Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 12:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LAN kabel tilbud! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
må en skribent på en avis heller ikke have en holdning til det, vedkommende skriver om?  

Det mindes jeg meget sjældent at have set... En journalist (for nu at tage sammenligningen) skriver som regel objektivt,
mig bekendt er den eneste subjektivt ladede artikel i en avis redaktørens leder? Det kan da være at journalisten skriver
farvet, men han skriver i hvert fald aldrig fjols
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se, at vi nu har fået snævret debatten ind til ordet "fjols", som virker stødende for mange. Det tager jeg til mig, og har nu rettet mit første indlæg, så det fremstår med ordet "person" i stedet.

Men det glæder mig, at det findes rimeligt, at jeg som redaktør må have en mening

God weekend, og god sommer!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Ligeså glædeligt at indehaveren/redaktøren finder det rimeligt at tage sin egen retorik til efterretning!

Også en god weekend og god sommer herfra

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

LAN transmitteres i pakker og er ikke real-time. Der er normalt trafo-kobling i begge ender, hvorved støj effektivt forhindres i at forplante sig. At påstå at kunne høre forskel på sådanne kabler, vil jeg sammenligne med folk der påstår at kunne høre forskel på hvilken type affald der er afbrændt
på det kraftværk der laver en strøm.

Tror ikke på der bliver produceret CAT7 kabel specifikt til audio. Der er meget få producenter der overhovedet kan leve op til CAT7, og selv kendte industri-kabel-producenter kan ikke. Så et lille audio-kabel-firma: Næppe

Til gengæld ved jeg, at en maskine til at printe professionelt på kabler, kan købes for ca 30.000,-. Og så er det bare at printe sit eget hifi-navn. 15 meter og så er maskinen tjent hjem.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Ak jeg måtte æde mine skriverier om strømkabler i mig igen, da jeg kunne høre en godtnok lille forbedring i forhold til dem der fulgte med til effektforstærkerne. Når jeg nu her i sommervarmen nyder både solen og engang imellem en pils, og Ipad'en er igang, og fingrene trykker herind og på Nerds og Recorder, og øjnene følger med i diverse debatter, om kabler i særdeleshed, falder mine tanker ind, at så længe lyd (signaler) transporteres gennem kobber, sølv eller andre metaller, mon så ikke at der altid vil være en form for støj?

Og igen, når de forskellige komponenter, som DAC, CD og forstærker, med al deres herlige elektronik, og strøm, om den støj der genereres her, ikke vil være svær at fjerne fuldstændig, med den teknologi der er der nu? Medmindre det koster temmelig mange penge, og måske til hvad nytte?

Der er nogen der er udstyret med "gyldne ører" der, som jeg har fået opfattelsen af, kan høre græsset gro, og som måske? Aldrig vil være tilfredse, for der vil måske altid være et eller andet der netop kan gøres bedre? Jeg kunne heller ikke finde på at smide adskillige tusinder efter nye kabler, grundet jeg har ikke pengene til det, og faktisk for nærig, men var jeg ikke det, og pengene, tja de var tilstede, hvorfor ikke? Man kan ikke tage noget med herfra, så man skal have det så godt man nu kan få det mens man lever.

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:

Ak jeg måtte æde mine skriverier om strømkabler i mig igen, da jeg kunne høre en godtnok lille forbedring i forhold til dem der fulgte med til effektforstærkerne.

Det er også det eneste tilfælde, hvor jeg har oplevet positiv forskel på strømkabler. Det var ved skift fra 0.75 til 1.5 mm2 kabler, helt alm. sort standard.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Tro at når man skal lave en test, så skal dette gøre ved at det er ukendt der stille teste opstilling op og ikke selve anmelder, da anmelder kan blive påvirket at håndtere selve produkt.

Den er også den bedst og meste korrekt videnskabelig løsning og en ægte blind test.

Derfor skal man arbejde sig bag ud i en anmelde, før skal man se eller hør det performere, derefter kan man gå over til at anmelde den fysiks del, i dag er det omvendt, derved er man blive påvirker før at man se på hvordan at det en gang performere.

Det må vel værre på sin plads at der komme en anmelder af LAN og usb kabler her på siden, normal computer vs audio udgaven
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Kan man købe en audiograde switch eller router ?
Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Muligvis, eller er der nok et marked for det, men kan jo købe audiograde strømskinne (uden filter) til omkring de 20.000 kr., så der kan sikker findes en audiograde switch også til en formue

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Sendt: 12 Juli 2014 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Virker noget dyrt. Har købt 2 sæt på hhv. 8 pg 2 meter fra tyskland for ca. 1400. Vel at mærke ikke
standard,
men specifikt designet til lyd. Jo, der er
forskel!

Lyder spændende. Der er rigtig mange kabelproducenter, der har svært ved at leve op til hhv CAT6 og CAT7 standarden. Så
hvis en lille hifi-kabel-producent ud af det blå, uden nogen erfaring med ethernetkabler, selv producerer et CAT7 kabel, må
jeg
indrømme at jeg er imponeret.

Jeg vil dog tillade mig at være en smule skeptisk, og tro at der nok er tale om et helt almindeligt kabel beregnet til data, og
ikke
specifikt tiltænkt audio, før en eller anden hifi-producent printede sit eget navn på det

Må vi høre hvad det er for et kabel??
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 Juli 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Der er rigtig mange kabelproducenter, der har svært ved at leve op til diverse standarden, tænk bare på et anerkendt mærke som Supra, deres HDMI kabler lever hele ikke op til HDMI standarden.

Og det skulle ikke være grund til at et ikke ikke leve op til diverse standarden, der afgøre om et kable er billige er dyrt eller ultra dyrt.

Man burte værre 100 % sikker på at et kable fra en anerkendt kabler leverandør, altid lever op til diverse standarden, dette kan ikke være raket science.

Derfor burte det i teorien altid værre sikker at købe et kable fra en anerkendt kable mærker der levere til professionel installationer og ikke et der kun lever til hjemmebrug.

Der er skam flere der har gået hele vejen og kun købe professionel studio forstærker, kabler (og højtaler) med mere, her få men en vare der er bygget til at lever max i timevis, dagevis og årevis uden at give de stor problemer.

pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Jeg kan se, at vi nu har fået snævret debatten ind til ordet "fjols", som virker stødende for mange. Det tager jeg til mig, og har nu rettet mit første indlæg, så det fremstår med ordet "person" i stedet.

Men det glæder mig, at det findes rimeligt, at jeg som redaktør må have en mening

God weekend, og god sommer!

Du må have meninger på lige fod som os andre, redaktør eller ej .

Der hvor jeg finder dit første indlæg i denne tråd en smugle "malplaceret" er at jeg har altid godt kunne lide din holdning og har haft en respekt for den: Man skal ikke udtale sig om noget man ikke har erfaring med.

Her er det dog tydeligt at du er ved at få en anden og kedelig holdning. Især som redaktør og anmelder.

God Sommer
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man

Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Denne tråd er vist ved at udvikle sig til en gang pigefnidder.

God sommer bitches      
Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 13 Juli 2014 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

pac-man skrev:

Du må have meninger på lige fod som os andre, redaktør eller ej .

Der hvor jeg finder dit første indlæg i denne tråd en smugle "malplaceret" er at jeg har altid godt kunne lide din holdning og har haft en respekt for den: Man skal ikke udtale sig om noget man ikke har erfaring med.

Her er det dog tydeligt at du er ved at få en anden og kedelig holdning. Især som redaktør og anmelder.

God Sommer

Hej!

Det glæder mig, at du har sat pris på min indsats som redaktør her på siden, og derfor ærgrer det mig også, at du mener, at jeg har taget en forkert drejning. Hvad mener du specifikt, jeg gør forkert nu? Og hvad er det, du mener, at jeg udtaler mig om, som jeg ikke ved noget om?

Og ja, denne tråd er vist ved at udvikle sig til en gang pigefnidder...

Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Og så er det ikke en gang den 1. april    Men der er vel ikke være en at man lave usb kable, kun til audio brug, disse blive også solgt for en helt del penge Det værst er at disse computer kabler, tit komme fra ankende og stor audio kabler producenter, der ellers skulle drive med seriøse audio kabler, så måske skulle man overveje at droppe dem som kabler leverandør, når de kan finde på noget sådan, derved ser jeg dem ikke som seriøse lyd kabler producenter mere.

Jeg fremstiller bl.a. USB kabler til audio brug, og undrer mig ofte over udtalelser som denne. Har du/i prøvet det udstyr som du/i kommenterer? Hvis ikke kan det jo ikke tages seriøst.
De USB kabler jeg fremstiller, bliver solgt med fuld returret, hvis kunden ikke er 100% tilfreds, og der er ikke en eneste kunde indtil nu, der har benyttet sig af returretten på USB kablerne. Nogle (også andre end mig) kan åbenbart høre forskel, og sætter pris på den forskel som opleves.

Mvh
John Dyrholm

Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Desværre er LAN kabler blot nyeste skud på stammen, i kabelbranchens søgen efter den næste person, der har for mange penge, som er ved at brænde hul i lommen.

Og det er lidt tarveligt, at lukrere på folks søgen efter drømmen om den ultimative lyd, når det ikke er det de får!

Hvad er det som kunden ikke får?, Mikkel.

Må jeg se din anmeldelse af disse LAN kabler, eller har du slet ikke prøvet dem?

Jeg kender intet til det nævnte kabel, og vil/kan derfor ikke kommentere det.

Det sker hele tiden på disse sider, og også andre steder, at folk udtaler sig om alt mellem himmel og jord, udfra hvad de antager er den hellige sandhed.

Skriv dog om noget i selv har oplevet i stedet, og jeg accepterer gerne at ikke alle har den samme oplevelse med det samme produkt. Sådan er det jo, vi er alle forskellige, og har forskellige synspunkter. Hurra for det, ellers blev det lidt kedeligt herinde.

Mvh
John Dyrholm

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Sendt: 13 Juli 2014 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt en del tid på at lede efter CAT7 kabler konstrueret specifikt til til audio, men har ret svært ved at finde noget.
Givetvis fordi der ikke rigtig er det store man kan gøre, for at gøre der mere audiofilt, udover måske en flettet kabel-strømpe.
Ændrer man på kablernes egenskaber, overholder man ikke CAT7.

Er der nogen der kan linke til et sådan audio CAT7 kabel?? Jeg er lidt nysgerrig.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 13 Juli 2014 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Dyrholm skrev:
StarTrek skrev:
Og så er det ikke en gang den 1. april    Men der er vel ikke være en at man lave usb kable, kun til audio brug, disse blive også solgt for en helt del penge Det værst er at disse computer kabler, tit komme fra ankende og stor audio kabler producenter, der ellers skulle drive med seriøse audio kabler, så måske skulle man overveje at droppe dem som kabler leverandør, når de kan finde på noget sådan, derved ser jeg dem ikke som seriøse lyd kabler producenter mere.

Jeg fremstiller bl.a. USB kabler til audio brug, og undrer mig ofte over udtalelser som denne. Har du/i prøvet det udstyr som du/i kommenterer? Hvis ikke kan det jo ikke tages seriøst.
De USB kabler jeg fremstiller, bliver solgt med fuld returret, hvis kunden ikke er 100% tilfreds, og der er ikke en eneste kunde indtil nu, der har benyttet sig af returretten på USB kablerne. Nogle (også andre end mig) kan åbenbart høre forskel, og sætter pris på den forskel som opleves.

Mvh
John Dyrholm

Nej jeg har ikke lytte det en sådan et kabler, ville ikke give 2200,- kr for et 1 meter Kat.7 kabel, hvor det eneste der nok er forskel mellem mellem det og et standart Kat.7 kabel er et flotte stik og en flex strømpe.

Det er jo tale om et digital kable, hvis eneste opgaver at at sende 0 og 1 ud, uden tab (så entre virke det, eller også så virke det ikke).

Jeg har bruge et standard usb kable til min computer i årsvis, og ikke oplevet fejl af nogle art.

Man har jo også bruget standart computer kable til professionel lyd i årevis, uden at der er nogle der har klaget, men det øjeblik at computer lyd vinder indpasse i det små hjem, ja så kaster kabler producenter sig over disse kable, i min verden virke der alt, alt for tykt og kun en spørgsmål om at tjene lette penge.

Ja "Dyrholm" har så valgt at bruge de dyres materiale/stik der findes til deres kable, og det så gør kabler bedere, kan kun en ægte blindest afgøre, men der er sikke super lække at røre ved og se sikkert god ud på anlæg, der er jo også kunde til hifi der se god ud og som er dyre end naboen.

Målet må værre at finde de kabler producenter, der snyder kunde ved at sælge billige kable så dyre som mulige, og finde de kabler producenter der er ærlige overfor kunde og som lever varen.

Kan ikke lade hver med at tænke på historien om Lexicon BD-30 Blu-ray Player til omkring 35.000,- kr. som vise sig at værre en Oppo BDP-83 til omkring 5000,- kr. og med en ringe software, da den skulle overholde THX standarden.

Eller en demo af JVC 4K projektor, der nok har givet det bedste billede fra en projektor jeg har set til dato, her blive bruge en standart Blu-ray Player til 1000,- kr.

Eller på en dansk hifi messe, hvor der var en demo at super dyre hifi strøm kabler, men da disse kabler var for korte hen til stik kontakt, havde man valgt at bruge en meget billig standard stik dåse (til max 50,- kr fra netto).

Så længe man finde disse sager igen og igen, forholde jeg mig retten til at være skeptisk.

Der er nogle der købe hifi med øjne og nogle med øjnene, for nogle er udsendt det vigtige og for andre er det lyden der er det vigtiges.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 13 Juli 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Dyrholm skrev:
Mikkel Gige skrev:
Desværre er LAN kabler blot nyeste skud på stammen, i kabelbranchens søgen efter den næste person, der har for mange penge, som er ved at brænde hul i lommen.

Og det er lidt tarveligt, at lukrere på folks søgen efter drømmen om den ultimative lyd, når det ikke er det de får!  

Hvad er det som kunden ikke får?, Mikkel.

Må jeg se din anmeldelse af disse LAN kabler, eller har du slet ikke prøvet dem?

Jeg kender intet til det nævnte kabel, og vil/kan derfor ikke kommentere det.

Det sker hele tiden på disse sider, og også andre steder, at folk udtaler sig om alt mellem himmel og jord, udfra hvad de antager er den hellige sandhed.

Skriv dog om noget i selv har oplevet i stedet, og jeg accepterer gerne at ikke alle har den samme oplevelse med det samme produkt. Sådan er det jo, vi er alle forskellige, og har forskellige synspunkter. Hurra for det, ellers blev det lidt kedeligt herinde.

Mvh
John Dyrholm

Hej John!

Jeg har skam prøvet både "eksotiske" USB kabler og ved en enkelt lejlighed LAN kabler, og jeg oplevede ingen(!) forskel. Derfor har jeg heller ikke skrevet om det. Jeg lytter til rigtig mange ting, som der aldrig bliver skrevet om... har jeg ikke noget godt at sige, så skriver jeg ikke om det. 

Ligeledes har jeg endnu til gode, at høre forskel på S/P-dif, både coaxial og optisk, samt AES/EBU.

Derfor tør jeg godt med en vis skråsikkerhed udtale mig om, at et "eksotisk" LAN kabel til flere tusind kr. er Kejserens nye klæder. Men hvis man oplever forskel på digitale kabler, så er det fordi, at der er en konstruktionsfejl på enten afsender, modtager eller kabel!

Men nu er det jo også sådan, at hvis vi vil høre en positiv forskel, så skal hjernen nok hjælpe os på vej. Og ja, jeg er selv faldet i

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nu er dette jo også en side præget af mid-fi, så det undrer mig ikke.
Der ER selvfølgelig forskel på anlæg! (Selvom janteloven har gode betingelser herinde)

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes