| Forfatter |
|
holberg19 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Struktøren
Jeg har forsøgt at grounde RIAA til Integraen. Både til siden af den skrue du kan se på billedet, men også til en skrue i bunde, der synes at
være skabt til formålet. Den grounder begge steder ca. lige så godt som RIAA'en.
Har dog ikke prøvet at grunde direkte fra pladespilleren til Integraen. Beklager - det har jeg overset. Prøver lige med det samme.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en anden ting. I strømbrønden på netop dette billede, er der 3 pinde til forstærkeren, så jeg vil også forsøge at finde et kabel med jord, og en
kontakt med jord for at forsøge om dette kan afhjælpe dit brum.
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Lige en anden ting. I strømbrønden på netop dette billede, er der 3 pinde til forstærkeren, så jeg vil også forsøge at
finde et kabel med jord, og en
kontakt med jord for at forsøge om dette kan afhjælpe dit brum.
Mvh
Birger |
|
|
Korrekt. Der er bare ikke tre pinde i strømkablet til Integraen. Har det betydning?
NB! Det er i dag samlet i en skinne uden jord. Kablet længst til venstre er fra Integraen.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
holberg19 skrev:
Hej Struktøren
Jeg har forsøgt at grounde RIAA til Integraen. Både til siden af den skrue du kan se på billedet, men også til en skrue i bunde, der synes at
være skabt til formålet. Den grounder begge steder ca. lige så godt som RIAA'en.
Har dog ikke prøvet at grunde direkte fra pladespilleren til Integraen. Beklager - det har jeg overset. Prøver lige med det samme. |
|
|
Ingen effekt. Hverken direkte fra pladespiller til Integra, fra Integra til RIAA alene, eller fra pladespiller til RIAA og videre til Integra.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske? Det er jo det der kan være svært at fejlfinde på afstand
Men når der er 3 pinde i brønden på forstærkeren, kunne det måske antyde at der også skulle være 3 på hanstikket. Et schuko stik har 2 pinde og et
hul, og her kan man købe en adaptor ved elektrikeren, så netop jord kan sluttes til i stikkontakten, men det er ikke altid at dette er nødvendigt. Men
igen, brummen skal fjernes og derfor må alle muligheder i spil og elimineres en efter en, medmindre man kan få en ekspert på besøg og kan afhjælpe
dit problem.
Har selv haft lignende problemer, og der gik en rum tid, før jeg nåede i mål, men det var træls i den tid der gik.
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent faktisk tror jeg, at du har været uheldig, og har skruet din pladespillerhylde op på væggen lige præcis dér, hvor der går strømkabler (inde i væggen). Kan ikke huske hvad det aggregat hedder, som man holder op mod væggen for at detektere, hvor ens kabelføring går i væggen. det burde en elektriker kunne låne dig  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Måske? Det er jo det der kan være svært at fejlfinde på afstand
Men når der er 3 pinde i brønden på forstærkeren, kunne det måske antyde at der også skulle være 3 på hanstikket. Et schuko stik har 2
pinde og et
hul, og her kan man købe en adaptor ved elektrikeren, så netop jord kan sluttes til i stikkontakten, men det er ikke altid at dette er
nødvendigt. Men
igen, brummen skal fjernes og derfor må alle muligheder i spil og elimineres en efter en, medmindre man kan få en ekspert på besøg og
kan afhjælpe
dit problem.
Har selv haft lignende problemer, og der gik en rum tid, før jeg nåede i mål, men det var træls i den tid der gik.
Mvh
Birger |
|
|
Det er super træls :) Man kan jo købe en kabelskinne med jord og forbinde til stikkontakten. Strømstikket kan fås billigt her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=164&ML=333
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du jord i stikkontakten? Så kan det anbefales, men stadig kan der være usikkerhed om det hjælper, men jeg ville prøve
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Rent faktisk tror jeg, at du har været uheldig, og har skruet din pladespillerhylde op på væggen lige præcis dér, hvor der
går strømkabler (inde i væggen). Kan ikke huske hvad det aggregat hedder, som man holder op mod væggen for at detektere, hvor ens
kabelføring går i væggen. det burde en elektriker kunne låne dig |
|
|
Sådan et brugte jeg da jeg skulle bore. Mest fordi jeg var bange for at bore hul i rørene der løber i væggen til badeværelset på den anden
side. Kan strømkabler forårsage det vi er vidne til her?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvid du har rykket 230 volt ud af dit tv, så det må formodes at være "dødt", og brummet forsvinder, når du fjerner din grammo fra væggen, så vil mit bud være JA, men der kan selvfølgelig være andre oversete parametre, jeg kan bare ikke komme på, hvilke det skulle være  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Hvid du har rykket 230 volt ud af dit tv, så det må formodes at være "dødt", og brummet forsvinder, når du fjerner din grammo fra
væggen, så vil mit bud være JA, men der kan selvfølgelig være andre oversete parametre, jeg kan bare ikke komme på, hvilke det skulle være
|
|
|
Jeg tagerstrømmen i den gruppe hvor et evt. kabel i væggen hører til og kobler hele skidtet op på en anden. Så kan vi eliminere problemet på den måde
da jeg ikke går ud fra et "dødt" kabel støjer.
|
| Til top |
|
| |
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også som et forsøg pakke kablet fra pladespilleren ind i søvlpapir, og trække en leder fra GND til sølvpapiret
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
holberg19 skrev:
Boydk skrev:
Hvid du har rykket 230 volt ud af dit tv, så det må formodes at være "dødt", og brummet forsvinder, når du fjerner din grammo fra
væggen, så vil mit bud være JA, men der kan selvfølgelig være andre oversete parametre, jeg kan bare ikke komme på, hvilke det skulle være
|
|
|
Jeg tagerstrømmen i den gruppe hvor et evt. kabel i væggen hører til og kobler hele skidtet op på en anden. Så kan vi eliminere problemet på den måde
da jeg ikke går ud fra et "dødt" kabel støjer. |
|
|
Det jeg mente var, at dit tv´s switch-mode strømforsyning i st. by kunne være synderen, men tv uden strømkabel = dødt __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå.
Afbryder alle grupper i hele hytten. Slår én af de grupper til, der indeholder almindeligt til og ikke larmende apperater som hårde
hvidevarer eller lign. Forbinder Integra, RIAA og pladespiller til denne gruppe. Stadig brummen.
Har fået fat i en power cord med jord til Integraen. Tilslutter den til sin egen stikkontakt (JEP - jord er koblet på stikket, for jeg har selv
haft det ude af væggen for at være sikker), men det brummer stadig.
Hiver TV-et ned igen. Trækker antennekablet ud af den hvide kabelsamler og ligger det ned på gulvet. Tester igen ved at flytte
pladespiller frem og tilbage, til og fra væggen og det hele opfører sig præcis som på videoen ovenfor. Kommer ved et "uheld" til at
ramme bunden af pladespilleren med min finger, hvor der er et stykke metal og brummen falder kraftigt. Fjerner fingeren og jeg er
tilbage på det normale niveau. Jeg kan ikke helt få tingene til at passe sammen.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg rør' den røde ledning, bliver brummen kraftigere. Når jeg rører armen, aftager brummen.
|
| Til top |
|
| |
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den røde ledning er højre kanals kabel
Prøv at sætte en ledning på punktet på billedet og ned til RIAAén
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jubiiiii skrev:
Den røde ledning er højre kanals kabel
Prøv at sætte en ledning på punktet på billedet og ned til RIAAén
|
|
|
Det har ingen effekt.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny placering. Når pladespilleren rykkes mod væggen brummer den mere og mere jo tættere den kommer. Dvs. tingene er fuldstændig
uændret andre steder i rummet.
Tilmed har jeg fundet ud af at Audience kablerne er uskærmede (!!!). Men at de skulle forårsage dette mønster, er vel lidt underligt?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med trådløst udstyr, som router og andet. Kan dette ikke sætte noget støj i gang i fx riaa'en. Bare lige for at få dette med.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hvad med trådløst udstyr, som router og andet. Kan dette ikke sætte noget støj i gang i fx riaa'en. Bare lige for at få
dette med.  |
|
|
Jo, men jeg havde automatisk forventet at den blev koblet ud da jeg tog strømmen i hele hytten og kun kørte med én gruppe. Har dobbelt
checket og hevet stikket ud til både modem og router. Ingen effekt.
|
| Til top |
|
| |