremtid i hobbyen for vinyl og stereo så øv,øv.

Men da jeg ikke ved, skal mine indlæg kun ses som gisninger og spørgsmål.

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Combustion
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 14 Maj 2014
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

//kristianemail. Emnet var engang oppe i et af bladene, jeg husker desværre ikke hvilket. Mange af de produkter anmelderne modtager til test bliver måske nok afprøvet, men ikke anmeldt.
Årsagen til dette skulle være, at produktet ikke lever op til standarden i forhold til pris, kvalitet etc., med andre ord for dårligt, til at bruge tid og spalteplads på.
Om dette så er ensbetydende med, at ikke anmeldte produkter er noget skrot eller om det er fordi, at det de ikke har købt annonceplads hos bladene kan man jo kun gisne om. 
Til top Vis Combustion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Combustion

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er om nogle anmelder er i lomme (måske også økonomiske) på nogle firma, derved bruge disse firma de god anmelders som en del af deres reklame

Der er sikker også firma der nægte at sendes deres produkt ind til et given tidsskrift, man kunne let få tanke om at de ikke har ren mel i posen.

Der er vel også eksempel på at firma, nægte anmelder at skille et givet produkt af, her kunne man få en mistanke om det er tale om et kopi produkt fra en anerkendt firma, derved kan man stå i den groteske situationer, at der kan blive anmeldt tre produkt som i bud og grund er helt ens, og som alle komme ud med forskellige resultat efter prisklassen
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej StarTrek.

Det "store" "problem" med anmeldere, er måske ikke så meget anmelderne selv, som kunderne og måden de forguder anmelderne på, og tror at det der af anmelderne bliver skrevet er definitivt og udenfor diskussion.
Men herregud, anmeldere er også bare stereo-freaks, som dog i mange tilfælde er "smarte" nok til at leve af det.

Men hvis vi nu forestiller os at rigtig godt hifi-grej først er noget vi har råd til, når vi er et stykke oppe i tyveårsalderen,
og hvis vi forestiller os, at alle hopper på hifi-toget et bestemt sted (bestemt år),
så er det jo let at erkende at vores vidnes-byrd om den hifi der gik forud, må være mindre.   Bevares man kan da have noget gammelt udstyr, men har man en virkelig fornemmelse for hvordan hifi f.eks spillede 20 år før den tid man selv kom til?
Hvis vi så leger med tanken,om en anmelder har en alder af 45, så skulle han efter hvad jeg før beskrev, have haft godt hifi i ca. 20år. Og måske (stor sandsynlighed) har han været 30år inden han blev ansat som anmelder. Hvilket betyder
at føromtalte anmelder har en erfaringsflade på ca. 15år, for husk på hifi-magasiner lever af at skrive om nyt udstyr, og det derfor betyder at han fortrinsvis beskæftiger sig med nyt udstyr.

Så hvem kan bortvise at man ikke allerede i 1965 kunne få ligeså god lyd som senere? Mig bekendt er der ingenting i teknologisk henseende (bortset fra digital), som ikke allerede var til stede.

ps. Om jeg selv tror på hvad jeg skrev ovenfor må stå i det uvisse, men det er da en sjov tanke.

mvh nils

ps.ps

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo heller ikke alle anmeldere der er eksperter. Jeg ved f.eks at ham Jan Petter ( mener jeg navnet er), som testede
for 6moons, ikke kunne høre sit eget anlæg spillede i mono, da en norsk hifi-klub skulle høre hvor fantastisk hans nye anlæg
spillede :-)
Han gav i øvrigt lukne anmeldelser til Audia Flight.

Men udover det så mener jeg Hifi er blevet bedre. Jeg har haft Kef 107R og Mirage M1. Jeg synes mange nye højttalere spiller
langt mere harmonisk en de gamle kasser. Man kan jo også købe en forholdsvis billig forstæker fra Vincent i dag, som sperker
røv.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
....Bevares man kan da have noget gammelt udstyr, men har man en virkelig fornemmelse for hvordan hifi f.eks spillede 20 år før den tid man selv kom til?

Sammenligningen bliver nok noget besværet af at de omgivelser man havde dengang ikke ligner nutidens ret meget.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

"I gamle dage var alting bedre" hmm...
Tror faktisk at det der kan købes i dag, overvejende er bedre. Man får faktisk meget for pengene i forhold til før i tiden. Samtidig er erfaringen og
dermed viden meget større. Ved hjælp af It, måleudstyr og bedre viden om materialer også gjort deres.
De fleste højttalere i dag er mere lyddøde, bedre kabinetter end før i tiden. Pladespillerne er også i meget bedre kvalitet end før i tiden, ellers kostede
de kassen. Bevares, det gør det også i dag, men forskellene bliver mindre desto flere penge der stoppes i. Jeg har et par gamle Thorens TD 2001 som
kostede dengang ca 8000kr, hvis man omregner til nutidens klingende mønt er vi deroppe hvor High-end segmentet er i dag, og jeg bilder mig selv
ind at disse gamle herlige maskiner sagtens kan spille op med en stor del af netop dette segment
På forstærker siden er der kommet mange flere spændende mærker, som sagtens kan bide skeer med de der var dengang, og som lever endnu, så
det er skam ikke stået stille, tværtom, "Stilstand er tilbagegang" Jeg syntes det brager derudaf med mange spændende produkter og ideer der prøves
af. Og der gives til tider fuld knald på design, hvor hovedparten før i tiden var "kasser" Nej, der er en stor mangfoldighed i udvalget, og producenterne
er ikke bange for at deres udvalg har en anden lydfilosofi end konkurrenternes.
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2014 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Struktøren.

Mine indlæg handler ikke så meget, om stereo var bedre i gamle dage (selvom "gammelt" stereo ofte lyder sån`), men mere om de kvaliteter forbrugerne eftertragter har ændret sig.
Jeg er sikker på, at hvis man før i tiden kunne frembringe god lyd, kan man stadig.
Spørgsmålet er om det netop er det producenterne gør, og at det i dag bare er andre kvaliteter der efterspørges, sammenlignet med tidligere?

Du skriver at masse viden og erfaring er kommet til.
Som jeg ser det, er der en masse erfaring der er gået herfra, alle de store er jo døde.
Og den viden der skulle til for at afspille vinyl, som man gør i dag, havde man også for 50år siden. Her har intet ændret sig.
Om nogle materialer er mere egnede? Det kan da godt være, men i den forbindelse kan materialer brugt før "din tid" jo vise sig at være bedre end dem du kender i dag.(og så vi ligevidt)
Jeg benytter selv to forskellige pladespillere. Den ene spiller godt på et underlag af spånplader, den anden gør ikke. Er spånplade underlag så godt eller skidt?

Men at det "gode" udstyr er blevet billigere og måske mere tilgængeligt end tidligere, er der vist ingen tvivl om, selvom det faktisk i virkeligheden er blevet væsentlig dyrere , men de penge vi har til forbrug er vokset, så vi har blot bedre råd.

Du skriver stilstand er tilbagegang. Så må vi jo bare håbe at kineserne masse-producerer så vi ikke får tilbagegang .
     mvh nils

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Juli 2014 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Hej forum.

Var i hifiklubben forleden, og lagde ører til B&W 802 og Dali epicon-8.
Højtalere til knabt 50000 kr stk!!!
Sikke dog noget bras (prisen taget i betragtning).
Mit eget gamle Daner open extendet modul-system fra midt-80, performerer overlegent bedre i samtlige "dicipliner".
Jeg troede ellers der var bred enighed om, at især højtalerne, var den del af hifi-kæden der med årene har haft de største fremskridt?
Hvor- Søren bevæger hifi-market sig hen?

mvh nils

Hej Nils

Det kunne måske have noget med preferencer at gøre fremfor om højttalerne er noget bras.

Dalis højttalere har flyttet sig sindsygt meget de sidste år. Eller måske mere præcist for omkring 10 år siden i start/midt 00'erne hvor de kom med IKON, Helicon og Euphonia som alle var milevidt foran det som Dali har lavet tidligere. Disse modeller er efterfølgende forbedret yderligere. I dette tilfælde vil jeg næsten mene, at ordet bras er berettiget når man sammligner med nogle af deres ældre højttalere.

Nu har jeg selv ejet den forrige 800D serie fra B&W og har nu deres 802 Diamond som på flere punkter blev klart forbedret da den kom fra cirka 5 år siden i forhold til forrige 800 serie. Særligt diskanten og bassen fik et stort mærkbart løft.

Det er jo kun lækkert, at dit gamle Daner open extendet modul-system fra midt-80 stadig spiller overlegent. Det kan jo være, at nogle højttalerproducenter ude i fremtiden får lavet noget igen som bare minder om denne performance. Jeg synes heldigvis, at der vedvarende sker kæmpe forbedringer.

/Iron Man

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2014 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hej Iron Man.
Du kan sagtens have ret.
I mine efterfølgende indlæg mener jeg også at have drejet den voldsomme "bras" anklage til nogle mere konstruktive spørgsmål.        

ps. Det var et oprigtigt spørgsmål jeg stillede.
      For 30 år siden var dagsordnen ens for alle. Den hed stereo (mest vinyl).
     I dag 30 år efter er hele det digitale musikmedie også kommet til. Og surroundsound er måske en større magtfaktor end stereo, hvilket jo så betyder at højtalerproducenter forståeligt nok, koncentrerer sig om den slags lyd.(som måske er anderledes?)
Og det kan også give lidt mening, men æv,æv
       mvh nils

padfone
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Juli 2014
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Juli 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:
Dalis højttalere har flyttet sig sindsygt meget de sidste år. Eller måske mere præcist for omkring 10 år
siden i start/midt 00'erne hvor de kom med IKON, Helicon og Euphonia som alle var milevidt foran det som Dali har lavet
tidligere. Disse modeller er efterfølgende forbedret yderligere. I dette tilfælde vil jeg næsten mene, at ordet bras er
berettiget når man sammligner med nogle af deres ældre højttalere.

Kigger man på en Dali 40 SE eller FE så har dali ikke rykket sig så forfærdeligt meget.
Jo de har rykket sig på den måde at der er kommet flere bedre højttalere hvor der førhen kun var nogle stykker som
nævnte Dali 40 i forskellige udgaver, Dali skyline

Det eneste der virkelig har rykket sig hos Dali/hifiklubben er priserne.

Dali 40 FE (sidste model og topmodel) kostede 11.000,-

Det kan du knap nok få en standerhøjttaler til fra Dali idag
Til top Vis padfone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af padfone

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2014 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Hej Iron Man.
Du kan sagtens have ret.
I mine efterfølgende indlæg mener jeg også at have drejet den voldsomme "bras" anklage til nogle mere konstruktive spørgsmål.        

ps. Det var et oprigtigt spørgsmål jeg stillede.
      For 30 år siden var dagsordnen ens for alle. Den hed stereo (mest vinyl).
     I dag 30 år efter er hele det digitale musikmedie også kommet til. Og surroundsound er måske en større magtfaktor end stereo, hvilket jo så betyder at højtalerproducenter forståeligt nok, koncentrerer sig om den slags lyd.(som måske er anderledes?)
Og det kan også give lidt mening, men æv,æv
       mvh nils

Mht. surround så tror jeg faktisk ikke at jeg er enig i, at lyden er påvirket herfa. Jeg er dog enig i, at surround er blevet meget mere populært. Om det gælder alle mærker skal jeg nok ikke gøre mig til herre over

Nu kender jeg selv de fleste af B&W's modeller og fordi at surround er kommet til så synes jeg ikke, at det har forringet lyden eller gjort, at man laver en mere "surround-agtigt" lyd. Deres højttalere er bestandigt blevet bedre fra Matrix, Nautilus 800 serien, 800D og senest 800 Diamond. Det gælder sådan set også deres billigere serier, hvor en 10-15 år gammel model pludseligt lyder komisk dårlig i forhold til dagens aktuelle modeller.

Hvis man vil have dedikeret surround, så laver B&W (for at blive der) faktisk en CT800 serie som netop er mindet til hjemmebio brug, hvor der er en række ændringer til højttalerne. Faktisk kan man ikke engang købe en baghøjttaler til den almindelige 800 serie længere, der findes kun 2 centerhøjttalere.

I min verden gælder det så også, at de kvaliteter som gør en god højttaler til stereo er de samme som til surround. Andre går efter mere dedikerede biografhøjttalere som kan spille enormt højt uden at stikke af til surround + en masse andre ting.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2014 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

padfone skrev:

Kigger man på en Dali 40 SE eller FE så har dali ikke rykket sig så forfærdeligt meget.
Jo de har rykket sig på den måde at der er kommet flere bedre højttalere hvor der førhen kun var nogle stykker som
nævnte Dali 40 i forskellige udgaver, Dali skyline

Det eneste der virkelig har rykket sig hos Dali/hifiklubben er priserne.

Dali 40 FE (sidste model og topmodel) kostede 11.000,-

Det kan du knap nok få en standerhøjttaler til fra Dali idag

Det kan jeg godt se, at vi aldrig bliver enige om så. Jeg synes at der er sket latterligt meget på de år og det er i min verden som at sammenligne en VW Golf 2 fra 1987 med en splinter ny VW Golf 7.

Når jeg synes at Dali lavede et kæmpe spring i lydkvaliten for cirka 10 siden så var det endda sammenlignet med modeller som var væsentligt nyere end en Dali 40 og SE.

padfone
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Juli 2014
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Juli 2014 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

padfone skrev:
Kigger man på en Dali 40 SE eller FE så har dali ikke rykket sig så forfærdeligt
meget. Jo de har rykket sig på den måde at der er kommet flere bedre højttalere hvor der førhen kun var nogle
stykker som nævnte Dali 40 i forskellige udgaver, Dali skyline Det eneste der virkelig har rykket sig hos Dali/hifiklubben er
priserne. Dali 40 FE (sidste model og topmodel) kostede 11.000,- Det kan du knap nok få en standerhøjttaler til fra Dali idag

Det kan jeg godt se, at vi aldrig bliver enige om så. Jeg synes at der er sket latterligt meget på de år og det er i min
verden som at sammenligne en VW Golf 2 fra 1987 med en splinter ny VW Golf 7.

Når jeg synes at Dali lavede et kæmpe spring i lydkvaliten for cirka 10 siden så var det endda sammenlignet med
modeller som var væsentligt nyere end en Dali 40 og SE.

Vi kan godt blive enige om at de har rykket sig, bare ikke så forfærdeligt meget og slet ikke sammenlignet med priserne.

Der er stadig mange der vælger en Dali 40 eller Dali Grand fremfor MS5 f.eks

Det er vel ligeså meget hvad man er til.
Til top Vis padfone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af padfone

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes