| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte billeder  og altid sjovt at se hvordan folk kan sammensætte et anlæg.. har altid haft en svaghed for Sonus Faber.. både design og lyd er unikt, især perspektivet er imponerende.. at pathos Logos er rost for sit design er forståeligt, men i sammenligning med dine EA2 er den en grim dyndspringer
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes! Så er der billeder til folket... Åretegningerne i EA2'erne kan man kun falde på halen over. Billederne yder dog ikke rummet ret stor retfærdighed. -Det er faktisk lyst og behageligt, hvilket bestemt ikke får systemet til at fremtræde ringere. 
MaltheK skrev:
Da jeg selv hørte EA2 for første gang (hjemme hos Hans Faber) var min første indskydelse "er det bare sådan de spiller?" EA2 er med andre ord ikke en højttaler, der ved første lyt siger "se hvad jeg kan!" Og det kan jo nogen gange være lidt kedeligt - ofte når man sætter sig ned for at lytte til et anlæg, vil man jo gerne imponeres med det samme. Der er EA2 faktisk ret beskeden.
Med tiden sker der så det, at man finder ud af at de bare gør alting så "rigtigt" og naturligt. En sjov observation er at EA2 får de udøvende musikere til at fremstå dygtigere - som bedre musikere. Den giver musikerne plads til udfolde sig, og er i mine øjne en dygtig formidler af musikken emotionelle centre. Kender du det med at man får kuldegysninger, når musikken virkelig rammer ind i sjælen? Den (sjældne) oplevelse får jeg ret ofte med EA2, og i bund og grund er det for mig det ypperste succeskriterie. |
|
|
Netop disse kvaliteter gør vel at det er en højtaler som får lov at blive stående. Diverse imponatoreffekter har klart en indvirkning når den lidt mere uerfarne køber (inklusive undertegnede) vælger grej. Når man så længe nok har "set hvad den kunne" kommer alle manglerne frem i lyset, og grejet udskiftes endnu engang.
At man gang på gang kan genopdage musikken (ved brug af samme udstyr) vidner om at disse spilledåser for alvor har noget at byde på. At finde sådan noget udstyr kræver dog erfaring, så jeg har sikkert et par fejlkøb at glæde mig til endnu... 
MaltheK skrev:
Ja, det er rigtigt at jeg er ret tilfreds med lyden som den er nu. Omvendt ved jeg også at det kan blive bedre. Ønsket i fremtiden er primært en rigtig god signalkilde. Dette kunne meget vel gå hen og blive en Accuphase DP67 |
|
|
Du kender mit nummer... Jeg står der inden for 5 minutter... 
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Flotte billeder og altid sjovt at se hvordan folk kan sammensætte et anlæg.. har altid haft en svaghed for Sonus Faber.. både design og lyd er unikt, især perspektivet er imponerende.. at pathos Logos er rost for sit design er forståeligt, men i sammenligning med dine EA2 er den en grim dyndspringer  |
|
|
Logos'en er ihvertfald sin egen... Efter at have lyttet må jeg dog sige at den lydmæssigt går rigtigt godt i spænd med EA2'erne.
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg kan da godt se dine højttalere ha mere plads end mine har til bagvæggen, men jeg har store tunge møbler, jeg har væg til væg tæppe, gardiner og i det hele taget en masse møbler (reoler, skabe og skænk osv) der altsammen er med til at bryde / fjerne resonanser / stående bølger, så jeg er sikker på jeg ikke har dårligere lyd i min stue. Du er velkommen til at komme og lytte.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice Nice
Men hvordan går det i det rum , du må da har en ret stor efterklangstid ? .
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tak for jeres kommentarer. I forhold til rummets akustik vil jeg sige at det faktisk er mere dæmpet end det ser ud til.
I stuen står der bl.a. to store bogreolsektioner fyldt med bøger, vi har en sofa og stol, vetrine, et stort tæppe på 3x2 meter, som ikke ses på billedet, og derudover en del malerier på væggene. Rummet er på ingen måde total dæmpet, men det er heller ikke meningen. Jeg synes ikke jeg har problemer med for meget efterklang, og selvom der tales højlydt runger lyden ikke, selvom der er ca 3 meter til loftet. Heldigvis har jeg heller ikke problemer med at gulvet spiller med. Men det kan selvfølgelig blive bedre, og det bliver det sikkert også engang.
Skoust - højttalerne står ca 90 cm fra bagvæg og har hver 1 meter til sidevægge. Det er den opstilling jeg har fundet fungerer bedst hos mig. Sådan behøver det jo ikke forholde sig hjemme hos dig. Og nu er det jo heller ikke en konkurrence om hvem der har bedst lyd Men tak for tilbuddet om at komme og lytte. Det vil jeg bestemt tage op til overvejelse.
Søren. Du har bestemt også fat i den lange ende! Jeg glæder mig til at se og høre resultatet, når håndværkerne bliver færdige 
Venlig hilsen Malthe
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt anlæg, meget stilfuldt
Hvilke kabler bruger du?
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
musica skrev:
|
Fedt anlæg, meget stilfuldt
Hvilke kabler bruger du?
|
|
|
Hej musica,
Takker!
Jeg bruger kabler fra amerikanske Harmonic Technology. Højttalerkablet er et pro9+ biwire (biwire er langt det bedste til EA2!)
Signalkablet hedder magic link one - et fortræffeligt signalkabel!
De 2 strømkabler hedder AC11, og stikdåsen er en Powerblock fra Russandrews.
Hedder du musica fordi du har en Sonus faber "musica" forstærker?
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Hedder du musica fordi du har en Sonus faber "musica" forstærker? |
|
|
Nej, desværre. Det var ellers ikke den værste forstærker at få fat i. Jeg har desværre heller ikke Sonus Faber højttalere, men jeg drømmer stadig om at få et sæt en gang, det er jo fantastisk lyd og finish i smuk forening .
Spændende kabler. Er du tilfreds med Powerblocken fra Russ Andrews? Jeg har hørt meget godt om den, men kender ikke umiddelbart noget mere specifikt til den. Har du købt den i England, og hvis ja, hvordan så med stik, da de jo normalt bruger andre typer end i DK?
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Musica,
hellere sent end aldrig.. den stikdåse skal bruge et lidt andet stik:
Jeg har dog benyttet et lidt billigere stik (af tysk fabrikat) end wattgate-stikket som er vist her. Det er så jeg loddet på et Supra netkabel. Det fungerer ok.
Kakkelbordet fra før er nu blevet skiftet ud med en skænk med højere WAF værdi, så her et lidt nye billeder.
edit: fjernet 19/12-05
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Det er sku et flodt stil ren set up du har fået dig 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe
Det ser brand godt ud..
Det kan ikke vare længe,inden den gamle skal ind på en lytter..
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I have!
Gl. jas, jeg har sendt dig en privat besked.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe
Så blev kakkelbordet skiftet??? Synd... De gamle kakler matchede ellers så godt til billedet ovenover...   
Spøg til side. Det ser sg* rigtigt godt ud. Har udskiftningen af kakkelbordet haft nogen lydmæssig indvirkning? Mange skriver at de ting man placerer imellem højtalerne har en ganske betydelig indvirkning på lyden. Har du mærket noget til dette, eller er ht-erne så fremskudte at det ikke betyder noget? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe!
Flot for øjet - og helt sikkert super flot for øret! Vi må snart have gang i klubben, så vi kan få hørt de forskelliges opsæt.
Kan du høre at kakkelbordet er væk? Hvad har du prøvet i kabler - net, højttaler og signal?
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
Ja, hvis det stod til mig skulle det gamle hyggelige kakkelbord få lov at blive stående. Desværre har det altid stået øverst på min kærestes top 10 liste over ting, der skulle ud af stuen
Rent faktisk er det bord lavet tilbage i 50'erne af en ret anerkendt fransk keramiker, Etienne, som på det tidspunkt boede i Humlum, Vestjylland. Men ak, den slags smukke klenodier må i dag vige pladsen for modernitetens smagløse og personlighedsløse råhvide boligindretning.
PS. vi ses jo d. 10! Hans og jeg glæder os 
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Malthe!
Flot for øjet - og helt sikkert super flot for øret! Vi må snart have gang i klubben, så vi kan få hørt de forskelliges opsæt.
Kan du høre at kakkelbordet er væk? Hvad har du prøvet i kabler - net, højttaler og signal?
|
|
|
Hej Morten,
Ja, vi skal snart rundt og høre hinandens setups! Jeg ser meget frem til at høre dine Extremas engang!!
Jeg skal faktisk være ærlig og sige, at jeg justerede lidt på opstillingen da det nye møbel var kommet på plads, hvilket bragte lyden "på plads" igen. De højttalere er ekstremt følsomme for påvirkninger - man kan høre bare det mindste man laver om. Men omvendt bliver man bedre til at styre lyden med tiden. Så ved man hvad der skal til for at få den lyd man ønsker.
ang. kabler: jeg har haft en Nordost periode, hvor jeg havde et rent reddawn setup. Dette fungerede - set i bakspejlet - ikke helt optimalt med grand piano højttaleren. Herefter har den stået på harmonic tech, måske ryger ht, kablerne snart ud - primært pga. længde og tykkelse. Hans siger at VDH Inspiration fungerer godt med EA2, så den mulighed lader jeg bestemt stå åben!
Ellers har jeg ikke den store kabel erfaring. I nær fremtid vil Gl. jas og jeg nok lege lidt med kabler, så må vi se, hvor "slemt" det står til med de harmonic- kabler, når de møder et sæt Valhalla 
Har du fundet kabel løsningen - Du er begyndt at eksperimentere en del med netkabler, ikke?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
mr highend skrev:
Hej Malthe!
|
|
|
Hej Morten,
Ja, vi skal snart rundt og høre hinandens setups! Jeg ser meget frem til at høre dine Extremas engang!!
Jeg skal faktisk være ærlig og sige, at jeg justerede lidt på opstillingen da det nye møbel var kommet på plads, hvilket bragte lyden "på plads" igen. De højttalere er ekstremt følsomme for påvirkninger - man kan høre bare det mindste man laver om. Men omvendt bliver man bedre til at styre lyden med tiden. Så ved man hvad der skal til for at få den lyd man ønsker.
ang. kabler: jeg har haft en Nordost periode, hvor jeg havde et rent reddawn setup. Dette fungerede - set i bakspejlet - ikke helt optimalt med grand piano højttaleren. Herefter har den stået på harmonic tech, måske ryger ht, kablerne snart ud - primært pga. længde og tykkelse. Hans siger at VDH Inspiration fungerer godt med EA2, så den mulighed lader jeg bestemt stå åben!
Ellers har jeg ikke den store kabel erfaring. I nær fremtid vil Gl. jas og jeg nok lege lidt med kabler, så må vi se, hvor "slemt" det står til med de harmonic- kabler, når de møder et sæt Valhalla 
Har du fundet kabel løsningen - Du er begyndt at eksperimentere en del med netkabler, ikke? |
|
|
I skulle prøve at lege lidt med det strømboxe .
Det giver meget mere end netkabler .
Der laves en del nu .
http://www.richardgrayspowercompany.com/index2.html
http://www.theabsolutesound.com/newsletter/144/pc_exact_powe r.html
Og der er mange flere derude , men det siges det skal være de aktive af dem .
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
| Rent faktisk er det bord lavet tilbage i 50'erne af en ret anerkendt fransk keramiker, Etienne, som på det tidspunkt boede i Humlum, Vestjylland. Men ak, den slags smukke klenodier må i dag vige pladsen for modernitetens smagløse og personlighedsløse råhvide boligindretning. |
|
|
Ja, det er noget af et paradigmeskift i har fået lavet dér... Gamle designklassikere er dog in (og rigtigt fede at se på). Der er eksempelvis et par 60'er designklassikere på vej her til hytten... Når de kommer er du velkommen til at tage din kæreste med så hun kan lære lidt om stil .
MaltheK skrev:
PS. vi ses jo d. 10! Hans og jeg glæder os  |
|
|
Det gør jeg bestemt også. Jeg håber stadig jeg når at få nogle nye kabler vi kan lege med, men lad os nu se... Du er forresten velkommen til at låne Inspiration-kablet hjem på dit eget setup når det engang kommer.  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe mfl.
Om jeg roder med netkabler ved jeg ikke - jeg har fundet dem jeg synes passer for øjeblikket. Eksperimentet gik på alm. netkabler, Supra, Jorma (standard og ByBee) og Analyse Oval Plus.
Valget faldt på Analyse plus, idet de gav mere fasthed, kontrol i bassen og ikke mindst bedre mellemtone.
ByBee kablet var også utrolig interessant, men prisen var lidt for høj, samt jeg syntes på daværende tidspunkt at det fokuserede på ydrefløjene. Dette passer ikke til mit anlæg.
Jeg prøvede Supra og Analyse på hele anlægget - ikke med Jorma ByBee - hvilket gav en enorm synagi med begge kabler.
Analyse blev valgt fordi den gav mere af det hele.
Idag har jeg derfor Analyse Oval Plus overalt - 5 stk. og en skinne - dyrt men nødvendigt. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |