Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Nu er dette jo også en side præget af mid-fi, så det undrer mig ikke.
Der ER selvfølgelig forskel på anlæg! (Selvom janteloven har gode betingelser herinde) |
|
|
Midfi???
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dem med hi-end anlæg holder sig generelt fra denne side.
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at forglemme Lo-fi Og er hvad er HIGH-END virkelige, er det kvalitet eller bare fordi at man kan sælge en vare (for) dyrt, eller bruge dyre og eksotisk materiale En sag fra den virkelige verden, ganske vist fra madverden (men ide er den samme), hvad er forskel mellem en GULD leverpostej og en normal leverpostej, i gætte det aldrig, men forskel er prisen og emballage Nej dette har ikke noget at gøre med "janteloven", men mere om at de den kloge snyder den mindre kloge, og det er så led at bedrage folk, det har man gjort i generationer, der er to gruppe der lever at dette nemlig tryllekunst og politiker, der har også værre en klog der engang sagde "verden vil bedrages".
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
Jeg har brugt en del tid på at lede efter CAT7 kabler konstrueret specifikt til til audio, men har ret svært ved at finde noget. |
|
|
Jeg tror du får meget svært ved at finde noget - Cat7 er ikke en "audio" standard __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-end har intet med prisen at gøre, i mine øjne.
Men det er et anlæg der reelt er så velopløst, at man kan høre forskel på langt det meste - så har man et toptunet og afbalanceret hi-end anlæg. Og
der mange måder at komme dertil.
Har selv, i starten, været skeptiker - men når man først hører hvad sker i toptunede anlæg, så opdager man hvad der er at hente i tweaks.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Morgenstjerne", du er på farlige grund, når du komme ind på "tweaks", der er set diverse sjove og dyre "tweaks", hvor fabrikant grine hele vejen til banken
I et toptunede anlæg er der slet ikke brug for "tweaks"
Og hvis man endelig skal bringe "tweaks" på banen så er det det på den akustiske siden man vinder meste, men kan aldrig få et toptunede anlæg til at lyde god hvis man har en rædsom akustik.
Der skulle være diverse tråde og god ide til at få et super dyrt anlæg til at lyde beder, og hvor tråd start bare har købe dyre og dyre anlæg uden at det kom til at lyder beder, ind til der kom en billede af det rum hvor anlæg var placeret i, så var det let at se, at han aldrig fik en musik anlæg til at lyder god på grund af den rædsom akustik der var i dette rum.
Derfor har netop B&O set dette som sit marked (har altid være B&Os marked), netop at lave lyd udstyre der kan afpasse til rum med en rædsom akustik, noget man tid finde i million villa og slotte, de rigtig lyd kender indrette rum der kun er til musik aflytning med en dertil indbygge korrekt akustik.
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne så godt tænke mig at høre hvad tweaks er i dine øjne?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver vel for pokker sig selv at det akustikken skal være i orden, ellers drukner det hele i flutter... (Derfor min stue ligner et studie  )
Jo netop et toptunet anlæg er tunet ind - og pointen er, at selv du ville ikke være i tvivl hvis jeg skifter et strømkabel i kæden.
Og som sagt har jeg været skeptiker, men i dag er min holdning, at jeg vil høre det før jeg afviser noget.
På den anden, hvis jeg skal være ærlig, hvis man roder med et mid-fi anlæg, så skal man nok ikke hverken bruge for meget energi eller penge på
kabler og alle andre tweaks - så kan de reelt være lige meget, bare vælg noget fornuftigt. __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvorfor at NORDOST bruger et mid-fi anlæg til deres kable demo Kablet i en anlæg skal være dimensioneret korrekt og har ikke noget at gøre om kablet er dyrt eller billige, tænk bare på hvilken et el kable som der blive leveret med Mark levinson forstærker, og ifølge Mark levinson er dette kable det bedste at bruge.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi Nordost lyder af skod i et toptrimmet anlæg, men kan virke "imponerende" i et mid-fi.
Og igen fokuserer du på pris - det har INTET med prisen at gøre - har jeg råd til det, prøver det, performer det i mine ører, køber jeg det, gør det ikke, ryger det retur.
Jeg er ligeglad med prisen, jeg kan nævne at mine RCA kabler koster ca. 600 kr. for et sæt... Og der kun en vej teste teste teste!
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 13 Juli 2014 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Det giver vel for pokker sig selv at det akustikken skal være i orden, ellers drukner det hele i flutter... (Derfor min stue
ligner et studie )
Jo netop et toptunet anlæg er tunet ind - og pointen er, at selv du ville ikke være i tvivl hvis jeg skifter et strømkabel i kæden.
Og som sagt har jeg været skeptiker, men i dag er min holdning, at jeg vil høre det før jeg afviser noget.
På den anden, hvis jeg skal være ærlig, hvis man roder med et mid-fi anlæg, så skal man nok ikke hverken bruge for meget energi eller penge på
kabler og alle andre tweaks - så kan de reelt være lige meget, bare vælg noget fornuftigt. |
|
|
Jeg forstår bare ikke dit resonnement. Du skriver der i et 'toptunet' anlæg ikke er brug for tweaks!! Ordet toptunet er i min optik brugen af tweaks.
Hvorfor kan man ikke tweake et midfi anlæg og hvad er definitionen på midfi? Det er vist da en noget flydende størrelse. Ja, selvfølgelig har
akustikken stor og afgørende betydning. Se blot DR's nye koncertsal som vel har kostet over en milliard hvis jeg husker ret. Desværre glemmer
mange dette afgørende aspekt i deres søgen efter bedre lyd. Jeg vil næsten gå så vidt at det er spild af hifi penge at ofre de store summer i et håbløst
akustisk lytterum. For at komme tilbage til trådens kerne er der måske netop i et akustisk godt miljø mulighed for at høre om et LAN kabel til en pris
som Lars Løkkes sko kan yde dets pris en retfærdighed på et midfi - highend - anlæg.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mid-fi er når man ikke kan høre forskel på ret meget, vil jeg betegne det som. Undskylder misforståelsen. Jo selv toptunede anlæg har brug for tweaks, for der er jo altid lige noget der kan prøves, og min pointe er, at før jeg har prøvet det, vil jeg ikke afvise det.... Og markedet er jo som bekendt stort - så der er til et liv! Toptunet er måske et forkert udtryk da toppen vel er endestationen - og tweak er en dejlig del af min hobby, som forhåbentlig aldrig stopper. Så jeg betragter mit anlæg som toptunet, med forbehold for forbedringer... __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bevæger dig på farligt vand med de påstande, men jeg er ikke spor overrasket at netop den slags påstande kommer. Desværre så findes der altså også en del folk derude med virkeligt dyre systemer, altså deciderede high-end anlæg men som i mange tilfælde ikke evner at kunne definere forskellen og ej heller kunne fortælle præcist om dem. De er bare af opfattelsen at hvis det er købt dyrt, så er tingene bare som de skal være. Samtidig er systemerne sat op så det slet ikke giver mening, og i nogle tilfælde ville de folk være bedre hjulpet med noget knap så eksotisk da det alligevel ikke fo år lov at komme til sin ret. Jeg har dog respekt for at du er en af dem, der gider bruge tid på at prøve tingene af - men at du samtidig er af den opfattelse at der ikke er meget mere end mid-fi på denne side er noget værre sludder. Tweaks er ikke forbeholdt high-end hi-fi, men derimod alt der har med hobbyen at gøre, og dem der bruger tid på det kan sommetider hive de mest utrolige resultater ud af ingenting. Det hænger også, i mange tilfælde, sådan sammen at mange af dem der sidder med gode systemer derude, ikke nødvendigvis finder det attraktivt at ytre deres meninger herinde, enten af frygt for at blive "slagtet" af masserne, eller fordi at de har rigeligt i at dyrke sin hobby for sig selv. Og så er der jo lige den med at man ikke nødvendigvis behøver have en mening om alt __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Og så er der jo lige den med at man ikke nødvendigvis behøver have en mening om alt  |
|
|
+1      __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Combustion Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 14 Maj 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Morgenstjerne skrev:
Nu er dette jo også en side præget af mid-fi, så det undrer mig ikke.
Der ER selvfølgelig forskel på anlæg! (Selvom janteloven har gode betingelser herinde) |
|
|
Midfi??? |
|
|
Synes at Morgenstjerne har en god pointe. Det lader til, at man her på siden er ret forudindtaget, hvis emnet er kabler, og især power-kabler. Siden så mange ikke kan høre forskel (forskel, ikke nødvendigvis forbedring) kunne det jo have at gøre med anlægget de prøver det af på.
|
Til top |
|
|
Combustion Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 14 Maj 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Gad vide hvorfor at NORDOST bruger et mid-fi anlæg til deres kable demo
Kablet i en anlæg skal være dimensioneret korrekt og har ikke noget at gøre om kablet er dyrt eller billige, tænk bare på hvilken et el kable som der blive leveret med Mark levinson forstærker, og ifølge Mark levinson er dette kable det bedste at bruge. |
|
|
Når Mark Levinson anbefaler, at anvende det medleverede kabel er det ikke fordi det er det bedste kabel at bruge, men fordi det er vigtigt at deres apparater, selvfølgelig udover fase og nul, tilsluttes PE-lederen (jord) i el-installationen.
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Ja dem med hi-end anlæg holder sig generelt fra denne side. |
|
|
Ja jeg er komplet enig det generelle udstyr er typisk NAD og Dali. Nogen af de spørgsmål de stiller ! Har jeg ikke engang stillet andre herinde ! Da jeg var nybegynder jeg startede herinde under et andet brugernavn. I 2005 var niveauet her inde langt højere undskyld Mikkel Gige det er ikke for at disse nogen. Må ærligtalt indrømme at jeg er kørt død i urealistiske spørgsmål. Såsom det jeg ligger frem her. Hej vil købe et komplet setup må maks koste 6000 kr det kan bare ikke lade sig gøre medmindre de køber direkte skod komponenter og på samme tid skal de tage hensyn til deres kæreste som stortset bestemmer alt føj til tøffelhelte. Min kommentar er tag jer dog sammen mand jer op. Hvor blev der der af den indre viking som hærgede ? Dette indlæg er mere set i positivt lys. Jeg vil ikke diskutere eller ligende men derimod er træt af lidt dumme spørgsmål hvor tit de spørgsmål er bare for meget. __________________
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det ser ud netop nu, er dette en formålsløs tråd. Hvorfor?
Der findes to lejre:
1: Dem der nægter og nægter at give kabler en chance, pga. deres bedrevidende snusfornuft
2: Dem der er openminded og nysgerrige. Erfaringer bygger oftest på reelle tests og erfaringer
Enigheden og overbevisningen kan man ikke skrive sig til. Det kræver at man lytter og tester. Det tager tid. Hvordan pokker tror
man så at emnet kan finde et facit i en tråd på hifi4all! Det kræver alt andet lige at man bevæger sig væk fra tastaturet og gør
noget ved det.
Det er ok at være kritisk og skeptisk. Der hvor kæden hopper af for mig er, når man udelukkende vælger at skrive om sin skepsis,
UDEN at gøre noget ved det. Oftest taler man negativt om et produkt, man ikke har afprøvet. Man bygger udelukkende sin sandhed
på antagelser og fordomme. Nu er det sådan at historien viser, at antagelser og fordomme kan nedbrydes. Indimellem sker det
modsatte selvfølgelig også. Nemlig at ens skepsis bliver bekræftet. Men så er det til gengæld afprøvet i praksis, og man kan tale
mere konkret på et erfaringsmæssigt niveau. Hvis disse tråde skal have en vis form for seriøsitet, kræver det at der er en vilje og
en nysgerrighed til at gøre noget ved det. Det fornemmer jeg desværre ikke tiden er moden til her på kabelfobi4all.
Prøv nu også at lytte istedet. Vær lidt mere openminded, istedet for den evigt kedelige, begrænsende negativitet. Det kan faktisk
være både sjovt, lærerigt og spændende at gå på opdagelse. Og nej, høj pris og flot indpakning er ikke altid lig med bedst
Ta tingene ovenfra og ned kære venner. Relax and listen. God Sommer! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Du bevæger dig på farligt vand med de påstande, men jeg er ikke spor overrasket at netop den slags påstande kommer.
Desværre så findes der altså også en del folk derude med virkeligt dyre systemer, altså deciderede high-end anlæg men som i mange tilfælde ikke evner at kunne definere forskellen og ej heller kunne fortælle præcist om dem. De er bare af opfattelsen at hvis det er købt dyrt, så er tingene bare som de skal være.
Samtidig er systemerne sat op så det slet ikke giver mening, og i nogle tilfælde ville de folk være bedre hjulpet med noget knap så eksotisk da det alligevel ikke fo år lov at komme til sin ret.
Jeg har dog respekt for at du er en af dem, der gider bruge tid på at prøve tingene af - men at du samtidig er af den opfattelse at der ikke er meget mere end mid-fi på denne side er noget værre sludder. Tweaks er ikke forbeholdt high-end hi-fi, men derimod alt der har med hobbyen at gøre, og dem der bruger tid på det kan sommetider hive de mest utrolige resultater ud af ingenting.
Det hænger også, i mange tilfælde, sådan sammen at mange af dem der sidder med gode systemer derude, ikke nødvendigvis finder det attraktivt at ytre deres meninger herinde, enten af frygt for at blive "slagtet" af masserne, eller fordi at de har rigeligt i at dyrke sin hobby for sig selv. Og så er der jo lige den med at man ikke nødvendigvis behøver have en mening om alt  |
|
|
Enig i det meste. Bare fordi man køber såkaldt hi-end og knalder det tilfældigt sammen i et tilfældigt rum, så ender man stadig med mid-fi. Folk er så forbandet prisfokuseret. __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 14 Juli 2014 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Det er ok at være kritisk og skeptisk. Der hvor kæden hopper af for mig er, når man udelukkende vælger at skrive om
sin skepsis,
UDEN at gøre noget ved det. Oftest taler man negativt om et produkt, man ikke har afprøvet. Man bygger
udelukkende sin sandhed
på antagelser og fordomme. Nu er det sådan at historien viser, at antagelser og fordomme kan nedbrydes. Indimellem
sker det
modsatte selvfølgelig også. Nemlig at ens skepsis bliver bekræftet. Men så er det til gengæld afprøvet i praksis, og
man kan tale
mere konkret på et erfaringsmæssigt niveau. Hvis disse tråde skal have en vis form for seriøsitet, kræver det at der er
en vilje og
en nysgerrighed til at gøre noget ved det. Det fornemmer jeg desværre ikke tiden er moden til her på kabelfobi4all.
|
|
|
Man kan lede længe, men det kan formentlig ikke udtrykkes bedre.
Samtidig bør man også huske at hvad man selv hører er ikke nødvendigvis det samme som naboen. Kan man ikke selv
høre en forskel behøver det ikke at betyde at andre heller ikke kan. Og at blande placebo ind som forsvarsbolværk
holder heller ikke - for er man selv overbevist er man jo sikker på at man har undgået placebo, hvorfor skulle andre så
ikke også evne det.
|
Til top |
|
|