Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Det italienske setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe.

møg flot set up. og 2 kanals

hvordan er din cd afspiller ? det er jo en man kender fra udenlanske blad osv. men her hjemme lever den (det mærke) jo lidt mere anonymt.

der er sgu stil over det. det er vel så selv det køn med sarte øjne, ikke får det dårligt over at det IKKE er b&o.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej i 3!

Den er bare Sonus Faber! Vi holder kontakt på den private. Jeg er med, men lad os mailes/ringes ved.

Mr Highend

Hvad siger I til denne lille sag?

Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 November 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jo jeg har og du ved også hvor .

Der findes mange der løber fra den .

Selv en ML334 til 25k der får du så meget mere lyd .

Men som jeg skrev hvis man ikke har hørt bedre er det ikke let . 

Den var ok hvis prisen var under de 20k .

Men når du er oppe og give 30k så skal man tænke sig om det kan blive dyre 30k .

Em ML334 til 25 kilo, hvor?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Det ser virkeligt flot ud Malthe......super-lækkert og stilet...

Det er vel et meget musikalsk setup...???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 November 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
jensen skrev:

Men når du er oppe og give 30k så skal man tænke sig om det kan blive dyre 30k .

Den er længe væk , jeg købte en for 18000kr i den blå for godt ½ år siden , men den stod af
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Tak for de nye indlæg.

Maestro cd-afspilleren findes der nok ikke mange af i DK. Audio Analogue kalder den selv "digital audio processer", fordi den har digital indgang, som kan køre et signal fra en ekstern kilde (f.eks dvd) og gøre brug af Maestroens dac. Noget andet sjovt ved den er at man kan køre i forskellig modes, hvilket indikeres ved en lille diode i displayet, der kan skifte farve. grøn er normal 44.1 og i orange 96. Bedst lyder den, når den arbejder i 96kHz/24bits.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
kennethjensen skrev:
jensen skrev:

Den er længe væk , jeg købte en for 18000kr i den blå for godt ½ år siden , men den stod af

What, en ML334 der stod af Så det bare ind med den. ML yder som regel superb service! OGså udover garantién.

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne opfordre til at diskussioner, der ikke relaterer sig til mit anlæg, finder sted i andre tråde.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej i 3!

Den er bare Sonus Faber! Vi holder kontakt på den private. Jeg er med, men lad os mailes/ringes ved.

Mr Highend

Hvad siger I til denne lille sag?

Er Musica kraftig nok til at drive til extrema? Hvad siger de til den?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Jeg vil gerne opfordre til at diskussioner, der ikke relaterer sig til mit anlæg, finder sted i andre tråde.

Sorry, my bad

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 November 2004 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe.

Meget smukt set-up!! Rart med flere som holder sig til 2-kanals oplevelser!

Jeg tænker at lyden må være dejlig behagelig!

Ville gerne se lidt billeder af hele herligheden - gerne fra 'sweetspot'!!

Vil du fortælle lidt om dine strømkabler, og dit 'kraftværk'? Har du prøvet flere 'powerplants' og strømkabler - i bekræftende fald, hvorfor er valget faldet på det du har?

Har du hørt højttalere der lukkede flere detaljer igennem end SF - hvilke?

Skulle min vej falde forbi Aalborg, håber jeg på at få lov til at nyde et par timer i 'det italienske'

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 November 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe..

En Musica er ikke kraftig nok til at drive en extrema! - simpelthen...

Den har simpelthen ikke watt nok til at genere et "tilstrækkeligt" højt lydtryk (max spl) nok selvom forstærkeren er en usædvanlig strømstærk konstruktion.

Den danske importør af Sonus Faber og KT-radio har prøvet det og de har de samme meldinger

Extrema er efter sonus faber fabrikkens eget udsagn den eneste højttaler den forstærker ikke kan drive til en allround tilfredsstillenede løsning.

Extrema er et art lukket system (ligesom EA2 - som jeg har) og den måde de gengiver på, har i forvejen brug for flere watt end alle andre Sonus Faber  højttalere der er af basrefleks og som derfor bruger rummet og refleks porten til at generere et subjektivt højere lydtryk med de samme antal watt/lydtryk målt i db.

Musicaen kan drive selv en Amati og sågar en stradivarius med godt resultat det er også derfor at Musicaen nu er med i Sonus Fabers Classic catalog sammen med kun Guarneri Homage og Homati.

Jeg har selv tidligere brugt den med et par Signum og et par Minima Amator med rigtigt godt resultat.

De fleste nye Sf højttalere er forøvrigt af 4 ohms typen og med en effektivitet på omkring de 90 db - så her er frit slag med en Musica som jo har 100 watt i 4 ohm.

Slutteligt kan jeg nævne at jeg har målt 108 db 1m på mine EA2'ere drevet af min Musica og - ja det lød stadig godt... 

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hey, hvis du gerne vil af med dine Grand Piano, så kender jeg en køber

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hej Malthe.

Meget smukt set-up!! Rart med flere som holder sig til 2-kanals oplevelser!

Jeg tænker at lyden må være dejlig behagelig!

tak for det! Dit udstyr er heller ikke værst  2-kanals er det eneste rigtige for mig. Surround kan da være meget sjovt: fx hvis der står en og spiller trompet oppe i venstre hjørne af skærmbilledet, og kommer lyden ud af højre baghøjttaler!!!

Ville gerne se lidt billeder af hele herligheden - gerne fra 'sweetspot'!!

jeg skal prøve at tage nogle flere billeder.

Vil du fortælle lidt om dine strømkabler, og dit 'kraftværk'? Har du prøvet flere 'powerplants' og strømkabler - i bekræftende fald, hvorfor er valget faldet på det du har?

Det er faktisk ikke fordi jeg har de helt store erfaringer med forskellige stikdåser (powerblocken er bare en stikdåse). Jeg købte den pga enbefalinger forskellige steder fra. Den har ikke noget filter, så det eneste den gør er i bund og grund af lave en god forbindelse. Den er internt bygget op af kimbers strømkabel.

Lydmæssigt tilføjer den musikken mere klarhed og transperens, især i mellemlejet og toppen. Den har for øvrigt fået flotte anmeldelser i både hifi+ 8blev product of the year 2001) og hifi choice (best buy)

Strømkablerne fra harmonic er efterhånden et par år gamle. Det kunne være lidt sjov at tage dem af en tid, og sætte dem på igen, for at finde ud af hvad de gør. Da jeg fik dem i sin tid, bemærkede jeg at de kom større fokus på bas og mellemtone. Ligesom stikdåsen filtrerer de jo al RFI støj, og de beskytter også signal og HT kabel mod magnetisk udstråling.. 

Har du selv erfaringer med det her? hvad bruger du selv?

Har du hørt højttalere der lukkede flere detaljer igennem end SF - hvilke?

hmm, det er lidt vanskeligt at vurdere. Det jeg mente, var at Grand Piano i forhold til fx dyrere SF-modeller ikke har samme udtrakte top, men her sammenligner jeg også med Cremona Auditor, som har en virkelig detaljeret mellemtone og diskant. i forhold til Cremona Auditor, har Grand Piano så nogle andre forcer. GP har simpelt hen mere fylde pga. større enheder og større kabinet.

Skulle min vej falde forbi Aalborg, håber jeg på at få lov til at nyde et par timer i 'det italienske'

Du skal være hjertelig velkommen!

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe.

Tak for de pæne ord!

Kan kun være enig med dig i 2-kanaæs tanken - dog kunne jeg godt tænke mig at film fik lidt mere 'krop'. Vi må se om jeg ubygger på et tidspunkt.

Billederne glæder jeg mig meget til!

Jeg har ikke selv eksperimenteret så meget med strømkabler og -skinner/dåser endnu. Derfor mit spørgsmål om dine erfaringer udi dette.

Jeg troede at du have en 'powerconditioner' af en eller anden slags, men det var jo så bare en 'dåse'

Du siger at både kabler og 'dåse' filtrerer RFI - hvordan er de opbygget - og hvad har du givet for dem? Jeg har selv overvejet noget Supra eller noget Jorma - men det skal prøves først.

Mener du ikke magnetisk 'indstråling'?

Ok - jeg troede det var i forhold til andre højttalermærker - vil stadig gerne høre dem!!

Tak for dit svar!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe

Først vil jeg sige tusind tak for en super hyggelig lytteaften! -Rødvinen er jo efterhånden ved at være tradition, hvilket du ikke skal høre et ondt ord for herfra... 

Hvad angår dit setup er der kun ét ord der dækker: Gennemført! Dit setup oser ganske enkelt af kvalitet, og EA'erne får pladsen til at 'føre sig frem'. -Skylder du ikke dette forum nogle billeder?

Lydmæssigt er det første der overrasker det store perspektiv og den dybe bas. Specielt bassen er for mig speciel, for man fornemmer virkeligt hvorledes ht'erne bruger rummet til at skabe den, hvilket skaber en bas helt fri for retningsbestemmelse. Netop dette gør koncertsals-optagleser med rum til en helt speciel oplevelse, da rummet ganske enkelt skabes omkring lytteren. Et godt eksempel er Randi Laubeks  'Midsummer Flu' fra Almost Gracefully albummet... Her føler man virkeligt man sidder i DR's koncertsal... Super!

Omvendt stiller dit setup lidt større krav til lytteren når det drejer sig om de lidt mere tørre studie-indspilninger. Materialet gengives som indspillet, og intet får rigtigt lov at stikke frem, med mindre man sætter sig ned og lytter koncentreret. -Intet mangler, detaljerigdommen er stor, lydbilledet er roligt, men indlevelsen skal lytteren selv stille med. -Et godt eksempel er Joss Stones 'The Chokin' Kind' fra The Soul Sessions Cd'en. Enhver nuancering i hendes stemme formidles, men man bliver ikke på noget tidspunkt fanget og trukket ind i musikken.

Generelt vil jeg sige at dit setup virker meget modent. Du har arbejdet meget med placeringen af højtalerne samt integrationen af dit grej for at opnå dette resultat, og det har jeg stor respekt for! -Det er rart med et setup der arbejdes i dybden med, frem for den lidt forhastede 'køb nyt' mentalitet som ofte vises i dette forum.

Håber vi igen snart får tid til at lytte lidt igen...

MVH Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Der er da en skam at billederne er fjernet fra den første side! De var ellers så flotte

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe!

Ja lad os se en opstilling - der er værd at se på, samt at lytte til!

Med sonus hilsen Mr. Highend

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Søren og alle I andre!

Ja, det var meget hyggeligt, Søren!

Først og fremmest, tak for roserne! Det er meget interessant for mig
at høre om dine betragtninger omkring mit anlæg, og den lyd jeg har
forsøgt at frembringe. Jeg synes din beskrivelse rammer rigtigt på
nogle centrale punkter.

Jeg synes det er tankevækkende at du i din beskrivelse lægger så stor
vægt på lytterens rolle - at det gode ved musikken skabes inde i
hovedet på lytteren. Dog tror jeg vi har lidt forskellige holdninger til det med om man bliver "trukket ind i musikken". Men jeg forstår fuldt ud hvad du mener!  

Da jeg selv hørte EA2 for første gang (hjemme hos Hans Faber) var min
første indskydelse "er det bare sådan de spiller?" EA2 er med andre ord ikke en
højttaler, der ved første lyt siger "se hvad jeg kan!" Og det kan jo nogen gange være lidt kedeligt - ofte når man sætter sig ned for at lytte til et anlæg, vil man jo gerne imponeres med det samme. Der er EA2 faktisk ret beskeden.

Med tiden sker der så det, at man finder ud af at de bare gør alting
så "rigtigt" og naturligt. En sjov observation er at EA2 får de
udøvende musikere til at fremstå dygtigere - som bedre musikere. Den
giver musikerne plads til udfolde sig, og er i mine øjne en dygtig formidler af musikken emotionelle centre. Kender du det med at man får kuldegysninger, når musikken virkelig rammer ind i sjælen? Den (sjældne) oplevelse får jeg ret ofte med EA2, og i bund og grund er det for mig det ypperste succeskriterie.

Ja, det er rigtigt at jeg er ret tilfreds med lyden som den er nu. Omvendt ved jeg også at det kan blive bedre. Ønsket i fremtiden er primært en rigtig god signalkilde. Dette kunne meget vel gå hen og blive en Accuphase DP67  

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Vi er jo ved at lave en Sonus faber klub - Tjek lige dette link for mere info

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21592&P N=1

<< Forrige Side af 9 Næste >>