Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg har og du ved også hvor .
Der findes mange der løber fra den .
Selv en ML334 til 25k der får du så meget mere lyd .
Men som jeg skrev hvis man ikke har hørt bedre er det ikke let .
Den var ok hvis prisen var under de 20k .
Men når du er oppe og give 30k så skal man tænke sig om det kan blive dyre 30k .
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, nej jeg ved faktisk ikke hvor, for her hørte du ikke meget mens vi snakkede, og så længe den ikke har været ude og spille mod nogle andre, tager jeg det skam med ro 
Men det er som sagt smag og behag - jeg har hørt den mod ML334 og jeg er bestemt ikke enig, men sådan er der jo så meget. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hmm, nej jeg ved faktisk ikke hvor, for her hørte du ikke meget mens vi snakkede, og så længe den ikke har været ude og spille mod nogle andre, tager jeg det skam med ro 
Men det er som sagt smag og behag - jeg har hørt den mod ML334 og jeg er bestemt ikke enig, men sådan er der jo så meget.
|
|
|
Jo nede i silkeborg .
Ja så lytter vi langt fra ens samt mange andre 
Nå f**k det gider ikke går mere ind i det , det er hvad jeg og en del andre mener og må siges de har hørt en del gemmentiden .
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe
Du har fået dig en aldeles glimrende forstærker, og vi er flere der mener den matcher/slår mange prisanaloge mærker, herunder Burmester , Krell , ML etc. 
Den spiller megen musik, er analog at høre på , så selv over tid er jeg sikker på du vil være meget tilpas.
Fortsat god fornøjelse __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Hej Malthe
Du har fået dig en aldeles glimrende forstærker, og vi er flere der mener den matcher/slår mange prisanaloge mærker, herunder Burmester , Krell , ML etc. 
Den spiller megen musik, er analog at høre på , så selv over tid er jeg sikker på du vil være meget tilpas.
Fortsat god fornøjelse
|
|
|
Ja , men man må også ligge øre til andet , HIFI er jo en sjov ting , noget kan man lide og noget ikke .
Hm som musik , hov det er jo musik man skal lytte på 
Men de speaker ville jeg godt høre har aldrig hørt dem uden den slavebas
Ps
sidder lige og høre BEETHOVEN NO9 for fuld skrue 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, sådan er det altid - hifi er en sjov ting 
Troede egentlig også at der var slave-basser i de højttalere - er det en nyere eller ældre model?
Ja da, Beethoven styrer, men Mozart er nu heller ikke så ringe. Mozarts symfoni no. 40 er ganske fremragende  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ja da, Beethoven styrer, men Mozart er nu heller ikke så ringe. Mozarts symfoni no. 40 er ganske fremragende 
|
|
|
Ja Mozart men er ikke kommet så langt endnu der går noget tid .
Jeg skal også have SES til at lave stor indkøb til mig da han er såå god til at finde musik 
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har tråden taget en lille drejning 
Et rigtig flot setup har desværre ik hørt så meget af det, men ingen tvivl om at vellyden må flyde på et højt plan i din stue...
Hvis det er samlet for offentlige su kroner tager jeg hatten af eller der er måske et lille fritidsjob eller en rig elskerinde 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
hatten af eller der er måske et lille fritisjob eller en rig elskerinde 
|
|
|
Ja man skulle lave noget der hed SU-HIFI , alle har ret til musik og HIFI .
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle kommentarerne, det er altid dejligt med et skulderklap 
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MaltheK,
Ja, jeg synes i hvertfald det ser fremragende ud. Jeg har jo altid syntes, at Sonus Faber højttalerne er noget af det smukkeste der kan opdrives, og de har en fantastisk finish. Desværre har jeg aldrig hørt dem.
Desuden har jeg læst flere test af Pathos'en og alle steder er den fremragende anmeldt. Jeg er sikker på, at det lyder fantastisk godt. Jeg er i hvertfald mildest talt misundelig på dit setup.
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 30 April 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan spiller grand piano home ,
jeg har hørt dem, jeg ved ikke havd jeg skal mene.
Men hvad syndes du om dem
og den Pathos lyder bare godt....
mvh marthin
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
hvordan spiller grand piano home ,
jeg har hørt dem, jeg ved ikke havd jeg skal mene.
Men hvad syndes du om dem
og den Pathos lyder bare godt....
mvh marthin
|
|
|
Det er jo lidt svært at beskrive med ord, hvordan de lyder, men ok, prøver alligevel. Jeg synes de spiller meget detaljerede (forudsætter de er spændt for noget ordentligt grej) og jeg finder, at lydbilledet hænger godt sammen - ikke en diskant eller mellemtone, der stikker for meget frem. Bassen er hurtig, fyldig og buldrer aldrig. Selvfølgelig er der nogle begrænsninger i membran-størrelsen, men mit mål er ikke at få væggene til at revne. Hvis man hører dødsmetal eller tekno er grand piano nok ikke det bedste valg. Det lyder måske mærkeligt, men jeg synes de har en evne til at få musikken frem, så det er det man fokuserer på som lytter. det var lige umiddelbart hvad jeg kunne komme på..
mvh. M
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtigt flot set-up.
Jeg har altid har en forkærlighed for Sonus Faber som jeg synes er en fantastisk kombination af design og lyd, så
Sjovt med et rent italiensk set-up. Gad vide om der er nogen speciel lyd-karakter, som der jo ofte er med både engelske og amerikanske set-ups?
Mvh, Brian
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
sidder lige og høre BEETHOVEN NO9 for fuld skrue  |
|
|
Du må lige have set Stanley Cubric, A Clockwork Orange!
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe,
Vil du med i den Sonus Faber "forening" der måske bliver til noget? Se indlæg under højttalere.
Jeg hedder Dige og du kan se mit anlæg, der også er rent italiensk, under Mit anlæg.
Den italienske spillestil er speciel; jeg mener den er først og fremmest tilbagelænet, afslappet soft. Den irriterer ikke øret, den stikker ikke, den behager og præsenterer nænsomt. Typisk et bredt og godt perspektiv især i bredden, stor evne til at spille "ved siden af" højttaleren. Altid smukt design.
Sjovt nok kan lyden stadig være analytisk og præcist formuleret selvom den præsenteres som ovenstående, som man umiddelbart skulle tro er termer der hæmmer detaljering og musikforståelse.
Jeg vil gerne kigge indenfor en dag jeg er i Ålborg, kan forstå du har haft besøg af Hans Faber?
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Dige,
Jeg har faktisk været inde og se dit flotte anlæg. Jeg mener også jeg har givet dig et par kommentarer med på vejen!
Ja, Hans Faber har været en tur i Aalborg! Vi havde en hyggelig, stille og rolig aften, hvor vi fik hørt en masse godt musik. Hans ved enormt meget om hifi, og satte mig lidt på skolebænken igen . Han hjalp mig bl.a. med at finjustere opstillingen af højttalerne, hvilket har gjort lyden, og ikke mindst perspektivet bedre.
Her i nærmeste fremtid skal jeg nok en tur ned til Hans for at lytte på hans EA2 (en model jeg måske er interesseret i at opgradere til) samt hans musica forstærker. Det ser jeg frem til.
Selvom du og jeg har forskelligt udstyr kan jeg godt genkende din beskrivelse af den "italienske spillestil". Nogen kan ikke lide den, andre elsker den, og sådan skal det være!
Du er meget velkommen til at kigge forbi og høre hvordan mit det spiller. Som jeg vist også har skrevet andetsteds, synes jeg det kunne være sjovt, hvis vi lavede en lille SF klub. Der er stadig mange SF modeller jeg ikke har fået hørt endnu, og det vil jeg gerne råde bod på. Jeg vil også meget gerne høre sine signum engang.
Bedste hilsener,
Malthe
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Faber, Dige og Malthe med flere!
Spændende! Altså med den klub - jeg er med. Mit problem er at jeg bor på Sjælland (vest) og ikke er på Ålborg-højde så tit. Dog besøger jeg en gang i mellem det midt og vestjyske.
Jeg er stiller da også gerne lytterum til hvis I kommer på disse kanter - måske kunne det også være spændende for Jer? Min højttaler er jo en gammel og ikke så kendt sag. Så....
Med lydhør hilsen Mr Highend
PS! Hvis dette skal blive til noget skal vi nok maile på det private link.

|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe!
Tak for roserne!! og - Ja det var en hyggelig aften.
Meget tyder på vi allerede (næsten) har en "klub" men vi skal selvfølgelig også have Mr Highend med! (Dige er selvfølgelig den tredje i det Jyske 3-kløver.)
Til Mr. Highend: Du kan være ret meget sikker på, at vi stiller op til en sceance hjemme hos dig med dine "kæmper" og en kuffert fuld af cd'er vi kender derhjemme fra... i 2005...
Vi glæder os allerede!
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|