| Forfatter |
|
gone4it Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Jeg har, kortvarigt, haft en 4 delt DAC 10 (kom lige i tvivl om den hed "20", nope fandt lige mit billede af den TUBE 10,
sørme ) med rør i
udgangen - det er nok den dårligste DAC jeg har hørt...
Den var næsten heller ikke til at sælge igen. |
|
|
Nu mener jeg absolut Ikke at en høj pris garanterer kvalitet. Vil dog lige bemærke at den kostede langt over 50k. Anses af adskillige at være noget af
det ypperste fra tidspunktet for produktionen.
Hørte fornylig DAD DAC 30, og den var ubeskrivelig. Har aldrig hørt noget lignende, selv på anlæg i millionklassen.
Blot for at gøre klart at mange faktorer spiller ind når man gør sine erfaringer, og ofte kommer til meget forskellige konklusioner.
Har pt. selv en DAC 20, som jeg er absolut tilfreds med. Også med rør.
Fortsat god sommer, og husk nu at nyde musikken.
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
gone4it skrev:
Morgenstjerne skrev:
Jeg har, kortvarigt, haft en 4 delt DAC 10 (kom lige i tvivl om den hed "20", nope fandt lige mit billede af
den TUBE 10,
sørme ) med rør i
|
|
Nu mener jeg absolut Ikke at en høj pris garanterer kvalitet. Vil dog lige bemærke at den kostede langt over 50k. Anses af adskillige at være noget af
Hørte fornylig DAD DAC 30, og den var ubeskrivelig. Har aldrig hørt noget lignende, selv på anlæg i millionklassen.
Blot for at gøre klart at mange faktorer spiller ind når man gør sine erfaringer, og ofte kommer til meget forskellige konklusioner.
Fortsat god sommer, og husk nu at nyde musikken.  |
|
|
Yes det kostede den, men jeg gav 7000,- kr. og solgte den igen til samme pris. EDIT: for at der ikke skal være tvivl, købte den brugt til den pris.
Men så passede pris og ydelse og ikke mindst finish sammen igen. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAC 10 kostede 20.000kr, men jeg købte den brugt for lidt under det halve.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
gone4it skrev:
Morgenstjerne skrev:
Jeg har, kortvarigt, haft en 4 delt DAC 10 (kom lige i tvivl om den hed "20",
nope fandt lige mit billede af
den TUBE 10,
sørme ) med rør i
|
|
|
|
Yes det kostede den, men jeg gav 7000,- kr. og solgte den igen til samme pris.
Men så passede pris og ydelse og ikke mindst finish sammen igen. |
|
|
Hej
Hvad er det du ikke kan lide ved den ? Kan du beskrive det lidt nærmere end at sige den er dårligt venligt ment !
| |

|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Morgenstjerne skrev:
gone4it skrev:
Morgenstjerne skrev:
Jeg har, kortvarigt, haft en 4 delt DAC 10 (kom lige i tvivl om
den hed "20",
den TUBE 10,
sørme ) med rør i
|
|
|
|
|
|
Hej
Hvad er det du ikke kan lide ved den ? Kan du beskrive det lidt nærmere end at sige den er dårligt venligt ment !
|
|
|
Kort:
Den er glimrende hvis man hører f.eks. simple akustiske optagelser, og især gode indspilninger, pling-plong hifi optagelser, smooth og lækker.
Men sætter du en moderne optagelse på der er blevet manipuleret, mere eller mindre, eller hvor det går stærkere med større orkester, så kollapsede
lydbilledet helt, kunne slet ikke finde ud af at skille lydbillede ad - det har jeg ikke ikke mange minutters tålmodighed til at høre på - og så bliver jeg
irriteret. Nok fordi den er for farvet til min smag.
Så jeg vendt hurtigt tilbage til min normale DAC der også kan finde ud af at adskille og præsentere dårlige optagelser og irritationen faldt igen og det
var til at høre musik igen.
Det skal så siges, at jeg prøver at vælge udstyr, hvor jeg ikke kan pege på apparatet og give det et tillægs ord. Dermed lader jeg musikken tale
tillægsord - det giver mig det største kick, og musikken den største frihed. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den burde jo egentligt være lige så informativ som DAC 10'eren. Jeg synes da (dac10) den bestemt kan håndtere komplekse lydinfo. Der er ikke noget roderi her, synes jeg. Synes det er utroligt at kunne følge med i, hvad der rører sig i lydbilledet. Og så er der da også en rigtig fin ægthed i den måde at formidle på.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Det kan kun blive gætteri fra min side.
Måske rørinplementeringen ikke for god eller man har måske kastet det bedste i, hovedløst uden at lytte, måske Duelund CAST (tror jeg de hedder)
ikke er sagen i den?
Rent gætværk. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg spørge om du kører Modwright lol
| |
FirstWatt Udelukket fra forum

Tager en tænkepause
Bruger siden: 27 Februar 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
gone4it skrev:
Morgenstjerne skrev:
Jeg har, kortvarigt, haft en 4 delt DAC 10 (kom lige i tvivl om den hed "20",
den TUBE 10,
sørme ) med rør i
|
|
|
|
|
|
Mener du så virkelig den er 7k værd brugt?
Det med de 50k nypris og en 1/10 i brugsværdi er ikke unormalt, det får så folk til at tro at et lige så godt produkt i brugsværdiklassen er "lige så god
som en i 50k klassen"....folk vil narres, bare de køber til halv pris og ydelsen er x10 er de reelle kvaliteter ligegyldige....
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 17 Juli 2014 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du have "sjæl" i musikken, så kommer du ikke uden om rør.
Så svært er det vel ikke at tænde og slukke for tingene
Der er da et par rigtigt gode DAC's som har sjæl med rør; f.eks. LampizatOr eller Lector.
Men det kan være svært med budgettet, da en velimplementeret rør-løsning koster
Generelt synes jeg at næsten alle de nyere DAC's jeg har lyttet til (den store DSD bølge), har været lidt for neutrale og lidt kolde i det.
Selv om jeg endte med en Clones Audio Sheva DAC som er noget af det bedste i prisklassen, som jeg har hørt, så har jeg efterfølgende tilføjet rør i setup'et med en amp.
Planen er at få en rørpre senere (når pengene er til det) til at samle det hele.
Det er noget der "rør" ved ens sjæl
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 04:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Der er da et par rigtigt gode DAC's som har sjæl med rør; f.eks. LampizatOr eller Lector.
Generelt synes jeg at næsten alle de nyere DAC's jeg har lyttet til (den store DSD bølge), har været lidt for neutrale og lidt kolde i det.
Selv om jeg endte med en Clones Audio Sheva DAC som er noget af det bedste i prisklassen, som jeg har hørt, så har jeg efterfølgende tilføjet rør i
setup'et med en amp.
Planen er at få en rørpre senere (når pengene er til det) til at samle det hele.
|
|
|
Det er muligt du har ret, kender flere som har rør i lydkæden. Men det er vel så også en farvning af lyden.
Har faktisk hørt at flere klasse D konstruktioner også kan leverer lidt varme men samtidig super opløsning, bl.a. Bel Canto. Har dog ikke prøvet selv.
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt med en masse herlig indspark fra folk, der har noget praktisk erfaring
Indtil videre er læren, at nemt er det absolut ikke
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Generelt synes jeg at næsten alle de nyere DAC's jeg har lyttet til (den store DSD bølge), har været lidt for neutrale og lidt
kolde i det.
Selv om jeg endte med en Clones Audio Sheva DAC som er noget af det bedste i prisklassen, som jeg har hørt, så har jeg
efterfølgende tilføjet rør i setup'et med en amp.
|
|
|
Må gi daniels ret ..... jeg har faktisk 2 dac´s i øjeblikket ...... en af de nye Sabre dac´s og så min modificerede Music Hall
25.3 ........ SELV når jeg går uden om rør´ene ( XLR ) på min Music Hall så kan de nye dac´s slet ikk følge med ...... om den
spiller "farvet" kommer jo an på omgivelserne og ens setup ..... det hele drejer sig jo om at kombinere de rigtige ting i et
setup ...... FARVNING behøver jo nødvendigvis ikke at være noget NEGATIVT, men det er der åbenbart nogen der synes ......
kan ikke være mere uenig ! Hvis lyden fremstår varmt og behageligt uanset hvad man lytter til og uanset volumen så er jeg
bedøvende ligeglad med om det er "farvet" ........ "farvet" er i mit univers et lidt "fiktivt" begreb .......
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
merz skrev:
daniels skrev:
Selv om jeg endte med en Clones Audio Sheva DAC som er noget af det bedste i prisklassen, som jeg har hørt, så har jeg efterfølgende tilføjet rør i
setup'et med en amp.
|
|
|
Det er muligt du har ret, kender flere som har rør i lydkæden. Men det er vel så også en farvning af lyden.
Har faktisk hørt at flere klasse D konstruktioner også kan leverer lidt varme men samtidig super opløsning, bl.a. Bel Canto. Har dog ikke prøvet selv. |
|
|
Har selv haft noget Bel Canto (og en del klasse D) og det var da også ganske fint, men den varme som klasse D ofte "beskyldes" for at kunne levere, er en generel klangændring og ikke en analog (=aldrig det samme) klang som rør kan give. (Er lidt svært at forklare hvad jeg mener  )
Det er også netop denne "farvning" af lyden, som giver "sjæl" og liv til indspilningerne.
Desuden farver alt i en hifi-kæde jo lyden
Det er jo derfor nogle produkter bliver betragtet som bedre end andre
Jeg synes rør kan trække lidt af den studie-oplevelse ud af indspilningerne, som der ofte kan optræde.
Nu er det så heller ikke alle rørløsninger, der farver med bred pensel.
Det bedste rørgrej gør kun lige det der skal til for at give "sjæl" og liv til optagelserne. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dac10 fra Danish Audio Design er en ok velspillende dac, den er bare alt for dyr.
20K fra nypris er ikke en fair pris for det den leverer. Ja der er drive og liv i den, men på bekostning af den kan ikke spille dybbas, den er simpelthen
cuttet af så den ikke leverer den dyb og fyldig bas. Det samme gælder toppen, der mangler udklingningen og informationer.
Dette er der mange andre DAC's som også gør, men de koster ikke 20k.
Brugtprisen på de 7K ville være en rimelig pris for ny, men ikke brugt.
Dac30 der gælder det det samme, den er ikke pengene vær. Den gør det samme som dac10 hvor den ikke spiller dybt nok og toppen er også
mangelfuld. Men den spiller med en dejlig livlighed, det er desværre bare ikke nok!
Dog mener jeg ikke at der behøves rør for at der er musikalitet og mener heller ikkexat rør på nogen måde er lig med farvet lyd - overhoved!
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil man have sjæl, så er denne nok et godt bud.
http://www.antelopeaudio.com/en/products/rubicon-atomic-ad-d a-preamp
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
merz skrev:
Har faktisk hørt at flere klasse D konstruktioner også kan leverer lidt varme |
|
|
Det er vel også en farvning så?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. lyt til April Music Eximus DP1, ret vellydene DAC så vidt jeg erindrer og kan måske findes brugt inden for dit budget.
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik læst lidt om Hegel og M2 Tech.
Noget input om dem?
Har hørt at Ayre qb9 dsd skulle være med sjæl og det hele..., men uha, noget over budgettet.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 18 Juli 2014 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
M2Tech Young DSD
Dynamisk, organisk, livlig gengivelse med stor spilleglæde. Ingen lyttetræthed. Den er tillige detaljeret uden at være analytisk. Man
skal blot huske at købe en anden PSU, end den medfølgende switch-mode forsyning. Så er man til gengæld også godt kørende.
Kort sagt en rigtig god DAC til prisen. Er MEGET glad for mit eget eksemplar!
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |