Forfatter |
|
Aschwarz Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set årets tilbud. 1 meter Kat.7 kabel kun 2200,- for 1 meter. Men så er det også til audio brug.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er det ikke en gang den 1. april Men der er vel ikke være en at man lave usb kable, kun til audio brug, disse blive også solgt for en helt del penge Det værst er at disse computer kabler, tit komme fra ankende og stor audio kabler producenter, der ellers skulle drive med seriøse audio kabler, så måske skulle man overveje at droppe dem som kabler leverandør, når de kan finde på noget sådan, derved ser jeg dem ikke som seriøse lyd kabler producenter mere.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er LAN kabler blot nyeste skud på stammen, i kabelbranchens søgen efter den næste person, der har for mange penge, som er ved at brænde hul i lommen.
Og det er lidt tarveligt, at lukrere på folks søgen efter drømmen om den ultimative lyd, når det ikke er det de får! 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ultimative lyd eksistere skam, og den er helt gratis og høres hver dag (live)
Nej den ultimative lyd kunstig frembragte, er at kunne gengive live lyde 100% korrekt med samme dynamit som i virkeligheden.
I min verden er det bedste anlæg, et der kan gengive alle former for lyde, musik med mere uden begrænsninger, det ville sige at en musik tone men en give db. give samme db på anlægget og man ikke ville kunne høre forskel på den over anlægget eller at høre den samme tone live.
Altså det korrekt hifi anlæg er et der ikke ligge til eller trække fra, altså en 100% neutral anlæg, om det findes er en anden sag.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aschwarz skrev:
Har lige set årets tilbud. 1 meter Kat.7 kabel kun 2200,- for 1 meter. Men så er det også til audio brug.
|
|
|
Men de har jo ikke noget tøj på......... __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Desværre er LAN kabler blot nyeste skud på stammen, i kabelbranchens søgen efter det næste fjols, der har for mange penge, som er ved at brænde hul i lommen.
Og det er lidt tarveligt, at lukrere på folks søgen efter drømmen om den ultimative lyd, når det ikke er det de får! 
|
|
|
Skal ikke udtale mig om LAN kablet. Er ikke køber til det og bliver det heller aldrig. Ydermere må det være op til hver enkelt om de vil kaste penge efter det, uden at skulle kaldes et fjols. Nok om det.
Spørgsmålet er blot om det klæder indehaveren af forum, at komme med sådan en kommentar omkring et branchemedlems annonce på selvsamme forum. Samt at kalde dem som måtte have investeret i kablet et fjols hmmmmm 
Fair nok at have en mening. Syntes dog at du (Mikkel) burde have mere fingerspitzgefühl og pli i dette tilfælde. Nogle gange er prisen at skulle være neutral, når man er overdommer og indehaver af et forum IMO! Også selv om fingerne brænder for at taste løs  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Aschwarz Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tilbud som dette er helt ude i hampen,
og skader troværdigheden for alle nogenlunde seriøse i denne branche.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aschwarz skrev:
Men HOLBERG, det er da fint hvis branchen prøver at holde lidt selvjustits. Et tilbud som dette er helt ude i
hampen, og skader troværdigheden for alle nogenlunde seriøse i denne branche. |
|
|
Det anfægter jeg ikke. Personligt køber jeg ikke noget som jeg anser for ligegyldigt og overflødigt. Det er min personlige
afregning til branchen omkring troværdighed og selvjustits. Dog plejer jeg at afprøve og lytte, inden jeg fælder dom eller opretter
en tråd på hifi4all.
Har du i øvrigt hørt kablet?... Jeg har ikke. Derfor indtager jeg ikke rollen som dommer over, om prisen er ude i hampen, ligesom
visse andre vælger at gøre i denne tråd.
Det er bare ikke hele pointen med mit indlæg, hvis du læser det som jeg har skrevet. Min holdning er at Mikkel bør indtage en mere
neutral rolle. På den ene side skriver han negativt om indholdet i annoncen. På den anden side, tillader han den slags "fjollede"
annoncer på forum. I min optik har Mikkel to kasketter på, hvilket virker lidt forvirrende i rollen som kritikker. Just my 50 cents [ __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Aschwarz Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forøvrigt tilføje at et godt Kat.7 kabel koster under 50,- de fleste steder.
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nogen i stand til - på kvalificeret vis - klart at afvise, at et LAN-kabel kan have indflydelse på lydkvaliteten?
For år tilbage var antagelsen omkring den digitale lyd noget ensidig. Herregud, det var jo blot 0 og 1, der skulle transmitteres.
Sideløbende med at jeg har udviklet mit digitale setup, har jeg nu gennem en årrække fulgt debatten på flere fora, der fokuserer på digital signalformidling.
Her har der efterhånden bredt sig en forståelse af, at problemstillingerne i den digitale verden langt hen ad vejen flugter med dem i den analoge, hvortil så kommer den lille krølle omkring tidsmæssig forvrængning. Den afleder en helt særskilt debat omkring clock oscillatorer, kabelintroduceret jitter mv.
Selvfølgelig kan der fra tid til anden dukke såkaldte "Trolls" op for lige at forklare alle de frafaldne, at alt er lige meget, blot det lever op til industristandarden. Men ellers er der mange spændende forslag og holdninger:
Kabeldebatten minder meget om den analoge verdens.
Hertil kommer kvalitet af strømforsyningen ofte diskuteres. Ikke bare til streamer/dac, men efterhånden også til NAS, router og switches. Ligeledes den fysiske afkobling af disse enheder findes at have betydning.
LAN-isolatorer er også et emne.
Kan I snart tåle mere ?
Kort sagt går meget ud på at minimere støj i det digitale domæne, idet sådant kan påvirke det signal, der i sidste ende kommer ud af DAC.
Og hvad skete der lige for vor redaktør, da han stødte på Audiophilleio 1, der jo blot er en digital -> digital konverter? Læs selv anmeldelsen af denne dims, der "blot" videresender 0 og 1 i et lidt andet format.
At kvaliteten af kabler og andre tweaks har lige så stor - eller lille - betydning i den digitale som i den analoge verden, gør vel kun vor hobby endnu mere spændende?
Jeg forbeholder mig retten til at få stillet min nysgerrighed. Så må I kalde mig fjols om I vil.
De økonomiske proportioner må være op til den enkelte - også i relation til digitalt udstyr.
Brian
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velskrevet indlæg Brian!  __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Min holdning er at Mikkel bør indtage en mere neutral rolle. På den ene side skriver han negativt om
indholdet i annoncen. På den anden side, tillader han den slags "fjollede" annoncer på forum. I min optik har Mikkel to
kasketter på, hvilket virker lidt forvirrende i rollen som kritikker. Just my 50 cents |
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Velskrevet indlæg Brian!  |
|
|
Helt enig. At være openminded og nysgerrig er nemlig en god ting. Ligesom det er konstruktivt at være kritisk og skeptisk. Afviser
man derimod alt det, man IKKE anser for virkningsfuldt, UDEN at have afprøvet og lyttet til produktet. Tjaaa, det vil jeg tillade mig
at betegne som kategorisk og meget lidt konstruktivt. Sålænge man er saglig, lydhør og har respekt for andres oplevelser er vi nået
meget langt
Savner nogle reelle sammenligninger/tests baseret på lytteerfaringer der understøtter virkningen- eller mangel på samme fra et
alm. LAN kabel kontra LAN kablet fra den omtalte annonce.
Er der rent faktisk nogle der har sammenlignet herinde? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker noget dyrt. Har købt 2 sæt på hhv. 8 pg 2 meter fra tyskland for ca. 1400. Vel at mærke ikke standard, men specifikt designet til lyd. Jo, der er
forskel!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Skal ikke udtale mig om LAN kablet. Er ikke køber til det og bliver det heller aldrig. Ydermere må det være op til hver enkelt om de vil kaste penge efter det, uden at skulle kaldes et fjols. Nok om det.
Spørgsmålet er blot om det klæder indehaveren af forum, at komme med sådan en kommentar omkring et branchemedlems annonce på selvsamme forum. Samt at kalde dem som måtte have investeret i kablet et fjols hmmmmm 
Fair nok at have en mening. Syntes dog at du (Mikkel) burde have mere fingerspitzgefühl og pli i dette tilfælde. Nogle gange er prisen at skulle være neutral, når man er overdommer og indehaver af et forum IMO! Også selv om fingerne brænder for at taste løs 
|
|
|
For det første fremgår det ikke af det oprindelige indlæg fra trådstarter, at der er tale om en annonce på Hifi4all.
For det andet forbeholder jeg mig stadig retten til, at have en mening! Og den udtrykker jeg gerne... må en skribent på en avis heller ikke have en holdning til det, vedkommende skriver om?
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Min holdning er at Mikkel bør indtage en mere neutral rolle. På den ene side skriver han negativt om indholdet i annoncen. På den anden side, tillader han den slags "fjollede" annoncer på forum. I min optik har Mikkel to kasketter på, hvilket virker lidt forvirrende i rollen som kritikker. Just my 50 cents
|
|
|
Det er en holdning, og det er fint... men jeg har en mening, og den udtrykker jeg. Jeg må samtidig understrege, at det redaktionelle intet har at gøre med det kommercielle på siden. Det er to helt forskellige ting, og de holdes fuldstændig adskilt. Af samme årsag finder man heller ikke reklamer i forummet, eller ved artiklerne! Og hvad annoncørerne skriver i deres annoncer, eller vælger at vise i deres banner blander jeg mig ikke i, så længe det har med hifi at gøre.
Hvis jeg ikke må skrive, at jeg synes det er fjollet med LAN-kabler til 2200,-, bare fordi en af mine annoncører tilfældigvis har en annonce med samme indhold, så kommer Hifi4all da netop til, at fremstå som en ligegyldig side. Jeg har også en holdning til strømkabler, minihøjtalere til smartphones osv.
Det var straks noget andet, hvis jeg bare kritikløst haglede løs mod al slags Hifi udstyr. Så var jeg nok ikke den rette til, at administrere en side som denne.
Men jeg mener, at en redaktionel holdning er på sin plads. Fuldstændig som vores presse har en holdning til samfundet på godt og ondt. Hos Hifi4all er det bare begrænset til Hifi udstyr, og dettes berettigelse.
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan slet ikke forstå at der er nogen der himler op om en pris for et givet produkt sælges til en alt for høj pris, ja kald det overpris hvis I vil. Det er
et frit land med fri konkurrence. Hvis forbrugeren mener prisen er for høj kan han/hun jo prøve at finde det billigere andetsteds. Om et godt produkt
er pengene værd det afgør kun køberen af produktet og ingen andre. At prisfastsætte afhænger i høj grad af hvilket kundesegment man ønsker at
henvende sig til. Nu er lige præcis audiokabler et af de områder hvor der prissættes i den høje ende for at sige det pænt. En af grundene til det er
netop fordi det samme kabel i en meget billig version ikke vil kunne sælges til det kundesegment man ønsker at sælge til. Et eksempel er Japan (det
er sikkert det samme i mange andre lande)hvor jeg har hørt at der er større chancer for at sælge et eksotisk dyrt kabel fremfor et billigere!! Om det
ene så lyder bedre end det andet afgør kun den der køber begge typer (hvis han tør). Så kan han jo iøvrigt afgøre med sig selv om han var et fjols at
investere i det dyre. Det skal andre ikke fortælle ham, men man har lov at tænke tanken.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med BrianC
Angående Mikkels engagement med at tilkendegive sin mening, syntes jeg det er helt ok han ytrer sig. Jeg sammenligner faktisk det med en
Redaktørs muligheder i et dagblad for at deltage i debatten, at kunne være kritisk, objektiv og saglig.
Mvh.
Birger
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuvel Mikkel
Nu anfægter jeg nok også din retorik i tråden (kabelbranchens søgen efter det næste fjols) som virker meget ensidig og kategorisk.
Kunne tænkes at "fjolset" der tilfældigvis havde investeret i et LAN kabel eller strømkabel, ville føle sig provokeret og stødt på
manchetterne, af sådan en udmelding. Særligt hvis vedkommende rent faktisk sporede en effekt af sin investering. Kunne jo
tænkes, såvel som det modsatte!?
Du er selv efter retorikken på forum fra tid til anden, og har lukket tråde på den konto  Ok at du er kritisk. Måske du kunne
være mere diplomatisk i din kritik samt retorik. Dette som et godt eksempel for øvrigheden.
Syntes stadig du har et særligt ansvar som indehaver af dette site. Tiltal andre, som du selv ønskes tiltalt. Det er rent faktisk muligt
at være kritisk og skeptisk alligevel! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:49 | IP-adresse registreret