Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: kom igen B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Hvis den er så dårlig som du siger, undrer det da mig lidt at den har fået fremragende anmeldelser i diverse hi-fi magasiner og har vundet en pris for bedste nyskabende højttaler.

Men det viser bare at der endnu er en der har ondt i røven over at B&O er kommet frem med en højttaler der kan måle sig med de bedste på markedet??

Jeg har absolut ikke ondt i røven over noget som helst. Jeg bemærkede blot den skærende kontrast mellem lydskalitet og pris. Jeg vil gerne indrømme at lyden muligvis ville være bedre i et mere akustist korrekt miljø. Jeg har ikke nævt noget om desigt eller matrialer og håndværkmæssig udførelse. Nyskabene eller ej så bør en højtaler til over 100.000 kr spille væsenligt mere imponerende. Det skal lige siges jeg har hørt en del højtalere i den dyre ende og BeoLab5 kan på ingen måde sammenlignes med den slags audiofil kram hvad lyd angår. Om man så vil sætte sine surt optjente sparepenge i hundedyrt dansk design er jo op til den enkelte.
Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dem kort engang, og det der lige faldt mig ind var, at bassen buldrede lidt for meget til min smag, forhandleren skruede også vildt højt op for at imponere. Det kunne være fedt at låne dem hjem i en uges tid, så man rigtig kunne få et indtryk af dem. Jeg tror faktisk ikke de er så tossede som mange går og tror...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige understrege at jeg ikke har noget imod B&O.
Deres produkter er ganske stilfulde af design og enhver der har lyst til eller allerede har købt hjemmet fuldt af B&O udstyr skal ikke høre det mindste negative pip fra mig.

Men jeg har stadig samme mening om prisen og lydkvaliteten fra BeoLab5 uanset hvilke gode anmeldelser og agumenter der må dukke op.

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej Sven P.
Jeg har læst i et dansk blad, der hedder HIGHfidelity, at B&O´s designere ikke har haft nogen indflydelse på udseendet. Det er dikteret af lyden.

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 April 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej Sound!!!

Jeg er fuldstændig enig med dig, har selv hørt BeoLab5, og synes det var en rædselsfuld oplevelse, når man skal hører et sæt højtalere til over 100.000 kr.  har man jo visse forventninger, og B&O lever efter min mening ikke op til dem. Har hørt et sæt Avantgarde, med en lille rørforstærker til, og en god cd afspiller, sættet jeg taler om koster ca. 100.00 kr, og det spiller, efter min mening, meget meget bedere. Det skal siges at de omtalte højtalere, er en horn konstruktion, men det er B&O jo velkommen til at lave. Jeg forstår ikke hvordan B&O kan lave rumkorektion, så vidt jeg ved kan det ikke lade sig gøre. B&O skriver på deres hjemmeside, at man kan stille denne højtaler over alt, og at den vil tilpasse sig omgivelserne. Jeg synes B&O skulle spørge en fysik professer, om det kan lade sig gøre, at stoppe lydbølger, har selv spurgt min egen fysik lære (er uddannet fysiker på Århus universitet) og han siger, at det på ingen måde kan lade sig gøre. Alt så jeg kan ikke stille dem hvor som helst i rummet. Jeg synes dette viser, at B&O mener de kan lidt mere end de i virkeligheden kan. Til sidst vil jeg gerne spørge alle de folk, som i denne debat har talt for B&O, hvorfor de tror, at et af verdens bedste studier (Abbey road studio) bruger B&W, det er lidt bemærkelsesværdigt, at ingen store studier bruger B&O.

Jeg troede folk der diskuterede på denne hjemmeside intereserede sig mere for lyd, end design. En, efter min mening, rigtig Hi-Fi entusiast tilpasser jo også sit rum efter anlæget, anlæget kommer før alt andet.        

Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Grunden til Abbey Road bruger B&W er at de har fået dem gratis... Hvorfor tror du der stod Yamaha monitore i så mange studier en overgang... Det var sgu' da ikke fordi de spillede godt!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 April 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lyttet til Beolab 5 og de er bestemt ikke ringe som nogen vil gøre dem til. De er, siden de gode gamle Penta'er, det bedste der er kommet fra fabrikken i Struer. Bassen er stram og kontant, mellemtonen er jeg dog ikke så vild med igen. Diskanten syntes jeg er velopløst og uden generende sss-lyde. Men men, hvad angår den musikalske oplevelse så er de langt efter konkurrenterne, umiddelbart bliver de klart slået af såvel Dali MS5 og B&W 800D/802D. B&O har dog med disse speakers skabt noget godt for de kræsne, og de der sværger til B&O gør et godt og Hi-fi rigtigt køb med Beolab 5. Os andre der sætter musik i højsædet fremfor funktionalitet, integration og design bør nok vælge en anden speaker       

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Hvis den er så dårlig som du siger, undrer det da mig lidt at den har fået fremragende anmeldelser i diverse hi-fi magasiner og har vundet en pris for bedste nyskabende højttaler.

Men det viser bare at der endnu er en der har ondt i røven over at B&O er kommet frem med en højttaler der kan måle sig med de bedste på markedet??

Jeg har ondt i røven, men det er nu fordi jeg har cyklet 54 km på to dage. Men borset fra det, så er mine lytteindtryk nøjagtig de samme som Sounds, dog har jeg  også kun lyttet på dem i en fona..men man lytter jo til så meget sådanne steder og her må jeg nok sige at den har føretrøjen i dårlig lyd,specielt med tanke på prisen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 April 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

B&O's forhandlere har for vane under demonstration at overdrive
bassen, Jeg syntes der er synd, jeg ved jo den kan spille godt.
Det medføre jo at folk bliver skuffede efter en demo.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 23 April 2005 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har hørt dem med andre signalkilder end B&O's egen, det kan jo være der den halter ?  

Claus L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 23 April 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hey

Det kunne være rart hvis en ejer af 5'eren kunne blande sig. Har selv været til demo på højttaleren, og var ikke imponeret. Hertil skal dog nævnes, at den var anbragt på et plateau af krydsfiner. Plateauet  havde samme akustiske egenskaber som en skotøjsæske, og når man sætter 15 tommer til at banke ned i en sådan, går det galt - især når man som sælger insisterer på, at alle lyttere skal gå derfra med vindblæst hår. Igen har jeg svært ved at klandre sælgeren i B&O-biksen, for det er da et par år siden, at han har haft mulighed for at demonstrere et B&O-produkt ved højt lydtryk. Således kunne det være mægtig spændende at læse om oplevelser i eget hjem, så er der en der har dyret stående, bedes du/I venligst tage bladet fra munden... 

MVH

Claus L

Til top Vis Claus L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus L

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Grunden til Abbey Road bruger B&W er at de har fået dem gratis... Hvorfor tror du der stod Yamaha monitore i så mange studier en overgang... Det var sgu' da ikke fordi de spillede godt!

B&O til brug i studier. Tror orden otopi passer meget godt i den sammenhæng - uanset hvor meget B&O måtte forære væk.

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Skriver jeg nogen steder at B&O ville være velegnet til studie brug??? Jeg synes det ikke men du kan åbentbart læse noget jeg ikke har skrevet!!!! Meget mærkeligt...

Det eneste jeg ville illustrere var, at man ikke kan tage det, at et studie bruger en given højttaler, som en kvalitets parameter.

Lad os tage et eksempel mere... Jeg tror ikke der er mange studier der bruger Nordost kabler til en milliard. Jeg tror nærmere de bruger standard kobberledning. Noget som en super-duper-hifi-ekspert som dig aldrig ville bruge. For det er jo ikke dyrt nok

Forresten.. Lær lige at stave... Det hedder 'Utopi' og ikke 'Otopi'

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

ret ikke andres stavefejl, det er uhøfligt (og jeg laver selv en milliard )

og nej, ingen studier bruger no kabel.. det er for dyrt og sikkert også for dårligt i forhold til de proffessionelle kabler man bruger, hvor det typisk (men ikke altid) er xlr hele vejen igennem.

B&O bliver aldrig noget man bruger i studier, de farver lyden for meget. desuden tror jeg næppe de ville kunne holde til det slid de ville blive udsat for i et studie.

og et lille indspark; den er ikke så ringe, men tilden pris kan det gøres væsentlig bedre, og med noget mere dynamik og spilleglæde.... men nu er det altså ikke det b&o konkurrerer på.... 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

ret ikke andres stavefejl, det er uhøfligt (og jeg laver selv en milliard )

og nej, ingen studier bruger no kabel.. det er for dyrt og sikkert også for dårligt i forhold til de proffessionelle kabler man bruger, hvor det typisk (men ikke altid) er xlr hele vejen igennem.

B&O bliver aldrig noget man bruger i studier, de farver lyden for meget. desuden tror jeg næppe de ville kunne holde til det slid de ville blive udsat for i et studie.

Sådan har det ikke altid været. BOFA var B&O's afdeling for professionelt lydudstyr bl.a. til biografer. Den oprindelige Beomaster 5000 fm tuner var forsynet med en speciel indgang benævnt "monitor" til  kontrolbrug. Vi skal heller ikke glemme B&O's produktion af måleudstyr.

og et lille indspark; den er ikke så ringe, men tilden pris kan det gøres væsentlig bedre, og med noget mere dynamik og spilleglæde.... men nu er det altså ikke det b&o konkurrerer på.... 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Skriver jeg nogen steder at B&O ville være velegnet til studie brug??? Jeg synes det ikke men du kan åbentbart læse noget jeg ikke har skrevet!!!! Meget mærkeligt...

Det eneste jeg ville illustrere var, at man ikke kan tage det, at et studie bruger en given højttaler, som en kvalitets parameter.

Lad os tage et eksempel mere... Jeg tror ikke der er mange studier der bruger Nordost kabler til en milliard. Jeg tror nærmere de bruger standard kobberledning. Noget som en super-duper-hifi-ekspert som dig aldrig ville bruge. For det er jo ikke dyrt nok

Du må jo kunne tjene helt enormt med den viden du ligger inde med.

Finder dit svar ret useriøst og vil ikke bruge tid og kræfter på at finde huller i dine agumenter for at få ramt på dig.
Du skriver jo at Abbey Road bruger B&W fordi de for det foræret - som om der bliver brugt hvad som helst bare det er gratis.

Desudes synes jeg ikke min økonomiske situation har noget med sagen at gøre - eller hvor dyrt eller billigt mit grej er. Eller hvor meget jeg interessere mig for HiFi -

Det har heller aldrig været min mening at tråde lykkelige B&O fans over tæerne med mit inlæg "kom igen B&O" - jeg indrømmer det muligvis var lidt grovkornet formuleret. Det må I unskylde

UTOPI er desuden latin og betyder "ikke eksisterende".

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Hej Sven P.
Jeg har læst i et dansk blad, der hedder HIGHfidelity, at B&O´s designere ikke har haft nogen indflydelse på udseendet. Det er dikteret af lyden.

MVH

Man skal også læse det står mellem linierne. Kabinettet til den 15 tommer bas havde dælme været NOGET større hvis det ikke var fordi designerne havde ALT at sige!

Det andet er salgsgas fordi B&O godt ved at der findes folk der tillader sig at forholde sig negativt til deres produkters audiofile egenskaber!

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

sound skrev:
dr. jeep skrev:

Du må jo kunne tjene helt enormt med den viden du ligger inde med.

Finder dit svar ret useriøst og vil ikke bruge tid og kræfter på at finde huller i dine agumenter for at få ramt på dig.
Du skriver jo at Abbey Road bruger B&W fordi de for det foræret - som om der bliver brugt hvad som helst bare det er gratis.

Desudes synes jeg ikke min økonomiske situation har noget med sagen at gøre - eller hvor dyrt eller billigt mit grej er. Eller hvor meget jeg interessere mig for HiFi -

Det har heller aldrig været min mening at tråde lykkelige B&O fans over tæerne med mit inlæg "kom igen B&O" - jeg indrømmer det muligvis var lidt grovkornet formuleret. Det må I unskylde

UTOPI er desuden latin og betyder "ikke eksisterende".

Nå, nå... Men så holder jeg da min mund hvis mine indlæg er uønskede...

Men jeg kan love dig at der bliver brugt rigtigt meget fordi det er gratis og derfor behøver det jo ikke være dårligt... Men det tror du jo ikke på og fred være med det...

Slut herfra....

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 11 April 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg var forbi en b&o forhandler forleden og lytte til beolab5.

Om højtaleren lyder godt kan jeg ikke sige!

Den stod i et rum lavet af glas med døren åben ud til gaden, hvor der kørte biler forbi.

Sælgeren trykkede på kalibrerings-knappen og talte videre imens den kørte test toner.

Efterfølgene satte han musik på.. Dire strait med money or nothing:)

har hørt nummeret hele ugen på b&w 804d Dali ms4/5 og helicon..

Det kommer nok ikke som et chok, at den spillede dårligt i forhold til resten..

Blev helt glad da jeg satte money for nothing på i min Ford focus stationcar.. Så lød det "okay" igen:)

med det sagt får de en chance til.. Et andet sted!

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 April 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Det her var allerede en gammel tråd i 2005 da indlægget før dit er skrevet

/U.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave